13 مدل سبیل برتر در سال 2024

سبیل‌ها هزاران ساله که بخش مهمی از سبک و مد مردونه هستن، اما فقط 13 تا از بهترین مدل‌های سبیل تونستن در طول زمان دووم بیارن و هنوزم محبوبن.

نگاهی به لیست 13 تا مدل سبیل برتر ما بندازین و با انواع سبک‌ها، طول‌ها و نکات مراقبتی آشنا بشین که باعث میشه همسایه‌ی بینیتون خوشگل به نظر برسه!

چند تا مدل سبیل وجود داره؟

  • 13 تا دسته‌ی کلی برای مدل سبیل‌های محبوب داریم
  • سبک‌ها از نازک و مرتب گرفته تا پرپشت و بلند متفاوتن
  • مدل‌های بلندتر ممکنه برای حالت دادن و نگه داشتن به واکس نیاز داشته باشن

هر چند هر سبیلی یه کم با بقیه فرق داره و هیچ دو تا سبیلی دقیقاً شبیه هم نیستن، اما دنیای متنوع سبیل‌ها رو میشه تقریباً به 13 نوع تقسیم کرد.

مثل ریش، انواع مشخصی از سبیل‌ها هم هستن که با شکل، طول و محل قرارگیریشون از هم متمایز میشن.

با مدل‌های فوری قابل تشخیص مثل سبیل مدادی و سبیل شبیه سبیل گراز دریایی در کنار مدل‌های محبوب هیپسترها مثل سبیل دسته دوچرخه‌ای و سبیل مجارستانی، یه نوع سبیل برای هر مردی وجود داره که بهش بیاد.

تنوع و گوناگونی زیاد مدل‌های سبیل یعنی شما می‌تونین یکی رو انتخاب کنین که کاملاً با سبک شما جور در بیاد.

سبیل‌های نازک و مرتب همیشه محبوبن و شامل مدل‌هایی مثل مدادی، مدادی جدا شده و سبیل قلم‌مویی میشن.

طرفدارهای سبیل‌هایی که جلب توجه می‌کنن، عاشق مدل‌های عجیب و غریب دسته دوچرخه‌ای، امپراتوری، نعل اسبی و سبیل دالی میشن. با طول‌های بلندتر و سبک‌های جالب، این سبیل‌ها واقعاً چشمگیرن.

سبیل‌های پرپشت‌تر که به طول و تراکم بیشتری نیاز دارن شامل مدل‌های مجارستانی، شبیه سبیل گراز دریایی، شورون، انگلیسی، آباژور و هرمی میشن.

وقتی به سراغ مدل‌های بلندتر سبیل میرین، ممکنه مجبور بشین از واکس سبیل استفاده کنین – محصولی با نگهداری قوی که سبیل رو سر جاش نگه می‌داره – تا بتونین بعضی از مدل‌های عجیب‌تر سبیل رو درست کنین.

اگه در حال بلند کردن کلاه گیس لبتون هستین یا دارین فکر می‌کنین مدل سبیلتون رو عوض کنین، یه نگاهی به این لیست انواع مختلف سبیل بندازین تا الهام بگیرین!

13 مدل سبیل برتر

چرا بذارین سبیلتون به شکل طبیعیش رشد کنه وقتی می‌تونین با یه کم تلاش یکی از این مدل‌های سبیل شناخته شده و واقعاً شیک رو درست کنین؟

تو 13 مدل سبیلی که پایین نشون داده شده، گزینه‌هایی برای همه‌ی الگوهای رشد سبیل، تراکم‌ها و طول‌ها پیدا می‌کنین.

1. سبیل دسته دوچرخه‌ای

هر چند این مدل سبیل رو خیلی تو زندگی واقعی نمی‌بینین، اما یکی از شناخته شده‌ترین مدل‌های سبیله و شکلی شیب‌دار رو بالا داره با انتهای نازک و خمیده که با واکس نگه داشته میشن تا شکل مشخص دسته دوچرخه‌ای رو حفظ کنن.

سبیل دسته دوچرخه‌ای شبیه مدل امپراتوریه، اما دسته دوچرخه‌ای اونقدر پهن نیست و قسمت کمتری از لب بالا رو می‌پوشونه و انتهای نازک‌تر و خمیده‌تری داره.

2. سبیل امپراتوری

به اندازه‌ای بلنده که بخشی از گونه‌ها رو می‌پوشونه و انتهاش خمیدگی اغراق‌شده‌ای به سمت بالا داره، سبیل قدرتمند و باشکوه امپراتوری اونقدر پایین میاد که بیشتر لب بالا رو می‌پوشونه.

برای ایجاد این مدل سبیل به طول زیادی نیاز دارین، که مثل برادر پرموتر و بزرگتر سبیل معروف دسته دوچرخه‌ایه.

3. سبیل مجارستانی

سبیل مجارستانی یه مدل سبیل بلند و پر دیگه‌ست که رشد پرپشتی داره که تا گونه‌ها امتداد پیدا می‌کنه و یه قسمت وسط مشخص با یه انحنای ظریف و طبیعی به سمت بالا در انتها داره.

سبیل مجارستانی شبیه مدل‌های سبیل امپراتوریه، اما انتهای خمیده‌ش کمتر مشخصه و رشد سبیل بیشتر روی گونه‌ها امتداد پیدا می‌کنه.

4. سبیل مدادی

تشخیص یه سبیل مدادی آسونه – نازکه، کمی به سمت پایین خم شده و خیلی از لب‌ها فراتر نمیره. یه مرد ممکنه بخشی از ناحیه‌ی بالای سبیل رو بتراشه تا خط رو نازک و دقیق نگه داره.

سبیل‌های مدادی یکی از دست‌یافتنی‌ترین مدل‌های سبیل برای مردهایی هستن که طول نهایی سبیلشون به طور طبیعی کوتاهه. خود سبیل خیلی کوتاه نگه داشته میشه، پس مرتب کردن و حالت دادنش آسونه.

5. سبیل مدادی جدا شده

یه سبیل مدادی جدا شده خیلی شبیه برادرش، سبیل مدادیه، اما با یه تفاوت مهم: با یه فضای کوچیک تراشیده شده در وسط از هم جدا شده.

مثل سبیل مدادی، سبیل مدادی جدا شده هم نازک و کوتاه نگه داشته میشه. خیلی از گوشه‌های دهان فراتر نمیره و معمولاً بالاش تراشیده و شکل داده میشه تا یه شیب ملایم ایجاد کنه.

6. سبیل شبیه سبیل گراز دریایی

سبیل شبیه سبیل گراز دریایی در حالت خالصش پرپشت و بلنده و لب بالا رو می‌پوشونه. مدل‌های سبیل شبیه سبیل گراز دریایی به سمت کنار شونه نمیشن. در عوض، اجازه داده میشه که به طور طبیعی به سمت پایین بیفتن.

سبیل پرپشت شبیه سبیل گراز دریایی معمولاً از لب‌ها فراتر میره و تا بینی بالا میاد و یه شیب خیلی ملایم رو به پایین در بالا داره.

7. سبیل شورون

سبیل شورون که شکلش شبیه یه V برعکس و شله، همیشه کمی پایین‌تر از لب بالا امتداد پیدا می‌کنه و یه شکل خیلی کم شیب در بالا داره.

بیشتر مردها این رو یکی از مدل‌های سبیل عملی‌تر می‌دونن، چون مو لازم نیست خیلی بلند باشه یا برای جدا شدن یا خم شدن چشمگیر تربیت بشه.

8. سبیل قلم‌مویی

یه سبیل قلم‌مویی یا قلم‌مو، یه سبیل مرتب و شیب‌داره که در گوشه‌های دهان متوقف میشه و لبه‌های صاف و گرد داره.

یه سبیل قلم‌مویی نباید هیچ قسمتی از لب بالا رو بپوشونه و ممکنه برای ظاهری مرتب‌تر یه فضای کوچیک تراشیده شده درست زیر بینی داشته باشه.

9. سبیل نعل اسبی

سبیل نعل اسبی – که هالک هوگان معروفش کرد – یه خمیدگی چشمگیر رو به پایین داره که تا چونه امتداد پیدا می‌کنه. این یه نمونه از سبیل نعل اسبی نازکه که فضای باز بیشتری بین بینی و لب بالا می‌ذاره.

سبیل تا بالای چاله‌ی بین بینی و لب بالا امتداد پیدا می‌کنه و معمولاً جدا نمیشه یا خیلی پرپشت نیست.

10. سبیل انگلیسی

یه سبیل انگلیسی عناصری از سبیل دسته دوچرخه‌ای و امپراتوری رو داره، اما مثل این مدل‌های سبیل معروف به سمت بالا خم نمیشه.

در عوض، سبیل انگلیسی مستقیم به سمت کناره‌ها امتداد پیدا می‌کنه و در انتها باریک میشه. یه شیب مشخص رو در بالای سبیل می‌بینین، که ممکنه لب بالا رو بپوشونه یا نپوشونه.

11. سبیل آباژور

سبیل آباژور ضخیم، پرپشت و در بالا به آرومی شیب‌داره و خیلی از گوشه‌های دهان فراتر نمیره. این مدل سبیل به سمت پایین شونه میشه.

معمولاً هیچ فضایی بین بینی و شروع این نوع سبیل نیست، و بالاش نیازی به مرتب کردن دقیق نداره چون از شیب طبیعی رشد سبیل پیروی می‌کنه.

12. سبیل هرمی

مدل سبیل هرمی تقریباً شکل مثلثی داره، که از اونجا اسم مناسبش رو گرفته. سبیل هرمی معمولاً درست زیر بینی با یه شکل زاویه‌دار در بالا شروع میشه.

مدل‌های سبیل هرمی رو میشه به سمت بیرون شونه کرد تا یه انحنای کم شبیه دسته دوچرخه‌ای ایجاد بشه یا برای ظاهری سنتی‌تر به سمت لب شونه کرد.

13. سبیل دالی

این سبیل منحصر به فرد و عجیب و غریب به اسم سالوادور دالی، هنرمند سورئالیست معروف اسپانیایی نامگذاری شده که به خاطر سبیل بلند و دیوونه‌وارش که به تندی به سمت بالا زاویه داشت، شناخته می‌شد.

جای پای واقعی سبیل دالی خیلی کوچیکه – تو الگوی رشدش از لب‌ها فراتر نمیره – اما طولش خیلی زیاده و انتهای نازک و پیچ خورده‌ای داره که با واکس به سمت بالا زاویه داده میشه.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

با این 13 مدل سبیل تو ذهنتون، ممکنه چند تاشون باشن که دارین بهشون فکر می‌کنین و می‌خواین موقع رشد دادن یا شروع اصلاح، حالت دادن یا تربیت کردن سبیل فعلیتون تو جهت جدید، امتحانشون کنین.

اینجا چند تا نکته‌ی مفید برای مراقبت و حالت دادن هست که هر استاد سبیلی برای ورود موفق به دنیای موهای صورت فانتزی بهش نیاز داره.

کوتاه کردن سبیلتون

همه‌ی مدل‌های سبیل از کوتاه کردن منظم که اونا رو تو یه سبک ثابت نگه می‌داره و از سرکش شدنشون جلوگیری می‌کنه (مگه اینکه همینو بخواین) سود می‌برن.

سعی کنین هر هفته تا دو هفته یه بار سبیلتون رو کوتاه کنین تا از موهای بیرون زده و از دست رفتن شکل دلخواه سبیلتون جلوگیری کنین. کوتاه کردن سبیل رو به راحتی میشه تو خونه انجام داد.

اول سبیلتون رو با یه شامپوی ملایم بدون سولفات تمیز کنین و با یه حوله خشکش کنین (نمالین). موهای سبیل رو در جهت رشد شونه کنین.

از یه تیغ استفاده کنین تا شکل رو سفت کنین و موهای بیرون زده‌ی ناخواسته رو بالا و کنار سبیل بردارین. از قیچی استفاده کنین تا طول رو مطابق با مدل سبیلی که دارین، کوتاه کنین.

حالت دادن به سبیلتون

سبیل‌ها به طور طبیعی تو الگو و سبک خودشون رشد می‌کنن، اما اگه علاقه دارین یکی از 13 تا مدل خاص رو داشته باشین، باید یه کم زحمت بکشین تا بهش برسین.

بعضی سبیل‌ها، مثل دسته دوچرخه‌ای، امپراتوری، مجارستانی، دالی و سبیل انگلیسی با شونه کردن مو به سمت بیرون و کناره‌ها حالت داده میشن.

ممکنه مجبور بشین سبیلتون رو “تربیت” کنین تا اینجوری رشد کنه، با شونه کردن و زدن واکس به مو در جهت دلخواهتون به صورت روزانه.

مدل‌های سبیل دیگه، مثل شبیه سبیل گراز دریایی، شورون، آباژور و سبیل‌های هرمی با شونه کردن مو به سمت پایین حالت داده میشن.

این جهت طبیعی رشد موی سبیله، پس ممکنه برای این مدل‌ها نیازی به واکس زدن به سبیل برای کمک به حفظ شکلش نداشته باشین.

سبیل‌های مدادی، مدادی جدا شده و قلم‌مویی به اندازه‌ای کوتاه نگه داشته میشن که نیازی به حالت دادن یا تربیت کردن رشد مو نیست. اینا راحت‌ترین سبیل‌ها برای نگهداری و حالت دادن هستن.

رشد دادن سبیلتون

سرعت رشد سبیل یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها برای مردهاییه که برای اولین بار علاقه‌مند به رشد دادن سبیل هستن. به طور کلی، سبیل‌ها و موهای صورت حدود 6 میلیمتر در ماه رشد می‌کنن.

اگه به نظر میاد سبیلتون کندتر از این رشد می‌کنه، می‌تونین مکمل‌هایی رو برای تقویت رشد مو امتحان کنین.

ما مکمل‌های مختلف طراحی شده برای تقویت فرآیند طبیعی رشد موی بدن رو تحلیل و بررسی کردیم و متوجه شدیم که Folexin بهترین نظرات و نتایج رو می‌گیره.

به عنوان یه امتیاز اضافه، ممکنه کشف کنین که مصرف یه مکمل مثل Folexin باعث رشد سریع‌تر و پرتر موی سرتون هم میشه!

سوالات متداول

مرور 13 مدل مختلف سبیل ممکنه باعث بشه دلتون برای یه ظاهر جدید برای موهای صورتتون تنگ بشه.

نگاهی به متداول‌ترین سوالات درباره‌ی انواع مختلف سبیل که پایین اومده بندازین تا بیشتر یاد بگیرین!

سبیل مکزیکی چیه؟

سبیل مکزیکی یه اسم دیگه برای سبیل دسته دوچرخه‌ایه. وسطش ضخیم‌تره، انتهاش نازک‌تره و به اندازه‌ای بلنده که از گوشه‌های دهان به سمت بالا فر بخوره.

معمولاً از واکس برای نگه داشتن سبیل مکزیکی یا دسته دوچرخه‌ای تو حالت خمیده‌ی مشخصش استفاده میشه.

فرق بین سبیل آباژور و سبیل شورون چیه؟

سبیل‌های آباژور از نظر ضخامت و ارتفاع با سبیل‌های شورون فرق دارن، مدل‌های آباژور بیشتر از شورون به سمت بینی امتداد پیدا می‌کنن.

سبیل‌های آباژور معمولاً شیب کمتری در بالا نسبت به سبیل‌های شورون دارن که شیب بیشتری به سمت پایین دارن تا شبیه یه V برعکس به نظر برسن.

آیا سبیل باید لب بالا رو بپوشونه؟

مدل‌های سبیل لزوماً نباید لب بالا رو بپوشونن. در واقع، خیلی از مدل‌های محبوب سبیل برای اینکه یه سبک خاص در نظر گرفته بشن، نباید لب بالا رو بپوشونن.

سبیل‌های مدادی، مدادی جدا شده، قلم‌مویی و دالی لب بالا رو نمی‌پوشونن چون مو یا خیلی کوتاه نگه داشته میشه یا به شدت به سمت کنار هدایت میشه.

چطور به یه سبیل مدرن حالت بدیم؟

سبیل‌های مدرن باید با لبه‌ها و مرزهای کاملاً مشخص، طول موی مرتب کوتاه شده و واکس اگه مدل بلندتر و با شکل مشخصه، حالت داده بشن.

کوتاه کردن منظم طول و تراشیدن لبه‌های بیرونی سبیل بهش یه ظاهر مدرن میده. اگه یه سبیل دسته دوچرخه‌ای، امپراتوری، مجارستانی یا دالی دارین، از واکس برای نگه داشتن و بستن مو استفاده کنین.

آیا سبیل‌ها در سال 2024 دوباره مد شدن؟

چه مرد عادی رو به عنوان الگوی سبکتون در نظر بگیرین چه ترندهای مد بالا رو، مشخصه که سبیل‌ها در سال 2023 دوباره مد شدن.

می‌تونین 13 تا مدل سبیل محبوب رو تو این راهنما ببینین، از سبیل‌های مدادی که به زور دیده میشن تا مدل‌های وحشی و پرپشت شبیه سبیل گراز دریایی.

پس، بهترین مدل‌های سبیل کدوما هستن؟

ما به 13 تا از معروف‌ترین و شیک‌ترین سبیل‌های روز نگاه کردیم. کدوماشون بهترینن و با سبک شخصی شما جور در میان؟

همه چیز بستگی به این داره که چقدر می‌خواین سبیلتون رو بلند کنین، چقدر حاضرین روزانه برای حالت دادن و مرتب کردنش وقت بذارین و می‌خواین سبیلتون چه چیزی درباره‌ی شما بگه.

مدل‌های رام‌تر و کم دردسرتر – قلم‌مویی، آباژور، هرمی و شورون – جای خوبی برای شروع هستن اگه اولین باره که دارین یه سبیل رو صورتتون درست می‌کنین.

سبیل‌های کوتاه مدادی و مدادی جدا شده هم می‌تونن انتخاب‌های خوبی برای تازه کارها یا کسایی باشن که تو رشد دادن یه سبیل بلند و پرپشت مشکل دارن.

اگه دنبال عجیب‌ترین ظاهر ممکن هستین، از مدل‌های دسته دوچرخه‌ای، نعل اسبی، مجارستانی، امپراتوری، شبیه سبیل گراز دریایی، انگلیسی و سبیل غیرعادی دالی بیشتر از همه خوشتون میاد.

یادتون باشه که هر چی سبیلتون بلندتر باشه و شکلش متمایزتر، باید بیشتر رشدش بدین تا به اون ظاهر برسین و حالت دادن/واکس زدن روزانه‌ی بیشتری باید انجام بدین.

مهم نیست چه نوع سبیلی دارین درست می‌کنین، رشد دادنش همیشه یه راه باحال برای تغییر سبکتونه. وقتش نرسیده به بینی و لب بالاتون یه همسایه‌ی جدید بدین که ازش لذت ببرین؟

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *