نحوه راه اندازی آرایشگاه مردانه

می‌خواهید یک سالن زیبایی تأسیس کنید؟

چه عالی!

چه نوع مرکزی؟ آرایشگاه، مرکز ناخن، یا یک سالن زیبایی کامل یا اسپا با تمامی خدمات؟

خوشحالم که این مقاله را می‌خوانید.

اگر به دنبال راهکاری برای راه‌اندازی سالن زیبایی و آرایشگاه هستید، با من، احسان نجاریان موسس سالن زیبایی سان همراه شوید.

با وجود تورم در این سال ها، صنعت آرایشگری همچنان رو به رشد است. مردم هر روز بیشتر و بیشتر برای زیبایی هزینه می‌کنند و الان بهترین زمان برای راه‌اندازی یک سالن زیبایی است.

البته هنوز هم بسیاری از مراکز زیبایی ورشکست می‌شوند و دلیل اصلی شکست این استارت‌آپ‌ها، کمبود بودجه یا خدمات ضعیف نیست، بلکه برنامه‌ریزی ضعیف است.

به همین دلیل مطالعه این مقاله بسیار مهم است.

در واقع، به همین دلیل است که سایت ما و همه منابعی که در اینجا ذکر می‌کنم، به وجود آمدند.

امروز، «چک‌لیست تأسیس یک سالن زیبایی» را با تمام شرایط لازم برای افتتاح سالن‌های زیبایی دریافت خواهید کرد.

اگر بودجه کمی دارید، خواهم گفت که چگونه یک سالن زیبایی را بدون نیاز به پول برپا کنید.

این یک مقاله طولانی است، اما احتمالاً بهترین سرمایه‌گذاری زمانی است که می‌توانید انجام دهید.

آن را در تلگرام خود به اشتراک بگذارید یا صفحه را در مرورگر خود بوکمارک کنید تا بتوانید بعداً به آن بازگردید.

چگونه یک مرکز زیبایی تأسیس کنیم؟

29 اقدام وجود دارد که توصیه می‌کنم در هنگام افتتاح یک آرایشگاه یا سالن زیبایی حتما آنها را انجام دهید. در این مقاله به تفصیل به هر یک می‌پردازم.

اگر قصد دارید یک آرایشگاه، مرکز ناخن، پیرایشگاه، سالن برنزه کردن، سالن زیبایی یا اسپا راه‌اندازی کنید، این اقدامات مهم هستند.

قبل از اینکه به بررسی هر یک از آیتم‌های چک‌لیست افتتاحیه سالن بپردازیم، می‌خواهم به این سوال که اغلب پیش می‌آید پاسخ دهم: هزینه افتتاح یک سالن زیبایی چه قدر است و آیا می‌توان بدون سرمایه اولیه این کار را انجام داد؟

ذهنتان را برای راه‌اندازی یک مرکز زیبایی آماده کنید.

شما در ابتدای مسیری هیجان‌انگیز هستید.

اما همیشه هم جالب و آسان نخواهد بود. تأسیس سالن زیبایی به مسئولیت‌پذیری و سخت‌کوشی نیاز دارد و گاهی اوقات هم چالش‌برانگیز خواهد بود.

به همین دلیل قسمت اول این چک‌لیست بر آنچه می‌توانید انجام دهید تا خود را آماده کنید متمرکز است.

1. دانش و تجربه برای کسب‌وکارتان به دست آورید

شاید در حال حاضر در یک سالن زیبایی مشغول به کار باشید. یا شاید هم هنوز مشغول به تحصیل هستید.

فارغ از جایی که هستید، باید تمرکزتان روی یادگیری هنر اداره یک سالن زیبایی باشد.

در یادگیری وسواس داشته باشید.

هرچه بیشتر درباره راه‌اندازی کسب‌وکار خود بیاموزید، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

گرفتن مدرک آرایشگری صرفاً شروع کار است. در واقع، بیشتر مؤسسات آموزشی جنبه تجاری کارها را آن طور که باید پوشش نمی‌دهند، به همین دلیل این وبلاگ را ایجاد کردم. شما به ترکیبی از تجربه عملی و دانش نظری نیاز دارید.

تجربه عملی به دست آورید

کسب تجربه عملی قبل از راه‌اندازی سالن زیبایی شما را از بسیاری از اشتباهات نجات می‌دهد.

بنابراین اگر قبلاً در سالنی کار نکردید، بعد از مدرسه (یا هر جایی که روزتان را سپری می‌کنید) یک کار پاره‌وقت پیدا کنید. به آنچه مردم می‌خواهند گوش دهید. نحوه انجام این کسب‌وکار را ببینید.

با حضور در سالن زیبایی و تماشای آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. اکنون که می‌دانید خودتان یک سالن زیبایی راه‌اندازی خواهید کرد، دنیا را از دریچه‌ای متفاوت می‌بینید و چیزهایی را خواهید دید که سایر افرادی که قصد راه‌اندازی چنین مکانی را ندارند، نمی‌بینند.

2. یک مربی داشته باشید

شما اولین کسی نیستید که یک سالن زیبایی راه‌اندازی می‌کنید.

بسیاری دیگر همین مسیر را طی کرده‌اند. پس چرا از آنها یاد نگیریم؟

مربی شخصی است که می‌توانید با او ملاقات کنید تا در مورد چالش‌ها و ایده‌های کسب‌وکار جدید خود صحبت کنید. کسی که تجربه لازم برای راهنمایی شما را دارد و به شما دیدگاهی درباره آینده کارتان می‌دهد.

من احسان نجاریان، بدون مربیانم هرگز به جایی که امروز هستم نمی‌رسیدم و اکیداً توصیه می‌کنم اگر فرد باتجربه‌ای را می‌شناسید که می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، به او مراجعه کنید.

3. یک چشم‌انداز برای کسب‌وکارتان داشته باشید

نمی‌توان بدون یک چشم‌انداز روشن و ترسیمی از اینکه یک خانه باید چگونه باشد، آن خانه را ساخت.

مطمئنم که شما هم با من موافقید که اگر بدون چشم‌انداز و برنامه شروع به ساختن خانه کنید، با سازه‌ای عجیب و بی‌نظم مواجه خواهید شد که احتمالاً هرگز به سرانجام نخواهد رسید.

همین امر در مورد کسب‌وکار شما نیز صدق می‌کند.

برای این کار، باید تصویر روشن و واضحی از ظاهر سالن خود داشته باشید. سعی کنید واقعاً تصور کنید که وقتی درهای سالن جدید خود را باز می‌کنید چگونه خواهد بود.

چه نوع مشتریانی را ملاقات خواهید کرد؟

فضای داخلی سالن چگونه خواهد بود؟

آیا کارکنانی خواهید داشت که برای شما کار می‌کنند؟ اگر چنین است، آنها چگونه خواهند بود؟

در این لحظه نیازی به منطقی بودن نیست. لازم نیست فهرستی از همه چیزهایی که خواهید داشت بنویسید. فقط خودتان را در سالن زیبایی‌تان تصور کنید. حس کنید وقتی آنجا هستید چه احساسی دارید.

شاید مبهم به نظر برسد، اما ثابت شده است که داشتن تصویری روشن و واضح از آینده به طور قابل‌توجهی شانس شما را در رسیدن به آن افزایش می‌دهد.

4. نوع مرکز زیبایی را انتخاب کنید

من مطمئنم که شما از قبل ایده‌ای دارید و می‌خواهید یک آرایشگاه، مرکز ناخن، پیرایشگاه، سالن زیبایی، اسپا یا مرکز دیگری را راه‌اندازی کنید.

مراکز مختلفی وجود دارند که می‌توانید راه‌اندازی کنید.

انواع مراکز زیبایی

مراکز سنتی: شما صاحب ساختمانی هستید و سالن خود را در آنجا برپا می‌کنید. شما آزادی کامل دارید تا در سالن زیبایی خود هر آنچه که می‌خواهید انجام دهید.

اجاره سالن: زمانی است که یک سالن را اجاره می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید سالن خود را بدون ریسک و هزینه‌های مالکیت ساختمان اداره کنید.

اجاره صندلی: زمانی که قسمتی از یک سالن زیبایی را از صاحب کل مجموعه اجاره می‌کنید. شما کسب‌وکار خودتان را دارید، اما همچنان شبیه به استخدام در یک سالن زیبایی است. مزیتش استقلال شما و پتانسیل درآمد بالاتر است. اشکالش این است که نمی‌توانید کنترل کامل آن را داشته باشید و از مزایای کارمندی بهره‌مند شوید.

آرایشگر کمیسیونی: در واقع شما صاحب کسب‌وکار نیستید. اما می‌توانید با ارائه خدمات بیشتر درآمد خود را افزایش دهید. این کار آزادی عمل بیشتری نسبت به یک آرایشگر سنتی به شما می‌دهد و ریسک کمتری نسبت به داشتن کسب‌وکار مستقل دارد، به همین دلیل است که این مدل را بسیاری از آرایشگرها دوست دارند.

خانه: در این حالت شما کسب‌وکار خودتان را در خانه خودتان راه‌اندازی می‌کنید. این کار با مزایای آشکاری همراه است که در مراحل خاصی از زندگی مطلوب است. اما در عین حال «ترک کار» سخت است. بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است شرایط مختلفی وجود داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید (به عنوان مثال شاید نیاز به ورودی جداگانه باشد).

سالن سیار: راه‌اندازی یک سالن سیار به این معنی است که شما نزد مشتریان می‌روید. شما می‌توانید با یک سالن سیار مشتریان جدیدی را در منطقه خود جذب کنید. کسانی که محدودیت زمانی دارند و خدمات را در خانه می‌خواهند و همچنین افراد معلولی که نمی‌توانند به راحتی حرکت کنند. اگر می‌خواهید سالنی را بدون سرمایه اولیه باز کنید، این گزینه خوبی برای شروع است. به این ترتیب، تجهیزات به حداقل می‌رسد.

گرفتن نمایندگی: شما سالنی را با یک برند موجود راه‌اندازی می‌کنید. سپس با بازاریابی و آموزش توسط شرکت مادر، پشتیبانی دریافت خواهید کرد. اگر دوست ندارید روی بازاریابی و ساخت برند مستقل برای خودتان کار کنید، این گزینه خوبی است. از سوی دیگر، باید هزینه‌های اجاره برند را در کنار اجاره در نظر بگیرید و همچنین انعطاف‌پذیری کمتری را هنگام طراحی سالن خود خواهید داشت.

اینها برخی از انواع متداول مدل‌های سالن هستند که باید هنگام راه‌اندازی کسب‌وکارتان در نظر بگیرید. البته در هر یک از این مدل‌ها تغییراتی لازم است.

مشخص کنید که کدام مدل با بودجه، تحمل ریسک و تمایل شما برای آزادی عمل هماهنگی بیشتری دارد.

5. مشخص کنید که مشتری ایده‌آل سالن شما چه کسی است

راه‌اندازی سالن مستقل به این معنی است که شما رئیس هستید – درست است؟

هم بله و هم نه.

در واقع، بیشتر شبیه این است که یک رئیس جدید داشته باشید.

شاید او را بشناسید، مشتری‌هایتان.

سالن شما برای خدمت به مشتریان شما است. اگر به مشتریان خود به خوبی خدمات‌رسانی کنید، پاداش نیز دریافت خواهید کرد. اما همه مردم یک چیز را نمی‌خواهند. برخی بودجه محدودی دارند، برخی برای رفتن به سالن‌های شناخته‌شده ارزش قائل‌اند، برخی خواهان پر و بال دادن هستند و برخی زمان محدودی دارند و خواهان خدمات سریع هستند.

به همین دلیل مهم است که تصمیم بگیرید مشتری ایده‌آل شما کیست. به این ترتیب می‌توانید همه چیز را در سالن جدید خود به خوبی طراحی کنید.

چون نمی‌توانید برای همه جذاب باشید تا جایی که می‌توانید در مورد مشتری ایده‌آل خود شفاف باشید. او را در مقابل خود تصور کنید.

ممکن است شخصی باشد که از قبل می‌شناسید یا یک شخصیت خیالی باشد که شما ساخته‌اید. فرقی ندارد، مهم این است که تصویر واضحی از اینکه او چه کسی، چه چیزی را دوست دارد و چه مشکلاتی دارد داشته باشید. این شخص کسی است که شما باید در ذهنتان داشته باشید و هزاران تصمیم بزرگ و کوچک درباره کسب‌وکار خود در ماه‌ها و سال‌های آینده بگیرید.

چند سوال هست که می‌توانید از خودتان بپرسید تا مشخص شود مشتری ایده‌آل سالن شما کیست.

چه کسی را در سالن خود می‌خواهید؟

شاید مهم‌ترین سوال باشد. شما قرار است زمان زیادی را با مشتری بگذرانید، بنابراین بهتر است کسی باشید که واقعاً می‌خواهید در سالن خود داشته باشید وگرنه در دراز مدت خدمات‌رسانی به او دشوار خواهد بود.

بازار کار شما چه قدر وسعت دارد؟

بهتر است این موضوع را در تعریف مشتری ایده‌آل به تفصیل توضیح دهید. هرچه دقیق‌تر باشید، مشتری بیشتر احساس می‌کند که سالن شما دقیقاً برای او مناسب است. اما در عین حال، باید مطمئن شوید که تعداد کافی افرادی که با توصیف مشتری ایده‌آل سالن شما مطابقت داشته باشند در آن منطقه وجود دارد وگرنه ناچارید بیش از حد سطح سالن خود را پایین بیاورید.

تا چه حد می‌توانید سالن زیبایی را سودآور کنید؟

شما می‌توانید اکثر مشتریان سالن را به سود تبدیل کنید. با این حال، انتخاب مشتریان سالن بر مدل کسب‌وکار سالن زیبایی شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، می‌توانید با قیمت‌های پایین به دنبال مشتریان قیمت‌مدار بروید و این را سودآور کنید. ملاقات کوتاه‌تر، خدمات اولیه و مکان سالن کمتر جذاب. به همین دلیل است که هنگام انتخاب مشتری برای باید دید کلی سالن را در نظر داشته باشید.

آیا مشتری مشکلی دارد که بتوانید آن را حل کنید؟

در نهایت، باید به این فکر کنید که چگونه ارزش را به مشتری ارائه می‌کنید. این کار را با حل مشکلات او انجام دهید.

درک کنید که مشکل او چیست و چگونه می‌توانید آن را حل کنید. راه حل شما اغلب بخشی از خدماتی است که ارائه می‌دهید، اما می‌تواند نحوه ارائه آنها نیز باشد. به عنوان مثال از طریق قیمت‌های جذاب، یک تجربه عالی یا راحتی.

6. رقابت خود را بررسی کنید

رقابت چیز خوبی است.

صرفاً به این دلیل که سالن‌های زیبایی دیگر را در اطراف خود می‌بینید نباید بترسید. در واقع برعکس، اگر سالن‌های دیگری در منطقه شما وجود نداشته باشند، مشکوک‌تر است، زیرا ممکن است نشانه‌ای باشد که نیازی به آنها نیست.

این واقعیت که رقابت وجود دارد ثابت می‌کند که بازار وجود دارد.

اما شما باید وارد رقابت شوید، بفهمید که آنها چه کاری انجام می‌دهند و چه چیزی به دردشان می‌خورد و چه چیزی به دردشان نمی‌خورد. به این ترتیب می‌توانید از اشتباهات پر هزینه جلوگیری کنید. در واقع، ورود دیرتر به بازار برای شما مزیتی دارد. دید تازه‌ای دارید و دیگر درگیر نحوه انجام کارها که نوآوری و تفکر جدید را دشوارتر می‌کند، نیستید. این کاری است که شما باید انجام دهید و به شما برتری می‌دهد.

اما چگونه باید رقابت خود را بررسی کنید؟

در گوگل جستجو کنید

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که مردم سالن زیبایی شما را پیدا می‌کنند، جستجو در وب است. نمایش سالن شما در بالای صفحه نتایج جستجو برای موفقیت شما بسیار مهم است. بنابراین باید ببینید که در حال حاضر در منطقه شما چه کسی آن جایگاه را دارد و نحوه کار آن سالن را بررسی کنید.

بیرون از سالن زیبایی خود با هم قهوه بنوشید

صرف چند ساعت و نگاه کردن به اینکه مشتریان چگونه به نظر می‌رسند، چگونه با مشتریان خود ملاقات می‌کنند و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهند می‌تواند بینش زیادی در مورد موقعیت سالن آنها و مشتریان‌شان به شما بدهد.

آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

همانند جستجو در گوگل، رسانه‌های اجتماعی نیز کانال‌های بازاریابی مهمی برای سالن‌های زیبایی هستند. دنبال کردن آنها بینش بیشتری درباره کارهایی که در سالن انجام می‌دهند و تبلیغات سالنی که در حال حاضر انجام می‌دهند به شما می‌دهد.

وبسایت سالن‌های دیگر را بررسی کنید

شما باید وبسایت تمام سالن‌های منطقه خود را بررسی کنید. در اینجا می‌توانید خدمات ارائه شده در سالن و قیمت آنها را یادداشت کنید. همه این اطلاعات را در یک صفحه یادداشت کنید زیرا هنگام طراحی سالن خود به آن نیاز خواهید داشت.

اما شما نباید فقط به سالن‌های منطقه خود نگاه کنید. در نهایت باید با آنها متفاوت باشید. همچنین مدتی را صرف بازدید از وب‌سایت سالن‌های دیگر کنید و درباره برند، بازاریابی، لیست قیمت و خدمات سالن‌هایشان یادداشت‌برداری کنید.

استراتژی اقیانوس آبی را در نظر داشته باشید

سالن‌های رقیب در منطقه بر بزرگی سهمی از بازار که می‌توانید به دست آورید تأثیر می‌گذارند. این چیزی است که با شروع طراحی سالن عمیق‌تر به آن خواهیم پرداخت.

به هر حال، اندازه بازار مشخص نیست. می‌توانید بازار خودتان را بزرگتر کنید. وقتی بدانید رقابت چیست، می‌توانید روی اینکه چگونه می‌توانید با رقبا متفاوت باشید و چگونه می‌توانید جریان‌های درآمدی بیشتر را به سمت سالن خود بکشید، تمرکز کنید.

می‌توانید یک اقیانوس آبی برای رقابت ایجاد کنید.

مفهوم استراتژی اقیانوس آبی توسط چان کیم و رنه موبورن در کتابی با همین نام ابداع شد. در این کتاب، آنها بین اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی تفاوت قائل می‌شوند، اقیانوس قرمز جایی است که تجارت سنتی برای کسب سهم بیشتری از بازار رقابت می‌کند. در حالی که کسب‌وکارهایی با استراتژی اقیانوس آبی با متفاوت بودن از دیگران، اندازه بازار خود را افزایش می‌دهند.

توصیه می‌کنم با این لنز به رقابت نگاه کنید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بازار خود را بزرگتر کنید به جای اینکه سهم رقبایتان را بگیرید.

مدل سالن زیبایی خود را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنید

وقت آن است پلتفرمی بسازید و کسب‌وکار سالن خود را در آن راه‌اندازی کنید. در مرحله بعدی، طرح کسب‌وکار خود را ایجاد کنید و هنگام افتتاح سالن، تمام الزامات را تکمیل می‌کنید.

7. پیش‌نویسی طرح کسب‌وکار خود را شروع کنید

افتتاح سالن یک پروژه بزرگ است.

و مسیر رسیدن به آن ممکن است در ابتدا طاقت‌فرسا به نظر برسد. از کجا شروع کنم و بعد چه کنم؟

شما نیاز به یک برنامه دارید.

پیشنهاد می‌کنم از همین الان شروع به تهیه پیش‌نویس کنید. لازم نیست از اول کامل باشد. اما به شما کمک می‌کند وقتی راه‌اندازی کسب‌وکار خود را جلو می‌برید، سؤالات درستی بپرسید.

اجازه دهید مروری بر اجزای کلیدی این طرح داشته باشیم.

طرح اولیه سالن زیبایی چیست؟

این طرح کسب‌وکار خلاصه‌ای از نحوه عملکرد کسب‌وکار سالن شماست و دلیل موفقیت آن را روشن می‌کند. یک نقشه راه با اهداف و نقاط عطف ارائه می‌کند تا سالن شما را به موفقیت برساند.

چرا به این طرح نیاز است؟

دلیل اصلی نیاز به طرح کسب‌وکار این است که اداره سالن زیبایی خود را در دست بگیرید و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

یک برنامه به خوبی طراحی شده به شما مسیر روشنی را نشان می‌دهد و به شناسایی نقاط ضعف در کسب‌وکارتان کمک می‌کند. همچنین برای برقراری ارتباط با دیگران نیز به یک طرح کاری نیاز دارید.

اگر به پول نیاز دارید، بانک یا سرمایه‌گذار قبل از صدور هرگونه وجه، طرح کسب‌وکار سالن شما را می‌ببیند.

پیشرفت کار را پیگیری کنید

هر طرحی که ترسیم کنید، بی‌فایده است مگر اینکه بتوانید عملکرد آن را بسنجید. برای این کار، باید یک نرم‌افزار سالن با قابلیت گزارش‌دهی قوی داشته باشید تا به شما امکان دهد اعداد را درک کنید.

طرح کسب‌وکار سالن باید شامل چه چیزی باشد؟

1- ماموریت سالن: خلاصه‌ای از چرایی وجود سالن، هدف سالن و چگونگی دستیابی به این هدف.

2- مشکلی که این سالن برطرف می‌کند: مشکل حل نشده‌ای که مشتریان شما با آن روبرو هستند و سالن شما به آن رسیدگی خواهد کرد.

3- راه‌حل پیشنهادی سالن: چگونه کسب‌وکار سالن شما به مشکل رسیدگی می‌کند و برای مشتریان شما ارزش ایجاد می‌کند.

4- مدل درآمد سالن: جریان‌های درآمدی مختلف (راه‌های کسب درآمد) که سالن شما خواهد داشت.

5- هزینه‌های سالن: تمام هزینه‌های مرتبط با راه‌اندازی سالن شما.

6- مشتری و بازار هدف: مشتریان ایده‌آل و اندازه بازار محلی شما.

7- رقابت سالن: سالن‌های رقیب در منطقه شما و فعالیت‌های آنها.

8- فعالیت‌های بازاریابی سالن: چگونه مشتریان جدید را به سالن زیبایی خود جذب می‌کنید و مشتریان کنونی را وفادار نگه می‌دارید تا بیشتر بیایند و در هر جلسه بیشتر خرج می‌کنند.

9- کارکنان سالن، مشارکت و نقش آنها: کارکنان سالن و شرکای تجاری که به شما در دستیابی به برنامه‌هایتان کمک می‌کنند.

10- نقاط عطف اصلی: دستاوردها و اهداف مهمی که برای موفقیت سالن خود باید در زمان مشخصی به آنها برسید.

8. بودجه راه‌اندازی سالن خود را تعریف کنید

یکی از بزرگترین نگرانی‌های صاحبان سالن‌های جدید پول است.

شما احتمالاً صورتحساب‌هایی برای پرداخت دارید و پیش‌بینی دقیق اینکه کسب‌وکار شما چه زمانی سودآوری خواهد کرد دشوار است.

اما می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب برای بودجه این استرس را کاهش دهید.

چگونه بودجه مورد نیاز سالن را تأمین کنیم؟

ساده‌ترین راه برای برنامه‌ریزی هزینه‌های سالن، پیش‌بینی هزینه‌ها در برنامه است. این کار به شما امکان می‌دهد کل این فرآیند را خودکار کنید.

اگر در کار با اکسل خوب هستید، می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

نکته بسیار مهم این است که یک بودجه واقع‌بینانه در اختیار داشته باشید که بتوانید در حین حرکت رو به جلو و اطلاع از هزینه‌های واقعی، آن را به روز و حفظ کنید.

اما چه چیزی را در لیست هزینه‌های سالن خود قرار می‌دهید؟ بیایید به این موضوع بپردازیم که هزینه‌های رایج چیست.

لیست هزینه‌های راه‌اندازی سالن

هزینه‌های متداول هنگام راه‌اندازی یک سالن عبارتند از:

  • اجاره
  • خرید جواز صاحب قبلی سالن
  • قرارداد مالکیت استیجاری
  • تجهیزات سالن
  • لوازم اولیه و موجودی انبار
  • گواهینامه‌ها و مجوزها
  • بیمه سالن
  • بازاریابی برای راه‌اندازی سالن
  • هزینه‌های حقوقی

لیست هزینه‌های ماهانه سالن

هزینه‌های ماهیانه یک سالن عبارتند از:

  • دستمزد
  • اجاره و قبوض آب و برق
  • خرید مواد اولیه
  • بازاریابی
  • بیمه
  • آموزش

9. راهی برای تامین مالی سالن زیبایی خود بیابید

اگر مرحله قبل را تکمیل کرده‌اید، اکنون باید تصور پول هنگفتی برای راه‌اندازی سالن زیبایی داشته باشید.

امیدوارم مقداری پول برای تجارت جدیدتان پس‌انداز کرده باشید. اما این احتمال وجود دارد که برای شروع موفق به پول بیشتری نیاز داشته باشید.

البته راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی سالن خود بودجه بیشتری جمع کنید. من گزینه‌های شما را در اینجا خلاصه کرده‌ام. نیازی به گفتن نیست، زمانی که از منابع دیگری غیر از منابع خودتان جذب سرمایه می‌کنید، باید با احتیاط مفروضات تجاری محافظه‌کارانه را به کار ببرید. این کار با ریسکی همراه است که باید در مورد آن آگاه باشید.

1. نمایی کلی از پولی که دارید ترسیم کنید

بهترین کار این است که بتوانید بخشی از سالن خود را با پولی که از قبل دارید برپا کنید. در نظر بگیرید که چه قدر در حساب پس‌انداز خود دارید، اگر سهامی دارید که می‌توانید بفروشید، اگر ملکی دارید که می‌توانید از آن اعتبار بگیرید، یا اگر چیزهایی دارید که می‌توانید بفروشید مانند جواهرات و اتومبیل، از آنها استفاده کنید.

2. اجازه دهید خانواده و دوستان در سالن شما سرمایه‌گذاری کنند

ممکن است افرادی را در اطراف خود داشته باشید که تمایل به سرمایه‌گذاری برای شما دارند و آماده حمایت از شما هستند. مزیت این کار حذف تاییدیه‌های اعتباری و کارمزد بانکی است. با این حال، باید مطمئن شوید که روابط خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهید. بنابراین، فقط در صورتی که مطمئنید می‌توانید پرداختی‌ها را پس دهید، حمایت دوستان و خانواده را بپذیرید.

3. از وام های کوتاه مدت برای کمک مالی استفاده کنید

معمولاً از وام هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای دریافت وجوه کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. این امر می‌تواند کمک بزرگی برای جریان نقدینگی شما باشد، اما قطعاً باید مطمئن باشید که می‌توانید پس از مدتی کوتاه، بازپرداخت کنید.

نرخ بهره برای وام های بانکب پس از دوره پرداخت ممکن است بالا باشد، بنابراین اگر با خیال راحت و مطمئن از آن استفاده نکنید، ممکن است در موقعیت بدی قرار بگیرید که از آن اجتناب می‌کنید.

تامین مالی

زمانی که در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار سالن هستید، به راحتی نمی‌توانید بودجه خوبی جمع کنید، مگر اینکه یک سالن معتبر داشته باشید و برای رشد فقط به بودجه اضافی نیاز داشته باشید.

بررسی کنید که چه وام‌هایی می‌توانید دریافت کنید. حتی اگر بتوانید وام دریافت کنید، باز هم باید مطمئن شوید که ریسک زیادی نمی‌کنید. باید به توانایی خود در بازپرداخت آن اطمینان داشته باشید. چیزی که به شما کمک می‌کند تا این اعتماد به نفس را به دست آورید، یک طرح کسب‌وکار خوب است. این همان چیزی است که بانک می‌خواهد بداند تا به شما وام بدهد.

10. در مورد ساختار قانونی کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید

پیشرفت خوبی داشتید!

شما راهکاری برای بنای پایه‌های کسب‌وکار خود دریافت کردید. بنابراین به زودی وقت آن است که کسب‌وکار جدید خود را رسمی کنید!

اما قبل از انجام این کار، باید تصمیم بگیرید که کسب‌وکار شما باید چه ساختار قانونی داشته باشد.

11. کارتان را با انتخاب یک نام خوب شروع کنید

شما به بخش هیجان‌انگیز (یا در برخی موارد دلهره‌آور) چک‌لیست افتتاح سالن رسیده‌اید.

وقت آن است که نامی برای سالن خود بیابید.

چهار سوال وجود دارد که به شما توصیه می‌کنم در حالی که به دنبال نام خوب برای سالن‌تان هستید از خودتان بپرسید.

الف) آیا نام سالن منعکس کننده شما و سالن شماست؟

نام سالن شما باید منحصر به فرد و متمایز باشد. برای اینکه به نام مناسبی برسید، 2 دقیقه وقت بگذارید و به این فکر کنید که دوست دارید سالن شما چگونه تلقی شود (به عنوان مثال، باکلاس، خلاقانه یا باحال) و همچنین اینکه چه چیزی سالن شما را منحصر به فرد می‌کند، مثلاً خدمات خاصی که ارائه می‌دهید یا داستانی درباره اینکه چرا این سالن را برپا کردید.

ب) آیا نام سالن نشان دهنده خدمات ارائه شونده است؟

شما از نام سالن خود در تمام فعالیت‌های بازاریابی در آینده استفاده خواهید کرد و در بسیاری از موارد، فقط کسری از ثانیه فرصت دارید تا با کسی که هستید ارتباط برقرار کنید.

به همین دلیل ضروری است که مردم فوراً بفهمند شما چه نوع کسب‌وکاری را اداره می‌کنید وگرنه توجه آنها را از دست خواهید داد. بنابراین اگر از نامی مرموزر اما جالب استفاده می‌کنید، بهتر است «آرایشگاه» یا «سالن» را به نام برند اضافه کنید تا مردم متوجه شوند شما درباره چه چیزی صحبت می‌کنید.

ج) آیا می‌توانید یک وبسایت راه‌اندازی کنید؟

بلافاصله پس از اینکه نام سالن خود را انتخاب کردید، باید وبسایت و آدرس ایمیل سالن خود را ایجاد کنید. برای انجام این کار، به یک دامنه (به عنوان مثال examplesalon.com) نیاز دارید.

از آنجایی که همه مشاغل به طور فزاینده‌ای در حال آنلاین شدن هستند و هزینه ایجاد دامنه کم است، تعداد نام‌های موجود کمتر می‌شود. به همین دلیل خوب است بررسی کنید تا ببینید آیا نام مورد نظر شما از قبل وجود دارد یا نه.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از سایت Namecheap است. آنها به شما امکان می‌دهند نام‌ها را جستجو کنید و ایده‌های بیشتری دریافت کنید. می‌توانید کلمه «hair»، «salon» یا اسم شهرتان را به نام سالن اضافه کنید. وقتی چیز خوبی پیدا کردید، می‌توانید آن را با قیمت پایینی از Namecheap یا هر سایت دیگری بخرید تا مطمئن شوید که هیچ کس دیگری آن را نمی‌گیرد.

د) این نام در لوگوی آرایشگاه چگونه خواهد بود؟

نام آرایشگاه شما نه تنها باید گوش‌نواز باشد، بلکه باید چشم‌نواز هم باشد.

لزوماً نیازی به نهایی کردن لوگوی خود در این مرحله ندارید، اما ایده خوبی است که حداقل آزمایش کنید وقتی آن را به لوگو تبدیل می‌کنید، چه شکلی می‌شود. در حین انجام این کار ممکن است متوجه شوید که حروف خاصی بهتر از سایر حروف هستند که می‌توانند بر نام نهایی آرایشگاه شما تأثیر بگذارند.

انجام این آزمایش با ابزار Canva واقعاً آسان است، Canva یک ابزار طراحی رایگان است که بیشتر کارآفرینان از آن برای طراحی‌های مشاغل خود استفاده می‌کنند. آنها همچنین یک آزمایش 30 روزه رایگان ارائه می‌دهند که به شما امکان دسترسی به قالب‌های عالی لوگویشان را می‌دهد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم برای ایجاد لوگوی خود از حالت رایگان آن استفاده کنید.

12. کسب‌وکار خود را ثبت کنید

وقت آن است که کسب‌وکار خود را ثبت کنید.

اینکه چگونه باید کسب‌وکار خود را ثبت کنید با ساختار و مکان کسب‌وکار تعیین می‌شود. اما احتمالاً ابتدا باید یک شناسه مالیاتی و نیز مدارک و مجوزهای لازم برای سالن را دریافت کنید.

13. مدارک و مجوزهای مورد نیاز برای سالن را دریافت کنید

چند مجوز وجود دارد که هنگام افتتاح یک سالن به آنها نیاز خواهید داشت.

باید قدردان باشیم که چنین است زیرا دانش حرفه‌ای و کیفیت خدمات را تضمین می‌کند و افراد متفرقه را از حرفه ما دور می‌کند.

مکان سالنتان را بسازید

سالن شما در قلب کسب‌وکار شما قرار دارد. در مرحله بعدی، نحوه یافتن و راه‌اندازی امکانات سالن را بررسی خواهیم کرد.

14. مکان خوبی برای احداث سالن پیدا کنید

اما آیا مکان سالن به اندازه گذشته مهم است؟

اگر سالن شما حضور پررنگی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد، مانند گذشته به ترافیک خیابان وابسته نخواهید بود.

سالن شما دیده می‌شود و مشتریان را به صورت آنلاین جذب می‌کنید. به همین دلیل است که فکر کردم نقل قول جف بزوس در اینجا مناسب است: حتی اگر حضور آنلاین قوی داشته باشید، مکان سالن شما همچنان مهم است.

جایی که در آن قرار دارید چیزهای زیادی درباره شما می‌گوید و باید برای مشتریان شما راحت باشد تا به شما برسند.

سالن‌هایی که در منطقه‌ای مستقر هستند و افراد زیادی در حال پیاده‌روی یا رانندگی هستند، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری برای بازاریابی سالن خود دارند. آنها به لطف موقعیت مکانی، بازاریابی رایگان دارند.

اما انتخاب محل مناسب بسیار بیشتر از ترافیک خیابان و راحتی مشتریان برای دسترسی اهمیت دارد.

15. با بیمه مناسب از خودتان، کارمندان و سالن محافظت کنید.

راه‌اندازی سالن با خطراتی همراه است.

مشتری ممکن است سُر بخورد و مچ پایش بشکند. شما ممکن است سهواً توصیه‌های اشتباهی را به مشتری ارائه دهید که باعث آسیب‌دیدگی او شود. ممکن است یکی از کارکنان مجروح شود. یا مواد شیمیایی را حین بازدید از مشتریان در قالب سالن سیار در خانه او بریزید.

اینها تنها نمونه‌هایی از مواردی هستند که شما به عنوان صاحب سالن در قبال آنها مسئول هستید و فقط چند دلیل که چرا باید از داشتن بیمه‌نامه مناسب برای سالن خود اطمینان حاصل کنید.

طبیعی است که هنگام راه‌اندازی یک سالن به دنبال فرصت‌های پس‌انداز باشید، اما اجازه ندهید بیمه یکی از آنها باشد چون می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

16. چیدمان سالن خود را طراحی کنید

اولین برداشت: هنگامی که مردم وارد سالن شما می‌شوند، این مهمترین چیز است. تجربه‌ای که افراد هنگام ورود دارند، اینکه شما چه نوع سالنی دارید و آیا سالن شما برای آنها مناسب است یا خیر.

سالن شما همچنین محل کار شما و کارکنانتان است و اگر کاربردی تنظیم نشده باشد، به زودی کنترل کار را از دست خواهید داد.

بنابراین، هنگامی که چیدمان سالن خود را تنظیم می‌کنید، باید بین ظاهر و عملکرد تعادل برقرار کنید.

نحوه دقیق چیدمان سالن، البته بسته به ابعاد سالن شما متفاوت خواهد بود.

برای ایده‌های بیشتر طراحی سالن و دکوراسیون، فکر می‌کنم Pinterest بهترین پلتفرم رایگان برای الهام گرفتن است.

نورپردازی سالن نیز نقش مهمی در ظاهر سالن شما دارد.

در اینجا چند ایده خاص برای طراحی سالن وجود دارد که باید هنگام چیدمان سالن در ذهن داشته باشید.

ایده‌های طراحی سالن‌های کوچک

طبیعی است که اولین سالن شما کوچک باشد، چون بهینه‌سازی فضا بسیار مهم است. در اینجا چند ایده طراحی سالن کوچک وجود دارد:

  • از نور روز بیشترین استفاده را ببرید. یک سالن روشن‌تر جادارتر به نظر می‌رسد.
  • از دیوار آینه‌ای استفاده کنید، زیرا این کار فضای بزرگتری را در ذهن ایجاد می‌کند.
  • برای ایجاد فضای بیشتر، ایستگاه‌های جزیره‌ای مقابل دیوار در نظر بگیرید.

طراحی و چیدمان بخش پذیرش سالن

قسمت پذیرش سالن باید اولین چیزی باشد که مشتریان هنگام ورود به سالن می‌بینند.

باید پذیرش را مرتب و تمیز نگه دارید. بخش پذیرش فضایی کاری برای رزرو کردن، پاسخگویی به تلفن‌ها و در بسیاری موارد دیگر کارهای اداری است. اما باید مراقب باشید که شلوغ و در هم به نظر نرسد.

اجناس خرده‌فروشی را پشت میز پذیرش پنهان نکنید. مشتری باید بتواند محصولات را در حین تسویه حساب بدون اینکه مسئول پذیرش به آنها بدهد، تحویل بگیرد. همچنین می‌توانید در هنگام تسویه حساب، فضایی را برای نمایش‌های تبلیغاتی و محصولات خرید فوری باز کنید.

قسمت انتظار پذیرش محل مناسبی برای تبلیغ خدمات و محصولات شماست. حتماً باید خرده‌فروشی از قسمت انتظار قابل مشاهده باشد و منوی خدمات سالن خود را در هنگام انتظار در دسترس مردم قرار دهید.

به عنوان یک قاعده کلی، تعداد صندلی‌هایی که در قسمت انتظار نیاز دارید، تقریباً نصف تعداد ایستگاه‌های است که دارید. فرض کنید شما هشت ایستگاه استایل دارید، در این صورت چهار صندلی در بخش انتظار کافیست.

طرح‌بندی ایستگاه‌ها

این جایی است که مشتریان شما بیشترین زمان را صرف خواهند کرد. حریم خصوصی در اینجا مهم است. مشتریان شما باید احساس راحتی کنند. وسوسه‌انگیز است که ایستگاه‌های بیشتری برای افزایش درآمد اضافه کنید، اما باید فضایی را برای مشتریان خود و همچنین کارکنانی که در اطراف صندلی کار می‌کنند در نظر بگیرید.

حداقل یک متر بین صندلی‌های سالن فاصله بگذارید تا مشتریان کنار هم ننشینند. اطمینان حاصل کنید که فضای کاری کافی در اطراف ایستگاه‌ها و پشت صندلی وجود دارد.

لازم است نور ایستگاه‌ها طراحی خوبی داشته باشند تا کارکنان بتوانند مؤثرتر کار کنند و نتیجه برای مشتری تا حد امکان خوب به نظر برسد.

طراحی محوطه بک‌واش سالن

محل بک‌واش فقط مکانی برای شستن موها نیست. مکانی است که در آن تجربه مشتری شکل می‌گیرد. همچنین یکی از بهترین فرصت‌های شما برای افزایش فروش درمان‌های مراقبتی به مشتری و صحبت درباره محصولاتی است که برای افزایش خرده‌فروشی نیاز دارید.

سعی کنید قسمت بک‌واش را از فضای شلوغ سالن جدا کنید. اینجا باید یک منطقه آرام و آرامش‌بخش باشد. برای هر ایستگاه شستشو 80 سانتی‌متر از چپ به راست و برای آرایشگر 90 سانتی‌متر پشت ایستگاه جا بگذارید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما برای هر 5 ایستگاه آرایشی به یک ایستگاه شستشو نیاز دارید. یعنی اگر یک سالن بزرگ با 15 ایستگاه آرایشی دارید، باید 3 ایستگاه شستشو داشته باشید.

17. تجهیزات و ابزار مورد نیاز سالن خود را سفارش دهید

هنگامی که یک سالن جدید راه‌اندازی می‌کنید، تجهیزات سالن هزینه زیادی دارد. بنابراین، باید این کار را به درستی انجام دهید. بهترین مکان برای یافتن تجهیزات سالن با قیمت مناسب، وب است.

اکثر تولیدکنندگان تجهیزات سالن در حال حاضر در اینترنت حضور دارند و من بهترین قیمت‌ها را برای تجهیزات و لوازم جانبی سالن در آنجا پیدا کردم.

تجهیزات مورد نیاز آرایشگاه

برخی از تجهیزات اصلی که هنگام راه‌اندازی سالن خود به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • صندلی
  • قسمت بک‌واش (شستشو)
  • سشوار

این موارد هزینه‌های اصلی شما خواهند بود. اما به چیزهای دیگر مانند قیچی، شانه و برس، ابزار حالت‌دهی مو و لوازم جانبی نیز نیاز خواهید داشت.

نام تجاری سالن خود را انتخاب کنید

اکنون باید محلی برای سالن و تمامی شرایط لازم برای افتتاح سالن را در محل خود داشته باشید.

اما چه چیزی باید در سالن ارائه دهید؟ ارزش پیشنهادی سالن شما چیست؟

این همان چیزی است که روی آن کار خواهیم کرد.

18. یک لوگو برای سالن‌تان بسازید

لوگوی شما نماد اصلی برند شماست.

شما از آن در همه جا استفاده خواهید کرد: رسانه‌های اجتماعی، وبسایت، کارت‌های ویزیت و موارد دیگر.

بنابراین، باید آن را به خوبی طراحی کنید.

دو راه برای ایجاد لوگو وجود دارد. یا به یک آژانس بازاریابی مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد یا خودتان این کار را انجام دهید.

مراجعه به آژانس بازاریابی برای شما کمی بیشتر هزینه خواهد داشت، اما تضمین می‌کند که نتیجه عالیست. به هرحال، امروز نیازی نیست که در فتوشاپ حرفه‌ای باشید تا بتوانید یک لوگوی قوی ایجاد کنید.

می‌توانید از سرویس آنلاین Canva در عرض چند دقیقه برای ساخت لوگو استفاده کنید.

19. هویت بصری سالن خود را طراحی کنید

برند سالن شما خیلی گویاتر از لوگوی شماست.

چندین مؤلفه بصری وجود دارد که ظاهر و حس برند شما را تشکیل می‌دهد.

  • رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید
  • ظاهر و حس تصاویر
  • فونت(های) مورد استفاده شما
  • نحوه نوشتن و صحبت کردن

نحوه چیدمان این موارد برای برند شما بسیار مهم است. باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که برای مشتریان الهام‌بخش شود. اگر می‌دانید مشتری سالن شما مردان مسن هستند، احتمالاً نباید از رنگ صورتی روشن و موسیقی پاپ در سالن خود استفاده کنید. باید سراغ رویکردهای سنتی‌تر و رنگ‌های تیره بروید.

نرم‌افزار سالن شما باید نوبت‌دهی و تعامل با مشتریان را بر اساس رنگ متناسب سفارشی کند.

رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید در دکوراسیون سالن، رسانه‌های اجتماعی و وبسایت شما منعکس شود.

مردم باید احساس کنند که با سالن شما در تماس هستند حتی اگر نام و نشان شما را نبینند، هویت بصری باید کافی باشد.

به این ترتیب ارتباط قوی با مشتری خود ایجاد می‌کنید و یک برند می‌سازید.

20. یک منوی استراتژیک برای خدمات خود ایجاد کنید

منوی خدمات شما هسته اصلی کسب‌وکارتان است.

در واقع، آنچه در منوی خود فهرست می‌کنید و نحوه استفاده از آن می‌تواند تفاوت بزرگی در کسب‌وکار شما ایجاد کند.

مسئله‌ای که من اغلب می‌بینم این است که صاحبان سالن‌ها تخفیفات غیرمنطقی برای خدمات خود ارائه می‌دهند. گویی «می‌خواهند با مشتریان خود خوب رفتار کنند» و فکر نمی‌کنند می‌توانند تخفیف ندهند و قیمت کامل را دریافت کنند.

این یکی از بزرگترین مشکلات حرفه ما است.

با چندین پیامد منفی همراه است و آغاز یک مارپیچ منفی است که در آن صاحبان سالن‌ها قادر به پرداخت دستمزد کارکنان نیستند که به نوبه خود منجر به جابجایی کارکنان می‌شود و در نهایت می‌تواند منجر به فرسودگی صاحب سالن شود.

این معضل باید پایان یابد.

یک راه ساده برای مقابله با آن این است که با منوی خدمات خود پیش بروید.

برای ساخت منوی خود و تعیین قیمت‌ها زمان لازم را صرف کنید.

اگر سودآوری برای شما مهم است (که امیدوارم مهم باشد)، بسته به اینکه چه کسی خدمات را ارائه می‌دهد، قیمت خدمات متفاوت خواهد بود. حتی بسته به اینکه نوبت در ساعات شلوغی رزرو شده است یا خیر، قیمت‌های متفاوتی ارائه دهید.

برای اینکه بتوانید لیست قیمت پیچیده‌تری داشته باشید، به یک نرم‌افزار هوشمند نیاز دارید.

هنگام تنظیم لیست استراتژیک قیمت‌ها، اصول بیشتری را بررسی می‌کنیم.

با در نظر گرفتن مشتریان سالن خود طراحی کنید

تمام خدمات شما برای خدمت به مشتریان شما است. اگر مطمئن نیستید که او چه می‌خواهد، از او بپرسید. او ممکن است نداند که چه چیزی می‌خواهد، اما اگر او را بهتر بشناسید، ایده‌هایی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید برای تقویت خدمات خود ارائه کنید.

نقش خدمات اصلی

شما دو نوع سرویس در منوی خود خواهید داشت. خدمات اصلی و خدمات افزوده.

خدمات اصلی شامل کوتاه کردن مو، خدمات رنگ، پدیکور و یا مانیکور استاندارد است. اینها خدماتی است که مردم حتی اگر منوی شما را ندیده باشند، تماس گرفته و رزرو می‌کنند.

تقاضای همیشگی برای این خدمات وجود دارد و معمولاً همان چیزی است که مشتری برای اولین بار وارد یک سالن زیبایی می‌شود.

از تخفیف برای این خدمات خودداری کنید مگر اینکه برای یک تبلیغ ویژه و تاکتیکی باشد، اما ریسک دارد. باید قیمت این خدمات را با قیمت رقابتی در منطقه مقایسه کنید. نمی‌گویم باید همان قیمت را داشته باشید اما اگر بالاتر و حتی پایین‌تر رفتید باید دلیل داشته باشید. اینها قیمت‌هایی هستند که مشتری شما هنگام مقایسه شما با سالن‌های دیگر بیشتر از آنها آگاه است.

نقش خدمات افزوده

همان‌طور که از نام آن پیداست، این موارد اضافه شده یا ارتقاءیافته هستند. یعنی نسخه‌ای پریمیوم از خدمات اصلی شما، مانند رنگ بالیاژ به جای سرویس رنگ معمولی. همچنین می‌تواند یک درمان مراقبتی باشد که به قرار ملاقات اضافه می‌کنید.

اینها ابزارهای قدرتمندی برای افزایش هزینه مشتری در هر بازدید هستند. برخی از آنها باید از قبل رزرو شوند، اما برخی دیگر را می‌توان در طول جلسه اضافه کرد.

ارتقای خدمات

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای خدمات خود تبلیغات اجرا کنید.

تبلیغ خدمات ابزار بسیار موثری برای هدایت و رشد کسب‌وکار شما است. اما نباید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که قیمت‌های شما را تضعیف کند.

منوی سالن خود را به روز نگه دارید

به‌روزرسانی منوی خدمات باید بخشی از استراتژی خدمات شما باشد.

به این ترتیب مشتریان را برای مدتی طولانی وفادار نگه می‌دارید. شما مخاطب آنها برای ترندهای زیبایی هستید و آنها از شما انتظار دارند چیزهای جدیدی برای آنها بیاورید. با به‌روزرسانی مستمر منوی خود، راه‌های جدیدی برای رشد کسب‌وکار خود کشف خواهید کرد، آنچه را که کار نمی‌کند حذف کنید و بر آنچه که کار می‌کند، بیفزایید.

21. درباره مجموعه خرده‌فروشی سالن‌تان تصمیم بگیرید

خرده‌فروشی یک محرک قدرتمند سودآوری در مدل درآمد سالن شماست.

درآمد حاصل از خرده‌فروشی معمولاً 50/50 بین شما و برندی که محصولاتش را می‌فروشید تقسیم می‌شود. فروش یک محصول زمان اضافی از شما نمی‌گیرد و فقط به یک منطقه کوچک در پذیرش خود با چند قفسه نیاز دارید.

اما چه محصولاتی را باید در خرده‌فروشی ارائه دهید؟

اجازه دهید چند اصل را که باید هنگام طراحی مجموعه خرده‌فروشی سالن خود در نظر داشته باشید مرور کنیم.

بفهمید که مشتری شما چه می‌خواهد

مانند بسیاری از موارد در این چک‌لیست، طراحی خرده‌فروشی با درک نیاز مشتریان شروع می‌شود.

مشتری به دنبال چه نوع برند‌هایی است؟ چه محصولاتی مکمل خدماتی است که برای او طراحی کرده‌اید؟

با صحبت کردن با او، بینشی در مورد آنچه که به دنبالش است به دست خواهید آورد. گوش کنید و همه چیز را امتحان کنید تا ببینید کدام یک کار می‌کند.

محصولات رقابتی را با هم ارائه نکنید

داشتن بسیاری از محصولات مشابه از برندهای مختلف هیچ فایده‌ای ندارد. مگر اینکه یک بخش خرده‌فروشی بسیار بزرگ داشته باشید و استراتژی شما این باشد که فروشگاهی بزرگ برای همه انواع محصولات باشید، باید روی برندهای کمتری متمرکز شود که مکمل یکدیگر باشند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک آرایشگر هستید، پس می‌توانید یک برند خوب برای حالت‌دهی مو، یک برند مراقبت از مو و یک برند آرایشی مو ارائه کنید. علاوه بر این، شما باید برند‌های تخصصی داشته باشید. به عنوان مثال، یک برند مراقبت از مو مخصوص ریزش مو، یا یک برند وگان اگر این ویژگی مورد نظر مشتری شما باشد.

تحقیقات نشان می‌دهند که گزینه‌های بیش از حد باعث می‌شود افراد اصلاً انتخابی نداشته باشند. فروش شما از یک برند بر روی برند مشابه دیگر تاثیر می‌گذارد، بنابراین لزوماً فروش بیشتری نخواهید داشت و فقط به یک منطقه خرده‌فروشی بزرگتر و برند‌های بیشتر نیاز دارید.

با ارائه چند برند اصلی شروع کنید و سپس کارتان را گسترش دهید. داشتن برندهای کمتر حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و فروش محصولات یک برند آسان‌تر از فروش محصول از دو برند مختلف است.

کار با یک تأمین‌کننده همچنین به این معنی است که در مقایسه با زمانی که از چندین تأمین‌کننده خرید می‌کنید، از او خرید بیشتری خواهید کرد. این کار معمولاً شما را قادر می‌سازد تا شرایط مطلوب‌تری را به دست آورید.

ابزارهای دیجیتال مورد نیاز برای راه‌اندازی سالن را تهیه کنید

سالن جدید شما در حال شکل‌گیری است. اما به زودی متوجه خواهید شد که نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. برای اجرای موثر کسب‌وکار خود به سیستم‌های پشتیبانی و مشارکت‌ها نیاز دارید.

در بخش بعدی، برخی از موارد اساسی که برای راه‌اندازی سالن خود به آنها نیاز دارید را پوشش خواهم داد.

22. یک نرم‌افزار مناسب برای سالن زیبایی

نرم‌افزار سالن می‌تواند بهترین دوست شما در راه‌اندازی و اجرای این کسب‌وکار باشد.

این نرم‌افزار می‌تواند کسب‌وکار شما را از طریق ویژگی‌های بازاریابی سالن پیش ببرد و از طریق گزارش‌دهی مناسب، کسب‌وکارتان را کنترل می‌کنید. از کارهای پیش پا افتاده‌ای که واقعاً نباید وقت خود را بر روی آنها تلف کنید پشتیبانی می‌کند، مانند قرار ملاقات و مدیریت موجودی.

قبل از اینکه درهای سالن جدید خود را باز کنید، باید یک نرم‌افزار خوب داشته باشید.

برخی از مواردی که یک نرم‌افزار سالن به شما کمک می‌کند عبارتند از:

  • رزرو آنلاین
  • مدیریت مشتری
  • پیام‌های متنی و ایمیل خودکار
  • مدیریت موجودی
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • بررسی نقطه فروش
  • پرداخت آنلاین

23. یک وبسایت و آدرس ایمیل برای سالنتان ایجاد کنید

کسب‌وکارهایی که فقط آدرس Hotmail یا Gmail دارند، غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسند. موافقید؟

هنگامی که سالن خود را راه‌اندازی می‌کنید، باید وبسایت آن را هم ایجاد کنید که نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد. دامنه آدرس شما در اینترنت موجود است به عنوان مثال «yoursalonname.com». ثبت دامنه‌ای مانند این امکان می‌دهد که با استفاده از «www.yoursalonname.com» به وبسایت خود وارد شوید.

هزینه دامنه بسیار پایین است. به همین دلیل است که اغلب مشاغل آن را دارند. البته به این معنی است که پیدا کردن موردی برای سالن شما دشوار خواهد بود. به خصوص اگر آدرس با دامنه com می‌خواهید.

با این حال، با توجه به اینکه سالن شما به احتمال زیاد یک تجارت محلی است که فقط در کشور شما وجود دارد، بهتر است دامنه‌ای برای کشور خودتان ثبت کنید. به عنوان مثال، اگر سالن شما در ایران است، بهتر است از دامنه «.ir» استفاده کنید.

همچنان پیدا کردن نامی که مناسب سالن شما باشد دشوار است. بنابراین احتمالاً باید چند بار نام را تغییر دهید. فرض کنید می‌خواهید یک سالن ناخن با نام «Infinity» راه‌اندازی کنید و در تهران مستقر هستید. شما باید برخی از انواع آدرس «infinity.ir» را امتحان کنید. برای مثال «Inifinityhair.ir، Inifinitytehran.ir»، یا «Inifinityhairlondon.ir» و غیره تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

24. وبسایت سالن خود را راه‌اندازی کنید

امروزه همه سالن‌ها به یک وبسایت نیاز دارند.

دور زدن آن غیرممکن است.

این وبسایت مرکز هر کاری است که انجام می‌دهید. تمام فعالیت‌های بازاریابی سالن شما به آن اشاره دارد و مشتریان قبل از رزرو اولین قرار ملاقات با آن آشنا می‌شوند.

وبسایت شما اغلب اولین برداشتی است که مردم از شما دارند.

بنابراین، آن را خوب طراحی کنید.

بسیار مهم است که نرم‌افزار سالنی که انتخاب می‌کنید به شما امکان دهد رزرو آنلاین را در وبسایت خود وارد کنید. همه نرم‌افزارها از این قابلیت برخوردار نبوده و شما را مجبور می‌کنند به وب‌سایت جداگانه‌ای که تحت کنترل آنهاست پیوند دهید تا مشتریان بتوانند رزرو کنند.

می‌توانید به یک آژانس بازاریابی برای ایجاد وبسایت خود مراجعه کنید یا می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.

امروزه ایجاد وبسایت دشوار نیست. برای انجام این کار نیازی به دانستن کدنویسی ندارید. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، مطمئناً گزینه خوبی است.

25. صفحه سالن خود را در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید

مطمئناً جای تعجب نیست که رسانه‌های اجتماعی هنگام افتتاح یک سالن زیبایی جدید بسیار مهم هستند.

اینجا جایی است که مشتریان شما حضور دارند و به این ترتیب سالن جدید خود را در مقابل آنها نمایان می‌کنید. بنابراین، باید فوراً شروع به راه‌اندازی سالن جدید خود در رسانه‌های اجتماعی کنید.

اما از کجا باید شروع کرد؟

درک می‌کنم که برای این کار در ابتدا احساس ناراحتی کنید. باید در مورد نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای سالن خود هوشمند باشید.

صرف زمان زیادی برای پست کردن و تعامل با دیگران در رسانه‌های اجتماعی آسان است، بدون اینکه واقعاً منجر به جذب مشتریان جدید برای شما شود.

26. سفارش کارت ویزیت سالن و مواردی با برند سالن زیبایی شما

اکنون که به افتتاحیه سالن خود نزدیک شده‌اید، وقت آن است که موارد برند را سفارش دهید تا هنگام تبلیغ سالن خود از آنها استفاده کنید.

مواد برند شامل کارت‌های ویزیت، منوی سالن، علائم تبلیغاتی، لباس و غیره، همه این‌ها تصویری ثابت از برند جدید سالن شما را زنده می‌کند.

کسب‌وکار سالن‌تان را توسعه دهید

عالی! سالن زیبایی شما راه‌اندازی شده است.

اکنون زمان آن رسیده که از یک سالن زیبایی به یک تجارت زیبایی سودآور و رو به رشد تبدیل شوید. بخش آخر این چک‌لیست بر تسریع رشد کسب‌وکار سالن شما متمرکز است.

27. برای تسریع در کسب‌وکار خود یک طرح بازاریابی ترسیم کنید

اکنون که سالن خود را برپا کردید، تمرکز شما باید به رشد آن معطوف شود.

شما به مشتریان بیشتری نیاز دارید و هر مشتری باید بیشتر و بیشتر خرج کند.

در واقع، دلیل نوشتن این وبلاگ کمک به صاحبان سالن‌ها برای شروع و رشد کسب‌وکارشان است. بنابراین مطمئناً جای درستی آمده‌اید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنم در یکی از دوره‌های من ثبت‌نام کنید که به شما ایده‌های بیشتری در مورد اینکه چگونه می‌توانید کسب‌وکار سالن خود را توسعه دهید، می‌دهد. برای شروع پیشنهاد می کنم در دوره آرایشگری مردانه مدرسه سان شرکت کنید.

اما بیایید در حال حاضر برنامه‌ای برای اینکه چگونه می‌توانید کسب‌وکار سالن خود را توسعه دهید ایجاد کنیم.

چگونه کسب‌وکار یک سالن زیبایی را توسعه دهیم؟

7 راه وجود دارد که می‌توانید کسب‌وکارتان را توسعه دهید:

  1. مشتریان خود را افزایش دهید
  2. مشتریان فعلی خود را وادار کنید که بیشتر به سالن شما بیایند
  3. فروش خدمات/محصولات بیشتر به هر مشتری در هر بازدید از سالن
  4. در طول هر بازدید، خدمات/محصولات گرانتری را بفروشید
  5. هزینه‌های سالن خود را کاهش دهید
  6. جریان‌های درآمدی جدید را به کسب‌وکار سالن خود اضافه کنید
  7. کسب‌وکار سالن را افزایش دهید

چه فعالیت‌هایی می‌توانید برای رشد کسب‌وکار سالن خود انجام دهید؟

اکنون که می‌دانید برای رشد کسب‌وکار خود باید روی چه چیزی تمرکز کنید، برنامه خود را با چه فعالیت‌هایی پر می‌کنید که شما را به آنجا برساند؟

فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه فعالیتی برای شما مناسب است. همه چیز به چالش‌های خاص کسب‌وکار سالن شما بستگی دارد.

28. کارکنان سالن را استخدام کنید و به تیم خود انگیزه دهید

بدون تیم قدرتمندی که از شما حمایت می‌کند، نمی‌توانید سالن را موفق کنید.

و برای گسترش کسب‌وکار خود باید بر استخدام کارکنان مستعد تمرکز کنید تا با شما کسب‌وکار را توسعه دهند.

اما شما نمی‌توانید فقط بر استخدام کارکنان جدید تمرکز کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که تیمی که دارید از کار خود لذت می‌برند و بهترین عملکرد خود را دارند.

جابجایی کارکنان سالن یک معضل بزرگ برای بسیاری از صاحبان سالن است. هزینه استخدام و آموزش مجدد پرسنل بالاست.

چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ انگیزه کارکنان سالن خود اجرا کنید.

29. طرح کسب‌وکار سالن خود را بررسی کنید و آن را تطبیق دهید

اگر چک‌لیست تأسیس مراکز زیبایی را که در این مقاله توضیح داده شده است دنبال کرده‌اید، اکنون باید یک طرح کسب‌وکار کامل داشته باشید.

اما طرح کسب‌وکار سالن زیبایی سندی نیست که آن را بنویسید و دیگر هرگز سراغش نروید.

این یک سند پویا است که باید مرتباً آن را بازبینی کنید تا اهداف جدیدی را برای کسب‌وکار خود تعیین کنید و تمام آموخته‌هایی را که به دست می‌آورید در آن بگنجانید چون با افتتاح سالن زیبایی‌تان چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

دائماً یک قدم به عقب برگردید تا ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. آنچه را که کار می‌کند دو چندان کنید و چیزهایی را که مطابق انتظار پیش نرفتند کنار بگذارید.

این هنر راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق است.

جمع بندی

تبریک می‌گویم!

به پایان این مقاله رسیدید. آفرین!

از همان ابتدا به شما گفتم که خواندن این مطلب بهترین سرمایه‌گذاری زمانی است که می‌توانید انجام دهید.

ما در این مقاله لیست 29 مرحله‌ای را برای تأسیس مراکز زیبایی را پوشش دادیم.

این لیست طولانی بود، اما راه‌اندازی سالن زیبایی نیز یک مسیر طولانی است.

امروز اولین قدم مهم را در این مسیر برداشتید. اما چیزهای بیشتری در راه است. این وبسایت مملو از منابعی است که به شما در این راه کمک می‌کند.

الان واقعاً هیجان‌زده هستم.

بهترین‌ها را در این ماجراجویی جدید و زیبا برای شما آرزومندم!

پرسش و پاسخ‌های متداول

چگونه بدون سرمایه اولیه یک سالن زیبایی برپا کنیم؟

برای افتتاح سالن زیبایی بدون سرمایه اولیه، باید یک طرح تجاری دقیق برای سالن ترسیم کنید که در آن سرمایه‌گذاری تجهیزات سالن را به حداقل برسانید، در مورد تمام هزینه‌های عملیاتی سالن بسیار محتاط باشید و وام‌ها و سرمایه‌گذاری‌های هوشمند را در کسب‌وکار خود در نظر داشته باشید. تاکتیک‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای تأسیس سالن زیبایی بدون سرمایه اولیه اجرا کنید.

  • یک «طرح راه‌اندازی» یک ساله ترسیم کنید: با یک مدل کسب‌وکار کم‌هزینه (اجاره سالن، سالن داخل خانه یا سالن سیار) شروع کنید که حداقل هزینه را به همراه دارد و به شما امکان می‌دهد برای افتتاح سالن ایده‌آل خود سرمایه و تجربه جمع کنید.
  • تجهیزات سالن را قرض بگیرید: برای تجهیزاتی که باید بخرید برنامه‌ریزی کنید و در ابتدا ابزار را قرض بگیرید تا زمانی که مقداری سرمایه جمع کنید.
  • ببینید دقیقاً چه میزانی می‌توانید از خودتان سرمایه‌گذاری کنید: هر گونه حساب پس‌انداز، املاک و مستغلات و حساب‌های بازنشستگی را که می‌توانید به عنوان تضمین برای وام استفاده کنید، شناسایی کنید. همچنین برای حمایت مالی از دوستان و خانواده کمک بخواهید. تامین مالی به شما امکان کنترل کامل کسب‌وکارتان را می‌دهد، اما ریسک‌های زیادی را نیز متحمل می‌شوید، بنابراین باید مراقب باشید و ابتدا به دنبال مشاوره مالی باشید.
  • سرمایه‌گذاری خطرپذیر: در ازای سرمایه اولیه، سهمی در کسب‌وکار سالن خود به سرمایه‌گذاران بدهید.
  • درخواست وام با پشتوانه اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده (SBA): هنگامی که بانک‌ها فکر کنند کسب‌وکار شما برای وام دادن ریسک بالایی دارد، اداره کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده می‌توانید با تضمین وام شما موافقت کنید.

هزینه افتتاح سالن زیبایی چقدر است؟

هزینه‌های معمول راه‌اندازی سالن عبارتند از:

  • اجاره مکان
  • خرید جواز سالن قبلی
  • قرارداد مالکیت استیجاری
  • تجهیزات سالن
  • منابع اولیه و موجودی انبار
  • گواهینامه‌ها و مجوزها
  • بیمه سالن
  • بازاریابی برای سالن
  • هزینه‌های حقوقی و مشاوره

با جمع کردن هزینه های فوق در شهر و کشور خود به یک عدد تقریبی خواهید رسید.