یکی از کارهایی که پس از راه انداری وبسایت آرایشگاه باید انجام دهید، پیاده سازی امکان نوبتگیری آنلاین است. در این مطلب یاد میگیرید که چطور امکان رزرو آنلاین نوبت آرایشگاه را در سایت خود پیاده سازی کنید. قابلیت نوبتگیری آنلاین آرایشگاه به راحتی به وب سایت های شما اضافه میشود.
در صورتی که نیاز به پیاده سازی سیستم رزرو آنلاینی مشابه با وب سایت آرایشگاه سان دارید، با ما تماس بگیرید.
افزودن گزینه نوبتگیری آنلاین به وبسایت آرایشگاه به جذب بیشتر مشتری کمک میکند. فراهم کردن قابلیت نوبتگیری آنلاین برای مشتریان، گزینه ای عالی است زیرا باید قبول کنیم که در محیطی زندگی میکنیم که «همه کارها آنلاین انجام میشود».
قطعا امروزه تأمین هزینهها و کاهش قیمتها اولویت اصلی است. بسیاری از مردم روشهای خود را متناسب با شرایط تطبیق می دهند.
خبر خوش چیست؟ همه چیز به ناچار تغییر خواهد کرد. اگر مشتریانتان برگردند به سختی میتوانید با استفاده از روشهای قدیمی کارتان را مدیریت کنید و این موضوع باعث میشود در گسترش بازار خود دچار مشکل شوید.
شما توانایی تغییر، رشد و تطبیق با محیط جدید را دارید؛ یعنی میتوانید از روشهای سنتی (مانند استفاده از کاغذ و خودکار) به استفاده از برنامههای نرمافزاری کارآمد برای مدیریت سالن آرایشگاه تغییر کنید. در زمان شیوع کرونا گفتیم که چگونه روش درست میتواند بهرهوری، نوبتگیری و فروش را افزایش دهد و در عین حال کارهایتان را سادهتر کند.
دلایل استفاده از نوبتگیری آنلاین آرایشگاه
روش معمولی برای تعیین وقت آرایشگاه مستلزم تماس مشتری برای نوبتگیری است. کارکانان آرایشگاه در صورت دسترسی به تلفن، قرار ملاقات خود را تنظیم میکنند. از سوی دیگر، تعیین دستی قرار ملاقات، به دلیل نگرانیهای مربوط به ظرفیت و سوء تفاهم در برقراری ارتباط، مشکلات زیادی ایجاد میکند. این موضوع نه تنها ناخوشایند است، بلکه همواره مستعد خطاهای انسانی نیز است. هنگامی که تیم آرایشگاه در دسترس نباشد یا زمانی که مشتریها خارج از ساعات کاری تماس میگیرند، مشتریها پشت سر هم تماس میگیرند. اشتباهات سهوی مانند نوشتن اشتباه روز و ساعت گاهی اوقات باعث ایجاد شک و تردید و هرج و مرج در برنامه شما میشود.
اکثر صاحبان آرایشگاه ها و سایر صاحبان کسب و کارهای کوچک از مزایای استفاده از سیستم نوبتگیری آنلاین آگاه نیستند. بنابراین بیایید دلایل اهمیت داشتن قابلیت رزرو آنلاین و تعیین وقت مشاوره آنلاین مو را بررسی کنیم.
1. دسترسی 24 ساعته
این روزها اکثر مردم سرشان شلوغ است. بنابراین به راحتی نمیتوانند در ساعات کاری برای نوبتگیری با شما تماس بگیرند. نوبتگیری در عصرها برای افراد راحتتر است. این کار همه چیز را خیلی آسانتر میکند. تصور کنید مغازه شما بسته است یا کارکنان تلفن را پاسخ نمیدهند. اگر سالن شما سیستم نوبتگیری آنلاین داشته باشد بسیاری از مشتریان میتوانند در طول شب نوبتگیری کنند. بنابراین با افزودن نوبتگیری آنلاین در آرایشگاه خود، به احتمال زیاد هر دقیقه از روز خدماتی را به فروش خواهید رساند.
2. تعیین وقت از طریق اینستاگرام
شما انرژی و زمان زیادی برای جلب نظرات مثبت طرفداران را صرف میکنید. ایده خوبی است که سامانه نوبتگیری آنلاین خود را با صفحه اینستاگرام خود پیوند دهید. می توانید فیلمهایی در مورد روش جدید درمان مو از خود اضافه کنید. افراد از این طریق از ترفندهای زیبایی شما مطلع می شوند و براساس آن واکنش نشان میدهند و فقط با یک کلیک با شما قرار قرار ملاقات تعیین میکنند.
3. بازخورد صادقانه
مشتریانی که از سالن شما راضی هستند میتوانند با ارسال نظرات مثبت در صفحه فیس بوک شما بهترین منبع معرفی و توصیه باشند. بازخوردهایی که شور و شوق کمتری دارند نقاط ضعفتان را به شما نشان میدهد تا بتوانید خدمات خود را بهبود بخشید. نرم افزارهای سالن بسیار زیادی هست که در بهینهسازی نظرات مؤثر هستند. به محض اینکه که سیستم نوبتگیری آنلاین را فعال کردید، میتوانید پس از هر بازدید مشتری درخواستی برای ارسال نظر به مشتری بفرستید. نظرات در حساب ایمیل شما نمایش داده میشود و شما میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نظرات را در توییتر یا فیس بوک منتشر کنید. تعداد زیاد نظرات مثبت نشان دهنده میزان محبوبیت شما و سالنتان است.
4. برخورداری از منشی مجازی
اگر یک دفتردار مجازی داشته باشید که با پرسش های مشتریان سر و کار دارد، تمرکز شما بیشتر بر روی مشتریان خواهد بود. بدون دخالت، بدون اتلاف وقت در تماسهای تلفنی که هرگز تمام نمیشوند و بدون مشکل کارها انجام میشوند. فقط باید روی کار خود تمرکز کنید و منشی شما قرارهای ملاقات را تعیین میکند. داشتن منشی مجازی مزایای بسیار زیادی دارد اما بزرگترین مزیت آن دسترسی بی وقفه است.
5. ایجاد وبسایت
نرم افزارهای آرایشگاهی متنوعی هستند که به شما کمک میکنند. سیستم ما یک نرمافزار تحت وب است که به شما در ایجاد وبسایت برای آرایشگاهتان کمک میکند. این نرم افزار به شما امکان میدهد شرح کارکنان و خدمات خود را شخصیسازی کنید، برنامههای زمانی جداگانه برای کارمندان خود ایجاد کنید، نظرات مشتریان را جمعآوری کنید و لیست قیمت خود را تنظیم کنید. برای پیاده سازی این سیستم کافیست با ما تماس بگیرید.
6. صرفه جویی در زمان
سیستم نوبتگیری آنلاین آرایشگاه نهتنها در وقت مشتری صرفه جویی میکند، بلکه موجب صرفهجویی در وقت کارکنان شما نیز میشود. آنها دیگر تمام وقت خود را برای تعیین قرار ملاقات با تماس تلفنی صرف نمیکنند، در عوض میتوانند کارهای خلاقانه دیگری را برای آرایشگاه شما انجام دهند.
7. نمایش فناوری روز
شما مبلغ زیادی به تجهیزات مبلمان اختصاص میدهید، بهروزترین سبکها را دنبال میکنید و تنوع بالای اصلاح مو در آرایشگاهتان را به نمایش میگذارید. استفاده از فناوری روز یکی از مهمترین جنبههای رقابتی کردن آرایشگاه شما و بهروزرسانی آن است آنطور که مشتریها میخواهند. بهخصوص مشتریان جوانتر که وقت زیادی را صرف استفاده از اینترنت در تبلتها و گوشیهای هوشمند میکنند. این مشتریان بیشتر علاقمند به نوبتگیری آنلاین در آرایشگاه هستند. نشان دهید که آرایشگاه شما از فناوری روز استفاده میکند.
8. یادآوری قرارها
بسیاری از مشتریان قرارهای خود را فراموش میکنند. اما باز هم به دلیل سیستم نوبتگیری آنلاین از مشتریان درخواست میشود اطلاعات تماس خود مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن را ارائه دهند. قبل از هر قرار، نرمافزار ما به طور خودکار پیامک یا ایمیل یادآوری ارسال میکند.
9. پرداخت آنلاین
آرایشگاهی با سیستم نوبتگیری آنلاین، اصولا همراه با امکان پرداخت آنلاین نیز است. پرداخت هزینه به صورت آنلاین ایده خوبی است. این روش انتقال پول در حال حاضر برای تعداد زیادی از مشتریان بسیار مهم است. اگر ابزار خوبی را انتخاب کنید، روش سریع و امنی برای انجام معاملات است. انتخاب ابزاری که در برابر حملات سایبری مقاوم باشد و به طور فعال در حال توسعه باشد بسیار مهم است.
همیشه به بهترین راه حل برای تبلیغ کسب و کار خود فکر کنید. همانطور که میبینید، استفاده از سیستم نوبتگیری آنلاین مزایای بسیار زیادی برای آرایشگاه دارد. حالا کار اصلی این است که بهترین نرمافزار را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.
10. رضایت مشتریان
رضایت مشتری با برقراری روابط صمیمی با مشتریان افزایش مییابد. مشتریان از ارتباط دوستانه لذت میبرند و اگر با اسم خودشان از آنها استقبال کنید و نیازهای خدماتی آنها را در نظر بگیرید، به شرکت شما متعهدتر خواهند بود.
مشتریان وفادار بهترین نوع مشتری هستند، زیرا زیرا نهتنها پول بیشتری خرج میکنند، بلکه به احتمال زیاد به دوستان و خانواده خود در مورد محصولات و خدمات اطلاع میدهند و جریان ثابتی از مراجعات را ایجاد میکنند.
پس چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما راضی هستند؟ ابتدا با تجهیز خود به ابزارهایی که میتوانند به شما در درک بهتر مشتریان کمک کنند، شروع کنید.
اگر هنوز یا از برگههای یادداشت برچسبی برای پیگیری کارهای خود استفاده می کنید، وقت آن است که ارتقا پیدا کنید. این روشها، بازیابی اطلاعات مشتری را چالش برانگیزتر میکند، ناگفته نماند که ثبت دستی بازدیدها و یادداشت ها بسیار وقت گیرتر است.
در عوض روی یک پلتفرم با کیفیت تعیین وقت آرایشگاه سرمایهگذاری کنید که به شما امکان میدهد اولویتها و اطلاعات شخصی مشتریان خود را به راحتی ثبت کنید، و همچنین سابقه خدمات آنها را پیگیری کنید و عادتها و علاقهمندیها آنها را درک کنید.
11. افزایش بهرهوری کارکنان
استفاده از فناوری آرایشگاه (در واقع یک فناوری عالی) کل کادر شما را از نیاز دائمی به برنامهریزی جلسات و مدیریت تقویم خود میرهاند.
سیستم مدیریت آرایشگاه مدرن این امکان را میدهد که شما و کارکنانتان زمان کمتری را برای فعالیتهای وقتگیر و زمان بیشتری را برای وظایف سطح بالاتر صرف کنید.
12. درک بهتر از شرکت و مشتریان آن
اگر برنامه آرایشگاه شما قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها را داشته باشد، شما درک بهتری در مورد شرکت و مشتریان خود خواهید داشت.
اگر بتوانید به اطلاعات فروش و مشتری دسترسی پیدا کنید، الگوهایی را خواهید یافت و بر اساس اولویتهای از پیش تعیین شده خود اقدام خواهید کرد.
با استفاده از ابزارهای موثر برای تعیین قرار ملاقات آرایشگاه، میتوانید تجزیه و تحلیل درآمد هدفمند را برای شناسایی نقاط قوت خود انجام دهید. علاوه بر این یاد خواهید گرفت که چگونه رشد کنید تا بتوانید به رشد و شکوفایی خود ادامه دهید.
چه نکاتی را هنگام انتخاب یک سیستم رزرو آرایشگاه باید در نظر بگیرید
حالا که مزایای ارائه برنامه های بهتر آرایشگاه را بررسی کردیم، بیایید به ویژگی هایی که ممکن است هنگام جستجوی راه حل به دنبال آنها باشید، نگاهی بیاندازیم.
لطفاً به خاطر داشته باشید که هر آرایشگاهی با آرایشگاهی دیگر متفاوت است، بنابراین اطلاعات زیر را با در نظر گرفتن نیازهای شخصی خود در نظر بگیرید:
وبسایت برای نوبتگیری آنلاین
ممکن است جستجوی خود را برای راهکار آرایشگاه با امکان نوبتگیری آنلاین آغاز کنید. نوبتگیری آنلاین دیگر «امتیاز» محسوب نمیشود. در عوض، از آنجایی که مشتریان بیشتری رزرو خدمات از راه دور را انتخاب می کنند، ضروری شده است.
پلتفرم رزرو شما باید به طور ایده آل:
- قابل سفارشی سازی باشد و شما بتوانید آن را شخصیسازی کنید. اگر برای ساختن برند آرایشگاه خود وقت گذاشتهاید، منطقی است که عناصر آن برند را در برنامه نوبتگیری آرایشگاه خود بگنجانید. به طور خاص، میتوانید وبسایت خود را راهاندازی کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی بین برند و آرایشگاه شما ارتباط برقرار کنند. این تداعی برند به شما کمک می کند تا محتوا و درآمد خود را افزایش دهید.
- قابل تطبيق با نيازهای آرایشگاه شما باشد؛ مطمئن شوید که سایت نوبتگیری شما به شما را قادر میسازد تمام خدمات، بستهها، بازههای زمانی موجود و کارکنان خود را فهرست کنید.
- قابل اشتراک گذاری باشد؛ برنامه نوبتگیری آرایشگاه شما میتواند اشتراکگذاری صفحه شما را آسانتر کند. به دنبال راهحلی با دکمههای نوبتگیری و پیوندهایی باشید که کپی و چسباندن آنها ساده است.
- امن باشد – هنگام تعيين نوبت در وبسایت، اطلاعات محرمانه مشتريان بايد حفظ شود. اطمینان حاصل کنید که سایت دارای لایههای ذخیرهسازی داده SSL برای حفاظت از اطلاعات مشتری است.
یادآوریها و تأییدیههای خودکار
تایید، یادآوری و پیگیری مشتریانی که خدمات برنامهریزیشده دارند، جهت اطمینان از حضور در زمان مقرر ضروری است.
بنابراین، سیستم رزرو آرایشگاه باید این فرایند را با ارسال ایمیلهای تأیید قرار و یادآوری خودکار کند. اگر میخواهید در جریان مکاتبات مشتری باشید، نیازی به مدیریت این فرایند به صورت دستی ندارید.
پرداختهای امن و یکپارچه
صرف نظر از این که برای خدمات و کالاهای خردهفروشی هزینه میگیرید یا برای تأیید قرار ملاقاتها بیعانه میگیرید، نرمافزار زمانبندی قرار آرایشگاه شما باید پذیرش خریدها در فروشگاه آنلاین را ساده کند.
برای انجام این کار، این راهکار میتواند با یک درگاه پرداخت قابل اعتماد کار کند تا اطلاعات کارت اعتباری مشتری را حفظ کرده و از شما در برابر نقض دادهها محافظت کند.
بینش و تحلیل کسب و کار
با آگاهی از فعالیت شرکت خود میتوانید رضایت مشتری را افزایش دهید. برای رسیدن به هدف خود، یک راهکار مدیریت آرایشگاه انتخاب کنید که به شما امکان نظارت بر نوبتگیری، سود فروش و سهم کارکنان را میدهد. با شناسایی زمینههایی که نیاز به بهبود دارند میتوانید رشد پایدار کسب و کار آرایشگاه خود را تضمین کنید.
ادغام های تجاری موفق
از طرف دیگر، ادغام جنبههای مختلف کسب و کار شما را قادر میسازد تا فعالیتهای خود را ساده کنید. به همین دلیل شما باید نوعی سیستم مدیریت آرایشگاه را انتخاب کنید که قابلیت ادغام با ابزارهای موجود شما را داشته باشد.
برای مثال، سیستم ما میتواند به تعدادی از ابزارهای عملیاتی مانند ZOOM وGoogle Calendar متصل شود. ادغام با سایر سیستم ها یکی از ویژگی های آن است.
جمع بندی
همانطور که متوجه شدید میتوان در وبسایت، یک سیستم نوبتگیری سالن راه اندازی کرد. لازم نیست از ابتدا شروع کنید و از پایه کدنویسی کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پلتفرمی را که در مورد آن صحبت کردیم نصب کنید و آن را بر اساس اولویتهای خود سفارشی کنید.
فراهم کردن قابلیت نوبتگیری آنلاین برای مشتریها روشی عالی برای صرفهجویی در وقت شما است و در عین حال این روند را برای مشتریها نیز سریع و ساده میکند.