تلفن واتس اپ اینستاگرام

رنگ کردن موی آقایان در خانه

در دوران دبیرستان به مدت سه سال رنگ طبیعی موهایم را ندیدم. باوجوداینکه مدرسه استفاده از رنگ‌های غیرمعمول را ممنوع کرده بود، من هرچند ماه یک‌بار در حمام خانه بیش‌ازپیش از این قانون تخطی می‌کردم. شوق من نسبت به رنگ مو تا دورۀ دانشگاه ادامه داشت تا اینکه روزی برخلاف توصیۀ یکی از دوستان آرایشگرم، کمی پا را فراتر گذاشتم. از جزئیات ناخوشایند این ماجرا بگذریم، اما همین بس که بگویم تنها راه ‌چاره‌ام این بود که موهایم را بتراشم.

هدف من از گفتن این ماجرا هشدار دادن به شما بود و نه این که شما را از رنگ کردن موهایتان دلسرد کنم. رنگ کردن مو فرایندی دوپهلو است. چرا که اگر به‌درستی انجام شود نتیجۀ آن می‌تواند شگفت‌انگیز باشد، اما همچنین ممکن است عواقب بسیار، بسیار بدی به دنبال داشته باشد. برای رنگ کردن موهای آقایان دلایل زیادی وجود دارد: به‌عنوان‌مثال داشتن چندین و چند تار موی سفید، بی‌روح به نظر رسیدن رنگ موها، ایستادن در مقابل همسرتان و یا این که صرفاً حوصلۀ شما سر رفته و غیره و غیره. درصورتی‌که قصد دارید خودتان دست‌به‌کار شوید و موهایتان را رنگ کنید بهتر است یکسری نکات را بدانید.

بهترین رنگ مو برای مردان

اول‌ازهمه این نکته را ذکر کنیم که مردان هم می‌توانند موهایشان را رنگ کنند و این موضوع عجیبی نیست. در حقیقت، تعداد مردانی که موهای خود را رنگ می‌کنند بیش از تصور شما است و منظور ما صرفاً هنرمندانی مثل زین مالیک یا بد بانی نیست. اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید، از حمایت همه‌جانبة ما برخوردارید. اولین گام برای موفقیت‌ در این امر، این است که مشخص کنید قصد دارید موهای خود را چه رنگی کنید. درصورتی‌که قصد دارید موهای خود را دکلره کرده و یا از رنگ‌های فانتزی استفاده کنید، فرایند آن تفاوتی اساسی با دیگر رنگ‌ها دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. بااین‌حال، اکثر مردانی که به دنبال رنگ کردن موهایشان هستند، می‌خواهند ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند، به‌عنوان‌مثال موهایشان روشن‌تر به نظر برسد یا موهای سفید خود را پنهان کنند.

دراین‌رابطه احسان نجاریان می‌گوید: «این کار مثل این است که بخواهید با پرتاب دارت به چشم گاوی ضربه بزنید.». «اگر که بیش از حد مو را روشن کنید، آن را نارنجی نشان می‌دهد، اما اگر بیش از حد مو را سیاه کنید، سیاهی‌اش واقعاً تند و خشن به نظر می‌رسد.». به‌صورت کلی توصیه می‌شود که نسبت به رنگ طبیعی موهای خود، آن‌ها را بیش از دو درجه تیره‌تر یا یک درجه روشن‌تر نکنید. درصورتی‌که می‌خواهید موهای خود را روشن‌تر کنید به «لیفت» بیشتری نیاز دارید، «لیفت» اصطلاحی به معنی ازبین‌بردن رنگ طبیعی مو است. باتوجه‌به این که در خانه، درجۀ رنگ مو قابل تنظیم نیست، رنگ‌های روشن‌تر حاوی مواد بیشتری مثل پراکسید هیدروژن هستند که می‌تواند موهای شما را نارنجی یا برنجی‌رنگ کند.

نکتۀ دیگری که باید از قبل در نظر داشته باشید میزان ماندگاری رنگ مو است. شاید فکر می‌کنید که تمامی رنگ موها دائمی هستند، اما در حقیقت سطوح متفاوتی از ماندگاری وجود دارد. رنگ‌های دائمی کم‌رنگ و محو می‌شوند، اما هرگز به‌طورکلی پاک نمی‌شوند. رنگ‌های دائمی گزینۀ مناسبی برای تغییر کامل رنگ مو یا پوشاندن کامل موهای سفید هستند. رنگ موهای موقت و نیمه دائمی در نهایت به‌طورکلی پاک می‌شوند. رنگ موی نیمه دائمی حدود شش تا هشت هفته ماندگاری دارد و با هر بار شستن به‌تدریج محو می‌شود. رنگ مو موقت صرفاً رنگ را بر روی مو رسوب می‌دهد (به این معنی که شما فقط می‌توانید موهایتان را تیره‌تر کنید) و سریع‌تر از رنگ‌های نیمه دائمی پاک می‌شود. رنگ‌های موقت و نیمه دائمی برای استتار کردن موهای سفید گزینه‌های مطلوبی هستند، اما نمی‌توانند کاملاً آن‌ها را بپوشانند و برای مبتدیانی که واقعاً به رنگ کردن موهایشان نیاز دارند گزینۀ مناسبی هستند، چرا که در نهایت محو می‌شوند.

چطور به‌صورت حرفه‌ای موهای خود را در خانه رنگ کنیم

فارغ از اینکه چه رنگی را برای موهای خود انتخاب کرده‌اید، تقریباً استفاده از همۀ رنگ‌ها فرایند یکسانی دارد. طبق گفته احسان نجاریان رنگ موهای خانگی، مانند رنگی که از داروخانه می‌توانید تهیه کنید، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که «برای همه مناسب باشند». «شما اُکسیدان و رنگ را با هم مخلوط می‌کنید، آن را روی موهایتان می‌گذارید و تمام.». انواع مختلفی از رنگ مو وجود دارد، در نتیجه قبل از استفاده همیشه دستورالعمل‌ها را بخوانید (توصیه می‌شود که دستورالعمل‌ها را دو بار بخوانید تا مطمئن شوید به‌خوبی آن‌ها را متوجه شده‌اید). سپس نکات زیر را به‌منظور به‌حداقل‌رساندن میزان اشتباهات مطالعه کنید و اگر هنوز سردرگم هستید، می‌توانید با مشاوری مجازی صحبت کنید تا به سؤالات شما پاسخ دهد و شما را در این فرایند راهنمایی کند.

1. برای موفقیت در این فرایند محیط را برای رنگ کردن مو آماده کنید

احسان نجاریان در این باره می گوید: «تلۀ شماره یک در حین استفاده از رنگ مو آماده نبودن است.». «از این که تمام ابزار موردنیاز مثل زمان‌سنج و دستکش را آماده کرده‌اید و فضای خوبی نیز برای انجام این کار دارید اطمینان حاصل کنید.». همچنین وی توصیه می‌کند در زمان رنگ‌کردن موها، لباس خود را از تن خارج کنید تا لباس‌هایتان رنگی نشود، یا حداقل یک پیراهن کهنۀ دکمه‌دار بپوشید تا لازم نباشد سرتان را از درون یقه‌اش عبور بدهید. وی‌ می‌گوید: «مهم‌ترین نکته این است که باید از داشتن زمان کافی برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید. چرا که عجله کمکی به بهترشدن نتیجۀ این فرایند نخواهد کرد.».

2. موهای خود را قبل از رنگ کردن تمیز کنید، اما نه بیش از حد

طبق گفته احسان نجاریان: «از کاملاً خشک بودن موهایتان اطمینان حاصل کنید، اما در روزی که قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، آن‌ها را با شامپو نشویید.». «از روز قبل موها را بشویید و از هیچ محصول حالت‌دهنده‌ای استفاده نکنید. چرا که به چربی طبیعی پوست سر نیاز داریم.». چربی طبیعی پوست سر به‌عنوان سدی محافظ عمل کرده و نه‌تنها از پوست سر شما در برابر سوزش و حساسیت محافظت می‌کند، بلکه از نفوذ بیش از حد رنگ نیز جلوگیری می‌کند. توصیۀ وی این است که در صورت امکان سه روز قبل از رنگ‌کردن موهایتان، آن‌ها را با شامپو بشویید، مخصوصاً اگر در مورد تجمع بیش از حد محصول بر روی موهایتان نگران هستید می‌توانید از شامپوهای شفاف‌کننده استفاده کنید.

3. قبل از رنگ‌کردن موهایتان از چیزی که مانع رنگی شدن پوست سر شود استفاده کنید

بزرگترین تفاوت رنگ موی خانگی و رنگ موی حرفه‌ای در میزان غلظت آن‌ها است چرا که معمولا رنگ‌موی خانگی غلظت کمتری دارد. این موضوع باعث می‌شود رنگ موی خانگی راحت‌تر با دست پخش شود، اما همچنین ممکن است راحت‌تر روی پوست چکه کند. قبل از شروع، در اطراف خط موی خود وازلین یا آکوافور بمالید تا به عنوان مانعی در برابر هر گونه قطرۀ رنگ عمل کند. احسان نجاریان می‌گوید: «بالا و پشت گوش‌هایتان و پشت گردنتان را فراموش نکنید».

4. حال، زمان رنگ‌کردن مو است

تنها زمانی رنگ مو را باز کنید که در آرامش کامل هستید و تمام مراحل اولیه انجام شده‌اند. بار دیگر دستورالعمل‌ها را بخوانید. برخی از رنگ‌‌های مو نیاز به مخلوط کردن دارند و برخی دیگر خیر. در صورت نیاز با دستکش آن‌ها را مخلوط کنید. سپس به‌صورت تکه‌تکه رنگ مو را بری روی موهای خود بمالید. درصورتی‌که می‌خواهید تمام موهای خود را رنگ کنید معمولاً باید از قسمت جلویی موها شروع کنید و بعد قسمت‌های عقبی را رنگ کنید و اگر قصد دارید موهای سفید خود را بپوشانید از عقب به جلو رنگ کنید. اگر در جعبۀ رنگ موی شما برس وجود دارد می‌توانید از آن استفاده کنید یا می‌توانید با دست این کار را انجام بدهید. احسان نجاریان می‌گوید: «از استفادۀ بیش از حد محصول نترسید چرا که احتمال رنگ نشدن قسمتی از موها را به حداقل می‌رساند.». وی همچنین توصیه می‌کند از دو آیینه استفاده کنید تا بتوانید پشت موهای خود را هم به‌خوبی رنگ کنید. برخی از رنگ موهای خانگی برای افراد مو بلند طراحی شده‌اند در نتیجه اگر موهای کوتاهی دارید ممکن است نیازی به استفاده از تمام رنگ نداشته باشید، اما همیشه قبل از اتمام کار، از اینکه رنگ شدت خوبی دارد اطمینان حاصل کنید. وی می‌گوید: «در زمان استفاده از رنگ خجالتی نباشید.».

5. اجازه دهید رنگ مو در مدت‌زمان توصیۀ شده بر روی موهایتان بماند

احسان نجاریان می‌گوید، زمان توصیۀ شده برای هر رنگ مو متفاوت است مگر اینکه در این امر آموزش‌دیده باشید، در غیر این صورت باید بادقت هر چه تمام دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. «اگر دستورالعمل می‌گوید رنگ باید 25 تا 30 دقیقه بر روی مو بماند، در اجرای این امر دقیق باشید.». هنگامی که زمان توصیه شده به پایان رسید، رنگ بخش کوچکی از مو را پاک کنید. اگر رنگ حاصل شده را دوست دارید، می‌توانید فرایند رنگ‌آمیزی را متوقف کنید. اگر دوست دارید رنگ مو پررنگ‌تر شود، مقدار بیشتری صبر کنید. وی می‌گوید: «اگر موهای خاکستری دارید که به‌راحتی رنگ نمی‌گیرند، بیش از آن چه در دستورالعمل پیشنهاد شده بگذارید رنگ بر روی مو بماند.». همچنین بافت موی شما بر روی زمان موردنیاز محصول نقش دارد. احسان نجاریان می‌گوید: «موهای نازک سریع‌تر رنگ می‌گیرند. از سوی دیگر، موهای ضخیم یا متراکم ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.». برای فهمیدن زمان موردنیاز رنگ می‌توانید آن را بر روی ناحیۀ کوچکی مثل پشت گردن امتحان کنید، تا میزان زمان موردنیاز را متوجه شوید. احسان نجاریان می‌گوید: «اکثر رنگ‌های خانگی برای انواع بافت مو مناسب هستند، اما همین‌طور برای انواع خاصی از مو رنگ‌های خاصی نیز وجود دارد.». به‌عنوان‌مثال، مردان با پوست های تیره ممکن است به دنبال محصولاتی باشند که برای موی آن‌ها طراحی شده است تا از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کنند.

6. بشویید، آب بکشید، تکرار کنید (در صورت نیاز)

پس از پایان زمان توصیۀ شده، موهای خود را زیر دوش بشویید. ممکن است دستورالعمل‌ها توصیه کنند که از شامپو استفاده کنید یا بلعکس، اما بر حسب تجربه شستن موها با شامپو امر مفیدی خواهد بود. درصورتی‌که از رنگ دائمی استفاده کرده‌اید، پس از آب‌کشی کامل، موهای خود را با شامپو بشویید. این کار باعث شسته شدن رنگ اضافی می‌شود و از اینکه رنگ رگه‌ها یا لکه‌هایی برجای بگذارد جلوگیری می‌کند (درصورتی‌که موهایتان را دکلره کرده‌اید، حتماً از شامپو استفاده کنید، در غیر این صورت موهای شما به سفید شدن ادامه خواهند داد). اگر از رنگ موی موقت یا نیمه دائمی استفاده کرده‌اید موهای خود را با شامپو نشویید چرا که این رنگ‌ها با هر بار شستشو کم‌رنگ می‌شوند. هنگامی که موهایتان خشک شد، اگر رنگ موهایتان کمی تیره‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتید، می‌توانید برای کم‌رنگ کردن آن‌ها باز موهایتان را با شامپو بشویید. چه از شامپو استفاده می‌کنید چه نه بعد از شستشو موهای خود را با نرم‌کننده بشویید تا کوتیکول مو را ببندد و به کنترل خشکی و موخوره کمک کند چرا که گاهی اوقات این مشکلات می‌توانند از رنگ مو ناشی شوند.

بیشتر رنگ‌ موهای خانگی از مراحل کلی که به آن‌ها اشاره شد پیروی می‌کنند. اما بسته به این که به دنبال چه رنگ مویی هستید، ممکن است نحوه استفاده از آن‌ها کمی تغییر کند.

توصیه‌هایی دررابطه‌با رنگ موی دودی در خانه

ما درک می‌کنیم که همه آمادگی پذیرش موهای تماماً سفید را ندارند. به گفتۀ احسان نجاریان، بیشتر مردان به این دلیل که می‌خواهند موهای سفید خود را بپوشانند، به سمت رنگ مو می‌روند. مطمئناً می‌توانید تمام موهای سفید خود را با رنگ دائمی رنگ کنید، اما اگر قصد ندارید همۀ آن‌ها را رنگ کنید، بهترین راه‌حل شما روشی به نام رنگ دودی است. به گفتۀ احسان نجاریان: «در این روش از رنگ موی موقت استفاده می‌شود که فقط بر روی مو رسوب می‌کند و رنگ طبیعی آن را از بین نمی‌برد، در نتیجه ممکن است به رنگ طبیعی موهای شما شبیه‌تر شود.». وی توصیه می‌کند از این روش برای رنگ کردن نقاطی مثل شقیقه‌ها که در آن‌ها موهای سفید سریع‌تر ظاهر می‌شوند استفاده کنید. به دنبال رنگ مخصوص موهای سفید بگردید. احسان نجاریان توصیه می‌کند به‌جای شروع از جلوی سر، از پشت سر شروع کنید. وی می‌گوید این کار باعث ایجاد ظاهر طبیعی‌تری می‌شود. وی توصیه می‌کند: «رنگ را به مدت پنج دقیقه بر روی مو بگذارید و سپس قسمت کوچکی را پاک کنید تا ببینید نتیجه به چه شکلی است، چرا که هر چه رنگ بیشتر بر روی موهای شما بماند، موهای شما تیره‌تر می‌شوند.».

نکاتی دررابطه‌با دکلره کردن مو در خانه

در حال حاضر، دکلره کردن بسیار محبوب است و اولین گام ضروری برای داشتن رنگ‌های روشن و رنگارنگ است، اما این کار موضوعی کاملاً متفاوت برای رنگ کردن مو است. به گفتۀ احسان نجاریان: «ضرورت این امر در این است که ارتباط زیادی با طول موهای شما و زمان‌بندی دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود، می‌تواند به سرعت به موهای شما آسیب برساند.». اما خبر خوب برای آقایان این است که هر چه موهای شما کوتاه‌تر باشد، مثلاً اگر موهایتان را تراشیده‌اید، دکلره کردن آن‌ها راحت‌تر است. بر اساس گفتۀ وی: «گرمای پوست سر، باعث سریع‌تر انجام شدن این فرایند می‌شود.» این بدان معناست که اگر موهای شما بلندتر از یک و نیم سانتی‌متر هستند، باید از نوک مو شروع کنید و به سمت ریشه بروید، که این کاری پیچیده است. اگر موهای تیره یا بلندی دارید، ممکن است نیاز داشته باشید چندین بار از دکلره استفاده کنید تا به ظاهری که می‌خواهید برسید (موهای تیره قبل از اینکه به سفیدی برسند، نارنجی‌رنگ می‌شوند) اما نمی‌توانید پشت سر هم از دکلره استفاده کنید چرا که بسیار مضر است. اگر موهای کوتاهی دارید و قصد دارید آن‌ها را دکلره کنید، از دکلره‌های مخصوص استفاده در منزل استفاده کنید. در صورتی که موهای تیره یا بلندی دارید، احسان نجاریان توصیه می‌کند به متخصص مراجعه کنید یا حداقل به مشاورۀ مجازی مراجعه کنید تا بتواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

نکاتی دررابطه ‌با استفاده از رنگ‌های روشن

به‌منظور استفاده از رنگ‌های مد روز و فوق‌العاده روشن مثل صورتی یا آبی، ابتدا باید موها را دکلره کنید (به متن بالا توجه کنید). دکلره کردن رنگ‌دانه‌های طبیعی مو را از بین می‌برد تا رنگ موی فانتزی جدید شما بتواند تاحدامکان روشن شود. سپس، باید چندهفته‌ای صبر کنید. موهای سفید شده عمدتاً آسیب‌دیده‌اند، بنابراین اگر بلافاصله بخواهید آن‌ها را رنگ کنید، نتیجه فاجعه‌بار خواهد بود. در عوض، قبل از اینکه بخواهید آن‌ها را رنگ کنید چندهفته‌ای از حالت دهنده و ترمیم‌کننده استفاده کنید (به این منظور به نکات زیر توجه کنید). هنگامی که موهایتان آماده شد، مراحل بالا را دنبال کنید، تنها این بار از رنگی مثل رنگ‌های روشن استفاده کنید.

توصیه‌هایی دررابطه‌با نکات مهم رنگ کردن مو در خانه

مردان می‌توانند موهای خود را در خانه با رنگ‌های روشن رنگ کنند، اما مثل دکلره کردن، این امر نیز بسیار پیچیده است. احسان نجاریان می‌گوید: «این کار مثل قمار است و شخصاً انجام آن را توصیه نمی‌کنم.». اگر در پی ماجراجویی هستید، رنگی را انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما باشد و «از ابزاری مثل قلم‌مو کوچک استفاده کنید» تا به‌آرامی رنگ را بر روی قسمتی که دوست دارید اعمال کنید. از آن کلاه‌هایی که موها را در آن می‌کشند استفاده نکنید یا سعی نکنید از فویل آلومینیوم به روشی که در سالن‌های زیبایی می‌بینید استفاده کنید. او می‌گوید: «موهای خود را بسیار باظرافت رنگ کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسند.». سپس اجازه دهید رنگ برای مدت‌زمان مناسب بر روی قسمت موردنظر بماند و طبق معمول آن را بشویید.

توصیه‌هایی دررابطه‌با رنگ کردن ریش در خانه

اگر که نگران موهای سفید خود هستید، ممکن است به فکر ریش خود هم افتاده باشید. برخی افراد نسبت به موهای سر، در ریش خود موهای سفید بیشتری دارند و این می‌تواند وسوسه برانگیز باشد تا در زمان رنگ کردن مو، ریش خود را نیز رنگ کنند. اما یک توصیه: این کار را نکنید. تنها در صورتی دست به این کار بزنید که رنگ مورد استفاده به طور خاص برای استفاده روی موهای صورت طراحی شده باشد. به این دلیل که معمولاً رنگ مو بر روی موهای صورت آزمایش نمی‌شود در نتیجه می‌تواند پوست را تحریک کرده و ممکن است روی موهای ضخیم صورت به خوبی کار نکند. بر اساس گفتۀ احسان نجاریان، رنگ می‌تواند چکه کند و « قطعاً شما نمی‌خواهید رنگ مو به دهانتان بچکد». احسان نجاریان می‌گوید: «برای رنگ کردن ریش خود، از رنگ‌های مخصوص ریش استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که باید ریش خود را هر 10 یا 12 روز یک‌بار رنگ کنید، چرا که ریش شما خیلی سریع رشد می‌کند.»

چگونگی ترمیم و تداوم بخشی رنگ مو

آخرین مرحله در هر کار رنگرزی، تازه نگه‌داشتن آن است. منظورم این است که شما این‌همه کار انجام داده‌اید، آیا می‌خواهید به معنای واقعی کلمه همه‌اش هدر برود؟ این‌طور فکر نمی‌کنم. در ابتدا، برای شست‌وشو موهای خود با شامپو برنامه‌ریزی کنید. احسان نجاریان می‌گوید: «هر روز موهای خود را با شامپو نشویید.» حتی رنگ‌های دائمی با هر بار شست‌وشو کم‌رنگ می‌شوند. او توصیه می‌کند حداقل یک روز در میان آن‌ها را بشویید، اگر می‌توانید بیشتر هم صبر کنید، و صرفاً در روزهایی که از شامپو استفاده نمی‌کنید از نرم‌کننده استفاده کنید.

تعویض شامپو و نرم‌کننده نیز ضروری است. شامپوهای سنتی حاوی مادۀ پاک‌کننده‌ای به نام سولفات هستند که می‌تواند به‌سرعت رنگ مو را از بین ببرد. در عوض از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید. در صورت عدم اطمینان، به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای موهای رنگ شده فرموله شده‌اند. بسته به رنگ موهای خود، از شامپویی استفاده کنید که مخصوص آن رنگ طراحی شده است. شامپوهای مناسب موهای بلوند بنفش رنگ هستند تا رنگ نارنجی را کاهش دهند و شامپوهای مناسب موهای قهوه‌ای سبزرنگ هستند تا قرمزی مو را خنثی کنند. اینها به حفظ تازگی رنگ و همچنین جلوگیری از کم‌رنگ‌شدن آن کمک می‌کنند.

بدون توجه به نوع مو، رنگ کردن می‌تواند مو را خشک کند و به آن آسیب برساند. اگر موهای مجعد یا زبر دارید، ممکن است بخواهید به جای شامپو، از نرم کننده – پاک کننده استفاده کنید، که هم موها را تمیز کرده و هم رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند. احسان نجاریان همچنین توصیه می‌کند به طور منظم از ماسک‌های کراتین استفاده کنید تا به احیای چربی‌های طبیعی مو که در سلامت مو نقش دارند کمک کند. او همچنین توصیه می‌کند از روش ایجادکنندۀ پیوند پیش از شامپو به منظور کمک به ترمیم هرگونه آسیب استفاده کنید.

نکتۀ مهم و آخر، برای ترمیم منظم آماده باشید. احسان نجاریان می‌گوید: «آقایان باید به برنامۀ حفظ و نگهداری ماهیانه متعهد باشند.». مخصوصاً اگر از رنگ نیمه دائمی برای پوشاندن موهای سفید استفاده کرده‌اید یا موهای کوتاهی دارید که سریع‌تر از موهای بلند رشد می‌کنند. فقط بیش از این موهای خود را رنگ نکنید. این توصیه را از من داشته باشید، موهای آسیب‌دیده ظاهر خوبی ندارند.