مدل موی کره ای مردانه: معرفی 20 مدل محبوب با عکس

مدل موی مردانه کره‌ای از مدل دو تیکه (در این مدل کناره‌ها و پشت مو کوتاه یا تراشیده می‌شوند و روی مو بلند است) گرفته تا موی پشت بلند در دنیا فراگیر شده است. برای اینکه ظاهری مد روز، با موهای غیررسمی داشته باشید 20 مدل موی کره ای که در این راهنما برایتان آماده کرده‌ایم را ببینید.

مدل موی مردانه کره‌ای چه شکلی است؟

  • بالای مو بلند و پشت و پهلوها کوتاه‌ترند.
  • در استایل های نامرتب لایه‌های زیاد اولویت دارد.

مدل موی مردان کره‌ای ترند جهانی شده است. مردان کره‌ای این نوع ظاهر را به شهرت رسانده‌اند و حالا مردانی از همه اقشار جامعه این روند را دنبال می‌کنند.

استایل مدل موی مردانه کره‌ای به خاطر حجم و ظاهر نامرتب آن شهرت دارد. مدل‌های کوتاهی متنوعی هست که به این استایل مشهور می‌آید از مدل دو تیکه مشهور گرفته تا مدل مولت، مدل کی-پاپ با بالای موی خیلی بلند از این دسته هستند.

در مدل اصلی بالای مو کمی بلند است. پشت و بغل موها کوتاه است. اگر پشت و بغل مو کوتاه‌تر باشند ظاهری معمولی دارد اما همچنان مرتب و با کلاس است.

محصولات و ابزار موردنیاز مدل مو مردانه کره‌ای

برخی از مدل‌های محبوب کره‌ای مناسب موی پرپشت و موج‌دار کره‌ای‌هاست. اگر موهای طبیعی شما موج‌دار نیست و کم‌حجم و صاف است چطور این مدل کوتاهی را اجرا کنید؟

راه‌حل آن استفاده از محصولات مرتبط با استایل مو است. ما در ادامه به شما می‌گوییم که برای هر مدل مو کدام محصول مناسب است اما در کل شما به محصولات زیر در سبد مراقبت از موی خود نیاز دارید تا موهایتان را به سبک کره‌ای تغییر دهید.

  • موس حجم دهنده
  • اسپری حجم دهنده/پرپشت کننده
  • شامپوی خشک
  • واکس یا روغن مو
  • برس گرد
  • سشوار
  • دستگاه حالت‌دهنده و پخش‌کننده مو

وقتی موهایتان مرطوب است، کمی موس حجم دهنده بزنید تا موهایتان برای همه روز حجیم شود. محصول متناسب با موی مواج را انتخاب کنید تا تارهای مویتان را هم تقویت کند.

اسپری حجم دهنده باعث حجیم شدن و پرپشت شدن مو می‌شود مو را از ریشه به سمت بالا می‌کشد و حجم بیشتری به مو می‌دهد و به شکل جذابی تارهای مو را کنار هم قرار می‌دهد که مناسب استایل موی مردانه کره‌ای است.

اگر جنس مویتان چرب است حتماً شامپوی خشک بزنید. از آن روی تارهای نازک و آویزان مو بیشتر استفاده کنید. روی موهای تمیز کمی اسپری کنید تا علاوه بر جلوگیری از چربی مو ظاهری پف‌دار و حجیم بگیرد.

با واکس مو یا روغن مو می‌توانید تارهای مو را شکل دهید. این محصول برای مدل موهایی که چتری دارند یا جاهایی از مو خیلی مشخص است یا بافت تیکه‌ای دارد مناسب است. این محصول را به جایی که مدنظرتان هست بزنید و یا بغل مو و پشت مویتان را با آن صاف کنید.

برس گرد، سشوار و حالت‌دهنده مو همگی ابزارهای کلیدی برای مدل موهای مردانه کره‌ای هستند.

با این ابزار با موهای نسبتاً کوتاه درزمانی اندک یک مدل عالی بسازید! با یک برس گرد و سشوار و حجم دهنده کارتان خیلی سریع‌تر پیش می‌رود.

برس گرد را زیر ریشه مو بگذارید و بپیچانید و از پایین موها سشوار را بگیرید و به ریشه‌ها حجم دهید برای اینکه ظاهری ترند ایجاد کنید چتری‌تان را دور برس بپیچید و به سمت صورت بچرخانید.

اگر موهایتان مجعد یا مواج است و می‌خواهید پرپشت به نظر برسد از دستگاه پخش‌کننده مو استفاده کنید. اگر این ابزار را داشته باشید می‌توانید هر مدل موی مردانه کره‌ای را به راحتی درست کنید.

20 مدل موی مردانه جذاب کره‌ای

هرچند دشوار بود اما ما فهرست را به 20 مدل موی محبوب کره‌ای کاهش دادیم. از استایل دو تیکه و پشت بلند گرفته تا استایل نامرتب و حجیم نمونه‌هایی از شیک‌ترین مدل موی کره‌ای که در انتظارش بودید را آورده‌ایم تا آن‌ها را امتحان کنید.

از این سبک‌ها الهام بگیرید و یکی را انتخاب کنید.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

1. موهای نامرتب با چتری باز

موهای نامرتب با چتری باز

پایه اصلی مدل موی کره‌ای روی مو بلند و پهلوها کوتاه است. بخش بلند مو را با موس و ژل به سمت جلو برس کنید و موهای فر و طبیعی خود را بالا بکشید.

کمی واکس مو بردارید و بغل مو را به سمت بیرون و پایین حالت دهید تا ظاهری گرد درست کنید. چتری‌ها را هم از وسط باز کنید و حالت دهید.

2. مدل موی دو تیکه حجیم فرق از وسط

مدل موی دو تیکه حجیم فرق از وسط

مدل موی فرق از وسط سبک محبوب مردان کره‌ای است. ظاهر این مدل دو تیکه است. قسمت بالای مو بلند است و پشت و بغل مو خیلی کوتاه هستند.

در این مدل با سشوار و برس گرد قسمت رویی مو را از ریشه بالا ببرید و قسمت جلویی را به داخل روی پیشانی حالت دهید.

3. مدل لِیر و تِیپِر کج

مدل لِیر و تِیپِر کج

مدل موی لیر کوتاه در میان مردان کره‌ای محبوبیت دارد چون موهای پرپشت را متراکم و حجیم نشان می‌دهد. مدل تیپر هم ظاهری شیک و خوش‌فرم دارد.

مقداری فوم حجم دهند روی موهاتون بریزید و فرق کج باز کنید و همین طور که از سمت صورت به بیرون برس می‌کشید با سشوار خشک‌کنید و حالت دهید تا ظاهری حجیم پیدا کند.

4. مدل موی نامرتب بلند با برست فید

مدل موی نامرتب بلند با برست فید

در این سبک موهای جلو و مرکز بلند هستند حجم مناسبی از موهای مواج و ژولیده در بالا بلند می‌شود. در این استایل از کناره‌های گوش به سمت جلو و فک فِید می‌شود تا با قسمت بالایی که پر است در تضاد باشد.

برای آرایش این استایل کافی است کمی موس به موهای مرطوب بمالید و با یک دستگاه پخش‌کننده هوا موهای مواجتان را خشک‌کنید.

5. مدل موی سیخ سیخی با شانه

مدل موی سیخ سیخی با شانه زدن

پایه اصلی مدل موی مردانه کره‌ای بالای مو بلند است اگر همین موها داخل چشم بروند آزاردهنده است. برای دید بهتر در این مدل، موها را به عقب شانه می‌زنند و مو فرم سیخ سیخی ملایمی پیدا می‌کند تا میدان دید باز شود.

باکمی روغن مو، ژل، برس و سشوار می‌توان این مدل را ایجاد کرد.

6. پشت و بالا و بغل مو حجیم

پشت و بالا و بغل مو حجیم

کوتاهی تمیز و مرتب، این یکی از بهترین مدل موی مردانه کره‌ای است. اگر بالای موهایتان بلند است و بغل مو و پشت آن در حد تیپر کوتاه است باکمی ژل یا موس آن را درست کنید. کمی از محصول موردعلاقه‌تان را روی موی مرطوب بمالید و بعد از بغل موها را با سشوار خشک‌کنید.

7. چتری روی صورت و برس بغل مو به طرفین

چتری روی صورت و برس بغل مو به طرفین

موی کوتاه کره‌ای با روی بلند مثل مدل چتری است. موی را به سمت پیشانی برس بزنید تا روی چشمهاتون بیاید بعد به یک‌طرف با مقداری موس موی مرطوب آن را حالت دهید.

با برس گرد موهاتون را از ریشه در هر قسمت به سمت بالا سشوار کنید موی جلو را روی پیشانی بریزید با کمی واکس چتری‌تان را حالت دهید.

8. لایه های ملایم به یک‌طرف

لایه های ملایم به یک‌طرف

مدل موی لِیر باعث احیای تارهای نازک و نرم موی مردان کره‌ای می‌شود و خوش‌فرم است. لایه‌های پرَ مانند بخش جلویی مانند چتری بازشده و صورت را کشیده نشان می‌دهد.

با برس گرد و سشوار این مدل را حالت دهید یا در مجاورت هوا و آفتاب موهایتان را خشک‌کنید. مستقیم از جلو موی به عقب برس بزنید، خودش مثل پَر شکل می‌گیرد و می‌ریزد.

9. مدل موی موج‌دار یک‌طرفه

مدل موی موج‌دار یک‌طرفه

برای این مدل حجم زیادی لازم است. با موس حجم دهنده روی موهای مرطوب شروع کنید و کمی هم شامپوی خشک (بله حتی روی موی تمیز) بزنید تا خشک شود. از دستگاه پخش‌کننده هوا برای موج‌های دست‌نخورده استفاده کنید و آن‌ها را بالا بکشید.

بغل‌ها را درست کنید و بخش جلویی را به سمت صورت حالت دهید. بقیه مو را به بالا و پشت بکشید و برای اینکه همان‌طور بماند اسپری مو بزنید.

10. مدل موی نامرتب شانه شده به پشت با بغل موی کوتاه

مدل موی نامرتب شانه شده به پشت با بغل موی کوتاه

بغل مو کوتاه و بالای مو بلند، مدل‌های زیادی با این سبک می‌توان ساخت. مدل نامرتب و درهم با حجم زیاد را امتحان کنید. یکی از بهترین مدل‌های کره‌ای است.

برای این سبک موس حجم دهنده عالی است. مقداری موس بزنید و در مجاورت هوا موهایتان را خشک‌کنید و با انگشت لای موهایتان بکشید آن را به سمت بالا و پشت هدایت کنید.

11. مدل موی حجیم فرق کج

مدل موی حجیم فرق کج

با اسپری حجم دهنده یا موس به موهایتان حجم دهید بعد آن‌ها به سمت بالا و پشت جوری ببرید که کمی به سمت جلو مایل شود.

نکته اصلی این مدل در بغل مو است که موهای بغل را به سمت پایین و پشت طوری حالت دهید که ظاهری گرد نداشته باشد.

12. مدل موی بلند و لخت که پایین مو به سمت زیر حالت گرفته

مدل موی بلند و لخت که پایین مو به سمت زیر حالت گرفته

چه قدبلند باشید یا در حال رشد هر کدام از مدل موهای کره‌ای را می‌توانید امتحان کنید. این مدل مناسب موهای صاف است برای اینکه ظاهرش گرد نشود بهتر است پایین مو کوتاه‌تر شود.

قبل از سشوار کمی سرم تقویت‌کننده و براق‌کننده بزنید و با برس گرد پایین موهایتان ر به سمت زیر ببرید و با سشوار در حین خشک کردن آن را حالت دهید.

13. مدل موی به‌هم‌ریخته به سمت جلو

مدل موی به‌هم‌ریخته به سمت جلو

اگر فقط چند دقیقه وقت دارید تا استایلتان را کامل کنید می‌توانید این ظاهر حجیم را امتحان کنید. موی مرطوب را موس بزنید بعد با یک برس گرد موها را به سمت جلو و روی پیشانی بکشید.

در پایان  کمی واکس روی ا نگشتتان بمالید و تکه‌های کوچکی از موی بالای سر با انگشتان خود حالت دهید و با انگشتان واکسی موهای چتری‌تان را هم از هم جدا کنید.

14. مدل موی حجیم دو تیکه

مدل موی حجیم دو تیکه

هرچه حجم مو بیشتر باشد خوش تیپ‌تر می‌شویم؟ ارزش امتحان کردن داره. راحت می‌توانید این مدل را درست کنید.

وقتی موهایتان مرطوب است کمی از محصول حجم دهنده‌تان را روی آن بمالید. موقع خشک کردن موها را به سمت بالا برس بکشید در انتها یا فرق از وسط باز کنید یا فرق کج بعد کمی روغن مو بزنید تا حالتش حفظ شود.

15. مدل تیپر بلند با دم اسبی نصفه

مدل تیپر بلند با دم اسبی نصفه

اگر مویتان به‌اندازه کافی بلند است دم اسبی یکی از جذاب‌ترین مدل‌های موی مردانه کره‌ای است که می‌توانید آن را امتحان کنید. برای این مدل بلندترین بخش مو در بالا را جدا می‌کنید و یک دم اسبی کوچک درست کنید.

چند تار از کنار صورتتان بیرون بیاورید تا ظاهری آزاد و طبیعی داشته باشد. با این مدل می‌توانید بغل موها را مانند مدل تیپر کوتاه کنید تا اطراف دم اسبی زیبا به نظر بیاید.

16. مدل قارچی حجیم

مدل قارچی حجیم

موی براق و حجیم و سالم عناصر اصلی مدل موی مردانه کره‌ای است. اسپری لیفت ریشه یا موس حجم دهنده به موهایتان بزنید.

در مدل قارچی روی مو بلند است بغل مو و پشت مو کوتاه است و همه حجم بالای سر است. با یک برس گرد کوچک و سشوار هر بخش را به بالا بکشید و در مرکز به‌آرامی رها کنید.

17. مدل موی لِیر با روی بلند که به یک‌طرف شانه شده

مدل موی لِیر با روی بلند که به یک‌طرف شانه شده

لازم نیست که همیشه با موهای صاف خود بجنگید تا آن را حالت دار کنید. بعضی از بهترین مدل‌های کره‌ای با موی صاف است. فقط باید کمی موی بالای سرتان بلندتر باشد.

موها را به یک‌طرف شانه کنید  تا جایی که بغل موها کوتاه‌تر باشد. بعد کمی واکس به موهای بالای سرتان بزنید تا حالتش حفظ شود.

18. مدل موی فرق باز از وسط

مدل موی فرق باز از وسط

مدل فرق باز محبوب مرادان کره‌ای است و این نسخه یک‌طرفه یکی از بهترین‌هاست. برای این مدل به حجم زیادی نیاز دارید پس برای هر مرحله وقت بگذارید. موس حجم دهنده، اسپری و پودر پرپشت کننده به شما کمک می‌کند.

با یک برس گرد موها را خشک‌کنید و روی لیفت ریشه متمرکز شوید تا به‌ظاهر محبوب فرق باز برسید.

19. مدل موی لِیر فرفری پشت بلند نامرتب

مدل موی لِیر فرفری پشت بلند نامرتب

مدل لیر پشت بلند نامرتب یکی از مدل‌های کره‌ای محبوب ماست که به شیوه‌ای مختلفی می‌توان آن را مدل داد. در این مدل فرهای آویزان یا مواج ظاهر حجیمی به این مدل شلوغ می‌دهند.

در این مدل بیشتر حجم را روی تاج سر و قسمت جلویی ایجاد کنید. اسپری یا موس برای موهای مجعد بکار می‌آید تا به شکل طبیعی مو را پرپشت کنند و لایه‌ها را از هم جدا کند و شکل دهد.

20. مدل دو تیکه فرق باز نامرتب

مدل دو تیکه فرق باز نامرتب

دوست دارید ظاهری غیررسمی داشته باشید؟ پس‌ازاین مدل خوشتان می‌آید. برای این مدل نیاز نیست کار زیادی انجام دهید. فرق از وسط باز کنید و کمی موس حجم دهند به موی مرطوبتان بزنید و آن را با سشوار خشک‌کنید. همین.

اگر چند لایه جلوی مو را به شکل زاویه‌دار سشوار کنید با پشت مو و بغل موی کوتاه ظاهری مرتب‌تر خواهید داشت حتی اگر روی موهایتان ژولیده و درهم باشد.

نکات قابل‌توجه

با در نظر گرفتن نکات زیر برای درست کردن سبک‌های مد روز شانس بیشتری دارید:

  • به مدل مو توجه کنید: شما می‌توانید روی مدل موی متوسط یا بلند برخی از المان‌های موجود در مدل موی مردان کره‌ای را تقلید کنید. برای اینکه کار خوب دربیاید یک کوتاهی مشخص نیاز دارید. مدل موی دو تیکه (پشت و بغل مو کوتاه و بالابلند)، مدل پشت بلند مدرن (پشت بلند و جلوی مو و بغل موها کوتاه‌ترند)، تیپر متوسط با لیر (کوتاهی متوسط با لایه‌بندی) ایدئال است.
  • محصولات موی مناسب داشته باشید: در این مقاله چند محصول مو را معرفی کردیم. داشتن چند آیتم برای سبک کره‌ای لازم است. حداقل مقداری موس حجم دهنده؛ واکس/ روغن مو، سشوار و برس گرد داشته باشید. با این محصولات موهایتان را حجیم می‌کنید و درست کردن مو آسان‌تر است.
  • از منطقه امنت بیا بیرون: بعضی از مدل موهای مردانه کره‌ای که شیک هستند به خاطر حجم و پرپشتی مو است. پس بهتر است از منطقه امن خود خارج شوید و از کم شروع کنید تا به ظاهر دلخواهتان برسید بعدازآن می‌توانید روی پرپشت کردن و حجیم کردن موهایتان کارکنید.

سؤالات متداول

آیا هنوز در مورد مدل موی مردانه کره‌ای سؤالی دارید؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر پاسخ ما به سؤالات پرتکرار را در زیر مطالعه کنید.

اسم مدل موی کره‌ای چیست؟

برای مردان مدل اصلی دو تیکه است. تکه بالایی را نیمه بلند و پشت و بغل مو را کوتاه می‌کنند.

چطور به سبک کره‌ای موهای نامرتب درست کنیم؟

حجم و پرپشتی برای موهای درهم برهم کره‌ای در اولویت است. از اسپری حجم دهند یا پرپشت کننده برای لیفت ریشه موها استفاده کنید و کار را با کمی روغن مو یا واکس تمام کنید تا شکل درهم برهم مرتبی درست کنید.

مدل موی مردانه کره‌ای چیست؟

مدل موی مردانه کره‌ای محبوب زیاد است اما مدل موی دو تیکه و پشت بلند جذاب‌ترین مدل‌ها هستند.

در مدل دو تیکه قسمت بالای مو بلند و پشت و بغل مو کوتاه است اما در مدل پشت بلند، پشت مو بلند است و جلو و بغل مو کوتاه‌تر است.

آیا مدل موی مردانه کره‌ای به شما می‌آید؟

مدل موی مردانه کره‌ای حجیم و پرپشت است. روی مو بلند و پشت و بغل موها کوتاه است. این مدل به شما می‌آید؟ برای اینکه بفهمید بهترین راه این است که امتحانش کنید!

در این مدل‌ها بیش‌ترین حجم و بافت را بالای سر قرار می‌دهند تا قدبلندتر به نظر برسد اگر ارتفاع و حجم موهایتان را زیاد کنید قدتان هم بلند به نظر می‌رسد.

البته این سبک برای کسانی که صورت گرد، بیضی و مربع دارند ایدئال است و مناسب افرادی که صورت قلب دارند خوب نیست البته حجم دادن به بغل موها کمک‌کننده است.

این سبک‌ها بر اساس بافت معمولی و نامرتب ساخته‌شده‌اند. درست کردن این مدل‌ها روی موی صاف سخت است. کمی روغن مو و اسپری حجم دهنده کمک‌کننده است. مردانی که موهایی مواج یا مجعد دارند راحت می‌توانند مدل معمولی یا نامرتب درست کنند.

همه مردان می‌توانند با اعتمادبه‌نفس مدل موی مردانه کره‌ای را امتحان کنند. فقط کافی است چند محصول و ابزار داشته باشید. حالا آماده‌اید تا چند سبک دلخواه را امتحان کنید و ظاهرتان را تغییر دهید.