آیا داماد باید در روز عروسی‌اش موهای خود را حرفه‌ای درست کند؟

قول می‌دهم که نامزد شما قصد دارد در صبح روز عروسی‌تان موهایش را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارد، اما آیا شما هم باید اقدامی مشابه انجام دهید؟ البته که بله. بی‌توجهی به این موضوع به‌عنوان یک مرد آسان است، به‌خصوص اگر جزو آن دسته از مردان باشید که روال معمول مرتب کردن موهایتان خشک‌کردن مو با حوله پس از دوش گرفتن است. اما درست کردن مو در روز عروسی باید مانند دست کردن حلقه در انگشت همسر آینده‌تان واجب باشد. با درست کردن می‌توان این روز به به‌یادماندنی‌ترین روز زندگی‌تان تبدیل کنید، روزی که در آن احساس می‌کنید که خوش‌تیپ‌تر از هرزمانی شده‌اید.

روز عروسی باید مثل روز مسابقه باشد

تصور کنید که موهای شما زمین چمن فوتبال هستند (یک‌لحظه حواستان را به من دهید). در صبح روز مسابقه، زمین چمن را کوتاه می‌کنند. چرا؟ برای اینکه مطمئن شوند که چمن آماده پذیرایی از بازیکنان است و همچنین ظاهرش برای افرادی که مسابقه را نگاه می‌کنند زیباتر باشد. موی شما هم مثل زمین چمن فوتبال لیاقت رسیدگی مشابه را دارد. عروسی شما بازی تمرینی نیست بلکه روز مسابقه است. پس مثل روز مسابقه با آن رفتار کنید.

مراجعه به آرایشگر حرفه‌ای

استفاده از آرایشگر حرفه‌ای برای درست کردن موهایتان همیشه به معنی سشوار کردن عجیب‌وغریب موها یا تغییر اساسی ظاهر معمولتان نیست. این کار می‌تواند در حد خط انداختن پشت گردن یا صاف کردن چتری‌ها باشد. بسته به سبک‌تان، قرار نیست که این کارها خیلی زمان‌بر باشند و تنها کاری که باید انجام دهید نشستن روی صندلی آرایشگاه است و بس. همچنین، به فکر عکس باشید چون عکس‌های روز عروسی تنها عکس‌هایی هستند که در بقیه عمر خود بارها به آنها مراجعه خواهید کرد. هرگز ریسک نکنید و خودتان موهایتان را قیچی نزنید چون ممکن است موها را نامرتب و بدتر از همه خراب کنید. بعضی کارها را فقط باید به افراد حرفه‌ای سپرد. منظورم این است، مگر خودتان فرایند پذیرایی مراسم عروسی را بر عهده‌دارید که می‌خواهید موهایتان را اصلاح کنید؟ در این زمینه میتوانید به آرایشگاه مردانه سان اعتماد کنید.

«احسان نجاریان» آرایشگر مشهور می‌گوید: «نمی‌دانم که آیا همه دامادها مجبور هستند در روز عروسی موهای خودشان به‌صورت حرفه‌ای درست کنند، اما فکر می‌کنم که مو باید تازه اصلاح شود و فرم بگیرید. اگر فردی می‌خواهد موهای خود را سایه بیندازد یا بسیار کوتاه کند، حتماً باید این کار را صبح روز عروسی یا حداکثر روز قبل از آن انجام دهد.»

در کنار خوش‌تیپ شدن، نتیجه نامحسوس اصلاح بدون نقص موی سر، جنبه روانشناسی دارد. عروسی شما یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی‌تان است و جزئیات کوچک می‌توانند باعث بهبود این تجربه و تکمیل همه‌چیز شوند. و یکی از دلایلی که لباس رسمی و مجلل می‌پوشید همین است.

آقای نجاریان می‌گوید: به نظرم، بزرگ‌ترین فایده مراجعه به آرایشگر حرفه‌ای در روز عروسی این است نکته‌ای است که فرصت می‌کنید به فکر کارهای دیگر باشید. مردان زیادی را می‌شناسم که اهمیت خاصی برای مدل موهای خود قائل هستند و قطعاً می‌خواهند که در روز عروسی‌شان بهترین مدل مو را داشته باشند. حرف آخرین اینکه: مراجعه به آرایشگر حرفه‌ای به شما ضرری نمی‌زند و باعث می‌شود که از هر زاویه عالی به نظر برسید و احساس اعتمادبه‌نفس کنید.

توصیه‌ها: برای یافتن آرایشگر حرفه‌ای در شهر خود، از دوستان (زن یا مرد) بخواهید تا چنین آرایشگری را به شما معرفی کنند و عبارت «بهترین آرایشگر مو مردانه برای عروسی» را به‌جای «آرایشگر» یا «آرایشگاه داماد» جستجو کنید. امروزه، بیشتر کسب‌وکارها دارای صفحه اینستاگرام هستند و قبل از انتخاب آرایشگر می‌توانید با نمونه کارهای آنها آشنا شوید. قیمت‌ها متفاوتند و برای استعلام قیمت میتوانید با یک تماس استعلام بگیرید.