مشاوره کوتاهی و مدل مو

هیچ‌وقت قدرت اصلاح موی خوب را دست کم نگیرید. همه ما می‌دانیم که یک اصلاح موی با‌سلیقه چقدر ارزشمند است. موی ما نقشی حیاتی در ظاهر و حس خوب ما دارد.

برای رزرو آنلاین مشاوره کوتاهی مو می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کلید ایجاد یک مدل موی چشم‌گیر برای مشتری این است که مشاوره‌ی موی کاملی به او بدهید. به عنوان یک آرایشگر، با پرسیدن سوالات تخصصی اطمینان کسب ‌کنید که مشتری‌تان سالن را با حسی از اعتماد و خوش‌سلیقگی ترک می‌کند.

بیایید اهمیت مشاوره‌ی مو و موثر‌ترین سوالاتی که باید در سالن از مشتری پرسیده شود را بررسی کنیم.

مشاوره کوتاهی و مدل مو مردانه

چرا مشاوره‌ مدل مو مهم است؟

مشاوره‌‌ی مو برای مشتری و خود آرایشگر به یک اندازه سودمند است. هر نوعی از خدمات مو باید با مشاوره شروع شود. هدف مشاوره این است که مشتری و آرایشگر بهتر همدیگر را بفهمند و این موضوع به آرایشگر فرصت می‌دهد چیزهای بیشتری راجع به مشتری بفهمد و یخ بین‌شان آب شود. هر‌چه آرایشگر بیشتر بداند، خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

به خاطر مسائل بهداشتی، آرایشگر باید تماس را در حین کار به حداقل برساند. مشاوره‌ی موی موثر قبل از ملاقات، باعث می‌شود آرایشگر فرآیند کار را ساده و ارتباطش با مشتری را تقویت کند.

طی مشاوره مشخص کنید چیزی که مشتری‌تان می‌خواهد در حیطه‌ی توانایی شما هست یا خیر. اگر مشتری مطمئن نیست چه می‌خواهد، در برقراری ارتباط مشکل دارد یا چیزی را می‌خواهد که قبلا انجام نداده‌اید، مشاوره به شما امکان می‌دهد که او را به استایلیست دیگری ارجاع دهید.

مشاوره ی موفق نیازی ندارد که زیاد طول بکشد. ‌می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشد. برای کسب بهترین نتیجه، به مشتری بگویید عکسی از آنچه مدنظرش هست را برای‌تان بیاورد. عکس‌ها تجسم کاری که باید بکنید را آسان‌تر می کنند.

طی مشاوره‌ی مو چه چیزی را از مشتری‌ام بپرسم؟

به عنوان آرایشگر مو به هیچ عنوان نترسید. مشاوره‌‌ی کامل قبل از شروع کار، کمک می‌کند مشتری تان را راضی نگه دارید و ریسک یک روز بد در سالن را کاهش دهید. یک مشاوره‌ی مؤثر شامل پرسیدن سوالات درست برای اصلاح مو می‌شود. بیایید برخی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید از مشتری پرسیده شود را مرور کنیم.

روتین موی روزانه‌تان چگونه است؟

دانستن روتین موی روزانه‌ی مشتری‌تان باعث می‌شود بهتر بفهمید چه نوع مشتری‌ای هستند.

مشتری هایی که روزانه وقت کمی را به موهایشان اختصاص می‌دهند دنبال مدل مویی هستند که نگهداری‌اش آسان باشد. مشتری‌هایی که روزانه یک ساعت یا بیشتر را به موهایشان اختصاص می‌دهند برای مدل موهای پیچیده‌تر مناسب هستند.

دانستن روتین روزانه‌ی مشتری‌تان باعث می‌شود آنها را برای اصلاح موی موفق راهنمایی کنید. برای مثال، نباید برای مشتری‌هایی که مدل موی راحت می‌خواهند افرو بزنید چون آراستنش وقت زیادی می‌گیرد.

به عنوان متخصص، این شغل شماست که مشتری ‌را درست راهنمایی کنید. در عوض، مشتری شما از دانش‌تان قدردانی می‌کند و به برند شما وفادار می‌ماند.

چه محصولات یا وسایل آرایشی را برای موهای‌تان استفاده می‌کنید؟

بفهمید که مشتری‌تان معمولا چگونه با موهایش رفتار می‌کند. اگر استفاده از وسایل آرایشی بخش مهمی از روتین موی‌شان است، آرایشگر باید خبردار شود. با پرسیدن این سؤالات، آرایشگر بر اساس لوازمی که مشتری استفاده میکند، نکاتی را برای مراقبت از مو به او ارائه می‌دهد.

 می‌توانید دمای مناسب لوازم آرایش مو را به آنها بگویید (دمای اتو مو نباید بالاتر از ۳۶۵ درجه باشد) یا محصولاتی را پیشنهاد دهید که سلامت موی‌شان را بالا می‌برد.

انتقال دانش حرفه‌ای این صنعت باعث می‌شود مشتری‌تان به شما اعتماد کند و بفهمد که به سلامتی‌اش اهمیت می‌دهید.

بهترین و بدترین مدل موها از نظر شما کدامند؟

یکی از مهم‌ترین سؤال‌ها قبل از اصلاح مو این است که مشتری چه مدل مویی را ترجیح می‌دهد. مشتری می‌تواند از تجربه‌ی شخصی‌اش (مانند مدل مویی که قبلا دوست نداشته) بگوید یا از طریق عکس به شما نشان دهد چه چیزی را دوست دارد یا ندارد.

آرایشگر مو باید تفاوت افراد و سلیقه ی مشتری را بفهمد تا خدمات بهتری به آنها ارائه دهد. شاید شما فکر کنید مشتری‌تان با مدل موی باب خیره کننده می‌شود ولی او اینطور فکر نکند.

هدف بلند‌مدت شما برای موهایتان چیست؟

مشتری شما باید بداند که درآینده میخواهد موهایش چه شکلی باشد. دانستن هدف بلند مدت مشتری‌تان باعث می‌شود مویش را به بهترین نحو اصلاح کنید.

مثلا برای مشتریانی که می‌خواهند در آینده موهایشان را بلند کنند نباید مدل موی خیلی کوتاه بزنید. در عوض، اهمیت کوتاهی مرتب مو و مکمل هایی که رشد مو را زیاد می‌کنند را به آنها بگویید.

هر چه بیشتر هدف مشتری‌تان در رابطه با مویش را بفهمید، تجربه‌ی بهتری خواهید داشت. هر کاری که امروز روی موی مشتری انجام می‌دهید باید با حالتی که در آینده مدنظر اوست منطبق باشد.

 کدام ویژگی موهایتان را دوست دارید و از کدام بدتان می‌آید؟

گرچه خیلی ها به دلایل زیادی از موهایشان ناراضی هستند، ولی دانستن چیزهایی که مشتری در رابطه با موهایش دوست دارد نیز مهم است.

شما باید به عنوان آرایشگر مو به چیزهایی که مشتری‌تان دوست دارد یا ندارد اهمیت بدهید. مدل مویی را پیدا کنید که علاقه مشتری به موهایش را تقویت کند یا بی علاقگی اش را کاهش دهد.

اگر مشتری‌تان فر شدن چتری‌هایش در گرما را دوست ندارد، مدل مویی را پیشنهاد کنید که به بلند شدن چتری‌هایش کمک کند. اگر مشتری‌تان ضخامت موهایش را دوست ندارد، مدل مویی را پیشنهاد کنید که به ظاهرشان ظرافت می‌بخشد؛ مثلا مدل باب (کمی موتاه تر از مصری) به هم ریخته یا پیکسی خرد.

مشاوره‌ی موی به صورت مجازی؟

مشاوره‌ی موی کامل، کلید اصلاح موی موفق است.

نیازی نیست مشاوره ی مو حضوری باشد. می‌تواند مجازی باشد تا ریسک ابتلا به کووید و سایر بیماری های ویروسی را کاهش دهد و همچنین مشتری راحت‌تر بگوید برای ملاقات بعدی چه چیزی مد نظرش است.

برای رزرو آنلاین مشاوره کوتاهی و مدل موی مردانه می توانید از همین صفحه اقدام کنید.

4 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر خسته نباشین درباره شامپوی مو سوال داشتم که آیا شامپو تاثیری بر ریزش مو دارد یا خیر من موهام نیمه چربه ینی یه روز در میان حداقل باید بشورم تا چربیش پاک بشه الانم قسمت پشت موهام کم پشت شده و میترسم که بیشتر بشه ، درحال حاظر چند سالی هست که شامپو فیروز بچه میزنم چون میگفتن ph مناسبی دارد و ماده شیمیایی مضر درونش نیست آیا همین شامپو رو ادامه بدم یا شامپوی خاصی پیشنهاد میدین برای موهام؟

    • اگر از شامپوی خاصی پاسخ مثبت گرفتید، مصرف همون رو ادامه بدید. برای نظر دقیق نیازه یه وقت مشاوره بگیرید تا جنس موهاتون به صورت دقیق تر بررسی بشه.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *