تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی آقایان متناسب با چهره

مدل مو هم مثل لباس‌ها، همه به یک اندازه مناسب شما نیستند. اما بر خلاف لباس‌ها، شما نمی‌توانید بعد از یک روز تمسخر شدن به‌وسیله همکاران‌تان، مدل مویتان را به‌سرعت تغییر بدهید. به همین دلیل است که قبل از رفتن زیر قیچی آرایشگر، بهتر است بفهید که بهترین مدل مو برای شکل صورت شما چیست. از این گذشته، یک سانت اضافی در اصلاح موها یا تغییر در ظاهر موها می‌تواند کلی تفاوت ایجاد کند.

فرقی نمی‌کند شما دنبال مدل مویی برای صورت گرد، کشیده یا مستطیلی، مربع، قلبی، الماسی یا مثلث هستید، در این مطلب حواس ما به همه شما است و البته، اینطور نیست که شما همه این صورت‌ها را با هم داشته باشید، مگر اینکه بتمن باشید.

صورت من چه شکلی است؟

اگر از خودتان می‌پرسید «چه مدل مویی به صورت من می‌آید؟»، بهتر است ابتدا شکل صورت‌تان را مشخص کنید. نگاهی به عکس زیر بندازید و آینه‌ای پیدا کنید تا چهره‌تان را با شکل‌های مختلف چهره‌های مردانه مقایسه کنید. اگر باز هم نمی‌توانید تصمیم‌گیری کنید، در ادامه این مطلب، نکات جزئی‌تری درباره این موضوع ارائه می‌دهیم.

چگونه یک مدل موی متناسب با شکل صورت خود پیدا کنیم؟

مدل مو برای صورت‌های گرد

یک صورت گرد به شکل دایره با چانه‌ای گرد و بدون هیچ خط و زوایای آشکار، با مدل مویی زیباتر می‌شود که به آن معنا و مفهومی ببخشد. این که آیا شما چربی اضافی دارید و به دنبال مدل مویی برای چهره‌های چاق هستید یا صورت شما فاقد هیچ زاویه‌ای است هیچ فرقی در اصل ماجرا ندارد؛ یکی از این مدل موها را متناسب با صورت خود در نظر بگیرید.

احسان نجاریان می‌گوید: «اگر صورت گردی دارید، مربع فکر کنید. از آنجا که چهره‌های گرد زاویه‌های طبیعی کمی دارند، باید توهم ساختار را با موهای خود ایجاد کنید.

سبکی با کمی ارتفاع در بالای آن که طرفین آن منقبض شده‌اند، مثل مدل موهای پف‌کرده یا سطح مسطح در بالای آن که برای افزودن ویژگی‌های جدید به ساختار بسیار مفیدند؛ همانطور که حاشیه‌های جلویی عمل می‌کنند.»

احسان نجاریان می‌افزاید: «گوشه‌های زاویه‌دار در ناحیه‌هایی که موهایتان پس‌روی زیادی دارند، باعث تیزتر شدن لبه‌های نرم می‌شوند. یک ریش کامل مربعی نیز به نازک شدن ناحیه چانه کمک می‌کند و ظاهری تراش‌خورده‌تر به چانه می‌بخشد.»

مدل مو برای صورت‌های کشیده

این چهره‌ها که به‌عنوان چهره‌ای دراز یا مستطیل‌شکل هم نامیده می‌شوند، صورت‌های بلندی و جایی بین بیضی و مربع هستند. اما برای اطمینان از اینکه این صورت‌ها از آنچه که هستند، درازتر نشان داده نمی‌شوند، باید از مدل موهای تند و تیز استفاده کرد.

