تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه فرم و شکل صورت خود را تشخیص دهیم؟

آیا از فرم صورت خود آگاه نیستید؟ نمی دانید که شکل صورت شما بیضی است یا مستطیل؟ در این مطلب به آموزش تشخیص شکل صورت شما می پردازیم تا تنها در چند دقیقه به آن پی ببرید.

روزهایی را به یاد بیاورید که رفتن به آرایشگاه مردانه تنها کوتاه کردن پشت و بغل موها و انتخاب عینک تنها به دو ویژگی فلزی یا پلاستیکی بودن ختم می شد. در آن روزها شکل صورت به عنوان مهمترین عامل تعیین کننده یک مدل مو، مطرح نبود.

اما امروزه هر مردی که به استایل خود اهمیت می دهد می بایست درکی از فرم چهره خود داشته و بداند که این فرم متناسب با چه استایل هایی است. موهای تراشیده بر روی صورت های لوزی؟ یا مدل موهای جان لنون بر روی  صورت های گرد؟ آیا نتیجه کار، استایل زیبایی ایجاد می کند؟

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه به فرم صورت خود پی ببرید.

مرحله اول: انتخاب ابزارهای مناسب

برای این کار ابتدا نیاز به متر خیاطی و یک دفترچه برای یادداشت اعداد اندازه گیری شده هستیم. هچنین آیینه نیز از ملزومات این کار است.

مرحله دوم: اندازه گیری پیشانی

برای درک شکل صورتتان می بایست بدانید که کدام قسمت های صورت کشیده یا کوتاه هستند. یا اینکه اصلا شاید همگی باهم برابر باشند.

پیشانی نقطه خوبی برای شروع اندازه گیری هاست. فاصله بین ابروها از یکدیگر را اندازه گیری کرده تا اندازه پیشانی شما به دست آید.

اندازه گیری پیشانیمرحله سوم: اندازه گیری فاصله استخوان های گونه

فاصله بین استخوان های گونه در هنگام انتخاب مدل موی مناسب از اهمیت برخوردار است. این فاصله را که تقریبا از زیر چشم ها آغاز می شود، اندازه گیری کنید.

اندازه گیری فاصله استخوان های گونهمرحله چهارم: اندازه گیری فک

فک شما هر اندازه باشد، بالاخره دارای راستا و اندازه مشخصیست. فاصله بین چانه تا زیر گوش مشخص کننده اندازه یک فک شماست. با ضرب این عدد در دو فاصله سراسری فک شما به دست می آید. این عدد را به عنوان اندازه فک یادداشت نمایید.

اندازه گیری فکمرحله پنجم: اندازه گیری طول صورت

فرق بین یک صورت مستطیلی و یک صورت مربعی چیست؟ تفاوت بین این دو نوع شکل صورت تنها 5 سانتی متر طول بیشتر صورت می باشد. برای پی بردن به طول صورتتان، فاصله بین چانه تا مرکز ابتدایی رشد موهایتان را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری طول صورتتشخیص فرم صورت شما

بعد از به دست آوردن این فاصله ها آنها را یادداشت کرده و بزرگترن عدد را شناسایی کنید. حال می توانید با استفاده از راهنمای زیر، به شکل صورت خود پی ببرید.

صورت بیضی: طول صورت بزرگتر از فاصله بین استخوان های گونه بوده و اندازه پیشانی نیز بزرگتر از اندازه فکتان است. زاویه خم شدن فک نیز خیلی تیز نبوده و دارای گوشه هایی گرد است.

تشخیص فرم صورتصورت مربعی: تمام اعداد تقریبا مشابه یکدیگر بوده و زاویه خم شدن فک دارای گوشه هایی تیز است.

صورت مربعیصورت مستطیلی: طول صورت بزرگترین اندازه بوده و دیگر اندازه ها تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

صورت مستطیلیصورت گرد: فاصله بین استخوان های گونه و طول صورت اندازه مشابهی دارند. این اندازه ها بزرگتر از اندازه پیشانی و فک بوده و این دو عدد نیز تقریبا مشابه یکدیگرند. راستای فک تقریبا خمیده بوده و گوشه خاصی ندارد.

صورت گردصورت الماسی (لوزی): طول صورت بیشترین اندازه را دارد. سپس به ترتیب از اندازه های گونه ها، پیشانی و فک ها کاسته می شود. چانه نیز کمی تیز است.

صورت الماسی (لوزی)صورت قلبی: اندازه پیشانی بزرگتر از فاصله گونه ها و فک بوده و چانه نیز تیز است.

صورت قلبیصورت مثلثی: اندازه فک بزرگتر از اندازه گونه ها بوده و این دو عدد بزرگتر از اندازه پیشانی هستند.

صورت مثلثیبا یافتن و تشخیص نوع فرم صورت خود، می توانید همراه با آگاهی بیشتر، دست به انتخاب نوع استایل مو، ریش و عینک مناسب برای صورت خود بزنید.