چطور به عنوان آرایشگر رابطه‌تون رو با مشتری‌ها قوی‌تر کنید؟

آرایشگری یه حرفه منحصر به فرده که بر پایه روابط ساخته شده. خیلی از کسب و کارهای دیگه هم این دیدگاه رو نسبت به مشتری‌هاشون دارن، اما آرایشگرها این شانس رو دارن که هر روز این رو تجربه کنن.

روزی نیست که با مشتری‌ها در ارتباط نباشی، جامعه کاریت رو نسازی و مستقیماً درگیر روابطی نباشی که کسب و کارت رو پیش می‌برن. اگه تو ایجاد ارتباط و حفظ روابط سالم با مشتری‌هات عالی عمل کنی، راه زیادی تا داشتن یه کسب و کار آرایشگری موفق نداری.

درسته که عوامل زیادی کیفیت رابطه‌ت با مشتری‌ها رو تعیین می‌کنن، اما ارتباط یکی از مهم‌ترین چیزهاست که نقش داره.

ارتباطات شخصی‌سازی شده چه فایده‌ای برای رابطه با مشتری داره؟

ارتباط واضح و مداوم با مشتری‌هات، یه پایه محکم برای رابطه‌ت باهاشون میسازه. وقتی این پایه رو محکم کردی، باید قدم‌های بیشتری برداری تا ارتباطی که داری رو رشد بدی و به سطح بالاتری ببری.

ارتباطات شخصی‌سازی شده یه راه عالی برای این کاره. وقتی به جای ارتباطات استاندارد، از ارتباطات شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنی، داری به مشتری‌هات این پیام رو می‌دی که براشون اهمیت قائلی و تلاش می‌کنی تجربه‌شون فوق‌العاده باشه.

یه رابطه شخصی‌تر بساز

تو این دوره‌ای که همه جا پر از برندسازی و بازاریابی دیجیتاله، بیشتر مردم با سیل ایمیل‌ها، پیامک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روبرو میشن. اگه تا حالا چند روز صندوق ایمیلت رو چک نکرده باشی، می‌دونی چقدر می‌تونه خسته‌کننده (و آزاردهنده) باشه.

بیشتر این ارتباطات – حتی تو صنعت آرایشگری – کمپین‌های بازاریابی استاندارد و یکسانی هستن که در بهترین حالت، فقط اسم مشتری رو تو عنوان می‌ذارن. هیچ چیز شخصی یا جذابی در این سبک ارتباط نیست و ممکنه حتی نتیجه عکس بده.

وقتی از ارتباطات شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنی، کم کم یه رابطه شخصی‌تر با مشتری‌هات شکل می‌دی. هرچی رابطه شخصی‌تر باشه، بیشتر همدیگه رو می‌شناسید و ارتباطتون قوی‌تر میشه. این یعنی یه رابطه پایدارتر و معنادارتر که به نفع هر دو طرفه.

مشتری‌ها رو بیشتر نگه دار

نگه داشتن یه مشتری خیلی راحت‌تر و کم هزینه‌تره تا جذب یه مشتری جدید. ارتباط شخصی‌سازی شده می‌تونه معجزه کنه واسه نگه داشتن مشتری‌هات. اعتماد می‌سازه، نشون میده که قدردان حضورشون هستی و اون لمس شخصی رو که هر رابطه‌ای – حتی رابطه حرفه‌ای – بهش نیاز داره، فراهم می‌کنه.

وفاداری مشتری واسه آرایشگاه‌ها خیلی مهمه. از ارائه خدمات عالی گرفته تا راه‌اندازی یه برنامه وفاداری مشتری، هر ابزاری که بتونه به نگه داشتن مشتری کمک کنه، ارزش بررسی و سرمایه‌گذاری داره. ارتباط شخصی‌سازی شده هم از این قاعده مستثنی نیست.

مشارکت مشتری رو بیشتر کن

وقتی از روش‌های ارتباطی سنتی استفاده می‌کنی، انگار داری ایده‌هات رو به دیوار می‌کوبی و امیدواری یه چیزی به مشتری بچسبه و جذبش کنه. این چه واسه یه کمپین بازاریابی استاندارد صدق می‌کنه، چه واسه یه ایمیلی که بعد از آخرین مراجعه مشتری به آرایشگاهت ارسال میشه.

ارتباط شخصی‌سازی شده برعکس عمل می‌کنه – یه ترجیح یا نیاز رو تشخیص میده و سعی می‌کنه اون رو برآورده کنه. به عبارت دیگه، تو داری کار رو انجام میدی، نه مشتری. این باعث میشه مشتری احساس ارزشمندی کنه و موانع بین جایی که الان هست و جایی که تو می‌خوای باشه رو از بین می‌بره. از یادآوری نوبت بعدیشون گرفته تا پیشنهاد تخفیف روی محصول مورد علاقه‌شون، شخصی‌سازی ارتباطت با هر فرد قطعاً مشارکتشون رو بیشتر می‌کنه.

یه جاده دوطرفه بساز

به عنوان یه کسب و کار، ارتباط اغلب می‌تونه مثل داد زدن تو خلأ یا یه رویکرد یک طرفه به رابطه با مشتری به نظر برسه. هیچ کدوم از این حس‌ها برای ساختن یه ارتباط قوی و پایدار مفید نیست.

ارتباط شخصی‌سازی شده در رو به روی یه رابطه دوطرفه باز می‌کنه. از طریق این رد و بدل کردن، ارتباطت قوی‌تر میشه و هم تو و هم مشتریت از نتیجه‌ش سود می‌برید. با گذشت زمان، رابطه‌ای که می‌سازی به یه رابطه آرایشگر-مشتری تبدیل میشه که فراتر از یه کوتاهی مو گاه به گاهه.

آرایشگاه‌ها از قدیم نقش اساسی تو جوامعشون داشتن. اونا فقط جایی برای دریافت خدمات نیستن؛ مراکزی هستن که آدم‌های مختلف دور هم جمع میشن تا معاشرت کنن، ارتباط برقرار کنن و با هم پیوند بخورن. خلاصه، اونا سازنده‌های جامعه هستن چون سازنده‌های روابط هستن.

اگه می‌خوای این نقش رو تو جامعه خودت به عهده بگیری – یا فقط کسب و کار آرایشگریت رو با شناخت بهتر مشتری‌های وفادارت تقویت کنی – ارتباط شخصی‌سازی شده ضروریه.

تو یه شرکت بی‌چهره نیستی؛ تو یه آرایشگاهی که تلاش می‌کنه با هر فرد با احترام و مراقبت رفتار کنه.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *