تلفن واتس اپ اینستاگرام

11 چیزی که قبل از میکروبلیدینگ ابرو باید بدانیم

اگر می‌توانستم در زمان سفر کنم و موچین‌ را از دست‌های نوجوانم بقاپم، این کار را می‌کردم. ولی نمی‌توانم. پس به جایش، بهترین کار ممکن بعدی را انجام دادم: میکروبلیدینگ ابرو.
مثل اکثر بچه‌های دهه شصت، خیلی زود قربانی مد ابرو‌های زیادی برداشته‌شده شدم. روزهایم را جلوی آینه صرف برداشتن هر تار مویی که به نظرم نابه‌جا می‌آمد، می‌کردم. حالا تقصیر را چه گردن تقلید کورکورانه از سلبریتی‌ها بندازید چه گردن اعتماد‌به‌نفس نداشتنم به خاطر کلیشه های فرهنگی، هر چه که بود، آسیبش را زد.
افسوس، همه‌مان قصه را تا ته می‌دانیم که چه‌طوری دوباره ابروهای پرپشت و پشمالو مد شد و اعتماد به نفسم را ازم گرفت.
بعد از سال‌ها با وسواس آرایش کردن ابروهایم، تصمیم‌گرفتم با میکروبلیدینگ راه‌حلی نیمه‌دائم برای دغدغه‌ام پیدا کنم.
مسلما آرایش‌کردن ابروهایم بزرگترین مشکل دنیا نیست ولی اگر راهی بود که می‌شد توسط آن این مرحله را کلا رد کرد، چرا امتحانش نکنیم؟
اکنون دو هفته شده‌است که این درمان را انجام داده‌ام و با وجود این‌که نتایج نهایی بعدا مشخص می‌شود همین الان هم از تغییری که ایجاد کرده است شگفت زده شده‌ام.
اگر می‌خواهید نوبت میکروبلیدینگ ابرو بگیرید، این‌ها مطالبی‌ است که باید قبلش بدانید.

مطمئن شوید که دقیقا می‌دانید میکروبلیدینگ چیست

من با دانشی سطحی از میکروبلیدینگ، برای این کار مراجعه کردم که خوشبختانه آن‌جا به من توضیحی کامل درباره مراحل انجام کار دادند اما به شما توصیه می‌کنم از اشتباه من درس بگیرید و قبل از مراجعه تحقیق کنید تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. این کار علاوه بر این که شما را متقاعد می‌سازد که دقیقا باید انتظار چه چیزی را داشته باشید، باعث می‌شود که قبل، حین و بعد از ارائه درمان احساس راحتی بیشتری کنید.

درباره این که میکروبلیدینگ دقیقا چیست، احسان نجاریان، موسس سالن زیبایی سان می‌گوید: «میکروبلیدینگ تکنیکی است که طی آن خطوط ظریفی بر سطح پوستتان برش داده می‌شود و رنگ‌دانه در آن‌ها تزریق می‌شود. برش‌ها به طرز دقیقی شبیه مو (موی ابرو یا سر) هستند.» احسان نجاریان در ادامه توضیح ‌می‌دهد: «جالب این‌‌که با وجود این‌که میکروبلیدینگ دوام تتو را ندارد، این درمان موقت، از آن‌جایی که در آن رنگدانه‌ها در پوست تزریق می‌شوند، به نحوی، شکلی از تتو کردن است.»

نوع پوستتان ممکن است روی نتیجه‌ درمان تاثیر بگذارد

روزهایی که سرحالم، پوستی مختلط دارم ولی در روزهای بدم، پوستم به شدت چرب می‌شود. زمانی که برای میکروبلیدینگ مراجعه کردم، متوجه شدم که این قضیه می‌تواند روی نتایج کار تاثیر بگذارد.
یک تتوکار آرایشی که در تهران متخصص میکروبلیدینگ است می‌گوید: «من به میکروبلیدینگ به چشم نقاشی نگاه می‌کنم. بعضی از کاغذ‌ها رنگ را دقیقا همان‌طوری که رویشان می‌گذارم نگه می‌دارند؛ بعضی‌ها رنگ پس می‌دهند. پوست‌های خشک‌تر، خطوط میکروبلیدینگ را تروتازه‌تر از پوست‌هایی که مملو از روغن‌های طبیعی هستند، نگه می‌دارند. بهش این‌گونه فکر می‌کنم: روغن کارم را پس می‌زند. پوست خشک با اشتیاق می‌پذیردش.»

با وجود این‌که میکروبلیدینگ روی هر نوع از پوستی قابل انجام است، نوع پوستتان در واقع تعیین‌کننده میزان ماندگاری نتایج است.
در مورد پوست چرب من «ممکن است رنگدانه‌ها را کمتر از پوست خشک نگه دارد.» برای همین کاملا از این‌که یک نتیجه واقعی ممکن است چگونه به نظر برسد، آگاه بودم‌. مشتریان با پوست‌های چرب ممکن است برای نگهداری میکروبلیدینگ‌شان، به دوره‌های ترمیم بیشتری نیاز داشته باشند (تقریبا هر شش ماه). عوامل دیگری که نتایج را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد عبارتند از سبک‌زندگی، این‌که چه مقدار از روز را زیر آفتاب سپری می‌کنید، رنگ رنگدانه و شرایط پزشکی.

هزینه میکروبلیدینگ از یک میلیون تومان شروع می‌شود و تا بالای چند میلیون تومان می‌رود

وقتی که بحث چهره می‌شود، ترجیح می‌دهم پولم را صرف خدمتی با‌کیفیت توسط آرتیستی بااستعداد بکنم تا این‌که درجایی دیگر هزینه‌ای کمتر بکنم. اگر دیدید جایی میکروبلیدینگ به طرز قابل‌توجهی ارزان‌تر ارائه می‌شود، بیشتر بیانگر کیفیت پایین درمان و مراقبتی است که قرار است دریافت کنید. هر چه نباشد شما دارید در کنار هزینه تتوی نیمه‌دائم روی صورت خود، تزینه زمان، مهارت و تجهیزات فردی را پرداخت می‌کنید. اگر آقا هستید میتوانید از خدمات میکروبلیدینگ مخصوص آقایان سالن سان بهره مند شوید.

آوردن عکس‌ ابروهای ایده‌آل می‌تواند کمک‌کننده باشد، ولی تطابق صد‌درصدی غیرممکن است

ابروها، چارچوب صورت شما را شکل می‌دهند، به همین دلیل دانستن این نکته ضروری است که کاری که روی صورت دیگران جواب می‌دهد، لزوما بهترین نتیجه را روی چهره شما نمی‌دهد
یک متخصص میکروبلیدینگ می‌گوید: «تمام تمرکزم دست‌یابی به بهترین نتیجه در عین منحصر به فردی برای هر مشتری است.» و اضافه می‌کند که تمایل دارد برای شروع از یک نخ ترسیم جوهری برای پیدا کردن استخوان ابرو استفاده کند.
«ما رنگ رنگدانه‌ مشتریان را با هم انتخاب می‌کنیم که این انتخاب با توجه به رنگ طبیعی ابروها، رنگ موی سر و نتیجه دلخواه‌شان خواهد بود.»

متخصصتان باید یک طرح کلی قبل از شروع کار به شما نشان دهد

جلسه میکروبلیدینگ من دو ساعت طول کشید به این صورت که به آرتیستم این امکان را داد که یک ساعت قبل از شروع کار، یک طرح کلی از شکل ابروی موردنظرم ایجاد کند. طی این فرآیند، لین تک‌تک تارهای ابرو را با یک ماژیک مشکی ابرو کشید. پس از این که کارش تمام شد، می‌توانستم کم و بیش محل شروع و تمام شدن ابرویم، قوس ابرو و ضخامت حدودی‌اش را ببینم. متخصصم همچنین از من پرسید که آیا چیزی هست که بخواهم تغییرش بدهم و  اینکه چه قسمت‌هایی را دوست دارم و از چه قسمت‌هایی خوشم نمی‌آید. این پرسش‌ها خیلی کمک‌کننده بودند و باعث شد خیلی بیشتر احساس راحتی کنم.

با این‌که آوردن تصاویر ایده‌آل اینترنتی زیاد کمک‌کننده نیست اما حواسم بود که کارهای قبلی آرتیستم را که در آلبوم کارش بود نگاه کنم تا ببینم آیا استایل کاریش مطابق همان نوع میکروبلیدینگی که می‌خواهم است یا خیر. مانند تتو زدن، میکروبلیدینگ نیز شکلی از هنر است و آن‌چه که هر آرتیست ارائه می‌دهد با دیگری متفاوت است.

میکروبلیدینگ بدون درد نیست اما نباید هم تیر بکشد

هیچ‌گاه اشتیاقی به سوزن‌ها نداشته‌ام و تصور این‌که سوزن‌ها را انقدر نزدیک چشمم بزنند، مضطربم می‌کرد. خوشبختانه، متخصصم قبل از شروع پروسه درمان، از یک کرم بی‌حس‌کننده استفاده کرد و صبر کرد اثرش را بگذارد‌ و بعد کار را شروع کرد. اکثر آرتیست‌ها تمایل دارند ناحیه کار را بی‌حس کنند. این موضع را باید قبل از نوبت گرفتن، در نظر داشته باشید.

پروسه درمانم بدون مشکل خاصی پیش رفت. اگر بخواهم احساسی را که داشتم توصیف کنم، می‌توانم بگویم کمی حس ناراحتی می‌کردم. درباره خود حس درد، احساسی شبیه یک خراش کوچک داشت، همراه با یک حس سوزن‌سوزن شدن که در طول روز بعد ادامه داشت. (به دلیل پریدن اثر کرم بی‌حسی)

ابروهایتان در چند روز اول تیره به نظر می‌رسند

منظورم خیلی تیره است. میکروبلیدینگ در آغاز بسیار تیره‌تر و بزرگتر می‌شود. ابروها قبل از این‌که شروع به پوست‌ریزی کنند، چند روزی مدام تیره‌تر می‌شوند.
در چهار روز اول، ابروهایم شبیه ابروهای کرم شب‌تاب شده بود‌‌. آن‌ها شش ساعت پس از میکروبلیدینگ، شروع به تیره شدن کردند و وقتی فردای آن روز از خواب بیدار شدم، بیشتر از هر وقت دیگر پررنگ شده بودند.

علی‌رغم این‌که آرتیستم پیشاپیش هشدارش را داده بود، هنوز هم دیدن ابروهایم که انقدر پررنگ شده بودند، در حالی که نمی‌توانستم هیچ‌کاری برای درست‌کردنشان بکنم تا وقتی که شروع به پوست‌انداختن نمی‌کردند، برایم مقداری (یا بهتر بگویم خیلی) تکان‌دهنده بود. این قضیه ممکن است عده‌ای را تا حدی اذیت کند که ترجیح بدهند در خانه بمانند تا با مردم مواجه نشوند که قابل درک است! توصیه من چیست؟ من می‌گویم بپذیریدش و ابروهای تیره خود را در آغوش بگیرید قبل از این‌که شروع به محو شدن بکنند. در هر صورت یک کلاه بافتنی گوگولی، می‌تواند معجزه کند.

میکروبلیدینگ حدود شش هفته زمان می‌برد تا کاملا ترمیم شود و تقریبا یک سال ماندگاری دارد

شما نتیجه میکروبلیدینگ را بلافاصله می‌بینید اما این نتیجه فوری، شبیه چیزی نیست که در انتها خواهید دید‌. کل پروسه ترمیم، شش تا هشت هفته زمان می‌برد. دو هفته مانده به اتمام پروسه ترمیمم، ابروهایم به طرز قابل‌توجهی روشن‌تر از زمانی است که میکروبلیدینگ را شروع کردم. رنگدانه‌ها نیز کم‌کم دارند در نواحی که پوست‌ریزی پدیدار می‌شوند.

درباره این موضوع که دوام میکروبلیدینگ چقدر است؟ باید گفت که بستگی به فرد دارد. احسان نجاریان می‌گوید: «من این آگاهی را به افراد می‌دهم که بر اساس نوع پوست و سبک زندگیشان، باید چه انتظاری داشته باشند. رنگ‌دانه‌های روشن‌تر سریعتر محو می‌شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون ضد آفتاب، باعث محو شدن و پریدن رنگ ابروهایتان می‌شود.»

تا دو هفته نباید ابروهایتان را خیس کنید و روتین مراقبت‌ از پوست و آرایشتان باید تعدیل شود

پس از میکروبلیدینگ، حدود دو هفته زمان می‌برد تا ابروهایتان ترمیم شود و در بیست‌وچهار ساعت اول بعد از جلسه میکروبلیدینگ، نباید ابروهایتان را خیس کنید. (شامل عرق کردن هم می‌شود) مراقبت‌های پس از میکروبلیدینگ بستگی به آرتیست‌تان دارد. بعضی‌‌ها راهکاری «خشک» و بعضی‌ها راهکاری «تر» را ترجیح می‌دهند. در مورد من، لین یک کرم برای مراقبت پس از عمل داد که تا یک هفته بعد از میکروبلیدینگ ازش استفاده کنم.

تا دو هفته پس از میکروبلیدینگ، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رفتن به سونا، تعریق بیش از حد، حمام آفتاب گرفتن و آرایش ناحیه عمل خودداری کنید و حواستان باشد که وقتی ابروهایتان شروع به پوست‌انداختن کرد، بهشان دست نزنید چرا که با روند ترمیم ابرو و نگهداری رنگ تداخل دارد.

روتین مراقبت از پوست و آرایشتان نیز باید برای مدتی تغییر کند. برای مثال رتینول یکی از محصولاتی است که باید در چند هفته اول از مصرفش اجتناب کنید. احسان نجاریان، با اشاره به قطع مصرف غلظت‌های بالای رتینول دو هفته قبل و بعد از میکروبلیدینگ برای کاهش احساس ناراحتی ناشی از حساسیت پوستی، اذعان می‌کند: «رتینول، به‌خصوص در غلظت‌های بالا، پوست را حساس می‌کند.»

درباره آرایش صورت نظیر فوندانسیون و کانسیلر، باید بسیار مراقب باشید که بعضی از این محصولات را به ابروهایتان نزنید. احسان نجاریان می‌گوید: «آرایش کردن پوستی که هنوز در حال ترمیم است، ممکن است منجر به حساسیت پوستی و عفونت شود و با پروسه ترمیم تداخل کند.»
در طول این مدت، احتمالا کلا صرف‌نظر کردن از آرایش راحت‌تر خواهد بود اما اگر می‌بینید در هر صورت می‌خواهید انجامش دهید، از یک گوش‌پاک‌کن یا اسفنج آرایشی برای آرایش محتاطانه در اطراف ناحیه ابرو استفاده کنید.

علاوه بر توصیه به گذاشتن جلسه فالوآپ، این جلسه فرصتی عالی برای رسیدن به نتایج دلخواهتان را فراهم می‌کند

سالن سان «جلسه‌ای تکمیلی» تا چند هفته بعد از انجام پروسه در اختیار مشتریان می‌گذارد تا بتوانند هر گونه اصلاحی که می‌خواهند، در شکل و رنگ پس از ترمیم انجام دهند.

احسان نجاریان می‌گوید: «در جلسه تکمیلی مشتریان، ما می‌توانیم نتایج را بررسی کنیم و درمان را در صورت لزوم تغییر دهیم. از جمله پر کردن شکاف‌ها، ایجاد اصلاحات کوچک در شکل و رنگ و ترمیم خطوط فعلی تا نتایج شش تا هجده ماه باقی بمانند.» احسان نجاریان درباره اهمیت جلسه دوم می‌گوید: «پیشنهاد نمی‌کنم پیش تتو آرتیستی بروید که برنامه‌اش شامل جلسه دوم نمی‌شود. ترمیم در این کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

میکروبلیدینگ مناسب همه افراد نیست

شما مختارید! ممکن است این متن را خوانده باشید و به این نتیجه رسیده باشید که میکروبلیدینگ را نمی‌خواهید انجام دهید اما با این حال هنوز می‌خواهید با ابروهایتان دلربایی کنید. خب، الان سال ۲۰۲۲ است و کلی راه هست که ممکن است برایتان بهتر باشد. امروزه درمان‌هایی نظیر تینت ابرو، لمینت ابرو و خیلی چیز‌های دیگر وجود دارد.
لمینت ابرو برای تمام انواع مو عالی است. اگر ابروهای ضخیم دارید، باعث می‌شود نرم و مرتب شوند. اگر ابروهایتان نازک است، به آن‌ها ظاهری ضخیم‌تر و پرتر می‌دهد و اگر ابروهایتان در جهات مختلف رشد می‌کند، آن‌ها را در یک جهت واحد مرتب می‌کند.