نشونه‌هایی که وقتشه کسب و کار آرایشگریت رو به یه جای جدید منتقل کنی

تو زندگی خیلی از کسب و کارهای موفق، یه زمانی میرسه که باید تغییراتی ایجاد کنن تا موفقیتشون ادامه پیدا کنه. از گسترش کارت و اضافه کردن یه شعبه دوم گرفته تا بازنگری هویت دیجیتال و بازاریابیت، آرایشگاه تو هم از این قاعده مستثنی نیست – گاهی وقتا باید اوضاع رو عوض کنی تا ببینی کسب و کارت شکوفا میشه.

موقعیت مکانی آرایشگاهت یه ویژگی تعیین‌کننده کسب و کارته. جاییه که مشتری‌هات رو میزبانی می‌کنی، با جامعه در ارتباطی، و از مهارت‌هایی که با زحمت به دست آوردی استفاده می‌کنی تا زندگیت رو بگذرونی. واسه بعضی آرایشگرها، مغازه با کسب و کارشون و حتی هویتشون یکی میشه.

به عبارت دیگه، خیلی راحته که به مکانت وابسته بشی، ولی این به این معنی نیست که وقتی جابجایی کسب و کار آرایشگریت می‌تونه به نفعت باشه، ازش دوری کنی. چه آماده باشی دل بکنی یا فکر رها کردن مغازه فعلیت قلبت رو به درد بیاره، باید به نشونه‌های زیر که میگه وقتشه کسب و کارت رو جابجا کنی توجه کنی.

چطور بفهمیم وقتشه آرایشگاهمون رو جابجا کنیم

اگه واسه جابجایی کسب و کارت دو دلی یا فقط دنبال یه راهی هستی که اوضاع رو عوض کنی، باید دنبال این نشونه‌های آشکار باشی که میگه وقت رفتنه. هر کسب و کار آرایشگری متفاوته، پس باید شرایط خاص خودت رو در نظر بگیری، ولی نشونه‌های زیر رو، صرف نظر از موقعیتی که کسب و کارت داره، ارزش داره که بهشون فکر کنی.

از فضای فعلیت بزرگ‌تر شدی

این یه نشونه مثبته که وقتشه کسب و کار آرایشگریت رو جابجا کنی. اگه آرایشگاهت رو به جایی رسوندی که فضا کم آوردی، احتمالاً یعنی به موفقیت رسیدی و به فضای بیشتری نیاز داری تا همکارها رو جا بدی، از مشتری‌ها پذیرایی کنی، و محصولات رو تو قسمت خرده‌فروشیت نمایش بدی.

کمبود فضا نه تنها می‌تونه جلوی رشد بیشترت رو بگیره، بلکه می‌تونه باعث بشه مغازه‌ات شلوغ و بهم ریخته به نظر برسه. این می‌تونه مشتری‌ها رو فراری بده و روحیه و بهره‌وری افرادی که تو مغازه‌ات کار می‌کنن رو خفه کنه. پیدا کردن یه مغازه مناسب‌تر با فضای کافی برای نیازهای فعلی و آینده‌ات خیلی مهمه.

قیمت‌ها از دستت در رفته

پنهون نیست که عواملی مثل افزایش اجاره و هزینه‌های آب و برق می‌تونن نقش مهمی تو توانایی تو برای موندن تو مکان فعلیت داشته باشن. حتی اگه بتونی از پس این هزینه‌های ضروری بربیای، اختصاص دادن درصد بیشتر و بیشتری از بودجه‌ات به اونها می‌تونه جلوی رشد بالقوه‌ات رو بگیره و فشار بی‌موردی به کسب و کارت وارد کنه.

پیدا کردن یه مکان جدید با هزینه‌های کمتر می‌تونه اون آسودگی مالی که نیاز داری رو بهت بده تا روی جنبه‌های دیگه کسب و کارت تمرکز کنی. این می‌تونه در درازمدت خیلی ارزشمند باشه.

می‌تونی به مکان رویاییت نقل مکان کنی

خیلی کم پیش میاد که یه کسب و کار کوچیک از همون اول به رویاش برسه. همه چیز مرحله به مرحله پیش میره، کسب و کارها رشد می‌کنن، و اهداف به مرور زمان محقق میشن. همین اصل در مورد مکان هم صدق می‌کنه – خیلی نادره که یه کسب و کار آرایشگری از همون اول مکان ایده‌آلش رو داشته باشه.

اگه می‌بینی کسب و کارت تو موقعیتی قرار گرفته که می‌تونه مکان رویاییش رو به دست بیاره، این یه دستاورد فوق‌العاده‌ست و قطعاً نشونه‌ایه که باید به جابجایی فکر کنی. آخه همچین فرصت‌هایی خیلی کم پیش میان!

مشتری‌هات صدات می‌کنن

حتی اگه عاشق مغازه و مکان فعلیت هستی، جابجا کردن کسب و کارت برای اینکه به مشتری‌هات نزدیک‌تر باشی ممکنه در درازمدت ارزشش رو داشته باشه. از اونجایی که بیشتر کارت حضوری انجام میشه (اگه فروش آنلاین نداری که همه‌ش حضوریه)، در نظر گرفتن مشتری‌هات، از جمله نزدیکی اونها به مغازه‌ات، خیلی مهمه.

اگه کسب و کار آرایشگریت به رفت و آمد پیاده وابسته‌ست، این یه بخش حیاتی از موفقیته. اگه سالنت راحت و در دسترس نباشه، ممکنه تعداد مشتری‌هایی که برای موفقیت نیاز داری رو نداشته باشی. در نتیجه، مغازه‌ات ممکنه به پتانسیل کامل خودش نرسه. اگه مشتری‌های ثابت زیادی داری، باید براشون راحتی فراهم کنی و تا جایی که می‌تونی موانع سر راهشون رو از بین ببری، از جمله مسافتی که باید طی کنن تا به سالنت برسن.

برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنی

تشخیص محدودیت‌های مکان فعلی آرایشگاهت می‌تونه حس خوب و بدی با هم داشته باشه. اما اگه داری برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنی، ممکنه لازم باشه از قبل به جابجایی فکر کنی تا به کسب و کارت فضای رشد بدی، تجربه بهتری به مشتری‌هات ارائه کنی، و یه شروع تازه برای مغازه‌ات تو جایی با پتانسیل بیشتر رقم بزنی. برنامه‌ریزی از قبل یه دلیل منطقی برای جابجایی کسب و کار آرایشگریته، فقط مراقب باش بلندپروازی‌هات از توانایی‌هات جلو نزنه.

جابجا کردن کسب و کار آرایشگری یه قدم بزرگه. دنبال نشونه‌هایی که بالا گفتیم گشتن می‌تونه بهت نشون بده که الآن وقت مناسبی هست که ریشه‌کن بشی و یه مکان جدید پیدا کنی یا نه.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *