تلفن واتس اپ اینستاگرام

رنگ مناسب برای ریش آقایان

بسیارخب، می‌خواهید به ریشتان رنگ تازه‌ای بدهید، یا شاید هم می‌خواهید رنگ خاکستری را پس بزنید؟ صحیح، شاید رنگ ریش از بهترین محصولات مخصوص ریش برای شما مناسب باشد.

اما نمی‌دانید از کجا برای رنگ کردن ریش و سبیل اطلاعات کسب کنید. شاید حتی رنگ را هم داشته باشید ولی توضیحات روی بسته‌بندی کافی نبوده‌اند.

خب، دیگر نیازی به گشتن بیشتر نیست. ما این راهنمای فوق‌العاده را درمورد رنگ ریش، طرز استفاده، اینکه توقع چه چیزی را داشته باشید، و از چه چیزهایی دوری کنید برای شما گردآوری کرده‌ایم.

این متن کمی طولانی است، ولی لطفاً در رنگ کردن ریش و سبیل عجله نکنید. احتمال زیادی برای خراب کردن ریش در این مواقع وجود دارد، و انتخاب کردن سایه اشتباه خیلی راحت ممکن است ریشتان را عجیب‌تر و حتی از چیزی که فکرش را هم می‌کردید غیرطبیعی‌تر جلوه دهد.

گرچه رنگ کردن موهای صورت از موهای سر بسیار آسان‌تر است، اما کاری است که باید با احتیاط انجام دهید، مخصوصاً اگر بار اولتان باشد که از رنگ ریش استفاده می‌کنید. برای استفاده از خدمات آرایش ریش آقایان هم می توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

رنگ ریش چیست؟

از آنجایی که ریش داشتن محبوبیتی روزافزون پیدا کرده است، امروزه انواع و اقسام رنگ ریش‌های مختلف موجود است و امکانات موجود، همواره در حال افزایش ‌هستند.

در حال حاضر محبوب‌ترین نوع رنگ موجود در جهان، «Just For Men Beard Dye (رنگ ریش جاست فور مِن)» است، که انواعی از سایه‌های مختلف را دارد، و همراه فرچه‌ی درون بسته بندی، به سادگی می‌توانید آن‌ را بر روی ریشتان استفاده کنید.

محتویات آنها معمولاً عبارتند از:

  • آب
  • مقداری اسید‌های چرب
  • حلال‌های قلیایی
  • نگه‌دارنده‌های آنتی اکسیدانی
  • تری‌سدیم
  • و پلیمر‌ها

پ-آمینوفنول و پ-فنیلندیامین از جمله عوامل رنگ‌آمیزی واکنش‌پذیر بکار‌رفته هستند که برای ایجاد حساسیت‌های آلرژیک در مردانی با پوست حساس، شناخته می‌شوند.

به همین دلیل بسیار مهم است که همیشه مقداری از رنگ را روی بازویتان امتحان کنید تا از حساس نبودنتان نسبت به آن مطمئن شوید.

اگر زیر ریشتان پوستی حساس دارید، پس رنگ مصنوعی ریش چیزیست که باید استفاده‌اش را به حداقل برسانید یا کاملاً از آن دوری کنید.

اگرچه مؤثر‌ترین گزینه‍؛ « Just for Men beard dyes(رنگ ریش جاست فور مِن)» تنها انتخاب شما نیست. جایگزین‌های طبیعی – حتی ارگانیک- متعددی وجود دارند.

بعضی از آقایان رنگ محبوب « Refectocil cream tints(رنگ رفکتوسیل)» را ترجیح می‌دهند، که درواقع مخصوص خط چشم و رنگ ابروی بانوان طراحی شده است. البته، از قرار معلوم برای موی صورت هم خوب جواب می‌دهد و از رنگ «Just For Men» دارای لطافت بیشتری روی پوستتان است.

توجه: حتی در طبیعی‌ترین محصولات هم کمی احتمال آلرژی وجود دارد. و بهترین کار این است که قبل از رنگ کردن ریش‌، حساسیت‌زا بودن رنگ را روی قسمت کوچکی از پوست به‌دور از صورتتان (مانند بازوها) به مدت ۴۸ ساعت امتحان کنید.

مقایسه رنگ دائمی و رنگ موقت

اکثر رنگ موها دائمی هستند، و البته رنگ ریش دائمی هم وجود دارد، یعنی پس از رنگ شدن، به سادگی پاک نمی‌شوند.

این بدین معناست که با رشد ماهانه ریشتان به سرعت ۱.۲۷ سانتی متر، ریشه‌های جدید همان رنگ قدیمی را دارند. پس شما یا باید کل ریشتان را بتراشید یا هر چند وقت یکبار ریشتان را دوباره رنگ کنید.

به همین علت ما اصلاً رنگ ریش دائمی را پیشنهاد نمی‌کنیم. ما باور داریم این رنگ‌ها مناسب آقایانی است که به‌طور مداوم به آرایشگاه سر می‌زنند و از پس مخارج یک متخصص برای ادامه دادن فرآیند رنگ‌آمیزی بر‌می‌آیند.

از رنگ‌های موقت و نیمه-دائمی به عنوان جایگزین بهتری می‌توانید استفاده کنید. بر اساس برند استفاده شده، بیشتر رنگ‌های موقت حداکثر ۳ الی ۶ هفته دوام دارند، سپس رنگ به‌صورت تدریجی محو می‌شود، تا جایی که گویا اصلاً تا به حال رنگی نزده‌اید.

خط آخر: ما اصلاً رنگ ریش دائمی را پیشنهاد نمی‌کنیم. آن رنگ‌ها فقط باید توسط آرایشگر ‌های حرفه‌ای انجام شوند و هزینه‌شان ممکن است برای برخی افراد مقرون به صرفه نباشد. رنگ ریش‌های موقت، جایگزین بهتری هستند و بیشتر طبیعی جلوه می‌کنند که پس از ۳ تا ۶ هفته به‌صورت تدریجی رنگ از دست می‌دهند و به سادگی ترمیم می‌شوند.

چگونه در ۶ قدم ساده ریشتان را رنگ کنید

اجازه دهید توضیح بیشتری دهیم و به چند نکته مهم اشاره کنیم. تا خرابکاری نکنید.

و حالا چگونه در خانه با هر محصولی ریش‌تان را رنگ کنید:

  1. آماده‌سازی: بهترین لباستان را نپوشید، شاید به صورت تصادفی لکه‌دارشان کنید، و اگر دفعه اولتان است که اینکار را می‌کنید، بهتر است که شامپوی رنگ‌بر دم دستتان باشد. تا اینجای کار، باید امتحان حساسیت‌زا بودن ۴۸ ساعته را روی بازویتان انجام داده باشید.
  2. پوست را آماده کنید: برای جلوگیری از لک کردن پوست، بهتر است که روی خط گونه ( جایی که ریش نیست) و خط گردن وازلین بمالید. این کار یک لایه محافظتی ایجاد می‌کند و از رنگ شدن پوست بجای ریش جلوگیری می‌کند.
  3. مخلوطش کنید: اکثر رنگ‌های ریش شامل دو مایع متفاوت و یک ظرف برای ترکیب کردن آنها می‌باشد. درون ظرف، مایع رنگ و مایع پایدارکننده رنگ را هم بزنید. لزوماً نیازی نیست کل مواد را استفاده کنید، اول یک مقدار کوچک درست کنید.
  4. رنگ کردن ریش: رنگ را با استفاده از قلم موی ارائه شده یا هر ابزار در دسترس دیگری ( از فرچه اصلاحتان استفاده نکنید)، بر روی ریشتان بمالید. شاید در صورت وجود نقاط کم‌پشت درون ریشتان، وسوسه شوید تا رنگشان کنید، خواهشاً اینکار را نکنید.
  5. کمی صبر کنید، سپس آبکشی کنید: محصولات مختلف به مدت زمان‌های مختلفی برای اثر کردن رنگ نیاز دارند، و معمولاً رنگ هرچه بیشتر بماند، پررنگ‌تر می شود. پس از اتمام کار، رنگ را زیر دوش آب پاک کنید.
  6. شستن ریش پس از آن: اگر رنگ ریش مورد استفاده‌تان دائمی نبود، پس از هربار شستن ریش‌هایتان بعضی از رنگ‌ها به مرور پاک می‌شوند. انواع مختلفی از شامپو‌ها هم بر این موضوع تإثیر گذارند.

خط آخر: رنگ کردن ریش‌ها فرآیندی نسبتاً ساده است. از رنگ کردن موها هم بسیار آسان‌تر است، و معمولاً تا اتمام کار بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

نکات کاربردی برای استفاده از رنگ ریش

در حین رنگ کردن ریش اشتباهات بسیاری می‌تواند رخ دهد.

اکثر اوقات حتی قبل از آنکه متوجه شوید، خرابکاری می‌کنید و در هنگام رنگ کردن ریش، نتیجه کار می‌تواند تراشیده شدن کامل ریشتان باشد.

به چند نکته برای جلوگیری از این اتفاق اشاره می‌کنیم:

  • رنگ دائمی، دائمی است. پس ریشه‌‌ی تازه درآمده به رنگ دیگری خواهد بود، و شما باید هر چندوقت یکبار دوباره رنگش کنید یا کاملاً آن را بتراشید.
  • نمی‌توانید چندبار رنگ را عوض کنید. درون شیار‌های ظریف موهای صورت مقدار محدودی رنگ می‌تواند جای بگیرد.
  • بلافاصله قبل از رنگ کردن ریشتان را نشویید. بعضی‌ها اینکار را پیشنهاد می‌دهند، ولی اینکار تمام چربی‌های طبیعی‌ای که به رنگ گرفتن ریشتان کمک می‌کنند را از بین می‌برد.
  • مگر حرفه‌ای باشید، رنگ ریش دائمی باید توسط سلمانی یا آرایشگر انجام شود. احتمال خطا کردن بسیار زیاد است.
  • رنگ ریش موقت معمولا انتخابی با ظاهری طبیعی‌تر است، چرا که با شستن ریش، تفاوت سایه‌ها بوجود می‌آید و باعث می‌شود رنگ استفاده شده به‌طور طبیعی با رنگ ریش خودتان ترکیب شود.

و آخرین نکته که اهمیتش کمتر از باقی نکات نیست؛ همیشه و همیشه یادتان باشد که امتحان حساسیت‌زا بودن رنگ را با مالیدن مقداری رنگ ترکیب شده روی بازویتان انجام دهید تا از آلرژی نداشتن به آن مطمئن شوید. شاید چند‌تا از آن داستان‌های ترسناک مربوط به زنانی که بخاطر رنگ مو دچار حساسیت‌های وحشتناکی شده بودند را شنیده‌اید، انتظار چنین اتفاقی را با رنگ ریش هم داشته باشید.

رنگ درست را برای ریش بلوند انتخاب کنید

اگر به دنبال رنگ بلوند ریش هستید، معمولاً این رنگ از سایه‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای و سیاه کمیاب‌تر است( اکثر مردم مشتاق استفاده از این رنگ‌ها هستند).

اگر در حال حاضر ریش بلوند دارید و می‌خواهید که تیره‌ترش کنید، بهترین انتخابتان سایه قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای عادی می‌باشد.

تکرار می‌کنم، بیشتر مردان سعی می‌کنند با رد کردن چندین سایه، ریششان را به سیاه‌ترین رنگ ممکن دربیاورند. اگر ریش بلوند دارید، دنبال رنگ سیاه ریش گشتن از بزرگترین اشتباهایتان است. این رنگ کاملاً غیرطبیعی جلوه می‌کند.

اگر در حال حاضر ریش قهوه‌ای، هویجی، قرمز یا قهوه‌ای روشن دارید و می‌خواهید آن را بلوند رنگ کنید، از رنگ سایه بلوند استفاده کنید.

برای آقایانی با ریش بلوند که به دنبال سایه‌های تیره‌تر هستند، آسان‌ترین راه، استفاده از رنگ قهوه‌ای روشن است.

بهترین گزینه‌ها برای سایه قهوه‌ای ریش

سایه‌های مختلف قهوه‌ای از فراوان‌ترین رنگ‌های ریش موجود هستند، و اگر می‌خواهید که ریشتان پرپشت‌تر یا تیره‌تر دیده شود، به سادگی رنگ ریشتان را یک سایه تیره‌تر کنید.

برای مثال، اگر ریشتان قهوه‌ای روشن است، قهوه‌ای متوسط را امتحان کنید. یا اگر قهوه‌ای متوسط هستید، قهوه‌ای تیره را امتحان کنید.

کاری که نباید بکنید این است که از رنگ قهوه‌ای مستقیم سراغ رنگ مشکی نروید. اینکار یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی است که می‌توانید انجام دهید، و نتایج کار هم می‌تواند به همین اندازه غیرطبیعی جلوه کند.

حرف مرا باور ندارید؟ ریمل مشکی را روی ریشتان امتحان کنید و ببینید که چه شکلی می شود.

دوست من اینکار را روی ریش قهوه‌ای روشنش به عنوان بخشی از لباس مخصوص هالووین‌اش انجام داد، و من به سختی از خندیدن به اینکه چقدر غیرطبیعی شده بود خودم را نگه داشتم.

تکرار می‌کنم، آسان‌ترین راه برای رنگ کردن ریش قهوه‌ای، پیدا کردن سایه مورد نظرتان از میان محصولات موجود است. اما اگر مخالف این راه هستید، بعضی از سایه‌های قهوه‌ای را مدنظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید که به ریش قهوه‌ای‌تان مقداری رنگ بلوند اضافه کنید، می‌توانید با بعضی از گزینه‌های اشاره شده در تیتر‌های بالاتر کارتان را انجام دهید، اما من تدریجی رنگ کردن را بجای کاملاً مستقیم رنگ کردن پیشنهاد می‌کنم.

بهترین رنگ ریش برای ریش‌های تیره و مشکی

برای آقایانی با ریش قهوه‌ای تیره یا مشکی، چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد.

فرقی نمیکند که دارید رنگ خاکستری را پس می‌زنید یا به ریش مشکی‌تان ظاهری پرپشت می‌دهید، یا حتی یک سایه تیره‌تر را امتحان می‌کنید، این را بدانید که، نتیجه فرآیند رنگ کردن ریشتان طبیعی‌ترین ظاهر ممکن را خواهد داشت.

به عنوان مثال رنگ Just For Men دو سایه مشکی مختلف مخصوص ریش دارد، سایه روشن‌تر و دارای ظاهری طبیعی‌تر «real black (سیاه خالص)» و سایه غیر طبیعی‌تر خیلی تیره «jet black ( مشکی پر‌کلاغی)»، که رنگ ریشتان را شبیه ریش آقای بیلی مِی (فروشنده تلویزیونی آمریکایی) می‌کند.

رنگ Blackbeard for Men هم یک سایه مشکی‌ای دارد که برای بیشتر آقایان جواب می دهد.

و دوباره اگر به دنبال محصولی بدون آلرژی هستید، رنگ (Grizzly Mountain) هم یک سایه ارگانیک مشکی دارد.

رنگ کردن ریش قرمز یا هویجی

سایه‌های قرمز یا نارنجی درون ریشتان دارید؟ من می‌گویم نگهش دارید، اما اگر می‌خواهید رنگش کنید، آگاه باشید که پیدا کردن سایه درستی که با نوع پوست و موها یا ابرویتان جور باشد، بسیار دشوار است.

تنها سایه‌های مناسبی که برای ریش هویجی رنگ خوب جواب می‌دهند، رنگ‌های قهوه‌ای روشن و بلوند می‌باشند. و اگر فکر رنگ کردن ریش قرمز یا نارنجی را در سر دارید، این‌ها آن رنگ‌هایی هستند که باید امتحانشان کنید.

بعضی‌ها می‌گویند که زنان از ظاهر ریش هویجی رنگ خوششان نمی‌آید، اما واقعاً اینگونه است؟ به شاهزاده هَری توجه کنید، من زنان زیادی را نمی‌بینم که از ظاهر او انتقاد کنند، و برعکس، بسیاری را می‌بینم که می‌گویند بهترین خصوصیات او موها و ریشش می‌باشند.

و بله، رنگ های قرمز و هویجی ریش هم وجود دارند، ولی من فکر می‌کنم که نتیجه نهایی آنقدر غیرطبیعی و بد جلوه خواهد کرد ( اگر با چنین ژنی متولد نشده باشید) که اصلاً لینک محصولاتش را هم قرار نمی‌دهم.

رنگ خاکستری ریش برای ظاهر جو گندمی

از محبوب‌ترین عللی که مردان ریششان را رنگ می‌کنند، پس زدن رنگ خاکستری است. شاید نمی‌خواهید علائم گذر عمر را بروز دهید، یا صرفاً برای داشتن موی طوسی میان ریشتان خیلی زود است.

در این صورت، پیشنهاداتی که بالاتر مطرح کردیم را بر اساس رنگی که قبل از خاکستری شدن ریش یا سرتان داشته‌اید، مدنظرتان قرار دهید. این سریع‌ترین روش برای گرفتن نتیجه‌‌ای با ظاهری طبیعی می‌باشد.

اما اگر بخواهم که ریشم را خاکستری رنگ کنم چکار کنم؟

بعضی از آرایشگاه ها مانند آرایشگاه سان توانایی پیاده سازی رنگ جو گندمی برای ریش را دارند، ولی جدا از آنها، حتی در فروشگاه‌های آنلاین بزرگ هم رنگ خاکستری مخصوص ریش یافت نمی‌شود.

شاید برای محبوب شدن رنگ خاکستری مو‌های صورت باید صبر بیشتری به خرج دهید. و البته خودتان را خوش‌شانس درنظر بگیرید، بیشتر مردان مشکل عکس شما را دارند، آنها می‌خواهند از شر رنگ خاکستری خلاص شوند نه اینکه بیشترش کنند.

سوالات متداول در‌مورد رنگ‌های ریش

بهترین رنگ ریش کدام است؟

بستگی دارد. به‌طور کلی من می‌گویم رنگ (Just For Men) آسان‌‌ترین و بی‌دردسرترین میان دیگر رنگ‌ها است، اما اگر پوستی حساس دارید یا سابقه آلرژی نشان دادن دارید، پس برند‌های (RefectoCil) و (Grizzly Mountain) انتخاب‌ بهتری برای شما خواهند بود.

آیا رنگ ریش می‌تواند ریش کم پشت مرا ضخیم‌تر و پرپشت‌تر کند؟

تا حدودی، بله. می‌توانید با استفاده از رنگ، موهای زائد روشن و بدون رنگ را همرنگ بقیه ریشتان کنید که باعث شود ریشتان بلافاصله پر‌تر به‌ نظر برسد، اما انتظار نداشته باشید که ریشی بسیار کم پشت با رنگ کردن تبدیل به یک ریش پرپشت شود.

ریش من قهوه‌ای روشن است، چرا نمی‌توانم آن را مشکی رنگ کنم؟

اکثر مردان هنگام رنگ کردن موهای صورت وسوسه می‌شوند از تیره‌ترین سایه ممکن استفاده کنند، و چه می‌شود کرد، این رنگ محبوب‌ترین رنگ طبیعی است و بلافاصله باعث می‌شود ریشتان پرپشت به نظر برسد.

به هر حال، اگر به‌طور طبیعی ریشتان قهوه‌ای روشن است، یا حتی قهوه‌ای ساده، پس مستقیم سراغ رنگ ریش مشکی رفتن باعث می‌شود صورتتان ناجور و غیرطبیعی به‌ نظر برسد. حرف مرا باور ندارید؟ یک ریمل مشکی بخرید و ریشتان را با آن رنگ کنید، خودتان متوجه می‌شوید.

آیا از رنگ مو می‌توانم برای ریش استفاده کنم؟

بله کاملاً. هرچند رنگ مو برای اینکار طراحی نشده، ولی تار‌های موی صورتتان فرق چندانی با موی سرتان ندارند ( فقط اینکه رشد موهای صورت توسط هورمون‌ها فعال می‌شوند، اما موهای سر نه).

بسیاری از آقایان از محصولات رنگ موی عادی برند‌هایی مثل (L`oreal) برای رنگ کردن ریششان استفاده می‌کنند، و اگر برای شما هم جواب می‌دهد، پس استفاده کنید. البته، یادتان باشد که استفاده از رنگ مو بسیار زمان‌برتر از چیزی مثل (Just For Men) می‌باشد.

آیا استفاده از رنگ ریش برای ابروها بی‌خطر است؟

تا زمانی که وارد چشمتان نشود خطری هم ندارد، پس بله می‌توانید روی ابروهایتان استفاده کنید. در واقع، محصولات (RefectoCil) که بالاتر بهشان اشاره کرده‌ایم برای استفاده روی ابرو‌ها و مژه‌ها طراحی شده‌اند.

چگونه رنگ را از ریشم پاک کنم؟

درصورتی که زیاده‌روی کرده‌اید یا ریشتان به‌طور افتضاحی غیرطبیعی به نظر می‌رسد، چند روش برای کمک به پاک کردن رنگ از روی ریشتان وجود دارد.

برای رنگ‌های موقت، هربار شستشو به‌طور تدریجی رنگ را می‌برد، و اگر می‌خواهید که سریعتر از بین برود، محصولاتی مخصوص پاک‌کردن رنگ وجود دارد. همچنین می‌توانید سرکه سفید یا جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا به طور مؤثر مقداری از رنگ‌‌ها را پاک کنید.

برای آخرین چاره، برخی از بانوان ترکیب کردن مقدار کمی مایع سفیدکننده با آب را برای پاک کردن رنگ پیشنهاد می‌دهند. من اینکار را برای ریشتان پیشنهاد نمی‌کنم، اما به عنوان آخرین چاره یادتان بماند، چرا که مخرب‌ترین و مؤثرترین روش برای پاک کردن رنگ از ریشتان است.

رنگ ریش چقدر دوام دارد؟

مسلماً رنگ دائمی تا زمانی که مو روی صورتتان باشد، باقی می‌ماند.

برای رنگ‌های موقت و نیمه-دائمی، رنگ ۳ تا ۶ هفته دوام می‌آورد، و بستگی به این دارد که هر چند وقت یکبار موهای صورتتان را می‌شویید.

نتیجه‌گیری

فرقی نمی‌کند که سعی دارید رنگ خاکستری را پس بزنید، کم‌پشتی ریشتان را جبران کنید، یا فقط می‌خواهید که ریشتان را یک سایه تیره‌تر کنید، در هر صورت رنگ‌های ریش می‌توانند کمک کنند.

برند‌های بسیار مختلفی برای انتخاب وجود دارند، از مصنوعی گرفته تا کاملاً طبیعی، انتخاب محصول تماماً به حساسیت پوست افراد و زحمتی که حاضر هستید برایش بکشید بستگی دارد.

طبق تجربه، برند (Just For Men) مؤثرترین رنگ‌ها را با استفاده‌ی آسان درست می‌کند، اما آن رنگ‌ها مصنوعی هستند و ممکن است آقایانی با ریش حساس دچار آلرژی شوند.

این هم از فرآیند رنگ کردن ریش، بابت خواندن این مقاله متشکریم و مراقب ریشتان باشید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *