تلفن واتس اپ اینستاگرام

راه های تقویت موی سر آقایان

اگر مراقبت از بدن و پوستتان برای شما اهمیت دارد و برای خوراک، ورزش و ظاهرتان بسیار تلاش می‌کنید؛ احتمالا موضوع چگونه جوان ماندن برای شما موضوع مهمی است. اما در اینجا سوال این است که «موهای‌تان چگونه به نظر می‌رسد؟»
اگر به موهای خود اهمیت نمی‌دهید، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوید. در واقع، تنها نظافت راه‌ حل نیست و شما باید یاد بگیرید که چگونه از موهای خود به درستی مراقبت کنید. خبر خوب اینکه مراقبت‌های مو برای آقایان آن‌گونه که به نظر می‌رسد سخت نیست. ما در این قسمت ۷ نکته ضروری اما آسان از مو و سلامت آن برای روتین نگهداری از موهای شما را ذکر کرده ایم.

آشنایی با اصول مراقبت از موی آقایان

با دانستن اصول اولیه و شناخت درست از جنس موهای خود، به سادگی از موهای‌تان مراقبت کنید.
جنس موهای‌تان چگونه است؟ چرب است یا خشک؟ فر است یا صاف؟
بعد از شناسایی نوع موی خود، محصولاتی را انتخاب کنید که برای نوع موی شما بهترین عملکرد را داشته باشد. حتما قبل از مصرف هر محصول، برچسب مواد تشکیل‌دهنده را به خوبی بررسی کنید.
بسیاری از محصولات دارای مواد شیمیایی مضری هستند که در حقیقت آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کنند. بنابراین درصورت امکان آن محصولاتی را انتخاب کنید که با مواد طبیعی و سالم ساخته شده‌اند. در این قسمت چند نکته کلیدی دیگر برای مراقبت از موهای‌تان به خاطر بسپارید.

پوست سر

یکی از اولویت‌های اصلی سلامت موی آقایان، مراقبت از پوست سر است. سالم بودن پوست سر، درخشان بودن موها را تضمین می‌کند. پوست سر سه نوع اصلی دارد: چرب، خشک و معمولی؛ که هر نوع به نوبه‌ای نیاز به مراقبت‌های مخصوص به خود را دارد. در ابتدا، برای مراقبت صحیح باید نوع پوست را شناسایی کرد.

پوست سر چرب

اگر بدون استفاده از نرم‌کننده‌ها موهای نرم و چربی دارید، به این معناست که پوست سر شما چرب است. هنگامی که پوست سر شما بیش از حد معمول سبوم (sebum) تولید کند، می‌تواند ظاهری چرب و روغنی ایجاد کند.
چربی پوست سر می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله: شستشوی بیش از حد، نوع مو (مثل صاف بودن موها) و واکنش به محصولات مراقبت از مو باشد. برای مقابله با چربی پوست سر در آقایان، از شستشوی بیش از حد خودداری کنید و از محصولات مخصوص به پوست سر چرب استفاده کنید.

پوست سر خشک

پوسته‌های خشک بین موهای‌تان است و خارش سر دارید؟ پوست سر شما خشک محسوب می‌شود. از دست دادن رطوبت پوست سر شما است که باعث خشکی آن می‌شود.
خشک بودن پوست سر شما می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله آب و هوا، محصولات مراقبتی و حتی استرس باشد. شیوه درمان آن به میزان خشکی پوست سر شما و عوامل ایجادش بستگی دارد. درمان‌ها‌ شیوه‌های متفاوتی دارند، مانند: استفاده از شامپوهای دارویی، تغییر شامپو به شامپوهای مرطوب‌کننده کاملا طبیعی، شستن موها در دفعات کمتر، نوشیدن آب بیشتر و مدیریت سطح استرس.

پوست سر معمولی

اگر موهای براقی دارید و نوک آنها موخوره ندارد، می‌شود گفت که نوع پوست سرتان معمولی است. پوست سر معمولی عاری از هرگونه پوسته‌های خشک و اضافی، قرمزی پوست و سوزش است. بین ریشه‌های مو باید صاف و تمیز به نظر برسد؛ بدون خشکی، آفتاب سوختگی و تحریک.
برای مراقبت از پوست سر معمولی می‌توانید از محصولات مراقبت از موی معمولی استفاده کنید. تنها نکته‌ی مهم اینکه از شستن بیش از حد مو خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به خشکی یا چربی پوست سر شما شود.

نوع مو

نکته‌های زیادی برای مراقبت از موهای آقایان وجود دارد، اما در ابتدا لازم است که نوع پوست سر و موی خود را بشناسید. انواع مو را می‌توان به طور کلی در ۴ دسته فر، موج‌دار، صاف و گره‌خورده طبقه‌بندی کرد.
تفاوتی نمی‌کند که نوع موی شما چیست، در هر صورت مراقبت و حفظ سلامت آن مهم است. برای تضمین سلامت موهای‌تان باید روتین مناسبی را در استفاده از شامپو و نرم‌کننده انتخاب کنید؛ مرتباً موهای خود را اصلاح کنید و از حالت دادن بیش از حد آن‌ها توسط گرما خودداری کنید.
در این قسمت انواع مو را تفکیک کردیم و برای هرکدام بهترین شیوه مراقبت را توضیح داده‌ایم.

موهای فرفری

کسانی که موهای فر دارند، می‌دانند که قطعا دشواری‌های خودش را دارد. کلید سالم نگه داشتن موهای فر، اجتناب از شستشوی بیش از حد، استفاده‌ی منظم از نرم‌کننده‌ها و کوتاه کردن به موقع موها است.
از استفاده کردن از هر محصولی که حاوی مواد شیمیایی مضر است اجتناب کنید، زیرا در دراز مدت به شدت به موی شما آسیب می‌رساند. محصولاتی را انتخاب کنید که با مواد طبیعی ساخته شده‌اند (مانند این محصول شستشوی مردانه All-in-One ما)، و به سرعت مو، بدن و صورت خود را تمیز کنید.

موهای مواج

به طور کلی، موهای مواج مستعد وز شدن هستند و حالت دادن آنها بسیار سخت است، اما همیشه راه‌کاری برای این نوع مو وجود دارد. ابتدا، از شستن بیش از حد موها خودداری کنید. تقریبا هر چهار روز می‌تواند کافی باشد. همیشه پیش از شستشوی مو با شامپو، گره‌ی آن ‌را توسط شانه‌ای با دندانه‌های پهن باز کنید. همینطور برای آبرسانی و لطافت موهای‌تان از نرم‌کننده استفاده کنید.

موهای صاف

درواقع، راحت‌ترین نوع مو برای مراقبت موهای صاف است، با این حال به مقداری مراقبت عاشقانه نیاز دارند و مهم‌ترین نکته اینکه بله، می‌توانید موهای صاف را بیش از حد بشویید و برس بکشید.
اگرچه، بهتر است که ۲ تا ۳ روز یکبار شامپو بزنید و سپس برای تامین رطوبت، از نرم‌کننده استفاده کنید. برای خشک کردن موها از مالش آنها خودداری کنید و از سشوار استفاده کنید تا از شکستگی موها جلوگیری شود. موهای خود را دو بار در روز برس بکشید؛ یک بار صبح‌ها وقتی درحال آماده شدن هستید و یک بار عصرها بعد از دوش گرفتن آنها را شانه کنید.

موهای وز یا گره‌خورده

با اینکه موهای وز به طور طبیعی خشک هستند، اما آقایان می‌توانند برای حفظ سلامت آن‌ها از راه‌کارهایی استفاده کنند. بسته به سبک زندگی‌ خود، هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار شامپو بزنید تا پاک شدن روغن طبیعی پوست سرتان منجر به خشکی موهای شما نشود.
حتما از یک نرم‌کننده خوب برای مرطوب نگه‌داشتن پوست سر و موهای‌تان استفاده کنید. از محصولات مراقبت از مو حاوی مواد شیمیایی مضر خودداری کنید و همینطور، از مواد شیمیایی که در محیط هایی مانند استخرها هستند، دوری کنید.

‌‌چگونه از موهای خود مراقبت کنیم: ۷ نکته‌ی مهم برای آقایان

در این قسمت ۷ نکته خیلی مهم آورده شده است که نشان می‌دهد چگونه آقایان می‌توانند موهای خود را سالم نگه ‌دارند:

۱. از شامپوی طبیعی و ملایم استفاده کنید

موهای شما این شایستگی را دارد که با محصولات حاوی مواد طبیعی و به آرامی شسته و تمیز شود. برای حفظ سلامت موهای آقایان ضروری است که از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی مضر، دوری کنند.

۲. هر روز از شامپو استفاده نکنید

سلامت مو برای آقایان مهم است، به همان اندازه که برای خانم‌ها اهمیت دارد. بسیاری از آقایان هر روز از شامپو استفاده می‌کنند، با این فرض که با دوش گرفتن‌های روزانه، ضروری است که موهایشان شسته شود. اما این موضوع برای تمام آقایان صدق نمی‌کند.
پوست سر شما روغنی را ترشح می‌کند که برای تغذیه موها، محافظت و حفظ سلامت آن‌ها ضروری است. استفاده بیش از حد از شامپو، این روغن را از بین می‌برد و موهای شما را کدر، شکننده و ضعیف می‌کند.
باید نگران باشید اگر که موهای شما به طور طبیعی خشک و نازک است؛ و بخصوص اگر که این خشکی به دلیل استفاده از شامپوهای حاوی سولفات و پارابن به وجود آمده باشد.
ما ابدا پیشنهاد نمی‌کنیم که شامپو را به طور کلی حذف کنید (‌یک روتین مناسب لازم است که کثیفی را از موهای خود بشویید). در عوض، یک شامپوی تقویت‌کننده و حجم دهنده مناسب نوع موهای‌تان تهیه کنید و با توجه به نیازهای مو پوست سر خود دفعات شستشوی آن‌ها را تنظیم کنید.

شامپو تقویت کننده روزانه چگونه می تواند کمک کننده باشد

ترکیبات مفیدی که در شامپو تقویت کننده روزانه وجو دارد مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم، اسیدهای آمینه و ویتامین E؛ ساقه مو را تقویت کرده وبه تارهای نازک مو مواد مغذی می‌رساند.
حفظ سلامت موهای آقایان به محصولات مورد استفاده آن‌ها بستگی دارد؛ و محصولات با کیفیت حاوی مواد طبیعی است که سلامت موهای شما را تضمین می‌کند.
جوجوبا (‌jojoba) درختچه‌ای بومی در بیابان سونورا است که در کالیفرنیا، آریزونا و مکزیک یافت می‌شود و به سلامت موها کمک زیادی می کند

در مورد شوره سر چطور؟

اگر در تلاش برای مقابله با شیوع شوره سر هستید، محصول ضد شوره راه‌حل شماست. شامپوهای ضد شوره دارای تاثیرات درمان و رفع شوره سر (در هر روتینی) مناسب مو و پوست‌ سرهای حساس است.
و نکته‌ی دیگر برای حفظ سلامت موهای آقایان، به خاطر داشته باشید که بهتر است پس از شستشو مقداری چربی رو موهای‌تان باقی بماند. این روغن طبیعی پوست سر شماست که در مقابل آسیب دیدن از موهای شما محافظت می‌کند. چه کسی فکرش را می‌کرد که روتین مراقبت از مو شامل مقداری چرب نگه داشتن موهای‌تان باشد!

۳. از نرم‌کننده‌های مو استفاده کنید

متاسفانه باید گفت که شامپو به تنهایی برای سلامت موهای آقایان کافی نیست. به یاد داشته باشید که حتی طبیعی‌ترین شامپو ممکن است روغن‌های مغذی پوست سر شما را از بین ببرد، پس به تنهایی نمی‌تواند از موها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

نرم‌کننده مو مناسب را انتخاب کنید

سلامت موهای آقایان به نرم‌کننده‌های مناسب ـ نرم‌کننده‌ای حاوی بهترین مواد طبیعی ـ برای تقویت آن‌ها نیاز دارد. تفاوت نرم‌کننده مو با شامپو چیست؟ بر خلاف شامپو، نرم‌کننده چربی و کثیفی موها را از بین نمی‌‌برد؛ درعوض، این کارها را انجام می‌دهد:

  • به مو و پوست سر شما مواد مغذی می‌رساند.
  • روغن‌های از دست رفته را تامین می‌کند.
  • به رشد مو کمک می‌کند.
  • از تارهای مو محافظت می‌کند و آن‌ها را تقویت می‌کند.
  • سلامت موهای شما را به حداکثر می‌رساند.

با گذشت زمان استفاده از نرم‌کننده، موهای شما را مرطوب، قوی و درخشان‌تر می‌کند. این محصول احیا کننده با آلوئه ارگانیک، روغن گل گاوزبان و روغن آووکادو از مو و پوست سر شما محافظت می‌کند. این نرم‌کننده ۱۰۰٪ طبیعی و بدون هرگونه مواد شیمیایی است. استفاده از نرم‌کننده‌ی خوب، بهترین روتین مراقبت از موهای آقایان است.

چگونه توسط نرم‌کننده از موهای خود مراقبت کنیم؟

اگر موهای خیلی بلندی ندارید، کافی است که دو یا سه بار در هفته از نرم‌کننده استفاده کنید تا موهای سالمی داشته باشید. در هنگام استفاده از این نرم‌کننده مطمئن شوید که آن را از پوست سر تا انتهای موهای خود اعمال می‌کنید. به هر حال، پوست سر محل رشد موهای شما است پس مراقبت از آن برای داشتن موهای سالم ضروری است.
و نگران نباشید، حتی اگر به طور طبیعی موهای چربی دارید، استفاده از نرم‌کننده چربی موهای‌تان را بیشتر نمی‌کند. کافی ا‌ست به نحوه واکنش موهای خود توجه کنید و فرکانس استفاده را بر اساس آن تنظیم کنید.

۴. مرتباً موهای خود را کوتاه کنید

آیا آرایشگاه رفتن خود را به تعویق می‌اندازید؟ آیا با فاصله‌ی زمانی زیاد موهای خود را کوتاه می‌کنید؟ در این صورت، مهم‌ترین و ساده‌ترین نکته برای مراقبت از مو را به شما پیشنهاد می‌کنم.
مهم‌ترین اولویت در روتین مراقبت از مو، رفتن به آرایشگاه و کوتاه کردن موهای‌تان است. با اینکه این مسئله به مدل مو مورد علاقه‌ی شما بستگی دارد، اما توصیه می‌کنیم که حداقل یک بار در ماه این کار را انجام بدهید.
قطعا آرایشگرها بهتر می‌دانند که چگونه موهای آقایان را حالت دهند! اما این کار فقط برای حفظ ظاهر شما نیست. سلامت موی آقایان دائماً توسط مواد شیمیایی در محیط، گرما، اصطکاک ناشی از برخورد با لباس و فعالیت‌های روزمره تهدید می‌شود. این کارها تارهای مو را ضعیف می‌کنند، منجر به دو شاخه شدن و خشک شدن موها و در نهایت باعث آسیب‌های بیشتر می‌شوند.
کوتاه یا اصلاح کردن منظم مو می‌تواند به طور کاملاً مؤثری این آسیب‌ها را حذف کند و به مرور زمان موهای قوی‌تر و سالم‌تری را جایگزین کند.

۵. مدل مویی را انتخاب کنید که با چهره شما سازگاری داشته باشد

بحث ما تنها درمورد سلامت موهای آقایان نیست، در اینجا مدل مو نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. هیچ مدل مویی لزوماً به دیگری شباهت کامل ندارد؛ حتی با وجود داشتن یک مدل موی یکسان در دو مرد، لزوما جنس آن‌ها یکسان نیست. انتخاب مدل مویی که منحصر به فرد و متناسب با فرم صورت شما باشد، اهمیت زیادی دارد.
در ابتدا باید فرم صورت و بافت موهای‌تان را بررسی کنید؛ سپس مدل مویی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را در شما به وجود می‌آورد. ( در این قسمت شما می‌توانید درباره بهترین مدل مویی که با فرم صورتتان سازگاری دارد اطلاعات بیشتری کسب کنید که درنهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید).
این توصیه‌ها و نکات تنها برای پیدا کردن بهترین مدل موی مردانه‌ای است که مناسب شما باشد و ابدا برای محدود کردن گزینه‌های شما نیست. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که درک کنید چه چیزی ویژگی‌های بخصوص شما را افزایش می‌دهد و با داشتن چه سبکی ظاهری عالی خواهید داشت.

۶. به موهایتان سخت نگیرید

اگر هنگام شستن و حالت دادن موهای‌تان خشن، سختگیر و بی‌توجه برخورد کنید، به خود و موهای‌تان آسیب بزرگی می‌زنید. این نکته که آقایان باید به آرامی و لطافت از موهایشان مراقبت کنند ممکن است برای تعداد کثیری از آقایان سخت باشد.
در صورتی که پس از حمام و هنگام حالت دادن موهای‌تان به آرامی با آن‌ها رفتار کنید، بسیارجذاب‌تر به نظر می‌رسند. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری بگوییم باید در موارد زیر با موهای خود با لطافت بیشتری برخورد کنید:

خشک کردن موها

  • موهای خود را توسط حوله به شدت مالش ندهید، زیرا اصطحکاکی که به وجود می‌آید باعث ضعیف‌تر شدن تارهای مو می‌شود و در نتیجه برای سلامت موهای آقایان مضر است.
  • از دوش گرفتن با آب بسیار داغ اجتناب کنید. آب در دمای بالا روغن‌های طبیعی پوست سرتان را از بین می‌برد.
  • از درجات بالای سشوار استفاده نکنید؛ زیرا قرار گرفتن در معرض چنین دماهای بالایی موهای شما را شکننده و خشک می‌کند که باعث می‌شود بد به نظر برسند.

در عوض، پس از حمام موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید. درصورت استفاده از سشوار، حتما حرارت را پایین بیاورید. سشوار را مرتباً حرکت دهید و از قرار دادن مستقیم آن بر روی مو و پوست سرتان خودداری کنید.

حالت دادن موها

روتین مراقبت از موی آقایان شامل کشیدن و گره خوردن موها هنگام برس زدن یا حالت دادن آن‌ها نیز می‌شود. این کار پوست سر شما را تحریک می‌کند و به مرور زمان باعث نازک شدن تارهای مو می‌شود، خصوصاً برای آقایانی که سابقه‌ی ریزش مو دارند و یا بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند.
یکی از نکات مهم در حالت دادن موی آقایان این است که عادت کنید موهای خود را به آرامی برس بزنید (‌استفاده ازنرم‌کننده به ساده‌تر شدن کار شما کمک بزرگی می‌کند) و در نهایت باعث می‌شود وقت خود را صرف باز کردن گره‌ها نکنید.

۷. از محصولات حالت دهنده حاوی مواد طبیعی استفاده کنید

در انتهای روتین مراقبت از موهای‌تان لازم است که برای حالت دادن آن‌ها از محصولات حالت دهنده‌ای که توسط مواد طبیعی ساخته شده‌اند استفاده کنید.
بسیاری از این محصولات حالت‌دهنده حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که نه تنها باعث خشک شدن موها و آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود، بلکه ظاهری ضخیم و نامناسب به آن‌ها می‌دهد و این قضیه به هیچ وجه برای سلامت موی آقایان خوب نیست. علاوه‌ بر این، ژل‌های حالت دهنده، پمادها و موم‌ها بسیار بیشتر از شامپو و نرم‌کننده جذب پوست سر شما می‌شوند. بنابراین، اگر از این محصلات حالت‌دهنده با ساختار مواد شیمیایی مضر استفاده می‌کنید، با نفوذ به تارهای مو روی رشد موهای شما تاثیرات منفی می‌گذارند.
با توجه به این دلایل بهتر است از محصولات حالت‌دهنده طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. پمادهای حالت‌دهنده حاوی آبرسان و ترکیبات غیر مضری مانند موم زنبورعسل، روغن کرچک، ویتامین E و روغن آرگان هستند.
در کل، گزینه‌های زیادی در انتخاب نوع روتین موی آقایان وجود دارد که بسته به ظاهری که می‌خواهید داشته باشید، می‌توانید آن را انتخاب کنید.

اسپری بافت‌دار نمک دریایی

اسپری بافت‌دار نمک دریایی به موهای شما حجم و بافت بهتری میدهد و همینطور موج‌هایی به زیبایی امواج دریا بر روی موهای‌تان به جا می گذارد. این اسپری بدون الکل همراه با نمک دریا، ویتامین E و پروتئین‌های هیدرولیزه شده به تقویت موی شما کمک می‌کند و به موهای‌تان ظاهری متناسب داده که نه آن‌قدر براق باشد که چرب به نظر برسد و نه آن‌قدر کدر که نمایی کثیف داشته باشد.

روش مصرف:

  1. ۵ تا ۱۰ اسپری از این محصول را روی موهای خشک یا مرطوب بمالید (برای داشتن موهای مات، اسپری را روی موهای خشک بمالید).
  2. آن را با استفاده از انگشتان یا شانه روی موها پخش کنید.
  3. موهای خود را طبق معمول حالت دهید.

ژل تثبیت‌کننده کلاسیک

ژل های تثبیت‌کننده کلاسیک با فورمولاسیون طبیعی برای حالت‌دهی مو و دستیابی به درخشندگی بالا مناسب برای سلامت موهای آقایان ساخته شده است.

روش مصرف:

  1. از ژل به میزان مورد نیاز بردارید.
  2. با مالیدن ژل بین دستان خود آن را گرم کنید تا زمانی که به حالت مورد نیاز شما برسد.
  3. برای گرفتن نتیجه بهتر، محصول را روی موهای خود توسط شانه‌ای از جلو به عقب بخش کنید.
  4. در نهایت موهای خود را طبق معمول حالت دهید.
    با خشک‌تر شدن موها، قدرت تثبیت‌کنندگی آن بیشتر می‌شود.

موم نگه‌دارنده انعطاف‌پذیر

موم نگه‌دارنده انعطاف‌پذیر بهترین محصول حالت‌دهی موی آقایان است. این محصول توسط ویتامین E موهای شما را با انعطاف‌پذیری منحصر به فردی حالت می‌دهد و درخششی طبیعی به موهای‌تان می‌بخشد.

روش مصرف:

  1. مقداری از موم را بین دست‌های‌تان نگه‌دارید.
  2. موم را با مالیدن بین دستان خود گرم کنید تا به حالت مورد دلخواه شما برسد.
  3. محصول را به کناره‌ها و پشت سر خود بزنید و به سمت بالای موها حرکت کنید.
  4. موهای خود را به مدل همیشگی خود حالت دهید.

پماد حالت‌‌دهنده خاک رس

با استفاده از پماد حالت‌دهنده رس که با مواد طبیعی مانند روغن آرگان و آلوئه ساخته شده است، موهای‌تان را حالت دهید و در عین حال به آن مواد مغذی مورد نیاز را برسانید.

روش مصرف:

  1. از پماد به میزان لازم بردارید.
  2. با مالیدن پماد بین دستان خود آن را گرم کنید تا زمانی که به حالت مورد نیاز شما برسد.
  3. محصول را از جلو به عقب روی موهای خود پخش کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری از آن را بردارید.
  4. موهای خود را مثل همیشه حالت دهید.

خمیر شکل‌دهنده

برای حفظ بافت مو و کنترل موخوره در روتین مراقبت موی آقایان، خمیر شکل‌دهنده بهترین گزینه است. این پماد علاوه بر پایین آوردن براقی بیش از حد مو، با عصاره جلبک قرمز و اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) موها را تقویت کرده و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند.

روش مصرف:

  1. مقدار کمی را به دستان خود بمالید.
  2. محصول را روی موها‌تان پخش کنید و در صورت نیاز موهایتان را ماساژ دهید.
  3. موهای خود را طبق معمول حالت دهید.

نکات ویژه مراقبت از مو برای آقایان

روتین مراقبت برای داشتن موی سالم در آقایان تنها در استفاده از شامپو و نرم‌کننده مناسب خلاصه نمی‌شود؛ و استفاده از محصولات مناسب به تنهایی کافی نیست. علاوه‌ بر ایجاد تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی خود، ضروری است که نوع پوست سر و نوع موهای خود را بشناسید تا بتوانید از ریزش مو جلوگیری کنید و موهای خود را سالم نگه‌دارید.
با انجام این گام‌های ساده کمک زیادی به سلامت موهای‌تان می‌شود و در عین حال استایل مورد علاقه‌تان را حفظ می‌کند. برای دیدن نکات بیشتر به مطالعه در این سایت ادامه دهید.

آقایان چگونه از موهای بلند خود مراقبت کنند؟

همه می‌دانند که موهای بلند به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند. برای حفظ سلامت موهای خود، به نکاتی که در بالا اشاره کرده بودیم دقت کنید.
مهم است که از محصولات دارای مواد شیمیایی مضر استفاده نکرده و محصولی را انتخاب کنید که با مواد طبیعی ساخته شده است.
برای احتیاط به سطح pH آب توجه کنید؛ سطح pH پایین منجر به خشکی مو و درنهایت باعث گره‌خوردگی مو می‌شود.

انواع کلاه‌ها

استفاده‌ی طولانی مدت از کلاه می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و بر روتین مراقبت از موی آقایان تاثیر بگذارد. کلاه‌های تنگ به ریشه مو فشار وارد می‌کنند که باعث شکستگی و محدود شدن رشد موهای جدید می‌شوند. با وجود نیاز ما به گرم نگه‌داشتن خود در روز های سرد، گرمای طولانی مدت روی سر باعث عرق کردن و تجمع چربی می‌شود.

کلر

درست است که کلر باکتری‌ها را از بین می‌برد، اما هم‌زمان باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها نیز می‌شود. به همین دلیل قرار گرفتن مو در معرض کلر، موها را خشک و شکننده می‌کند که منجر به آسیب‌های بسیار می‌شود.
برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، بهتر است موهای‌تان را قبل از رفتن به استخر با آب تازه خیس کنید. بعد از استخر حتما از نرم‌کننده استفاده کنید تا رطوبت موهای‌تان تامین شود. نرم‌کننده مناسب محصولی ضروری برای آرایش موی آقایان است.

تاثیرات منفی نور خورشید بر موها

ممکن است همه اطلاع نداشته باشند که نور خورشید نه تنها به پوست، بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند. اشعه ماوراء بنفش باعث سوختگی، خشکی و شکننده شدن موها شده که در نهایت به شکافتن انتهای مو منجر می‌شود. برای محافظت مو در برابر این آسیب‌ها، نکته‌های گفته شده را رعایت کنید و همچنین می‌توانید با استفاده از یک کلاه گشاد، این مشکل را حل شده بدانید. برای انتخاب کلاه توجه داشته باشید که هوا در آن قابل جریان باشد تا پوست سرتان خیلی داغ نشود.

تاثیرات آب سرد

با اینکه آب گرم می‌تواند خستگی را از بدن‌تان بگیرد، اما درواقع این آب سرد است که برای موهای‌تان مزایایی به دنبال دارد و روتین مراقبت از موی آقایان را با کیفیت‌تر می‌کند. آب سرد مویرگ‌های خون در پوست سر را مسدود می‌کند و با کاهش جریان خون التهاب اطراف فولیکول مو را کم می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر به نظر برسد. آب سرد به حفظ رطوبت پوست سر نیز کمک می‌کند.

نکته‌ی پایانی

اکنون که شما شیوه‌ی مراقبت از موها‌ی‌تان را شناختید، به راحتی می‌توانید روتینی ایده‌آل مخصوص موهای خود انتخاب کنید. آقایان، برای داشتن موهای سالم باید از محصولات طبیعی استفاده کنید و موهای خود را بیش از حد نشویید. بعد از شامپو حتما از نرم‌کننده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که با فاصله زمانی کم به آرایشگاه بروید و مرتباً موهای‌تان را کوتاه کنید.
محصولات با کیفیت در دسترس را بررسی کنید و به نکات مراقبت از مو توجه کنید!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *