در صورت بروز مشکل در میکروبلیدینگ چه کار کنیم؟

هر چقدر هم قبل از جلسۀ میکروبلیدینگ تحقیق کرده باشید: همیشه این احتمال وجود دارد که میکروبلیدینگ کردن ابروهایتان با مشکل مواجه شود. خبر خوب این است که حتی اگر میکروبلیدینگ ابرویتان نیمه‌دائمی باشد هم راه‌هایی برای رفع اشتباهات هم در ارتباط با شکل ابرو و هم در ارتباط با رنگ آن وجود دارد.

احسان نجاریان، موسس سالن زیبایی سان در تهران، می‌گوید: «رایج‌ترین اشتباهی که تکنسین‌ها مرتکب می‌شوند این است که شکل صحیح ابرو را برای مراجعین خود انتخاب نمی‌کنند. بسیاری از تکنسین‌ها تناسب‌های صورت مراجعین را در نظر نمی‌گیرند و در نتیجه شکل ابرو را درست درنمی‌آورند. این اشتباه از اشتباهات مربوط به خود تکنیک میکروبلیدینگ بیشتر رخ می‌دهد.»

احسان نجاریان می‌گوید اشتباه رایج دیگر تکنسین‌ها این است که به مناطقی که پوست نازک است توجه نمی‌کنند. او توضیح می‌دهد: «در این نواحی، پیگمنت ممکن است به راحتی بیش از حد عمیق فرو رود. همین مسئله باعث می‌شود درمان پیگمنت ردی خاکستری یا آبی‌رنگ به جا گذارد و حاصل کار نارضایتی مراجعین را در پی داشته باشد.»

احسان نجاریان می‌گوید زمانی که پیگمنت بیش از حد تیره باشد یا شکل ابرو با صورت کلاینت تطابق نداشته باشد، بهترین گزینه برای ترمیم آن استفاده از لیزر است. اگر بیش از حد عمیق یا تیره کار نشده باشد، می‌توان با تکنیک ابروی نیمه‌دائمی دیگری آن را پنهان کرد: میکروشیدینگ. احسان نجاریان اینگونه توضیح می‌دهد: «در این روش، از پیگمنت پین-دات استفاده می‌شود تا حالت آرایش ابروی پودری یا پمادی با پوشش آمبرۀ بی‌نقصی حاصل شود. اما این روش تنها زمانی اثر دارد که میکروبلیدینگ قبلی متقارن انجام شده باشد و فقط چند نقص ظریف داشته باشد.»

همۀ اتفاقات ناگوار میکروبلیدینگ را هم نمی‌‍توان به گردن تکنسین انداخت. احسان نجاریان می‌گوید: «یکی از اشتباهات رایج مراجعین این است که به سراغ گزینه‌های ارزان می‌روند! شاید به نظر برسد صرفاً بر اساس عقل سلیم این را می‌گویم، اما من هر روز حداقل 15 ایمیل و پیام در فضای مجازی دریافت می‌کنم که از من می‌خواهند کار ضعیف یکی دیگر را ترمیم کنم.» «انتخاب گزینه‌ای ارزان‌تر باعث می‌شود در نهایت هزینه‌ای بیشتر بپردازید چون مجبور می‌شوید برای ترمیم آن هزینه کنید!»

اما تحقیق کردن از هزینه‌ای که می‌پردازید اهمیت بیشتری دارد. بسته به محل زندگی‌تان، متخصصین ابرو ممکن است قیمت‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند و در عین حال کارشان نیز عالی باشد. توصیه احسان نجاریان این است که قبل از رزرو کردن یا حذف یک تکنسین صرفاً به دلیل اینکه زیادی ارزان کار می‌کند، ابتدا نمونه‌کارهای او را بررسی کنید.

میکروبلیدینگ ضعیف را می‌توان ترمیم کرد اما یک هشدار: قبل از اینکه برای ترمیم ابروهایتان مراجعه کنید، باید تا درمان کامل ابرو پس از جلسۀ اولتان منتظر بمانید. احسان نجاریان می‌گوید این درمان ممکن است حدود یک ماه طول بکشد اما ارزشش را دارد: تکنسین شما بعد از این دوره خواهد توانست حداکثر تلاش خود را بکند تا ابروهایتان دقیقاً به همان شکلی درآید که از اول آرزویش را داشتید.