احسان نجاریان توضیح می‌دهد: «چون یک چهره مستطیلی‌شکل خیلی درازتر نشان داده می‌شود، باید از کوتاه‌کردن موهای طرفین صورت اجتناب کرد که صورت را طولانی‌تر هم نشان می‌دهند. زیرا این کار فقط باعث می‌شود طول چهره بیشتر به چشم بیاید. سبکی متناسب را امتحان کنید که طرفین صورت را خیلی کوتاه نمی‌کند یا به طول صورت در بالای سر نمی‌افزاید.»

با توجه به این توصیه، سبکی را امتحان کنید که موها را به طرفین و/یا روی پیشانی بیندازد تا به عرض صورت اضافه کند و مطمئن شوید که چهره شما باریک تر از آنچه هست، به نظر نمی‌رسد. سرانجام، هیچ‌وقت این مدل موها را با ریش‌های بزرگ و پهن و دراز استفاده نکنید. احسان نجاریان می‌گوید ریش کامل فقط صورت را دراز می‌کند؛ بنابراین به جای این مدل از ریش‌ها، مدل‌هایی از موهای صورت را امتحان کنید که طول‌شان از تا یک ریش کوتاه متغیر است و می‌توانید هرگونه شکافی را در چهره پر کنید.

مدل مو برای صورت‌های بیضی

صورت بیضی شانس بزرگ زن‌ها به حساب می‌آید و شاید بهترین شکل صورت برای مردان نباشد. اما بستری مناسب برای آزمایش مدل‌های مختلف موهای مردانه است. تقریبا هر مدل از مویی را می‌توان روی یک چهره متقارن و متناسب بیضی امتحان کرد و بنابراین، این تا حد زیادی به انتخاب شمای خوش‌شانس بستگی دارد.

برای اطمینان از بیشترین بهره‌گیری از بیضی‌بودن چهره خود باید در چند مورد جزئی احتیاط به خرج بدهید. احسان نجاریان، استاد آرایشگری سالن زیبایی سان، می‌گوید: «ترفندی که درباره صورت‌های بیضی‌شکل به کار ببرید، این است که موهای روی پیشانی خود را کوتاه کنید تا کمی حجم و زاویه به آن بالا اضافه کنید. مناسب‌ترین سبک، مدلی با پشت‌مو و کناره‌های کوتاه کلاسیک و موهای بلند در بالای سر است و موهای دو طرف صورت باید به یک طرف شانه شده باشند.»

همچنین، بهتر است چتری‌های روبه‌جلو نداشته باشید. احسان نجاریان می‌گوید: «سنگینی زیاد روی پیشانی باعث نرم‌تر شدن ویژگی‌های مثبت و افزایش گردی صورت می‌شود» و به گفته احسان نجاریان، مدیر خلاق سالن زیبایی سان: «شما برای پر کردن هرگونه شکاف نامتناسبی در این حالت، اصلا به موهای صورت نیاز ندارید. بنابراین راحت باشید و همه آن‌ها را اصلاح کنید.»

مدل مو برای صورت‌های مربع

صورت‌های مربع صورت‌هایی ایده‌آل برای مردان‌اند. این صورت‌ها دارای یک فک تیز با زاویه‌ای تند هستند و حتی نسبت‌ها و ظاهر کلی تراش‌خورده‌ای دارند.

این چهره‌ها هم مانند صورت‌های بیضی بستری عالی برای اکثر سبک‌ها هستند و به‌اندازه‌کافی انعطاف‌پذیرند که می‌توان با انواع مدل‌های مختلف، از مدل‌های بسیار کوتاه گرفته تا مدل‌های بسیار بلند – از برش‌های وزوزی گرفته تا طره‌ها و سبک فرانسوی – را روی آن‌ها امتحان کرد. فقط به خاطر داشته باشید که هرچه موهایتان را کوتاه‌تر کنید، بیشتر شبیه سربازها و کسانی به نظر می‌رسید که به بیگاری برده شده‌اند. نه، این مدل‌ها به درد شما نمی‌خورند.

احسان نجاریان می‌گوید: «مدل موهای کلاسیک و مرتب می‌توانند صورت‌های مربعی‌شکل را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنند – به سایه‌های نزدیک، کناره‌های مو و لایه‌های کوتاه هم فکر کنید». کمی ته‌ریش می‌تواند فک شما را به‌وضوح خوش‌بافت‌تر کند، ولی هیچ تاثیر منفی روی خطوط آن نگذارد.

مدل مو برای صورت‌های قلبی

این صورت‌ها در بخش شقیقه و خط مو عریض‌اند و هر چه به سمت چانه پیش می‌روند، به‌تدریج باریک‌تر می‌شوند. چهره‌های قلبی‌شکل (که تقریبا نادرند)، به شکل قلبی هستند که از چند توهم نوری سود می‌برند تا متناسب‌تر به نظر برسند.

احسان نجاریان می‌گوید: «از ایجاد بریدگی‌های بسیار متراکم خودداری کنید؛ چون این‌ها باعث می‌شوند باریکی چانه و عرض پیشانی بیشتر به چشم بیایند. چهره‌ای با موهایی متوسط یا بلند که به یک طرف شانه شده‌اند، بهترین ظاهر را به شما می‌بخشند». مدل موهای متوسط ​​و بلند که به‌طور منطقی خلوت و سبک نگه داشته می‌شوند، باعث نرم‌تر نشان داده شدن پیشانی‌های قدرتمند در چهره‌های قلبی‌شکل‌اند.

احسان نجاریان می‌گوید داشتن موهای صورت نیز در این حالت بسیار مهم است و باعث پرتر شدن چانه و فک باریک افراد می‌شود: «در این چهره‌ها هم مانند صورت‌های الماسی، ریش باعث پرتر شدن قسمت پایین قلب می‌شود که نصفه باریک‌تر صورت را تشکیل می‌دهد».

مدل مو برای صورت‌های الماسی

صورت‌های الماسی چانه و ابرویی باریک دارند، در قسمت گونه‌ها عریض‌اند و شکل‌های نادر برای مردان به شمار می‌آیند. به همین دلیل، برای اینکه موها شایستگی نام این مدل از چهره‌ها را داشته باشند، باید شرایطی تخصصی را رعایت کرد.

احسان نجاریان می‌گوید: «مدلی با موهای بیشتر در قسمت پیشانی و چانه بیشترین تناسب را با این چهره‌ها دارند. موهای چتری بیشترین قابلیت را برای پرپشت نشان دادن موها در قسمت پیشانی دارند؛ در حالی که مدل‌های بلندتری که می‌توان آن‌ها را پشت گوش جمع کرد، انتخابی عالی برای برجسته کردن ساختار استخوانی یک الماس عالی هستند».

با این حال، موهای دو طرف صورت را خیلی کوتاه نکنید – کمی به پهنای گونه‌های صورت بیفزایید. از مدل‌هایی استفاده کنید که به‌خصوص در دو طرف صورت کوتاه‌اند. این کار فقط گوش‌های شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بهتر است از خطوط و لایه‌های نرم‌تر برای این شکل از چهره استفاده کنید تا زاویه‌های طبیعی آن را نرم‌تر نشان بدهد. موها را یک طرف بزنید یا اینکه به دو طرف تقسیم کنید و کمی سایه با زاویه ساعت پنج را هم امتحان کنید؛ البته اگر می‌خوانید کمی به اندازه چانه باریک خود بیفزایید.

مدل مو برای صورت‌های مثلثی

با توجه به پیشانی باریک و خط فکی وسیع، چهره‌های مثلث‌شکل نیاز به توجهی متضاد با چهره‌های قلبی‌شکل دارند. احسان نجاریان می‌گوید: «مدل موی حجیم به همراه این چهره‌ها عالی می‌شوند. مدل‌هایی طولانی‌تر به بلندی بینی فرد به همراه کناره‌های پر و کامل می‌توانند به عمق کار اضافه کنند.»

درباره ریش هم باید گفت، چیزی که بیشترین تناسب را با آن دارد، مدل‌های خلوت و سبک‌اند. اما واقعاً، با توجه به برجستگی خط فک بهتر است که ریش را به‌طور کامل تراشید. تیغ را بگیرید و آن را کامل بزنید.

پرسش و پاسخ‌های متداول

چگونه شکل صورت خود را تعیین کنم؟

وقتی می‌خواهید مدل موی متناسب خود را پیدا کنید، از شکل صورت خود شروع کنید. این کار ساده است. ابتدا یک متر انعطاف‌پذیر پیدا کنید. سپس، اندازه‌گیری‌های زیر را انجام دهید و همه آن‌ها را در جایی ثبت کنید.

  1. پیشانی: از روی صورت‌تان و از نوک انحنای یک ابرو تا نوک انحنای ابروی دیگری اندازه‌گیری کنید.
  2. گونه ها: گونه‌های خود را اندازه بگیرید و این کار را از ابتدا تا انتهای قسمت زیر گوشه بیرونی هر چشم شروع انجام بدهید.
  3. فک: از نوک چانه خود تا زیر گوش خود، در نقطه‌ای که زاویه فک شما به سمت بالا است، اندازه‌گیری کنید. آن را ضرب‌در دو کنید تا اندازه فک خود را به دست بیاورید.
  4. طول صورت: از مرکز خط موی خود تا نوک چانه خود را اندازه بگیرید.

پس از انجام این اندازه‌گیری‌ها‌، توجه داشته باشید که کدام یکی از دیگران بزرگ‌تر است و سپس، این را با هفت پروفایل اصلی مقایسه کنید تا دریابید که صورت شما در کجای آن قرار می‌گیرد.

  • بیضی: طول صورت از عرض گونه‌های آن بیشتر است و پیشانی از خط فک بیشتر است. زاویه فک به جای تیز بودن، گرد است.
  • کشیده: طول صورت بیشتر از هر اندازه دیگری است. پیشانی، گونه‌ها و فک از نظر اندازه مشابه یکدیگرند.
  • مثلثی: اندازه فک بزرگ‌تر از گونه‌ها است که آن‌ها نیز بزرگ‌تر از پیشانی‌اند.
  • گرد: گونه‌ها و طول صورت هم‌اندازه‌اند. آن‌ها بزرگ‌تر از پیشانی و فک‌اند و آن دو نیز هم‌اندازه‌اند. زاویه فک زاویه نرمی است.
  • قلبی: اندازه پیشانی بیشتر از گونه‌ها و خط فک است. چانه نیز شکلی نوک‌تیز دارد.
  • مربع: همه اندازه‌ها نسبتاً مشابه هستند. زاویه فک، به جای گرد بودن، مربع است.
  • الماسی: طول صورت بیشتر از سایر اندازه‌ها است. سپس، به ترتیب نزولی: گونه‌ها، پیشانی و فک کوچک‌ترین اندازه‌ها را دارند. چانه نیز نوک‌تیز است.

چه مدل مویی مناسب صورت من است؟

به شکل صورت شما بستگی دارد. هفت حالت خاص برای صورت انسان وجود دارد و زاویه‌های آن تعیین می‌کنند که چه نوع مدل مویی باعث می‌شوند زیبایی‌های چهره شما بیشتر به چشم آیند، نه این بدتر جلوه کنید.

هفت شکل مختلف صورت برای مردان چیست؟

هفت شکل مختلف صورت برای مردان عبارت‌اند از گرد، کشیده یا مستطیل، بیضی، مربع، قلبی، الماسی و مثلث.

کدام شکل صورت برای مرد بهترین شکل است؟

به طور کلی، صورت مربع به دلیل برخورداری از زاویه خطی در فک مردانه‌ترین شکل در میان چهره‌های مختلف محسوب می‌شود. اما متداول‌ترین شکل صورت (بین مردان و زنان) صورت بیضی‌شکل است.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *