نکات آرایشگری برای مشتریان بعد از یه شب طولانی بیرون موندن

یکی از بهترین چیزهای آرایشگر بودن اینه که می‌بینی وقتی مردم با یه ظاهر جدید از مغازه‌ت میرن بیرون، چقدر اعتماد به نفسشون بالا میره. فرقی نمی‌کنه مدل موی همیشگیشون رو به روز کنن یا یه مدل جدید رو امتحان کنن، وقتی رویای مشتری رو به واقعیت تبدیل می‌کنی، حس خیلی خوبی داره.

درسته که وقتی مشتری از صندلی بلند میشه و از آرایشگاه میره بیرون، موهاش تازه استایل شده و حسابی خوشگل به نظر میاد، ولی این فقط نصف ماجراست. تو می‌خوای کاری که روی موهاش انجام دادی در برابر چالش‌های یه شب طولانی بیرون موندن هم دووم بیاره. این یه جنبه از آرایشگریه که خیلی وقت‌ها نادیده گرفته میشه، ولی خیلی مهمه تا مشتری‌هات بتونن از ظاهر جدیدشون کاملاً لذت ببرن و قدرش رو بدونن.

مشتری‌هات رو برای یه شب بیرون موندن آماده کن

از تعطیلات بهاره بگیر تا روز سنت پاتریک، بیرون رفتن و خوش گذروندن یه راه محبوب برای جشن گرفتن هوای گرم‌تر و گذروندن وقت با دوست‌های قدیمی و جدیده. مهم نیست چی باعث شده تا دیروقت بیرون بمونی، مطمئناً می‌خوای از لحظه‌ای که میری بیرون تا وقتی برمی‌گردی خونه، خوش‌تیپ به نظر برسی.

مشتری‌هات هم همین حس رو دارن و تو به عنوان آرایشگر، تو موقعیت خاصی هستی که می‌تونی کمکشون کنی کل شب خوش‌تیپ بمونن. خوشبختانه لازم نیست کل شب دنبالشون راه بیفتی و محصولات مو و قیچی دستت بگیری – می‌تونی همون موقع که تو مغازه‌ت هستن، براشون زمینه رو آماده کنی!

مدل‌هایی که دووم میارن

مدل موهای پیچیده یا خیلی استایل شده فوق‌العاده به نظر میان و قطعاً جایی تو مهارت‌های یه آرایشگر دارن. ولی وقتی پای یه شب طولانی بیرون موندن وسط میاد، نگه داشتنشون می‌تونه سخت باشه. از فعالیت‌های فیزیکی بگیر تا رطوبت هوا و هزار تا چیز دیگه‌ای که ممکنه اون شب پیش بیاد، آسون نیست که موهات رو همیشه تو بهترین حالت نگه داری.

اگه حفظ ظاهر در طول شب برای مشتریت مهمه، شاید بهتر باشه راهنماییش کنی سمت یه مدلی که دووم میاره و نگهداریش آسونه. به عنوان آرایشگر، چند تا راه داری که به این هدف برسی و این هم به تو و هم به مشتریت انعطاف‌پذیری زیادی از نظر سبک میده.

موی از ته زده شده (باز کات) تو این شرایط یه انتخاب عالیه و می‌تونی با خط انداختن یا طرح زدن، شخصی‌سازیش کنی. اگه یه کم مو بلندتر می‌خوان، فید کوتاه یه گزینه خوبه که تقریباً با هر نوع مویی جور درمیاد. بعضی مدل‌ها مثل اون من بان معروف، با موهای بلندتر کار می‌کنن و تقریباً هیچ مراقبتی نمی‌خوان، مهم نیست شب چقدر طولانی بشه. در آخر، هر مدلی که بافت طبیعی داشته باشه خوبه – مثلاً حالت وزیده با باد، شلخته، و ژولیده که نیاز به تلاش یا محصول زیادی برای استایل کردن ندارن.

محصولات همراه

اگه مشتریت مدل مویی رو انتخاب کرده که برای استایل شدن به محصول نیاز داره، باید براش تجهیزات لازم رو آماده کنی تا بتونه در طول شب نگهش داره. این شامل راهنمایی کردنش به سمت محصولات درسته که کمک می‌کنن مدل موش تا آخر شب عالی بمونه. از پماد و خمیر مو بگیر تا روغن‌ها و شونه‌ها، محصولات درست می‌تونن تفاوت بین مویی که چشم‌گیره و مویی که از حالت دراومده رو رقم بزنن.

علاوه بر اینکه کمک می‌کنن مو حتی وقتی شب طولانی میشه خوب به نظر برسه، محصولات درست می‌تونن به سلامت مو هم کمک کنن. آب و هوا، نوشیدنی‌هایی که می‌خوری و چیزای دیگه همه می‌تونن به موت آسیب بزنن. محصولات درست با این مشکلات مقابله می‌کنن، پس لازم نیست نگرانشون باشی.

ایده‌آل اینه که تعداد محصولات مورد نیاز برای نگهداری مدل جدید مو در حداقل باشه، تا مشتریت بتونه در طول شب تغییرات کوچیکی روی موش بده بدون اینکه مجبور باشه کلی بطری و شیشه با خودش این ور و اون ور ببره. بازم میگم، کلید کار اینه که تا جای ممکن همه چی رو ساده نگه داری!

آموزش

بهترین مدل مو و محصولات مربوطه تو دنیا هم به تنهایی کافی نیستن که شب به شب کامل به نظر برسن. برای این کار، باید به مشتری‌هات یاد بدی چطوری از موهاشون مراقبت کنن، از چه محصولاتی استفاده کنن، چطوری ازشون استفاده کنن و چرا مفیدن. همونطور که برای تو سال‌ها طول کشید تا مطالعه کنی و تمرین کنی تا یه آرایشگر ماهر بشی، مشتری‌هات هم باید یاد بگیرن چطوری مدل جدید موشون رو تازه نگه دارن.

لازم نیست یه سخنرانی کامل با اسلاید و این چیزا براشون بذاری، ولی اگه چند دقیقه وقت بذاری و با مشتریت درباره موی جدیدش حرف بزنی، می‌تونه کلی فرق ایجاد کنه وقتی از مغازه‌ت میره بیرون. بهش به چشم یه مهارت اضافه تو آرایشگریت نگاه کن – آموزش دادن به مردم استعداد، تلاش و علاقه واقعی می‌خواد تا وقتی دیگه رو صندلی آرایشگریت نیستن هم موفق باشن.

مشتری‌ها میان پیش تو تا ظاهرشون رو به روز کنن و اعتماد به نفس و تصویر ذهنیشون از خودشون رو بهتر کنن. اینکه بتونن مدل موی جدیدشون رو حتی موقع گشت و گذارهای طولانی تو شهر هم حفظ کنن، کلیده تا بتونن از مدلی که تو براشون زحمت کشیدی کاملاً لذت ببرن. با این نکات ساده‌ای که اینجا گفتیم، می‌تونی به مشتری‌هات کمک کنی برای شب بیرون موندنشون آماده بشن.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *