چطور به مشتری‌هایتان در پیشگیری و مقابله با ریزش و نازک شدن مو کمک کنید

وقتی صحبت از ریزش مو میشه، هیچ راه خوشایندی برای شروع این بحث وجود نداره. چه آرایشگری باشید که بیشتر با مشتری‌های مرد سر و کار دارید و چه با مشتری‌های زن، بالاخره به نقطه‌ای می‌رسید که باید به آرومی درباره ریزش مو، نازک شدن مو و جلوگیری از ریزش بیشتر صحبت کنید.

نکته اینجاست که این یه موضوع حساسه. البته این به این معنی نیست که همه مشتری‌ها درباره‌اش احساس ناراحتی داشته باشند.

در واقع، بعضی از مشتری‌ها احتمالاً خیلی راحت برخورد می‌کنند و کاملاً پذیرای هر نوع توصیه و راهنمایی هستند که شما می‌تونید ارائه بدید. با این حال، ما همیشه توصیه می‌کنیم اگر اولین باره که این موضوع رو مطرح می‌کنید، با احتیاط پیش برید.

اما نکته اینجاست که وقتی از قسمت سخت ماجرا گذشتید و باب گفتگو رو باز کردید، بهترین چیزی که می‌تونید به مشتری‌تون ارائه بدید (علاوه بر درک و همدلی) راهکارهای عملی برای جلوگیری از ریزش بیشتر موه.

و امتیاز بیشتر اینه که بتونید راهنمایی‌های مفیدی برای مقابله با نازکی مویی که الان با اون درگیر هستند، ارائه بدید.

پس ازتون می‌پرسیم، آیا این نکات رو از قبل آماده دارید؟ اگه نه، این مقاله می‌تونه نقطه شروع خوبی باشه. ادامه بدید تا بیشتر درباره کارهایی که می‌تونید برای مشتری‌هایی که با ریزش مو یا نازک شدن مو درگیر هستند انجام بدید، یاد بگیرید.

چطور به مشتری‌ها در پیشگیری و مقابله با ریزش مو یا نازک شدن مو کمک کنیم

اول از همه، می‌خوایم به یه نکته اشاره کنیم – ریزش مو کاملاً طبیعیه. در واقع، همه ما هر روز تعداد زیادی مو از دست می‌دیم (چیزی بین 50 تا 100 تا در روز طبیعی محسوب میشه).

این مقاله مخصوص مشتری‌هاییه که با ریزش موی بیشتر از حد معمول، نازک شدن مو، نقاط بی‌مو و مشکلات مداوم نازک شدن مو درگیر هستند.

سعی کنید به ریشه مشکل برسید

البته که این یه جناس نیست، اما ریزش مو می‌تونه از مشکلات مختلفی ناشی بشه. برای بعضی‌ها ریزش مو یا نازک شدن مو ژنتیکیه، برای بعضی‌های دیگه می‌تونه مربوط به استرس باشه. و البته، می‌تونه از یک محصول خاص یا تکنیکی که مشتری شما در روتین مراقبت از موش استفاده می‌کنه هم ناشی بشه.

تا وقتی به ریشه مشکل نرسید، نمی‌تونید به درستی به مشتری‌تون کمک یا راهنماییش کنید. وقتی متوجه بشید چه اتفاقی داره می‌افته، می‌تونید خدمات بهتری ارائه بدید، نکات متفاوتی پیشنهاد کنید و وقت‌های آرایشگاهشون رو طوری تنظیم کنید که به جلوگیری از ریزش بیشتر مو کمک کنه.

کمک کنید شامپوی مناسب پیدا کنند

شامپوی مناسب برای ریزش مو می‌تونه همه چیز رو تغییر بده – مطمئن بشید که لیست بلندی از پیشنهادها برای نیازهای مختلف مشتری‌هاتون دارید.

کمکشون کنید فرمول‌های مناسبی پیدا کنند که رشته‌های مو رو احیا کنه، ساختار مو رو از درون تار ترمیم کنه و از ریزش مو به خاطر شکنندگی جلوگیری کنه.

همچنین ایده خوبیه که شامپوهایی انتخاب کنید که باند شدن (پیوند) بهتری برای حمایت از تارهای مو ارائه می‌دن.

درمان‌های مناسب براشون در نظر بگیرید

تجربه مشتری در سالن شما رو متناسب با ریزش موشون تنظیم کنید. مطمئن بشید که مدل مویی که پیشنهاد می‌دید و استایلی که توصیه می‌کنید، حول محور جلوگیری از ریزش موی بیشتر و تشویق رشد مجدد موه.

تونیک‌ها، اسپری‌ها و درمان‌های زیادی وجود دارند که مخصوصاً برای احیای تارهای مو، تشویق رشد مجدد و جلوگیری از نازک شدن بیشتر فرموله شدن. این درمان‌ها رو دم دست داشته باشید تا وقتی مشتری‌ای با مشکل ریزش مو مراجعه کرد، همه چیز رو برای نیازهاش آماده داشته باشید.

ابزارهای مناسب خانگی رو پیشنهاد بدید

سعی کنید به مشتری‌هاتون کمک کنید ابزارهای مناسب خونگی برای جلوگیری از آسیب بیشتر پیدا کنند. مثلاً، به مشتری‌هاتون بگید که برس‌هایی با موهای نرم و طبیعی انتخاب کنند تا از کشیدگی، کشش و شکنندگی جلوگیری بشه.

همچنین می‌تونید یه لیست آماده از ماسک‌های خونگی تهیه کنید که می‌تونه به ترمیم و محافظت از موی مشتری‌تون کمک کنه تا بتونن در خونه روی موهاشون کار کنند بدون اینکه مجبور باشن هر هفته به سالن بیان.

یه نکته عالی دیگه برای جلوگیری از شکنندگی بیشتر اینه که به مشتری‌هاتون توصیه کنید از دماهای بالا و ابزارهای حرارتی استایل مو دوری کنند. اگه این بخش مهمی از روتین مشتری‌هاتونه، بهتره بهشون توصیه کنید که از دماهای خنک‌تر استفاده کنند یا کلاً استفاده از حرارت رو کنار بذارن.

مدل‌های مویی که به مو آسیب نمی‌زنند رو پیشنهاد بدید

به مشتری‌هاتون اطلاع بدید که مدل‌های مویی که موها رو می‌کشن یا فشار میارن ممکنه ریزش موشون رو بدتر کنه. اگه مشتری‌هاتون معمولاً دم اسبی بالا یا بافت‌های محکم انتخاب می‌کنند، بهتره مدل‌های جایگزین پیشنهاد بدید تا از شکنندگی و آسیب بیشتر جلوگیری بشه.

 تشویق به ملاقات با متخصصین پزشکی کنید

بهترین توصیه‌ای که می‌تونیم بهتون بدیم تا به مشتری‌هاتون ارائه بدید اینه که بدونید چه زمانی از حیطه تخصص شما خارجه.

اگه با مشکلات تکنیکی، نشانه‌های طبیعی پیری، استرس یا مشکلات محصول سر و کار ندارید، احتمالاً بهتره مشتری‌هاتون رو به سمت یک متخصص پزشکی هدایت کنید که می‌تونه در درمان خاص اونها کمک کنه.

امیدواریم این راهنمایی‌ها برای شما بیشتر از حد مفید بوده باشه. آیا نکات خاص خودتون رو دارید که می‌خواید با همکارهای آرایشگرتون در زمینه جلوگیری از ریزش مو به اشتراک بگذارید؟ اونها رو در بخش نظرات بنویسید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *