چگونه گریمور سینما شویم؟

تبدیل شدن به گریمور سینما به شما امکان می‌‌دهد با بازیگران و کارگردانان سینما کار کنید. شما می توانید از خلاقیت خود برای کمک به ساخت و استفاده از ماسک‌‌ها و گریم یا روش های دیگر تغییر ظاهر یک بازیگر برای یک نقش سینمایی استفاده کنید. تبدیل شدن به یک گریمور موفق سینما، مراحل مختلفی دارد که می توانید انجام دهید.

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که گریمورهای سینما چه کسانی هستند، چه کار می‌کنند و چگونه می‌توان گریمور شد.

مهمترین نکات این مطلب:

  • گریمورهای سینما بازیگران را گریم می‌‌کنند تا خط داستانی کارگردان و نویسنده یا صحنه‌‌های خاص را بهبود بخشند و از نزدیک با تیم تولید همکاری می‌‌کنند.
  • چهار نقش اصلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید: گریمور اصلی، گریمور، دستیار گریم و گریمور جلوه های ویژه.
  • برای تبدیل شدن به گریمور فیلم، در یک دوره گریم سینمایی معتبار شرکت کنید، مدرک کاردانی یا لیسانس را در تئاتر بگذرانید، مدارکی برای توسعه مهارت های خود و کسب تجربیات عملی از طریق کارآموزی یا مشاغل مرتبط با زیبایی، مانند کار، کسب کنید. در پیشخوان یک فروشگاه لوازم آرایشی کار کنید، …

گریمور فیلم کیست؟

یک گریمور فیلم در حین فیلمبرداری از بازیگران سینما آن‌‌ها را گریم می‌‌کند و آنها می توانند نقشی حیاتی در کمک به کارگردانان و نویسندگان برای بیان یک داستان روی پرده داشته باشند. آنها ممکن است از نزدیک با تیم تولید و کارگردان کار کنند و ساعت‌‌ها و برنامه‌‌های آنها بسته به محل فیلم و فیلمبرداری می تواند کاملا متفاوت باشد.

گریمورها برای فیلم چه کار می‌‌کنند؟

وظایف یک گریمور برای فیلم ممکن است بسته به نقش آن‌‌ها متفاوت باشد. چهار عنوان شغلی اصلی در بخش گریم وجود دارد که تعیین می کند یک گریمور چه مسئولیت هایی را در یک صحنه فیلم انجام می دهد.

گریمور اصلی

گریمور اصلی بخش گریم را رهبری و نظارت می کند. آنها طرح‌‌های گریم را برای بازیگران اصلی و مکمل، از جمله کارهای مصنوعی یا گریم جلوه های ویژه، برنامه ریزی می‌‌کنند. آنها همچنین دستیاران گریم را استخدام می‌‌کنند تا ظاهر بقیه بازیگران را بازسازی کنند. در طول تولید، گریمور اصلی آرایش روزانه را برای بازیگران اصلی اعمال می‌کند و وظایفی را به تیم خود محول می‌کند و همیشه تداوم گریم را در طول فیلمبرداری فیلم زیر نظر دارد. آنها همچنین برای ترمیم گریم بین صحنه‌‌ها آماده هستند.

گریمور

یک طراح گریم بازیگران غیر اصلی و گروه مکمل را گریم می کند. گریمور اصلی بر آن‌‌ها نظارت می‌‌کند و آنها طرح‌‌های اصلی گریمور اصلی را اجرا می‌‌کنند.

دستیار گریم

دستیار گریم به گریمورها در کاربردهای آرایش بدن از جمله نقاشی بدن و طرح‌‌های بدن کمک می کند. آنها ممکن است کیت های گریم را سازماندهی کنند و کارهای جزئی دیگری را انجام دهند. آنها همچنین ممکن است از گریم بازیگران عکاسی کنند تا در صورت درخواست کارگردان، از گریم بازیگران اطمینان حاصل کنند.

گریمور جلوه های ویژه

یک گریمور جلوه‌های ویژه ظاهر بازیگران فیلم را زمانی تغییر می‌دهد که لازم است مرده، ترسناک، مسن‌تر، کتک خورده، خونین، غیر زمینی به نظر برسند – هر تغییری که نیاز به چیزی بیش از آنچه که گریمورهای معمولی انجام می‌دهند. آنها ممکن است از پروتز، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و مواد دیگر برای ایجاد ناهنجاری های واقعی، چین و چروک، ساییدگی و موارد دیگر استفاده کنند.

چگونه می‌‌توان گریمور سینما شد؟

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک گریمور سینما توجه کنید:

1. در آموزشکده گریم شرکت کنید

حضور در یک آموزشکده گریم برای تبدیل شدن به گریمور فیلم الزامی نیست، اما می تواند درک عمیق تری از خدمات زیبایی مختلف، از جمله استفاده از آرایش، مدل دادن و کوتاه کردن مو، مراقبت از ناخن و درمان های مراقبت از پوست را به شما ارائه دهد. همچنین ممکن است قوانین ایالتی، باکتری شناسی، بهداشت و مهارت های این بیزینس را بیاموزید.

به دنبال آموزشکده معتبری باشید که در دوره هایی که در زمینه گریم برای فیلم ارائه می‌‌دهند تخصص داشته باشند. بسته به شرایط مجوز و برنامه درسی ممکن است دوره ها تا هشت ماه طول بکشد. آموزشکده‌‌های آرایشگری معمولاً خصوصی هستند. سایر جایگزین های آموزشی عبارتند از:

  • گرفتن مدرک لیسانس: یکی دیگر از راه ها، گرفتن مدرک لیسانس در رشته تئاتر از دانشگاه است. بسیاری از این برنامه‌ها گریم را در برنامه درسی ادغام می‌کنند و برخی نیز تخصص‌هایی را در زمینه گریم ارائه می‌دهند. این برنامه می تواند به شما در یادگیری گریم و آرایش پایه، آرایش اصلاحی و جلوه های ویژه کمک کند.
  • دریافت مدرک کاردانی: همچنین ممکن است مدرک کاردانی در تئاتر یا نمایش را در یک دانشگاه کسب کنید. این نوع برنامه ممکن است دوره هایی در زمینه گریم صحنه، هنر صحنه، نورپردازی و تولید ارائه دهد. می تواند پایه ای محکم برای آموزش و پیشرفت در آینده برای شما فراهم کند.

2. مدرک بگیرید

اگر می خواهید یک گریمور فیلم مجاز شوید، مهم است که از الزاماتی که قصد دارید در آن کار کنید پیروی کنید. در برخی از کشورها از شما می خواهند که یک متخصص گریم دارای مجوز شوید، که ممکن است به یک برنامه آموزشی 1500 تا 2000 ساعته نیاز داشته باشد. کشور های دیگر دارای مجوز مخصوص گریم هستند که شما را ملزم به تکمیل یک برنامه آموزشی می کند که ممکن است بین 300 تا 600 ساعت طول بکشد. شما می توانید یک برنامه آموزشی مورد نیاز دولتی را از طریق کالج ها یا مدارس حرفه ای تکمیل کنید. به طور معمول، دو نوع گریمور وجود دارد:

  • گریمور دارای جواز: برای دریافت این مدرک، باید دوره ای را بگذرانید که بر روی گریم متمرکز شده است.
  • گریمور دارای پروانه: گریمورهای دارای پروانه یک الزام مجوز دولتی را گذرانده اند که معمولاً شامل امتحان کتبی است. یک گریمور دارای مجوز با یک گریمور دارای پروانه، که الزامات مجوز را تکمیل کرده و دوره های گسترده تری را در مورد موضوعات مختلف زیبایی و نه فقط برنامه کاربردی گذرانده است، متفاوت است.

3. مهارت‌‌های خود را تقویت کنید

گریمورهای موفق فیلم در کار خود خلاق هستند، اما به صحبت‌‌های تهیه کنندگان، بازیگران و کارگردانان نیز گوش می دهند تا بتوانند به نتایج مطلوب دست یابند. اگر مهارت ها یا ویژگی های زیر را داشته باشید، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید:

  • ارتباط: به عنوان یک گریمور فیلم، شما از نزدیک با بازیگران و کارگردانان کار خواهید کرد، بنابراین مهم است که به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید تا نتایج مورد نظر آنها را متوجه شوید و بازخورد لازم را ارائه دهید.
  • خلاقیت: یک گریمور موفق فیلم ویژگی ها و شکل های منحصر به فرد بدن و صورت افراد را درک می کند. آنها همچنین می‌دانند که چگونه می‌توانند بسته به نقش یا الزامات لباس به بهترین شکل آن‌‌ها را پنهان یا برجسته کنند.
  • جزئی نگری: به عنوان یک گریمور فیلم، ممکن است کار خود را تحت فشار انجام دهید در عین حال که به دقت بر جزئیات تمرکز دارید. شغل شما ممکن است نیاز به زمان‌‌های طولانی تمرکز عمیق داشته باشد تا خواسته ها را به دقت برآورده کنید. همچنین ممکن است از شما بخواهند مشکلات را حل کنید، هزینه های مختلف را در مقابل منافع سنجیده و ایده های جدیدی خلق کنید.
  • مدیریت زمان: مدیریت زمان خود و دیگران نیز بسیار مهم است. ممکن است مجبور شوید نیاز هر فرد را تجزیه و تحلیل کنید و محصولات یا تجهیزات لازم برای تکمیل کار را در یک بازه زمانی مشخص دریافت کنید.
  • گوش دادن: یک طراح گریم می تواند به انتظارات و خواسته های کارگردان گوش دهد و بازخورد آنها را اعمال کند.
  • سازماندهی: گریمورها ابزارها و محصولات خود را به خوبی سازماندهی می‌‌کنند تا بتوانند در حین انجام کار خود آنچه را که می خواهند به راحتی و کارآمد بیابند.
  • مهارت: گریم صحیح و پرهیز از اشتباه، مستلزم مهارت و هماهنگی دست و چشم است.

4. تجربه عملی کسب کنید

شما می توانید با کار در پیشخوان آرایش در مرکز خرید یا فروشگاه زیبایی محلی خود، تجربه عملی کسب کنید. در آنجا طیفی از شخصیت ها، سن و نوع پوست را خواهید دید. افرادی که به کمک زیبایی نیاز دارند، ممکن است به یک هنرمند پیشخوان به عنوان متخصص مراجعه کنند. پشتیبانی مشتری یکی از جنبه های اصلی خدمات آرایش است و پیشخوان مکان خوبی برای کسب بیشترین تجربه و قرار گرفتن در معرض است.

5. اصول تولید را بیاموزید

یادگیری اتفاقاتی که در یک صحنه فیلم می‌افتد می‌تواند به شما ایده دهد که در آنجا انتظار چه چیزی را داشته باشید، مثلاً به چه کسی گزارش می‌دهید، کجا بایستید و آیا می‌توانید با کارگردان صحبت کنید. همچنین مهم است که در مورد بخش های مختلف، اعضا و وظایف و مسئولیت های آنها اطلاعاتی کسب کنید تا بدانید چه کسی چه کاری انجام می دهد. برای آشنایی با اصول تولید، می‌توانید به منابع آنلاین مختلف دسترسی داشته باشید، در کارگاه‌های محلی فیلم‌سازی شرکت کنید یا در کلاس‌های فیلم‌سازی ثبت‌نام کنید.

6. مجموعه‌‌ای از نمونه کار بسازید

گرفتن فیلم یا عکس از کارهای تکمیل شده شما می تواند به شما کمک کند تا نمونه کار بسازید که تکنیک ها و مهارت های شما را برای مشتریان و کارفرمایان آینده نشان دهد. در حالت ایده آل، نمونه کار باید تنوع ظاهری و سبکی را که می توانید ایجاد کنید برجسته کند. شما می توانید با عکاسان کار کنید تا قطعاتی بسازید که هر دوی شما بتوانید در نمونه کارهای خود استفاده کنید.

می توانید نمونه کارها را در وب سایت شخصی یا شبکه‌‌های اجتماعی خود بگذارید. ایجاد یک وب سایت نمونه کارها آسان و مقرون به صرفه است و در عین حال شما را حرفه ای تر می کند. همچنین می توانید یک صفحه شبکه اجتماعی جداگانه راه اندازی کنید و عکس های خود را در آن پست کنید. رسانه ای را انتخاب کنید که هم برای دیگران قابل مشاهده باشد و هم برای نقش آرایشگری که می خواهید داشته باشید مناسب باشد.

7. شبکه سازی در حرفه خود

کار در صنعت سینما فقط به استعداد نیست، بلکه در مورد ارتباطات نیز هست. وقت خود را در مکان هایی که افراد هم حرفه شما می روند صرف کنید یا از رسانه های اجتماعی خود برای گسترش شبکه خود استفاده کنید. گروه‌های فیلم معمولاً تمایل دارند از گریمورهای یکسان برای همه پروژه‌های خود استفاده کنند، بنابراین مهم است که هر زمان که در اطراف افراد هم حرفه خود هستید، چه در حال کار و چه فقط در شبکه‌سازی هستید، بهترین تأثیر ممکن را ایجاد کنید.

همچنین انجمن‌ها، گروه‌ها و اتحادیه‌های مختلفی برای هنرمندان حرفه‌ای گریم وجود دارد که می‌توانند به ملاقات یا ایجاد شبکه با افراد مناسب کمک کنند. آنها اغلب فرصت هایی را برای اعضایی که به دنبال حرفه ای در زمینه گریم هستند ارائه می دهند تا با کارفرمایان و سایر متخصصان در این زمینه ارتباط برقرار کنند.