چطور از محصولات خرده‌فروشی آرایشگاه مردونه‌ت بیشتر درآمد کسب کنی

احتمالاً می‌دونیم بعضی‌هاتون با خوندن عنوان این مطلب چه فکری می‌کنید.

شاید با خودتون میگید: “من یه آرایشگاه مردونه دارم، نه یه فروشگاه. چرا باید رو فروش محصولات تمرکز کنم آخه؟”

حرفتون درسته. آره، شما یه آرایشگاه مردونه دارید. و بله، هدف اصلیتون اینه که با مهارت‌های فوق‌العاده‌تون به مشتری‌ها خدمات بدید. ولی یه سؤال ازتون دارم – اگه بتونید بدون اینکه کار خاصی انجام بدید، پول بیشتری دربیارید، مشتری‌های بیشتری جذب کنید و وفاداری به برندتون رو بالا ببرید، نمی‌خواید این کار رو بکنید؟

معلومه که می‌خواید. چون مسئله اینه که هوشمندانه‌تر کار کنیم، نه لزوماً سخت‌تر – و دقیقاً اینجاست که محصولات خرده‌فروشی وارد ماجرا میشن.

مزایای زیادی برای اضافه کردن محصولات خرده‌فروشی به آرایشگاه مردونه‌تون وجود داره. و از اون مهم‌تر، کلی نکته داریم که می‌تونیم بهتون بگیم تا این فرآیند رو براتون ارزشمند کنیم.

می‌خواید اطلاعات پشت پرده رو بدونید؟ این مطلب رو بخونید؛ جواب‌هایی که دنبالشون هستید رو براتون داریم.

چرا باید روی محصولات خرده‌فروشی تو آرایشگاه مردونه‌ت تمرکز کنی؟

خلاصه میگیم چون بیشتر می‌خوایم به چیزهایی برسیم که می‌تونید تو کسب و کارتون به کار ببرید – نکاتی برای اینکه از این محصولات خرده‌فروشی بهترین استفاده رو ببرید.

ولی اگه می‌خواید بدونید چرا باید رو محصولات خرده‌فروشی تو مغازه‌تون تمرکز کنید، این قسمت براتون مهمه.

ارائه و تبلیغ محصولات خرده‌فروشی تو آرایشگاه مردونه‌تون چه مزایایی می‌تونه داشته باشه؟

  • افزایش درآمدتون
  • ایجاد نقاط تماس بیشتر با مشتری‌هاتون
  • ایجاد درآمد نیمه غیرفعال
  • افزایش وفاداری مشتری
  • تشویق مشتری‌ها به خرید مجدد
  • افزایش آگاهی مشتری

بهترین قسمتش چیه؟ تلاشی که برای انجام همه این کارها با هم لازمه خیلی کمه – فقط کافیه چند تا از نکته‌های ما رو دنبال کنید تا فرآیند خرده‌فروشیتون رو بهتر کنید!

نکات مهم برای بهبود فوری فروش خرده‌فروشی تو مغازه‌ت

خب، الان دیگه با ایده محصولات خرده‌فروشی تو آرایشگاه مردونه موافقید، درسته؟ خوبه. اینجا چند تا نکته مهم داریم که کمک می‌کنه فرآیند فروش خرده‌فروشی رو تو آرایشگاهتون روون و بی‌دردسر کنید و درآمدتون رو به حداکثر برسونید.

سعی نکن محصول رو به زور بفروشی

یه نکته حرفه‌ای مهم برای شروع؟ هیچ‌وقت زورکی نباش. مشتری‌هات نیومدن مغازه‌ت که بهشون یه چیزی بفروشی؛ اومدن که بهشون خدمات بدی.

با فشار آوردن برای فروش ناراحتشون نکن

سریع‌ترین راه برای دور کردن مشتری‌هات اینه که سعی کنی به زور وادارشون کنی بیشتر از اونچه برنامه داشتن خرج کنن. به عبارت دیگه، از استراتژی فشار آوردن برای فروش دوری کن.

برای هر تغییری محصول جدید پیشنهاد بده

مشتریت داره موهاش رو کوتاه‌تر می‌کنه؟ می‌خواد موهاش رو بلند کنه؟ این دفعه دنبال چه ترند یا تغییری هست؟

برای هر تغییر و دگرگونی که می‌خوان تو موهاشون ایجاد کنن، (با ملایمت) چیزی رو پیشنهاد بده که می‌دونی می‌تونه به رسیدن به هدفشون کمک کنه یا موهاشون رو سالم نگه داره.

درک اهداف مشتریت در مورد موهاش خیلی در موردت به عنوان یه آرایشگر مردونه میگه. ولی دونستن اینکه چی بهشون پیشنهاد بدی تا به اهداف مو رسیدنشون کمک کنه حتی بیشتر در موردت میگه.

همیشه قفسه‌های خرده‌فروشیت رو پر نگه دار

نذار محصولی تموم بشه – این یه اتلاف بزرگ وقت، تلاش و منابعته. هرچقدر فرآیند خرید رو برای مشتری‌هات راحت‌تر و بی‌دردسرتر کنی، بهتره.

بهش فکر کن، اگه به پر کردن مجدد محصولی نیاز داشته باشن که می‌تونن از مغازه تو یا یه جای دیگه بگیرن، براشون خیلی راحت‌تر نیست که وقتی تو مغازه‌تن اونو بخرن؟

حتماً همینطوره، و یه کم هم جیب تو رو پرتر می‌کنه (که چیز بد یا مشکوکی نیست).

ولی اگه آماده و مایل به خرید باشن و اتفاقاً تو اون محصول رو نداشته باشی، این یه فروش از دست رفته‌ست. خودت رو اینجوری برای شکست آماده نکن – همیشه محصولات رو موجود داشته باش.

از محصولات حین نوبت استفاده کن

بهترین راه برای اینکه مشتری رو به یه محصول علاقه‌مند کنی یا فروش داشته باشی اینه که نتایج رو مستقیم تجربه کنن. از محصولاتی روی موی مشتری‌هات استفاده کن که می‌دونی به نفعشونه یا به اهداف مو رسیدنشون کمک می‌کنه – بعد به بازخوردشون دقت کن. مشتری عاشق نرمی موهاش شده؟ بهش بگو چرا و چطور می‌تونه این نتایج رو تکرار کنه. مشتری عاشق حالت بافت‌داری شده که برای استایلش درست کردی؟ محصولی که برای رسیدن به اون استفاده کردی رو بهش نشون بده.

آموزش بده، آموزش بده، آموزش بده

مشتری‌هات باهوشن – پس باهاشون اینجوری رفتار کن. بیشتر مشتری‌ها می‌خوان بدونن چطور می‌تونن یه ظاهر خاص رو به دست بیارن. بیشترشون به کاری که داری انجام میدی و دلیلش اهمیت میدن. در هر فرصتی به مشتری‌هات آموزش بده تا بفهمن چطور می‌تونن به نتایجی که بهشون میدی برسن. بعد، اونا رو به سمت محصولاتی که با اون جلسه آموزشی همخونی دارن هدایت کن.

خیلی از متخصصان زیبایی یا آرایشگرها آموزش رو راهی می‌بینن که مشتری‌هاشون یاد بگیرن و خودشون انجام بدن و ازشون دور بشن – ولی این درست نیست. هرچقدر بتونی اطلاعات و ارزش بیشتری به مشتری‌هات ارائه بدی، بهتره. و هرچقدر بیشتر بتونی محصولات، فرمول‌ها و مواد تشکیل دهنده رو توضیح بدی، احتمال اینکه برای خرید بهت اعتماد کنن بیشتره.

خودت هم ترفندهای خرده‌فروشی داری؟ ما تنها کسایی نیستیم که می‌خوایم بشنویم – الان اونا رو با جامعه آرایشگری به اشتراک بذار!

نظرت رو تو بخش کامنت‌ها بنویس و ببین چطور به همکارای متخصص زیبایی و آرایشگرت کمک می‌کنه. هر چیزی که برات جواب داده، می‌خوایم در موردش بشنویم!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *