تلفن واتس اپ اینستاگرام

بهترین اندازه کوتاهی مو برای آقایان

درست است که زیبایی باید درونی و ذاتی باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که ظاهر خوب هم احساس خوبی ایجاد خواهد کرد. فقط به روزی فکر کنید که تازه مدل موهایتان را عوض کرده بودید! فکر می‌کنید چیزی بیشتر از این (مدل مو) برای افزایش اعتمادبه‌نفس وجود دارد؟ با‌این‌حال، انتخاب میزان کوتاهی و مدل موی مناسب، به‌خصوص با توجه به همه‌ی گزینه‌های موجود، ممکن است اندکی مشکل باشد. از بافت موی آفریقایی جَرِد لِتو گرفته تا مدل‌ موی ارتشی مایکل بی. جردن، و تمام مدل‌هایی که بین این دو طیف قرار دارند، چطور بدانیم بهترین اندازه‌ی کوتاهی مو برای ما چقدر است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال ما نظر استایلیست و آرایشگر مشهور ایران، آقای احسان نجاریان را جویا شدیم. او نه تنها به ما گفت چه فاکتورهایی باید در انتخاب اندازه‌ی کوتاهی مو مدنظر قرار بگیرند، بلکه نکات حرفه‌ای برای طراحی مدل‌های مختلف مو را با ما درمیان گذاشتند.

برای دریافت راهنمای کامل ما در تعیین بهترین اندازه‌ی کوتاهی موی آقایان تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب اندازه‌ی مناسبِ مو برای آقایان

بیایید با این حقیقت روبرو شویم: قرار نیست چون زین مالیک همیشه مدل‌ موهای متنوعی (از پمپادور صورتی و بلوند تا مدل موی ارتشی) را انتخاب می‌کند و با این مدل موها همچنان طبیعی به نظر می‌رسد، ما هم بتوانیم! درست است که سلیقه‌ی شخصی عاملِ اصلی در تصمیم‌گیری برای انتخاب مدل موی مناسب شماست، اما تنها عامل نیست. به گفته‌ی احسان نجاریان چند عامل کلیدی باید در این رابطه در نظر گرفته شوند. این عوامل عبارتند از جنس مو، مراقبت و نگهداری، تراکم و وزن مو و همچنین مدت زمانی که هر روز برای رسیدن به مدل دلخواه می‌توانید صرف کنید. احسان نجاریان می‌گوید اگر موهایتان نازک و کم‌حجم است به نظر من بهتر است همیشه موهایتان را کوتاه کنید. شکل و ساختار استخوانی صورت نیز از عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. اگر صورت بلندی دارید، بهتر است مقداری مو را روی کناره‌های سرتان نگه دارید تا شکل صورت متعادل شود.

وقتی برای اندازه و مدل کوتاهی مویتان تصمیم گرفتید، برای حالت‌دادن به آن هم کوتاهی نکنید. خرید محصولات موی باکیفیت راهی مطمئن برای حفظ سلامت و شیک‌بودن حالت مو است.

مدل موی تقریباً از ته تراشیده

این مدل مو از ظاهر جالبش گرفته تا راحتی شستشو، برای افرادی که همیشه عجله دارند یا موهای نازکی دارند مدل موی مناسبی است. فقط به خاطر داشته باشید که در نگهداری از این مدل مو شما نیاز به پیرایش منظم خواهید داشت. احسان نجاریان توصیه می‌‌کند: حداقل هر دو هفته یک‌ بار باید این مدل مو را پیرایش کنید تا مرتبی خود را حفظ کند. او خاطرنشان کرد که وقتی خودتان موهایتان را می‌تراشید، مواظب فرورفتگی‌های سر و پشت گوش‌هایتان باشید، این نقاط جاهایی هستند که ممکن است به سادگی از تراشیدن آنها غافل شوید. او اضافه کرد مرطوب‌کردن پوست سر و استفاده از کرم برای جلوگیری از کَک‌ومَک و آفتاب‌سوختگی را فراموش نکنید.

موهای کوتاه

موهای کوتاهموهاتو کوتاه کن و خودت رو از هفت دولت آزاد کن! این میزان از کوتاهی مو ایده‌آل طرفداران مدل‌های موی شیک و بی‌دردسر است. با‌این‌حال احسان نجاریان تاکید دارد نگهداری و مراقبت از موی کوتاه امری مهم است. حتی تنها نوک‌گیری موهای اطراف گوش باعث ‌می‌شود وقتی موها بیش‌ازحد رشد کردند نیز همچنان مرتب به ‌نظر برسند و تنها با استفاده از کمی واکس مو بدون زحمت حالت بگیرند و بدین‌منوال می‌توان به موی کوتاه اندکی حالت و پیچ‌وتاب داد.

اگر نمی‌دانید می‌توانید مدل مویی کوتاه را روی موهایتان پیاده کنید یا نه، احسان نجاریان توصیه‌هایی برایتان دارد: اگر قصد دارید موهایتان را خیلی کوتاه کنید، ابتدا از شکل مناسب و خوب سرتان مطمئن شوید! فرم مناسب سر برای این مدل مو ضرروی است (آخیش، راحت شدم!). به‌عنوان‌مثال، اگر شکل سر صاف باشد، پیشنهاد او این است که قد موها باید تا استخوان پس‌سری یا بلندتر باشند. و اگر شکل سرتان گرد است، پیشنهادش این است که طوری موهایتان را کوتاه کنید که موها دقیقاً در اطراف سر قرار بگیرند و از بالا قد بیشتری داشته باشند. احسان نجاریان می‌گوید: همیشه از محصولاتی برای موهایتان استفاده کنید تا پُف‌دار به نظر نرسند.

مو با قد متوسط

مو با قد متوسطاگر ضخامت موهای شما متوسط ​​تا زیاد است، کوتاهی با قد متوسط، نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تغییر استایل و مدل مو در موهایی با قد متوسط ​​فوق‌العاده آسان است و شما این امکان را خواهید داشت که به‌راحتی مدل مویتان را تغییر دهید. اگرچه برای حالت‌دادن به این اندازه مو، باید زمان بیشتری صرف کنید، اما زمان زیادی برای نگهداری نیاز نخواهید داشت. توصیه‌ی احسان نجاریان این است که موهای خود را هر چهار هفته یکبار کوتاه کنید تا شکل و ظاهر آن مرتب بماند. برای جلوگیری از وِزشدن مو، همیشه از کرم‌های آرایشی استفاده کنید.

احسان نجاریان تاکید دارد، وقتی صحبت از موهایی با قد متوسط ​​می‌شود، شکل مو نیز مهم است. او توصیه می‌کند اگر می‌خواهید حجم زیادی از مو را از قسمت‌هایی که موهای ضخیمی دارند (معمولاً در کناره‌ها برای کاهش پف‌کردگی) قیچی کنید، در نواحی کم‌موتر کوتاهی زیادی انجام ندهید.

موی بلند

موی بلندممکن است موی بلند موردپسند اکثر مردان نباشد، اما بد نیست که این اندازه از مو را هم بررسی کنیم. احسان نجاریان تاکید دارد، با داشتن موی بلند سلامت مو اهمیت پیدا می‌کند. به این معنی که روتینی سفت و سخت برای مراقبت از مو ضروری است. اگر موها خشک یا شکننده هستند، از ماسک مو استفاده کنید، از شامپوی براق‌کننده برای پاکسازی عمیق و از کش موهایی با کیفیت بالا استفاده کنید، تا موهایتان نشکند. او می‌افزاید، موهایتان را منظم بشویید و از نرم‌کننده‌ی رطوبت‌رسان استفاده کنید تا موها تمیز، خوشبو، شاداب و هیدراته بمانند.

از نظر مراقبت و نگهداری، توصیه‌ی احسان نجاریان برای موهای بلند این است که هر سه ماه یک بار انتهای مو را کوتاه کنید تا از از ایجاد موخوره جلوگیری کرده باشید. می‌توانید موهایتان را ببافید یا اینکه، به شکل یک دُم‌اَسبی مردانه، موها را در پشت سر جمع کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با بازگذاشتن موهایتان، بلندی آنها به رُخ بقیه بکشید. برای انتخاب بین این حالات، ببینید جنس طبیعی موهایتان با کدام مدل سازگار است. او می‌گوید: مهم‌ترین نصحیت من به شما این است که جنس طبیعی موهایتان را مانعی برای حالت‌دادن یا انتخاب مدل مو تلقی نکنید (جنس طبیعی موهایتان را بپذیرید). اگر جنس طبیعی موهایتان را بپذیرید برای حالت‌دادن و استایل‌کردن موهایتان نیاز نیست با موهایتان کُشتی بگیرید، خیلی راحت و بی‌دردسر (با استفاده از محصولات مراقبتی مو، سشوار، برس، شانه، شامپو/نرم کننده و غیره) باید این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

برای تعیین اندازه‌ی کوتاهی مو چندین گزینه‌ برای شما موجود است. بنابراین برای راحتی تصمیم‌گیری و محدودکردن گزینه‌ها، فکرکردن به ‌اینکه چه مدلی با سبک زندگی، فرم صورت، نوع و جنس موی شما مطابقت دارد، کار با ارزشی خواهد بود. هر اندازه مویی نگهداری و مراقبت خاص خود را می‌طلبد و اگر قصد دارید وقتی که برای حالت‌دادن و استایل‌کردن موهایتان صرف می‌کنید را به حداقل برسانید، اندازه‌ای را انتخاب کنید که با جنس طبیعی موی شما سازگار است. و اگر هنوز مطمئن نیستید کدام یک ترجیح شماست، موی کوتاه یا بلند، چرا مدلی را امتحان نمی‌کنید که هر دوی این حالات را در خود جای داده باشد؟ مثلاً موهای کناره‌های سر را کوتاه کنید و موهای قسمت‌های بالایی را بلندتر نگه دارید!