تلفن واتس اپ اینستاگرام

اکستنشن موی آقایان: اصول اولیه و چند نکته برای انتخاب

اکستنشن مو در بین زنان کاری محبوب است. آن‌ها به این وسیله می‌خواهند درخشندگی خود را بین دیگران تقویت کنند. حجم و طول موی زنان را می‌توان با اکستنشن مو بیشتر کرد. برخی دیگر نیز از این کار برای پوشاندن ضعف‌های مرتبط با موهایشان استفاده می‌کنند یا موهای طبیعی خود را از گرما در امان می‌دارند. مردان نیز به همان دلایلی که زنان این کار را انجام می‌دهند، از اکستنشن کردن موهایشان لذت می‌برند.

اکستنشن مو به مردان اعتماد به نفس می‌بخشد و باعث می‌شوند موهایشان را همانطور که آرزو داشتند، اصلاح کنند. با این حال، ملاحظات مربوط به اکستنشن برای مردان خاص‌ترند.

مردان معمولا برای جبران کم‌پشتی یا نازک‌شدن موهایشان در اثر پیری، بیماری یا عوامل ارثی از اکستنشن استفاده می‌کنند. کلاه‌گیس، نوعی اکستنشن مو برای مردان است که با استفاده از آن بخشی طاس در بالای سر خود را پنهان می‌کنند. کلاه‌گیس‌ها یکی از موارد اکستنشن‌اند که اکثر مردم با آن آشنا هستند.

در حالی که برخی از اکستنشن مو برای این استفاده می‌کنند که موهایی بلند داشته باشند، برخی دیگر این کار را انجام می‌دهند تا فرق سرشان پرموتر به نظر برسد.

انواع مختلف اکستنشن برای مردان

کلیپس

استفاده از اکستنشن کلیپسی خیلی راحت است و خودتان هم می‌توانید این کار را انجام بدهید. از آنجا که موهای اکستنشن از قبل به کلیپس وصل می‌شوند، دیگر نیازی به استفاده از گرما یا مواد شیمیایی نیست. در پایان روز هم می‌توانید آن را با سهولت بردارید، اما شاید موهایتان کمی کشیده شوند. بهتر است گاهی اوقات آن‌ها را از سر خود بردارید.

میکرو رینگ

انتهای رشته‌های اکستنشن مو در این حلقه‌های مسی کوچک به هم وصل می‌شوند. آرایشگر چندتا از رشته‌های مو را از طریق سوراخ‌های حلقه‌ی مسی عبور می‌دهد و سپس، حلقه را می‌پیچد تا موها در آن گیر کنند و محکم بایستند. بسته به اینکه موهای شما با چه سرعتی رشد می‌کنند، این اکستنشن تا چهار ماه دوام می‌آورد و کاربردهای مختلفی دارد.

نواری

حتی اگر این نوع اکستنشن بتوانند تا هشت هفته دوام بیاورند، استفاده از اکستنشن موی نواری کار بسیار ساده‌تری است. این روش باید به‌وسیله متخصص‌ها انجام شود، زیرا باید تا حد ممکن نزدیک به ریشه موها انجام شود. قطعه‌های کوچکی از موهای شما بین نوارها پیچانده می‌شوند. برای استفاده از چسب یا هر ماده چسباننده دیگری، که به‌تنهایی کار چالش‌برانگیزی است، از گرما نیز استفاده می‌شود.

موهای بافته‌شده

ریسه‌های بافته‌شده مو را می‌توان با استفاده از چسب یا کوک استفاده کرد. این روش یکی از انواع اکستنشن‌های مردان است که موهای طبیعی را کاملاً پنهان می‌کند. با این حال، از آنجا که موهای مردانه به طور معمول کوتاه‌اند، پوشاندن آن کار چالش‌برانگیزی خواهد بود؛ زیرا باید آن‌ها را بافت. علاوه بر این، مردانی که موهای نازکی دارند، نباید این کار را انجام بدهند.

موی مصنوعی

اگر می‌خواهید همان تاثیر بافت مو را تجربه کنید، اما موهای کوتاه و نازکی دارید یا اینکه کلا مو ندارید، کلاه‌گیس می‌تواند نیاز شما را پاسخ بگوید. علاوه بر این، برخلاف بافت مو که یک ساعت طول می‌کشد، می‌توانید کلاه‌گیس‌ها را خیلی سریع و بدون هیچ کمکی نصب کنید. سرتان با موهای جدید پوشانده خواهد شد و ظاهری کامل و درخشان به آن خواهد بخشید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب اکستنشن مو برای مردان در نظر بگیرید

اکنون که از انواع گزینه‌های اکستنشن مو برای مردان مطلع شدید، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. اگر نمی‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، با انتخاب سایه‌ای که موهای طبیعی شما را تکمیل می‌کند، شروع کنید. اگر از موهای بافته یا کلاه‌گیس استفاده می‌کنید، می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید؛ زیرا آن‌ها موهای واقعی شما را پنهان می‌کنند. علاوه بر این، اگر هایلایت دوست دارید، می‌توانید موهایی با رنگ‌های کم‌رنگ یا محو انتخاب کنید.

به نوع موهای خود هم فکر کنید که صاف‌اند یا فرفری یا موج دارند. موهای خود را تقویت کنید تا ظاهر طبیعی‌شان حفظ شود. بافت‌های مختلف ظاهری عجیب و غریب به موهای شما می‌بخشند.

برای ایجاد ظاهری خاص، باید موهای طبیعی خود را بیارایید. به عنوان مثال، قبل از اضافه کردن اکستنشن، موهای خود را در یک نقطه روی فرق سرتان کوتاه کنید. پس از اصلاح موهای جانبی خود، فقط اکستنشن را روی فرق سرتان نصب کنید.

اگر بار اولی است که این کار را می‌کنید و هنوز نمی‌دانید چه دوست دارید، بهتر است به آرایشگاه بروید؛ زیرا آن‌ها می‌دانند چه چیزی برای شما مفید خواهد بود. پس از خرید اکستنشن، باید بدانید چگونه از آن‌ها مراقبت کنید.

اگر غیر از شامپو و نرم‌کننده هنوز هیچ چیز دیگری برای موهای خود نخریده‌اید، وقت انجام این کار رسیده است. باید موهایتان را مرطوب نگه دارید و رطوبت لازم برای اکستنشن را حفظ کنید؛ زیرا این محصولات فاقد چربی طبیعی‌اند. در آخر، با یک شانه دندانه‌درشت به آن‌ها حالت بدهید تا از آشفتگی آن‌ها جلوگیری شود.

آیا اکستنشن موهای بلند من با شکل صورتم مطابقت دارد؟

در این مورد چند دیدگاه مختلف وجود دارد، اما برای سهولت کار، می‌گوییم که چهره مردان معمولا ۶ شکل‌اند:

  • الماسی
  • کشیده
  • بیضی
  • گرد
  • مربع
  • مثلث

موهای بلند به کدام نوع صورت می‌آید؟ موی بلند را می‌توانید با هر یک از این اشکال صورت استفاده کنید؛ اما لزوماً هر مدل موی بلندی به همه آن‌ها نمی‌آید. پیدا کردن یک مدل موی بلند که تناسب کامل با شکل چهره و استایل شما را داشته باشد، کاری ایده‌آل است.

تعیین شکل صورت

برای کشف شکل صورت خود باید ساختار صورت خود را دقیق بررسی کنید. نقاط مهم روی صورت به شرح زیر است:

  • از انتهای چانه تا خط رویش موی خود در وسط صورت
  • از یک طرف گونه تا طرف دیگر
  • از منتهی‌الیه تیزترین نقطه استخوان فک تا سمت دیگر
  • از نوک یک ابرو تا نوک دیگری

از آنجا که نقاط اندازه‌گیری، همه، به صورت جداگانه سازماندهی و ترتیب داده می‌شوند، هر مرد شکل خاصی دارد.

نکته‌های فنی درباره شکل‌های صورت

تصور می‌شود که چهره‌های بیضی از نظر حرفه‌ای جذاب‌ترین صورت‌ها هستند؛ زیرا ویژگی‌های صورت به طور مساوی و متناسب در آن توزیع شده‌اند. عملاً هر مدل مویی را می‌توان با این خصوصیات به‌کار برد.

بنابراین، در اصل، هدف هر مدل مو این است که چهره شما بیضی‌تر به نظر رسد. در نتیجه، تناسب چهره باعث می‌شود آن چهره در چشمان دیگری زیباتر به نظر برسند. مدل‌های مو به طور خاص خانم‌هایی را که دارای ویژگی‌های قوی و مردانه‌اند، هدف قرار می‌دهند.

مردان دیگر نیازی به نگرانی درخصوص این قوانین ندارند؛ زیرا داشتن ویژگی‌های قوی و آرواره‌های دارای زاویه می‌تواند مردانگی ما را تقویت کند. از طرف دیگر، مردان معمولا بیشتر نگران صفاتی چون پیشانی‌های بلند و فک‌های گرد هستند.

شناخت شکل‌های مختلف صورت

1. صورت الماسی

شکل صورت الماسی شکلی منحصربه‌فرد است. گونه‌های این صورت‌ها گسترده‌تر از هر ویژگی دیگری‌اند؛ دقیقاً مانند شکل‌های بیضی، اما پیشانی و فک آن‌ها بسیار باریک‌ترند. چانه مانند یک نقطه به نظر می‌رسد و صورت نیز کشیده‌تر است.

لایه‌های طولانی‌تر در قسمت جلویی که ممکن است تا خط فک پایین بیایند، به گسترش پیشانی و فک کمک می‌کند تا صورت متناسب‌تر به نظر برسد و موهای بلند را متناسب با این شکل بسازد.

درست مانند چهره‌های کشیده، متناسب‌نگه‌داشتن چهره به معنی اتصال آن با لایه‌های صورت خود است.

2. صورت کشیده

صورت کشیده، در میان همه شکل‌های صورت، طولانی‌تر است. پیشانی‌های بلند مردان با چهره‌های کشیده ممکن است گاهی اوقات احساس ناامنی در آن‌ها ایجاد کند.

اگر به قانون چهره‌های بیضی مراجعه کنیم، به نظر می‌رسد داشتن موهای بلند برای پسرها خیلی متناقض به نظر برسد؛ چون توجه‌ها را به کشیدگی صورت‌شان جلب می‌کند.

توصیه می‌شود که اگر چهره‌ای کشیده دارید و می‌خواهید موهای بلندتان، بلندی چهره‌تان را بشکند، چند لایه به جلوی موهای خود اضافه کنید که یا روی گونه‌هایتان بیفتد یا روی فک‌هایتان. یا می‌توانید یک مدل موی متوسط ​​را انتخاب کنید تا عرض سرتان را بیشتر کند.

اگر این شکل صورت را دارید و مایل به پوشاندن کشیدگی آن هستید، اکستنشن مو را روی پشت گردن یا در قسمت عقب سر خود نصب کنید، نه بالای سرتان. در غیر این صورت، چهره‌تان کشیده‌تر هم نشان داده خواهد شد.

3. صورت بیضی

گونه‌ها بزرگ‌ترین ویژگی در یک چهره بیضی هستند که دورترین ویژگی‌های چهره‌اند که غالبا حواس‌ها را از دیگر ویژگی‌ها پرت می‌کنند. پیشانی و فک بسیار باریک‌ترند. شکل صورتی که در بیشتر انواع مدل‌ها مو به عنوان یک مکمل به نظر می‌رسند، شکل بیضی است که بیشتر از آنکه پهن باشند، طولانی‌اند.

4. صورت گرد

از آنجا که عرض پیشانی، گونه‌ها و فک در این شکل از صورت همه یکسان‌اند و خط فک، گرد است؛ شکل صورت گرد را خیلی ساده می‌توان تشخیص داد. عرض و ارتفاع صورت با هم برابرند.

در چهره‌های گرد، هدف از استفاده از اکستنشن این است که سعی کنید طول و ارتفاع را اضافه کنید تا ظاهری ظریف‌تر به آن ببخشید. موهای بلند پیشنهادی فوق‌العاده برای مردانی است که دارای چهره‌های گردی‌اند، زیرا باعث می‌شود ویژگی‌های صورت شما – با طولانی‌تر شدن موهایتان – بیضی شکل‌تر به نظر برسد.

5. صورت مربع

شکل صورت مربع و شکل صورت گرد از نظر طول تا عرض نسبتاً قابل مقایسه با یکدیگرند.

شکل صورت مربع دارای لبه‌های واضح‌تری است و ظاهری تراشیده‌تر به گونه‌ها می‌بخشد و خط فک زاویه‌ای‌تر می‌شود. فک و گونه‌ها به اندازه پیشانی پهن و گسترده‌اند. اکثر مدل موهای بلند با این نوع چهره خیلی خوب به نظر می‌رسند و قطعه‌ای گرد و بلند می‌تواند به لطف لبه‌های تیز خود ظاهری مردانه‌تر به چهره‌ها ببخشد که ویژگی‌ای ایده‌آل در این دنیای مردانه است. ساختارهای استخوانی پهن در این چهره‌ها باعث می‌شوند که مدل‌های موی گوفی ظاهری غیرطبیعی داشته باشند و همانطور که قبلا هم گفتیم، موهای عریض در چهره‌های عریض برابر است با عریض‌تر شدن همه.

6. صورت مثلث

خط فک بزرگ‌ترین ویژگی در صورت‌های مثلثی‌شکل است و پس از آن گونه‌ها و سپس پیشانی. فک در چهره‌های مثلثی به طور معمول شکل بسیار خوبی دارند و چون بر ظاهر مردانه تأکید می‌کند، بسیار مناسب مردان است.

مردانی که چهره‌های مثلثی دارند می‌توانند اکثر مدل‌های بلند، به ویژه سبک‌های متوسطی ​​را که دقیقاً تا زیر چانه ادامه پیدا می‌کنند، استفاده کنند.

ظاهراً، باید دوباره به قانون «بیضی» ارجاع کنیم. تأکید بر چشم و گسترش پیشانی به منظور برقراری تعادل بین شکل مثلثی چهره و اضافه کردن چند لایه کوتاه در جلوی کاری بسیار ایده‌آل است. علاوه بر این، سبک موهای گسترده‌تر و دیوانه‌تر باعث می‌شوند اینگونه چهره‌ها جذاب‌تر به نظر برسند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، اگر شما مردی هستید که می‌خواهید از اکستنشن مو استفاده کنید، درک اصول اولیه و انتخاب سبکی که شکل چهره شما را تکمیل کند، کاری بسیار ضروری است. اکستنشن‌های مو می‌توانند حجم، طول و حتی رنگ را به موهای طبیعی شما بیفزایند و ظاهری کاملاً جدید به شما ببخشند.

با وجود گزینه‌های زیادی که امروزه در بازار موجود است، باید با یک فرد حرفه‌ای مشورت کنید تا موهای مناسبی برای شما پیدا کنید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *