رشد درآمد در کسب و کار آرایشگری

راه‌های زیادی برای تعریف موفقیت به عنوان یه آرایشگر وجود داره. انجام کاری که دوستش داری، کمک به دیگران برای پیدا کردن اعتماد به نفسشون، ساختن یه جامعه و ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها همه شکل‌هایی از موفقیت هستن و اهمیت دارن. اما وقتی صحبت از دوام و موفقیت کسب و کار آرایشگریت میشه، یه عنصر کلیدی هست که باید وجود داشته باشه – رشد درآمد.

حتی وقتی اون شکل‌های دیگه موفقیت هم سر جاشون هستن و دارن شکوفا میشن، کسب و کار آرایشگریت باید پول دربیاره. مهم نیست چند تا فالوور تو شبکه‌های اجتماعی داری یا چه استراتژی‌های بازاریابی رو امتحان می‌کنی اگه به افزایش درآمد تبدیل نشن. خوشبختانه، چند تا راه ثابت شده برای رشد و متنوع کردن منابع درآمدت وجود داره.

خدمات جدید به آرایشگاهت اضافه کن

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش درآمدت، گسترش خدماتیه که ارائه میدی. این کار رو میشه به روش‌های مختلفی انجام داد، ولی همه‌شون یه نتیجه مشابه دارن – اضافه کردن منابع درآمدی جدید به کسب و کار آرایشگریت.

این کار چند تا هدف رو دنبال می‌کنه که همه‌شون به نفع مغازه‌ت هستن (البته وقتی زمانش مناسب باشه). درسته که ممکنه خیلی سریع گسترش پیدا کنی – نمی‌خوای خودت یا منابعت رو خیلی تحت فشار بذاری – ولی اضافه کردن خدمات جدید می‌تونه سود زیادی برات داشته باشه.

متنوع کردن منابع درآمدت یه شبکه ایمنی فراهم می‌کنه و می‌تونه پتانسیل درآمدزاییت رو به شدت افزایش بده.

چه تصمیم بگیری خدماتی اضافه کنی که خودت می‌تونی انجام بدی، چه افراد دیگه‌ای رو به مغازه‌ت بیاری که تو خدمات جداگانه تخصص دارن، این کار بهت اجازه میده به مشتری‌های فعلیت گزینه‌های جدید ارائه بدی و مشتری‌هایی رو جذب کنی که در غیر این صورت ممکن بود از مغازه‌ت رد بشن. هر دو سناریو به معنی رشد درآمده!

یه سری کالا با برند خودت بساز

ایجاد برند آرایشگری خودت برای نوشتن داستان موفقیتت ضروریه. این کار تو همه چیز از شناخته شدن برند گرفته تا بازاریابی و درآمد نقش داره.

وقتی یه برند قوی با هویت مشخص و صدای ثابت ساختی، می‌تونی از اون برند به روش‌های مختلف کسب درآمد کنی، از جمله ساختن یه سری کالاهای برنددار که مشتری‌ها و جامعه‌ت بتونن بخرن.

چیزهایی مثل استیکر، کلاه و تیشرت که المان‌های برندت روشون هست، یه راه عالی برای افزایش درآمد و بالا بردن آگاهی از برندته.

وقتی مردم کالاهای برندت رو می‌پوشن، در واقع دارن برات تبلیغ می‌کنن که یه مزیت خوب برای کالاهای برنددار محسوب میشه.

اگرچه در ابتدا منطقیه که فقط تو مغازه‌ت بفروشی، اما گسترش فروش کالاهات به وبسایت، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی رویدادهای محلی می‌تونه کمک کنه به پتانسیل کامل درآمدزایی برندت برسی.

یه بک‌بار بساز

هر روز از بک‌بارت استفاده می‌کنی تا به مشتری‌هات کمک کنی به استایل دلخواهشون برسن. از انتخاب فرمول‌های مناسب برای مراقبت از موهاشون گرفته تا انتخاب محصولات مؤثر مراقبت از پوست، بک‌بارت این فرصت رو بهت میده که با محصولات مختلف آزمایش کنی و مناسب‌ترین‌ها رو برای مغازه‌ت پیدا کنی.

استفاده‌های عملی و روزمره محصولات بک‌بارت واضحه، اما مزایاش به همین‌جا ختم نمیشه. می‌تونی خط تولید محصولات خودت رو بسازی، با برند خودت، و بعد اون محصولات رو از طریق بخش خرده‌فروشی کسب و کار آرایشگریت به مشتری‌هات بفروشی.

نه تنها دیدن فرمول‌های خودت که به واقعیت تبدیل میشن سرگرم‌کننده و فوق‌العاده رضایت‌بخشه، بلکه پتانسیل زیادی هم برای رشد درآمد داره.

با اضافه کردن یه منبع درآمد اضافی که می‌تونی مستقیماً به مشتری‌هات هم حضوری و هم آنلاین بفروشی، خودت رو برای موفقیت مالی چشمگیری آماده می‌کنی.

یه برنامه وفاداری راه بنداز

معمولاً جذب مشتری‌های جدید تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به حفظ مشتری‌های موجود می‌خواد.

جدا از ارتباط‌های شخصی که با مشتری‌هات برقرار می‌کنی، این یه دلیل قانع‌کننده‌ست که سعی کنی کسب و کارشون رو حفظ کنی – به حداکثر رسوندن منابع درآمد موجودت یه ضرورته.

یه برنامه پاداش یا سیستم وفاداری می‌تونه کمک زیادی به رسیدن به این هدف بکنه. این یه موقعیت برد-برد کلاسیکه.

مشتری‌هات از مزایای کسب امتیاز، گرفتن تخفیف و حتی لذت بردن از محصولات یا خدمات رایگان بهره‌مند میشن. همزمان، کسب و کار آرایشگری تو از مشتری‌های بازگشتی، افزایش خرج کردن و نرخ‌های بالاتر رشد درآمد سود می‌بره.

عوامل زیادی تو به حداکثر رسوندن درآمد کسب و کار آرایشگریت نقش دارن. برندسازی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، مهارت بازاریابی و وفاداری مشتری همه نمونه‌هایی از عناصری هستن که می‌تونن درآمدت رو افزایش بدن و کسب و کار آرایشگریت رو به سمت موفقیت هدایت کنن.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آرایشگری، از جمله نکاتی درباره چگونگی افزایش درآمدت، حتماً تو یکی از دوره های آریشگری ما ثبت نام کن. همچنین می‌تونی با خوندن وبلاگ ما که پر از اطلاعات ارزشمند و راهنماهای کاربردیه، به روشنگری در کسب و کار آرایشگری برسی.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *