تلفن واتس اپ اینستاگرام

مشاوره کراتینه مو

کراتین درمانی یکی از پربحث‌ترین خدمات در صنعت زیبایی است که هم برای آرایشگران مو و هم مشتریان سؤال برانگیز است. برای یافتن حقیقت و توصیه برای کسانی که این درمان را درنظر دارند می توانید از مشاوره کراتینه مو سالن زیبایی سان بهره مند شوید.

مشاوره انتخاب رنگ مو

500.000 تومان

کراتین درمانی چیست؟

کراتین درمانی یک فرآیند شیمیایی است که موی فر را نرم و درخشان می‌کند. احسان نجاریان، مدیریت سالن سان میگوید: کراتین درمانی یک درمان شبه دائمی است که وزی مو را کاهش و نرمی و ضخامت آن را افزایش می‌دهد. هم‌چنین مرگ مو را ده درصد کاهش می‌دهد و آن رتا در برابر رطوبت مقاوم می کند.

مشاوره کراتینه مو

کراتین درمانی برای چه کسی مناسب است؟

احسان نجاریان می‌گوید کراتین درمانی برای همه نوع مویی مناسب است مخصوصا روی موهایی وز و آسیب دیده مثل موهای نازک، سفید یا رنگ شده، اکستنشن شده با موی طبیعی و افتاب سوخته تاثیر زیادی دارد. اگرچه، او هشدار می دهد که زنان حامله، مادران شیرده و کودکان زیر ده سال باید از این روش اجتناب کنند؛ چرا که هیچ آزمایشی روی تاثیر کراتین بر این افراد صورت نگرفته است.

آرایشگر مو باید به منافذ مو و توانایی آن در تحمل گرمای ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد توجه کند. حرارت اتو، تنها چیزی است که میتواند در طول درمان به مو آسیب بزند. از این رو، ضرورت دارد آرایشگر قبل از انجام خدمات میزان حرارت دستگاه را به درستی تنظیم کند.

او اضافه می‌کند: برای موهای پرمنفذ، دمای اتو باید به تدریج کم شود.

چگونه باید به مشتری درباره کراتین درمانی مشورت داد؟

اگرچه کراتین درمانی برای انواع مختلف مو مناسب است، اطمینان از اینکه مشتری میداند که چه انتظاری باید از درمانش داشته باشد حائز اهمیت است. اگر موی طبیعی صاف یا کمی مواج باشد، بعد از کراتین بهترین حالت ممکن را به خود می‌گیرد. در حالی‌که اگر موی طبیعی خیلی فر یا وز باشد، صاف و خوش حالت ولی پرضخامت می‌شود. استفاده از محصولات مراقبتی بعد از کراتین، در واقع نوعی محافظت از سرمایه گذاری است. مشتری باید بداند که محصولات غنی شده با مواد کراتین به طول عمر و تداوم کیفیت نتیجه‌ی درمان می‌افزاید. دانستن این موضوع آنها را تشویق می‌کند که مراقبت بعد از درمان را جدی بگیرند.

فهمیدن نیازهای مشتری نیز حائز اهمیت است؛ چرا که مشخص می‌کند آیا کراتین درمانی برای رفع نیاز های‌شان مناسب است یا نه. ابتدا باید اطلاعات لازم را درباره‌ی موهای مشتری کسب کرد. سپس روند درمان، مراقبت پس از درمان و ماندگاری آن را توضیح دهید تا مشتری دقیقا بداند چه انتظاری باید داشته باشد. گفتن هزینه‌ و مدت زمان کراتین درمانی به آنها نیز حائز اهمیت است.

موی رنگ‌ شده را هم می‌توان کراتین کرد؟

کراتین درمانی همیشه بافت و وضعیت موی رنگ شده را بهبود می‌بخشد ولی رنگش را چند درجه کم می‌کند. توصیه می شود مو را بعد از کراتین درمانی رنگ کنید؛ زیرا ساختار مو ضخیم‌تر و رنگ مو بادوام‌تر و بهتر می‌شود.

مهم‌ترین اقدامات احتیاطی که باید انجام شود چیست؟

متخصص کراتینه مو باید صلاحیت تایید شده داشته باشد. مشتری قبل از شروع کار باید از این موضوع اطمینان کسب کند.

عمل کراتین درمانی باید با دستکش و در سالنی با تهویه خوب انجام شود زیرا در هنگام اتوکشیدن مو، دود و بخار بلند می‌شود. توصیه می‌شود همیشه تست پوست صورت پذیرد.

هنگام کراتین درمانی باید به وجود چه موادی توجه کرد؟

پروتئین کراتین به خودی خود مو را ضخیم، تعمیر و نرم می‌کند. دیگر مواد خوبی که در طول درمان باید به آنها توجه کرد سیستین است که در موی طبیعی هم وجود دارد و ضخامت مو را افزایش میدهد؛ همچنین روغن آرگان برای موطوب کنندگی، کلاژن برای انعطاف و ویتامین ب۵ برای درخشندگی مو مناسب است. فناوری نانو باعث جذب مواد بهتر و نتایح بادوام‌تر می‌شود.

از هرچیزی که شامل فرمالدئید یا ازادکننده های فرمالدئید می‌شود باید اجتناب شود.

هنگام انتخاب کراتین باید دنبال چه چیزی بود؟

درباره‌ی تمامی موادی که وارد سالن کی شوند باید تحقیق صورت گیرد. این تحقیق باید برپایه‌ی صفات برند و انطباق آن با برند سالن باشد. همچنین باید قیمت مناسب داشته باشند تا تهیه‌اش برای مشتری سخت نباشد و دارای آموزش برای کارکنان و خدمات پس از فروش باشد. ضروری است که تمامی محصولاتی که وارد سالن می‌شوند دارای تمامی مجوز‌های بهداشتی و ایمنی باشند تا ایمنی کارکنان، مشتری و کسب و کار را به خطر نیندازند.

هر محصول نامعتبری اعتبار سالن را زیر سؤال می‌برد. تامین کنندگان باید اسناد حاکی از ایمنی محصولات و توضیح کاملی از طریقه‌‌ی عملکرد آنها را فراهم کنند. تامین کننده باید با کمال میل به هر سوالی که داشته باشید پاسخ دهد و قدردان این باشد که سالن ها نه تنها نیاز دارند از ایمنی صد در صد محصولات مطمئن شوند، بلکه نتیجه ای عالی از عملکرد محصول ارائه می‌دهند که باعث سوددهی برای آنان می‌شود.