8 پشیمانی از میکروپیگمنتیشن پوست سر و نحوه جلوگیری از آنها

میکروپیگمنتیشن سر، روشی جایگزین برای کاشت مو است که هر روز به محبوبیتش افزوده می‌شود. به جای افزایش تراکم موها با کاشت مو در نواحی کم پشت، با میکروپیگمنتیشن (SMP) می‌توان این نواحی را پر پشت‌تر نشان داد. این کار با تاتو کردن نقطه‌های ریز در سرتاسر پوست انجام می‌شود.

SMP انتخاب مناسبی برای بسیاری از بیماران است. اما برخی افراد، پس از انجام میکروپیگمنتیشن از تصمیم خود پشیمان شده‌اند. این موضوع می‌تواند ناشی از تحقیق اندک، اطلاعات غلط پخش شده توسط کلینیک‌های نامعتبر، و انتخاب پروسه اشتباه باشد.

در این مقاله، ما بعضی از شایع‌ترین علل پشیمانی از انجام میکروپیگمنتیشن را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه از آن‌ها جلوگیری کنیم.

۱. تکنیک ضعیف میکروپیگمنتیشن سر

درست مانند هر روش آرایشی و زیبایی، تکنسین شما باید از تکنیک صحیح برای انجام SMP استفاده کند. در صورت استفاده از تکنیک نامناسب، نتیجه ممکن است موهایی غیر طبیعی مانند شکل زیر باشد:

SMP این بیمار چند مشکل عمده دارد:

  • قطره‌های بزرگ و ناواضح که به وسیله وارد کردن بیش از حد سوزن به زیر پوست ایجاد شده‌اند.
  • رنگدانه‌هایی با رنگ نادرست استفاده شده‌اند که به تاتو ته رنگی آبی داده‌اند.
  • الگوی تاتوها ظاهری شبکه مانند پیدا کرده و بیش از حد دارای «ساختاری» مشخص است.
  • خط رویش مو ناصاف، موج دار و بسیار غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

همه این مشکلات تنها با انتخاب تکنسینی ماهر بر طرف می‌شوند. انجام درست تکنیک می‌تواند به صورت زیر باشد:

  • تزریق رنگدانه در عمق مناسب پوست – اگر رنگدانه‌ها عمق کمی داشته باشند، سریع از بین می‌روند و اگر بیش از حد عمیق تزریق شده باشند، نتیجه نهایی ناواضح و لکه مانند می‌شود.
  • سوزن باید با زاویه ۹۰ درجه به سطح پوست وارد شود.
  • در مناطقی که نیاز به دقت بیشتری است (مثل خط رویش مو) باید از یک سوزن تک شاخه استفاده شود.
  • الگوی نقطه‌ای به کار برده شده باید به اندازه‌ کافی تصادفی باشد تا ظاهر کار شبکه مانند نشود.
  • پیش از شروع پروسه اصلی، باید از تست پچ برای مشاهده واکنش پوست استفاده کرد.

چگونه از حسرت شماره ۱ بپرهیزیم:

به عنوان بیمار، شما نمی‌توانید انجام تک تک موارد بالا توسط تکنسین را در طول عمل خودتان بررسی کنید. ولی می‌توانید نتیجه کارهای قبلی او را ببینید. گالری بیماران وی را برای دیدن کارهای قبلی ببینید، یا حتی از او بخواهید تا با یکی از بیماران SMP قبلی‌اش صحبت کنید.

از او بپرسید که چگونه برای SMP آماده شده و عمل را انجام می‌دهند. سپس صحبت‌های او را با تحقیقات خودتان مطابقت دهید. مطمئن شوید که پیش از پرداخت هزینه،‌ پاسخ وی شما را راضی کرده است.

۲. طراحی ضعیف خط رویش مو

طراحی خط رویش مو مسئله‌ای بسیار پر اهمیت در SMP است، مخصوصا وقتی نخواهید موهایتان را در آینده بلند کنید. تاتو باید خط رویش موی طبیعی شما را دنبال کند و در مناطقی که موها به طور طبیعی نازک‌تر می‌شوند (برای مثال اطراف شقیقه‌ها)، به تدریج محو شود.

در این مثال‌ها، هیچ محو شدنی در اطراف شقیقه‌ها مشاهده نشده و خط رویشی تیز و غیر طبیعی می‌بینیم:

خط رویش در این مثال به طور واضحی بد کار شده است. بیشتر مردان – حتی آن‌هایی که الگوی طاسی مردانه را ندارند – تو رفتگی‌های ملایمی در قسمت شقیقه‌ها دارند. در این مورد خط تاتو خیلی زود به سمت پایین تغییر جهت می‌دهد، و به همین دلیل خط رویش تقریبا هم سطح با ابروها قرار گرفته است. خط ریش نیز بسیار ضخیم است و از رنگدانه خیلی تیره‌ای برای آن استفاده شده است. (کمی جلوتر در مورد انتخاب رنگدانه نیز صحبت می‌کنیم.)

چگونه از حسرت شماره ۲ بپرهیزیم:

  • عکس‌هایی از کارهای قبلی کلینیک منتخبتان ببینید. کلینیک‌های خوب مجموعه شواهد کافی در اختیار دارند که به شما ثابت کنند توانایی درست کردن خط رویشی طبیعی را دارند.
  • از خط رویش‌هایی که ظاهر طبیعی دارند و به روش SMP درست شده‌اند، تصاویری پیدا کنید و از تکنسین SMPتان بخواهید از این تصاویر نیز کمک بگیرد.
  • پیش از شروع کار بر سر یک خط رویش موی مناسب با تکنسین به توافق برسید. – از او بخواهید قبل از شروع تاتو، خط را بکشد و به شما نشان دهد.

۳. تجهیزات نامناسب

بعضی از تاتو کار ها، به سوی کار میکروپیگمنتیشن سر رفته‌اند تا از این گرایش رو به رشد بازار عقب نمانند. اما تجهیزات مورد استفاده در تاتوهای استاندارد با SMP متفاوت‌اند. SMP نیاز به سوزن‌های بسیار ظریفی دارد – نقطه‌ها باید قطری کمتر از ۱ میلی متر داشته باشند. بنابراین تکنسین باید حتما از سوزن‌ درست برای این پروسه حساس استفاده کند.

بهتر است برای مناطق ظریف‌تر پوست سر، مثل خط رویش مو، از یک سوزن تک شاخه استفاده شود. برای باقی مناطق سر، می‌توان از سوزن‌هایی تا ۶ شاخه نیز استفاده کرد. البته به شرطی که از تکنیک مناسبی استفاده شود.

اگر تکنسین شما از سوزن یا تجهیزات نادرست استفاده کند، ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازد. براساس ISHRS، شانس انتقال بیماری‌های منتقله از طریق خون، در صورت استفاده از سوزن‌های نادرست وجود دارد. پس حواستان باشد که تکنسین‌تان استانداردهای امنیتی را به خوبی رعایت کند.

چگونه از حسرت شماره ۳ بپرهیزیم:

  • اهمیت انتخاب یک تکنسین با تجربه در زمینه SMP را درک کنیم و بدانیم این تکنیک کار هر تاتو کار معمولی‌ای نیست.
  • برای انجام SMP خود، یک کلینیک تخصصی مو را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که کلینیک موی شما توسط کمیسیون کیفیت، ارزیابی و ثبت شده باشد.

۴. انتخاب هنرمند SMP نادرست

انتخاب فرد مناسب برای انجام عمل SMP می‌تواند کار دشواری باشد. این فرد باید مهارت لازم برای ایجاد خط رویش مویی را داشته باشد که علاوه بر بهبود ظاهر، به شما اعتماد به نفس بدهد.

علاوه بر این، تجربه و آموزش یک هنرمند SMP نیز بسیار مهم است. اجرای بهترین تکنیک روی پوست سر، تجربه زیادی می‌طلبد.

از پرسیدن سوال در مورد پیش زمینه وی نترسید. به عنوان یک بیمار آگاه و آینده نگر، شما حق دانستن صلاحیت حرفه‌ای و همینطور مهارت‌های تکنسین خود را دارید.

چگونه از حسرت شماره ۴ بپرهیزیم:

  • گالری بیماران و نظرات آن‌ها را بررسی کنید – بهترین تکنسین‌ها، برای کارشان تصدیق‌نامه‌های درخشان بسیاری دارند.
  • قبل از هر کاری مشاوره بگیرید – تکنسین‌تان را بشناسید و هر سوالی دارید از او بپرسید.
  • مطمئن شوید که از قبل بدانید چه کسی قرار است هنرمند شما باشد. اگر از او مطمئن نباشید، از نتایجی که به دست می‌آورید نیز نمی‌توان مطمئن بود.

۵. انتخاب رنگدانه نامناسب

انتخاب رنگدانه برای طبیعی شدن نتیجه کار SMP، حیاتی است. بیشتر رنگدانه‌های به کار رفته در SMP محصولاتی بر پایه اکسید فلزات هستند. این رنگدانه‌ها شامل جز رنگی هستند که می‌تواند رنگ‌های متفاوتی تولید کند. تکنسین شما برای انتخاب و ترکیب رنگدانه مناسب بر اساس رنگ پوست و رنگ طبیعی موهایتان به شما کمک خواهد کرد.

رنگ پوست معمولا بر اساس مقیاس فیتزپاتریک است، با این حال در سال‌های اخیر درماتولوژیست‌ها تلاش‌های زیادی برای ارائه مقیاسی مبتنی بر شواهد و دقیق‌تر کرده‌اند.

مقیاس فیتزپاتریک بر اساس درک ما از رنگ‌هاست، بنابراین افراد مختلف ممکن است تصویر متفاوتی از رنگ پوست واقعی خود داشته باشند.

مقیاس یوملانین رنگ پوست انسان، در عین حال، بر اساس مقدار یوملانین (نوعی ملانین) در پوست هر فرد است. این مقیاس، اندازه گیری و بررسی کمی را بدون نیاز به کمک مقایسه دیداری امکان پذیر کرده است و این به تکنسین‌های SMP امکان می‌دهد که رنگدانه‌ای متناسب با رنگ پوست شما ایجاد کنند.

رنگدانه‌‌های سیاه بعد از چند ماه یا سال ممکن است ته رنگی آبی-خاکستری به خود بگیرند. رنگ بعضی رنگدانه‌ها ممکن است پس از مدتی در اثر واکنش با نور فرابنفش تغییر کند.

چگونه از حسرت شماره ۵ بپرهیزیم:

  • طیف رنگدانه‌ها را با تکنسین SMP خود به بحث بگذارید. – از چندین کلینیک مشاوره بگیرید تا بهترین رنگدانه را پیدا کنید.
  • انتظارات خود را با درک این موضوع که رنگدانه‌ها ممکن است طی سال‌ها تغییر کرده یا کم رنگ شوند، مدیریت کنید.

۶. خارش

SMP می‌تواند باعث خارش شود، مخصوصا اگر به همراه کاشت مو انجام شود. خارش یک اثر جانبی شایع است، اما حواستان باشد که اگر محل SMP را خیلی بخارانید، ممکن است باعث خراب شدن اثرات آن شوید.

خوشبختانه اجتناب از این حسرت نسبتا آسان است.

چگونه از حسرت شماره ۶ بپرهیزیم:

  • از آنتی هیستامین‌ها برای کاهش خارش استفاده کنید.
  • از تراشیدن موهای سر تا زمانی که پوست کاملا بهبود نیافته خودداری کنید.
  • از پشیمانی‌های کاشت مو با مراقبت از موهای کاشته شده پس از جراحی جلوگیری کنید.
  • دستکش یا کلاه گشاد بپوشید تا از پوست سرتان در دوره خارش مراقبت کنید.

۷. دیگر برای SMP دیر شده است

بعضی افراد عاشق ظاهرشان پس از SMP هستند – و از اینکه اینکار را زودتر انجام نداده‌اند پشیمانند.

یک بیمار SMP اهل تهران می‌گوید:«راستش بزرگترین پشیمانی من زودتر مراجعه نکردن است. من خیلی از نتایج راضی هستم.»

علی رغم این موضوع، مهم است که برای تصمیمتان عجله نکنید. تحقیقات خود را انجام دهید، ببینید کدام راه حل برای ریزش مو برای شما بهترین است، سپس موارد این مقاله را برای پشیمان نشدن دنبال کنید.

چگونه از حسرت شماره ۷ بپرهیزیم:

  • تحقیق کنید – ببینید این پروسه دقیقا شامل چه چیزهایی است.
  • از چند کلینیک مشهور برای مشاوره وقت بگیرید.
  • پس از اینکه تصمیم گرفتید کدام کلینیک بهتر می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، به سراغ انجام پروسه SMP بروید.

۸. انتخاب SMP به جای کاشت مو

برای برخی افراد دارای ریزش مو، SMP بهترین راه حل است. همان طور که این بیمار SMP توضیح می‌دهد، اگر به کچل بودن عادت داشته باشید، راه حل خیلی خوبی است:

اما برای آن‌هایی که انتخاب‌های بیشتری برای آراسته کردن ظاهرشان می‌خواهند، یا ترجیح می‌دهند موهای بلند داشته باشند، کاشت مو انتخاب بهتری است. استخراج احد فولیکولی و جراحی استریپ تراکم موی خوبی را ایجاد می‌کنند. پس ممکن است انتخاب‌های بهتری برای ظاهر شما باشند.

بعضی از مردم هر دو را دارند. کاشت موی SMP نه تنها تصویر تراکم بالا را ایجاد می‌کنند، بلکه در عین حال شما می‌توانید منتظر بلند شدن موهای جدیدتان باشید. و در حال حاضر، داشتن هر دو برای بیماران متداول تر است. ولی اگر داشتن هر دو به نظرتان زیادی است، گرفتن تصمیم درست خیلی مهم است، چرا که نه تنها پول‌های خود را ذخیره می‌کنید، بلکه موهایتان را هم تا جای ممکن سریعا احیا می‌کنید.

چگونه از حسرت شماره ۸ بپرهیزیم:

  • علاوه بر SMP، در مورد روش‌های کاشت مو مثل استخراج واحد فولیکولی و کاشت واحد فولیکولی یاد بگیرید.
  • با کلینیک مویی صحبت کنید که توصیه‌های رایگاه و غیر جانب دارانه ارائه می‌دهد.
  • تمام اطلاعات مورد نیازتان برای گرفتن این تصمیم مهم را جمع آوری کنید.

هم اکنون یک مشاوره رایگان در سالن زیبایی سان رزرو کنید تا از بهترین توصیه‌های یاریگر برای احیای موهایتان بهره‌مند شوید.