بازاریابی پیامکی برای سالن‌های زیبایی: همراه با ایده و مثال

واسه متخصص‌های سالن‌های زیبایی، داشتن روابط قوی با مشتری‌ها و ارتباط شخصی‌سازی شده خیلی مهمه. اما وقتی لیست مشتری‌ها داره بزرگ‌تر میشه، حفظ ارتباط شخصی با همه سخت میشه.

بازاریابی پیامکی واسه سالن‌های زیبایی کار رو راحت‌تر می‌کنه چون هم راحته و هم می‌شه باهاش کار رو گسترش داد. بازاریابی پیامکی یه راه سریع و مستقیم برای متخصص‌های زیبایی فراهم می‌کنه تا با مشتری‌ها در ارتباط باشن، قرار ملاقات‌ها رو زیاد کنن و وفاداری مشتری‌ها رو بهتر کنن.

تو این مقاله، درباره مزایای بازاریابی پیامکی واسه سالن‌های زیبایی صحبت می‌کنیم، مثال‌های واقعی رو به اشتراک می‌ذاریم و قدم به قدم می‌گیم چطوری شروع کنین.

8 تا مزیت بازاریابی پیامکی واسه سالن‌ها

پیامک یه ابزار ارتباطی محبوبه چون خیلی موثره. بیاین چند تا از مهم‌ترین مزیت‌هایی که نشون میده چرا سالن‌ها باید به فکر بازاریابی پیامکی باشن رو ببینیم.

  • استفاده و گسترشش آسونه. با یه پلتفرم مناسب، راه‌اندازی و گسترش پیام‌رسانی خیلی راحته. می‌تونی همه مکالمات پیامکی رو از یه صندوق ورودی روی کامپیوتر مدیریت کنی. تازه، لازم نیست از شماره شخصیت استفاده کنی که بتونی حد و مرز بذاری. علاوه بر این، چون یه کانال آشناست، نیازی به آموزش زیاد نداره. یعنی وقتی مخاطب‌ها یا کارمندهایی که سیستم رو مدیریت می‌کنن زیاد میشن، گسترش دادنش راحته.
  • پیامک‌ها باز میشن. میانگین نرخ باز شدن پیامک 98 درصده، که اطمینان میده مشتری‌ها پیامت رو می‌بینن. نذار پیام‌های مهم تو صندوق‌های ایمیل شلوغ بی‌استفاده بمونن یا امیدوار نباش که مشتری‌ها صفحات شبکه‌های اجتماعیت رو ببینن.
  • ارتباط فوری. پیامک‌ها سریع به مخاطب‌ها می‌رسن. بیشتر پیامک‌ها تو پنج دقیقه بعد از دریافت خونده میشن. این باعث میشه پیامک یه ابزار قابل اعتماد واسه ارتباط فوری باشه. از پیامک استفاده کن تا اطلاعات فوری رو راحت به مشتری‌ها برسونی.
  • دیدن تاریخچه مکالمات. به یه مکالمه پیامکی میشه راحت رجوع کرد. این هم واسه سالن‌ها و هم واسه مشتری‌ها مفیده. این به مشتری‌ها اجازه میده به تاریخ‌های مهم و اطلاعات دیگه رجوع کنن. علاوه بر این، دیدن مکالمات قبلی می‌تونه به سالن‌ها کمک کنه پیامک‌ها رو واسه هر مشتری بهتر شخصی‌سازی کنن.
  • پیامک ترجیح داده میشه و راحته. پیامک دادن یه روش ارتباطی مورد علاقه تو همه نسل‌هاست. چون پیامک‌ها رو میشه تو زمان‌های مناسب جواب داد.
  • تعامل رو زیاد می‌کنه. پیامک‌ها خیلی جذاب و تعاملی هستن. پیامک‌های بازاریابی نرخ کلیک و پاسخ بیشتری نسبت به ایمیل دارن. جذاب‌تره چون می‌تونه خیلی شخصی‌سازی بشه و مستقیم به گوشی فرد فرستاده میشه. پیامک‌ها جذابن چون می‌تونن خیلی هدفمند و شخصی‌سازی شده باشن.
  • مقرون به صرفه‌ست. بازاریابی پیامکی یه روش بازاریابی مقرون به صرفه‌ست. هرچند هزینه بسته به پلتفرم پیامکی فرق می‌کنه، هر پیامک فقط کمی بیشتر از یه سنت هزینه داره. یه تبلیغ تو روزنامه محلی، پست مستقیم و تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک هزینه بیشتری دارن.
  • مکالمه‌ایه. پیام دادن با یه پلتفرم پیامکی واسه پیام‌های سریع و مکالمه‌ای عالیه. این کمک می‌کنه ارتباط دوطرفه با مشتری‌ها رو خارج از سالن زیاد کنی.

7 روش که سالن‌ها می‌تونن از بازاریابی پیامکی واسه رشد کسب و کار استفاده کنن

پیام دادن سالن‌ها کاربردهای مختلفی داره و می‌تونه به سالن‌ها کمک کنه بر چالش‌ها غلبه کنن. بیا چند تا ایده پیامکی واسه سالنت ببینیم که کمک می‌کنه صندلی‌ها رو پر کنی و ارتباط با مشتری رو بهتر کنی.

جذب مشتری و بازاریابی

تو صنعت سالن‌های زیبایی رقابت شدیده. با این همه گزینه، جذب مشتری‌های جدید واسه سالن‌های مو می‌تونه سخت باشه. بسته به موقعیتت، ابزارهای بازاریابی سنتی مثل تبلیغات جستجوی محلی و پست مستقیم می‌تونن هزاران دلار هزینه داشته باشن. اینجاست که یه گزینه مقرون به صرفه مثل بازاریابی پیامکی به کار میاد.

پیام دادن کاربردهای مختلفی داره، پس می‌تونی ازش هم واسه ارتباط با مشتری‌های فعلی و هم مشتری‌های جدید استفاده کنی. اینا چند تا ایده بازاریابی پیامکی واسه کمک به سالن‌ها در جذب مشتریه:

  • تبلیغ پیشنهادهای ویژه
  • راه‌اندازی فروش فوری
  • تشویق به ثبت‌نام واسه پیامک با ارائه تخفیف رو رزروها
  • معرفی برنامه‌های ارجاع
  • به اشتراک گذاشتن خدمات و پیشنهادهای جدید

حفظ مشتری

تو هر صنعتی، مخصوصاً زیبایی شخصی، حفظ مشتری واسه رشد کسب و کار خیلی مهمه. مشتری‌های تکراری جریان درآمد ثابتی واسه سالنت فراهم می‌کنن. علاوه بر این، معرفی‌های دهان به دهان مثبت از مشتری‌های وفادار می‌تونه کمک زیادی به رشد کسب و کار زیباییت بکنه.

وقتی صحبت از حفظ مشتری میشه، رضایت مشتری مهمه. واسه راضی بودن، مشتری‌ها باید هم خدمات رو دوست داشته باشن و هم کل تجربه رو. این تجربه کامل شامل ارتباط شخصی‌سازی شده، راحتی رزرو قرار ملاقات و قیمت‌گذاری میشه.

پیامک می‌تونه سالن‌ها رو به یه ابزار ارتباطی راحت مجهز کنه که به بهبود این تجربه کامل کمک می‌کنه. آرایشگرها می‌تونن از پیامک واسه این کارها استفاده کنن:

  • روون کردن فرآیند رزرو قرار ملاقات
  • یادآوری قرار ملاقات پیش رو به مشتری‌ها
  • به اشتراک گذاشتن پیشنهادهای وفاداری
  • تشویق مشتری‌های قبلی به رزرو دوباره
  • فرستادن پیام‌های تولد یا تعطیلات

کم کردن عدم حضورها و پر کردن قرارهای خالی

قرارهای از دست رفته یه سردرد مالی واسه سالن‌هاست. در واقع، متخصص‌های سالن‌های مو می‌تونن سالانه تا چند صدمیلیون تومن درآمد از دست بدن. از پیامک استفاده کن تا عدم حضورها رو کم کنی و جاهای خالی دقیقه آخری رو پر کنی.

دلیل اصلی عدم حضور فراموشیه. نذار مشتری‌هات به خاطر فراموشی قرار رو از دست بدن؛ در عوض، از یه یادآور پیامکی یا پیامک تأیید قرار استفاده کن. تو این یادآوری، می‌تونی سیاست‌های عدم حضور یا لغو رو هم به اشتراک بذاری.

علاوه بر این، سالنت می‌تونه یه پیامک بفرسته تا یه قرار که اخیراً خالی شده رو پر کنه. از پیامک استفاده کن تا یه اعلان دسترسی دقیقه آخری به همه بفرستی و برنامه قرارهات رو بهینه کنی.

ساده کردن رزرو

واقعیت اینه که مشتری‌ها راه‌های آسون و راحت واسه رزرو قرار می‌خوان. نمی‌خوان زنگ بزنن، ایمیل بفرستن یا یه فرم طولانی رو پر کنن. به خاطر این تغییر ترجیحات مشتری‌ها، سالن‌های بیشتری دارن از پیامک واسه کمک به رزرو قرار استفاده می‌کنن.

یه روش خوب اینه که چند تا راه مختلف واسه رزرو قرار به مشتری‌ها پیشنهاد بدی، از جمله اینکه بذاری به کسب و کارت پیامک بدن.

بازخورد مشتری و نظرات آنلاین

سالن‌ها به نظرات آنلاین نیاز دارن تا کسب و کار بیشتری جذب کنن. این بازخورد مشتری که همه می‌بینن به سالن‌ها کمک می‌کنه شهرتشون، عملکرد جستجو و درآمدشون رو بهتر کنن. تحقیقات نشون میده که 64 درصد مشتری‌ها قبل از انتخاب یه کسب و کار، نظرات گوگل رو می‌خونن.

اگرچه خیلی از شرکت‌ها می‌دونن که گرفتن این نظرات خیلی مهمه، ولی به دست آوردنشون می‌تونه سخت باشه. اینجاست که پیامک می‌تونه کمک کنه.

پیام دادن یه راه عالی واسه درخواست نظرات آنلاین و بازخورد مشتریه. کافیه به مشتری‌های وفادارت پیامک بدی و ازشون بخوای یه نظر بذارن و لینک مستقیم صفحه نظرات رو هم بهشون بدی.

تعامل با مشتری

اگرچه خیلی از آرایشگرها تو سالن کار فوق‌العاده‌ای در تعامل با مشتری‌ها انجام میدن، ولی وقتی مشتری از در میره بیرون، حفظ ارتباط سخت‌تر میشه. به همین دلیله که خیلی از متخصص‌های سالن از پیامک استفاده می‌کنن. از پیامک استفاده کن تا این چیزها رو به اشتراک بذاری:

  • محتوای آموزشی مثل نکات مراقبت از مو
  • ترندهای مدل مو و رنگ مو
  • اخبار مهم سالن
  • پیشنهادهای محصولات مو
  • یه پیام تبریک تولد

متمایز شدن از رقبا

متمایز کردن سالنت از رقبا مهمه. خیلی از سالن‌ها این کار رو با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ساختن یه حضور آنلاین قوی و شرکت در رویدادهای اجتماعی انجام میدن. اما یه راه دیگه هم واسه متمایز شدن وجود داره: بازاریابی پیامکی.

فضای بازاریابی پیامکی خیلی خلوت‌تر از ایمیل یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعیه. احتمال اینکه از طریق پیامک توجه مشتری رو جلب کنی بیشتر از ایمیل یا یه پست تو شبکه‌های اجتماعیه. این می‌تونه کمکت کنه بهتر از رقبا متمایز بشی.

15 مثال از بازاریابی پیامکی واسه سالن‌ها

بیا به چند تا مورد استفاده محبوب پیامک واسه سالن‌ها نگاه کنیم.

تبلیغ یه خدمت یا آرایشگر جدید

از یه پیامک استفاده کن تا مشتری‌هات رو از یه خدمت جدید یا یه آرایشگر جدید تو سالنت مطلع کنی. این می‌تونه کمک کنه کسب و کار جدید راه بندازی.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! امیدوارم حالت خوب باشه. می‌خواستم بهت خبر بدم که ما یه خدمت جدید به نام “رنگ مو بالیاژ” راه انداختیم. این تکنیک به موهات یه حالت طبیعی و درخشان میده. اگه دوست داری امتحانش کنی، این هفته 20% تخفیف داریم. واسه رزرو وقت یا اطلاعات بیشتر بهم پیام بده!

افزایش سفارش‌های محصولات مو

می‌تونی از یه پیامک واسه افزایش سفارش‌های محصولات مراقبت از موی مشتری‌ها استفاده کنی. این واسه وقتی که محصولات خودت رو می‌فروشی یا سفارش عمده میدی مفیده.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! امیدوارم از شامپو و نرم‌کننده‌ای که آخرین بار خریدی راضی باشی. ما داریم یه تخفیف ویژه 15% روی همه محصولات مراقبت از مو میدیم. اگه می‌خوای دوباره سفارش بدی یا چیز جدیدی امتحان کنی، الان وقتشه! این پیشنهاد فقط تا آخر هفته معتبره. واسه سفارش یا سوال بهم پیام بده.

استخدام آرایشگرهای جدید

گاهی وقت‌ها تو سالن‌ها صندلی‌های خالی پیدا میشه. از یه پیامک واسه استخدام یه آرایشگر جدید استفاده کن.

نمونه:

سلام [اسم]! امیدوارم حالت خوب باشه. ما تو سالن [اسم سالن] دنبال یه آرایشگر ماهر و با انگیزه هستیم که به تیممون اضافه بشه. اگه علاقه داری یا کسی رو می‌شناسی که مناسب باشه، لطفاً باهامون تماس بگیر. ما یه محیط کار عالی، مشتری‌های وفادار و فرصت‌های رشد فوق‌العاده داریم. منتظر شنیدن از تو هستیم!

به اشتراک گذاشتن تخفیف‌های انحصاری

بازاریابی پیامکی یه راه عالی واسه به اشتراک گذاشتن تخفیف‌ها با مشتری‌هاست. می‌تونی تشویقشون کنی تا یه تاریخ مشخص رزرو کنن تا از تخفیف استفاده کنن.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! یه پیشنهاد ویژه فقط واسه تو داریم: 25% تخفیف روی هر خدمتی که انتخاب کنی! این پیشنهاد فقط تا آخر این ماه معتبره. زود رزرو کن تا جا نمونی. واسه رزرو وقت یا اطلاعات بیشتر بهم پیام بده. منتظر دیدنت هستیم!

تبلیغ یه رویداد

از یه پیامک واسه تبلیغ یه رویدادی که سالنت داره برگزار می‌کنه استفاده کن. چه یه ساعت خوش واسه مشتری‌ها باشه چه یه کلاس آموزش آرایش مو، با یه دعوت پیامکی کار رو واسه مشتری‌ها راحت کن که بیان.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! ما خیلی هیجان‌زده‌ایم که بهت خبر بدیم داریم یه شب ویژه “آموزش مدل موی تابستونی” برگزار می‌کنیم! تاریخ: 15 تیر، ساعت 7 شب. یاد می‌گیری چطور چند تا مدل موی ساده و شیک واسه تابستون درست کنی. جا محدوده، پس اگه می‌خوای بیای زود بهم خبر بده. امیدواریم ببینیمت!

رزرو قرار

مشتری‌ها رو تشویق کن از طریق پیامک قرار رزرو کنن. می‌تونی تشویقشون کنی به شماره تلفن کسب و کارت پیامک بدن تا قرار بذارن یا یه پیامک گروهی بفرستی و تشویقشون کنی به رزرو.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! وقتشه یه نگاهی به موهات بندازیم؟ ما این هفته چند تا وقت خالی داریم و دوست داریم ببینیمت. فقط با جواب دادن به این پیامک می‌تونی قرار رزرو کنی – بگو کدوم روز و ساعت واست بهتره. منتظر خبرت هستیم!

تغییر زمان قرارها

از یه پیامک واسه تغییر زمان قرارها با مشتری‌ها استفاده کن. استفاده از پیامک می‌تونه کمک کنه سریع تاریخ و ساعت یه قرار رو عوض کنی.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]. متأسفانه مجبور شدیم قرارت واسه فردا ساعت 2 بعد از ظهر رو کنسل کنیم. می‌تونیم قرارت رو بذاریم واسه پنجشنبه ساعت 3 بعد از ظهر یا جمعه ساعت 11 صبح؟ اگه هیچ کدوم از این‌ها مناسب نیست، بهم بگو کدوم روز و ساعت واست بهتره. ببخشید بابت این مشکل و ممنون از درکت.

فرستادن یادآور قرار

یکی از بهترین موارد استفاده از پیامک، یادآوری قراره. از یه پیامک واسه تأیید یه قرار استفاده کن تا عدم حضورها رو کم کنی.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! فقط می‌خواستم یادآوری کنم که فردا ساعت 3 بعد از ظهر قرار داری. اگه نمی‌تونی بیای یا می‌خوای ساعت رو عوض کنی، لطفاً بهم خبر بده. اگه نه، منتظر دیدنت هستیم!

پر کردن جاهای خالی دقیقه آخری

کنسلی‌های دقیقه آخری پیش میان، ولی مجبور نیستی درآمد از دست بدی. یه پیامک گروهی به مشتری‌هات بفرست ببین کسی می‌خواد این وقت رو بگیره.

نمونه:

فرصت ویژه! ما امروز یه وقت خالی دقیقه آخری ساعت 4 بعد از ظهر داریم. 20% تخفیف به اولین نفری که رزروش کنه. اگه می‌خوای این فرصت رو بگیری، سریع بهم پیام بده!

فرستادن پیام‌های صمیمانه

از یه پیامک واسه فرستادن پیام‌های صمیمانه به مشتری‌ها موقع تعطیلات استفاده کن.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! از طرف همه ما تو [اسم سالن]، امیدواریم سال نو پر از شادی، سلامتی و موهای زیبا باشه! ممنون که امسال پیش ما اومدی. مشتاقانه منتظریم سال جدید هم ببینیمت. بهترین آرزوها رو واست داریم!

به اشتراک گذاشتن نکات زیبایی

از یه پیامک واسه به اشتراک گذاشتن نکات مراقبت از مو یا زیبایی با مشتری‌های علاقه‌مندت استفاده کن. این کمک می‌کنه سالنت تو ذهن مشتری‌ها بمونه.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! امیدوارم روز خوبی داشته باشی. یه نکته سریع مراقبت از مو: واسه جلوگیری از موخوره، موهات رو با یه حوله نرم خشک کن، نه با سشوار. این کار از آسیب گرمایی جلوگیری می‌کنه و موهات رو سالم‌تر نگه می‌داره. اگه سوالی درباره مراقبت از مو داری، خوشحال میشم کمکت کنم!

به اشتراک گذاشتن اخبار فوری

پیامک‌ها یه راه عالی واسه رسوندن سریع اطلاعات مهم به مشتری‌ها هستن. از این واسه به اشتراک گذاشتن اطلاعات فوری مثل تغییر ساعت کاری سالن، تعطیلی‌ها یا به‌روزرسانی‌های مربوط به آب و هوا استفاده کن.

نمونه:

خبر فوری: به خاطر بارش شدید برف، سالن ما امروز زودتر، ساعت 3 بعد از ظهر تعطیل می‌کنه. اگه قرار بعد از ساعت 3 داری، باهات تماس می‌گیریم تا دوباره وقت بذاریم. ببخشید بابت این مشکل و ممنون از درکت. مراقب خودت باش!

درخواست نظرات آنلاین یا بازخورد مشتری

نظرات آنلاین واسه جذب مشتری‌های جدید مهمن. مشتری‌های فعلی رو از طریق پیامک تشویق کن نظر بذارن.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! امیدواریم از خدمات ما راضی بوده باشی. نظر شما خیلی واسمون مهمه. اگه وقت داری، ممنون میشیم یه نظر کوتاه درباره تجربه‌ت تو گوگل بذاری. این لینک مستقیم به صفحه نظرات ماست: [لینک]. این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشه و خیلی به ما کمک می‌کنه. ممنون از حمایتت!

درخواست معرفی

از یه پیامک واسه درخواست معرفی از یکی از مشتری‌های وفادارت استفاده کن. این می‌تونه کمک کنه کسب و کار بیشتری جذب کنی.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! امیدواریم از خدمات ما راضی باشی. ما همیشه دنبال مشتری‌های جدید هستیم و معرفی‌های شما بهترین تبلیغ واسه ماست. اگه کسی رو می‌شناسی که دنبال یه سالن زیبایی عالیه، ممنون میشیم معرفیش کنی. واسه تشکر، هم تو و هم دوستت 20% تخفیف روی خدمات بعدیتون می‌گیرین. ممنون از حمایتت!

تبلیغ برنامه وفاداری

از یه پیامک استفاده کن تا مشتری‌ها رو تشویق کنی تو هر برنامه وفاداری یا پاداشی که سالنت ارائه میده ثبت‌نام کنن. این می‌تونه مشارکت تو برنامه رو بیشتر کنه و مشتری‌ها رو تشویق کنه دوباره بیان.

نمونه:

سلام [اسم مشتری]! می‌خواستیم بهت خبر بدیم که برنامه وفاداری جدیدمون راه افتاده! با هر بار مراجعه امتیاز جمع می‌کنی و می‌تونی از این امتیازها واسه تخفیف‌های ویژه، محصولات رایگان و خدمات اضافی استفاده کنی. واسه ثبت‌نام، دفعه بعد که اومدی سالن بهمون بگو یا الان به این پیامک جواب بده. نمی‌خوایم این مزایا رو از دست بدی!

چطوری بازاریابی پیامکی سالن رو شروع کنیم

سالن شما می‌تونه فقط با پنج قدم بازاریابی پیامکی رو شروع کنه. بیا درباره‌شون یاد بگیریم.

1. یه استراتژی بازاریابی پیامکی بساز. اول استراتژی بازاریابی پیامکیت رو آماده کن. یعنی تعیین کن از پیامک واسه چه کارهایی می‌خوای استفاده کنی، هدف‌هات چیه و مخاطب‌هات کیا هستن.

2. پلتفرم پیامکیت رو انتخاب کن. بعدش، باید یه ارائه‌دهنده نرم‌افزار بازاریابی پیامکی انتخاب کنی. واسه اینکه سالنت بتونه انتخاب کنه، تصمیم بگیر چه ویژگی‌ها، ساختار قیمت‌گذاری و یکپارچه‌سازی‌هایی نیاز داری. باید نظرات آنلاین رو هم ببینی و سطح پشتیبانی ارائه شده رو هم در نظر بگیری. پلتفرم‌های پیامکی مثل Textline کار مدیریت پیام‌های سالن رو تو یه صندوق ورودی متمرکز آسون می‌کنن. می‌تونی از روی کامپیوترت از این پلتفرم استفاده کنی تا پیام‌ها رو زمان‌بندی کنی، با مشتری‌ها صحبت کنی و کارها رو خودکار کنی.

3. لیست مخاطب‌های پیامکیت رو بساز. حالا باید لیست مخاطب‌هات رو بسازی که بهشون می‌گن مشترکین پیامکی. قبل از اینکه به هر مخاطبی پیامک بدی، باید ازشون اجازه صریح بگیری. این اجازه طبق قانون لازمه.

4. پیام‌هات رو بنویس. بالاخره، وقتشه پیام‌های متنیت رو بسازی. می‌تونی یه کمپین پیامکی گروهی بسازی یا فقط با مشتری‌ها دو طرفه پیامک بدی.

5. پیامک‌ها رو بفرست. حالا سالنت آماده‌ست که پیامک‌هات رو بفرسته! از اینجا می‌تونی نتایج رو اندازه‌گیری کنی و محتوا و استراتژی پیامکیت رو بهینه کنی.

بهبود و گسترش ارتباطات سالن با پیامک

پیامک دادن یه کانال ارتباطی قدرتمند واسه متخصص‌های زیباییه. به سالن‌ها یه راه مستقیم، راحت و قابل گسترش میده تا با مشتری‌هاشون ارتباط برقرار کنن. همین امروز سفر بازاریابی پیامکیت رو شروع کن تا رزروها رو زیاد کنی، ارتباطات رو بهتر کنی و رشد سالن رو افزایش بدی.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *