تلفن واتس اپ اینستاگرام

لوگو آرایشگاه مردانه

یک آرایشگر موفق مانند هر کسب‌وکاری به یک لوگوی عالی برای آرایشگاهش نیاز دارد. تصویری اضافه کنید که با مشتریان شما سخن بگوید و پیامی شفاف و به‌یادماندنی در خصوص برند آرایشگاه شما به مشتریان ارسال کند. البته که شما می‌خواهید لوگویتان به چشم بیاید. نگران نباشید، کمکتان می‌کنیم به چنین چیزی برسید.

آنچه فرا میگیرید:

لوگوی آرایشگاه شما گویای قصه کسب‌وکارتان است. در ادامه مهم‌ترین جزئیات در مورد اضافه کردن لوگوی یک آرایشگر جدید به آرایشگاهتان و همچنین بایدها و نبایدهایی را شرح خواهیم داد که باید در این مسیر حواستان به آنها باشد.

چرا لوگوی خوب برای آرایشگاه اهمیت دارد؟

لب کلام این است که لوگوی آرایشگاه نمایانگر دیدگاه شما به کسب‌وکارتان است. لوگو تصویری است که متنی به آن اضافه می‌کنید؛ اما لطفاً بدانید که لوگو چیزی بیشتر از این‌ها است. طرح لوگوی خوب آرایشگاه با هویت برند شما همخوانی دارد و به اولین چیزی تبدیل می‌شود که مشتریان خواهند دید و تنها چیزی است (البته صرف‌نظر از خدمات عالی آرایشگاه شما) که در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند و شما را از سایرین در این صنعت متمایز می‌سازد.

لوگوی خوب آرایشگاه وفاداری به برند را افزایش می‌دهد. لوگو بر روی اقلام بازاریابی، کارت ویزیت آرایشگاه و در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت آرایشگاه شما نقش می‌بندد. لوگوی آرایشگاه شما اغلب اولین تأثیری است که شما برجای می‌گذارید و باید قصه‌ برند سازی شما و سالن آرایشگاه شما را تعریف کند. طرح لوگوی آرایشگاه با رنگ‌های مناسب با ظاهر شیک و حرفه‌ای کمک زیادی به استراتژی بازاریابی شما خواهد کرد. لوگو را راهی برای تبلیغ خدمات و آرایشگاهتان حتی قبل از حضور مشتری در آرایشگاهتان در نظر بگیرید.

معنای لوگوی آرایشگاه

خاستگاه خطوط راه‌راه قرمز و سفید تیر آرایشگاه (باربر پل: باربر پل میله‌ای راه‌راه با رنگ‌های آبی و قرمز و پس‌زمینه سفید است که در آمریکا بر سر درِ آرایشگاه‌ها نصب می‌شود) عملی با نام حجامت است. درگذشته آرایشگرها سعی می‌کردند با کشیدن خون بیماران بیماری‌ها را درمان کنند (البته که دیگر این عمل انجام نمی‌شود!). خط‌خطی‌های قرمز و سفید از باندهای خونی مربوط به این عمل الهام گرفته‌اند. درعین‌حال، باربر پل (تیر آرایشگاه) نماد ابزاری است که افراد در طول فرآیند خون‌گیری به آن چنگ می‌زدند. هدف از خطوط آبی متمایزسازی آرایشگرها از پزشکان بود.

چه چیزی باعث موفقیت لوگوی آرایشگاه می‌شود؟

لوگوها دارای قدرت جلب سریع توجه هستند. مفاهیم و سبک‌های مختلفی را مدنظر قرار دهید که می‌خواهید در نگاه اول لوگوی آرایشگاهتان آنها را نشان دهد. آرایشگاهتان ازلحاظ سبک «سنتی» به نظر خواهد رسید یا «مدرن»؟ در زمان انتخاب چیزی که به طرح لوگویتان اضافه خواهد شد، این چیزها را مدنظر قرار دهید. در لوگوهای آرایشگاه حتی رنگ‌ها نیز بار معنایی دارند.

ازآنجایی‌که لوگوی آرایشگاه قدرت زیادی برای انتقال آنی برند شما و انرژی آن دارد، باید درباره جایگاهی که می‌خواهید آرایشگاهتان در این صنعت داشته باشد، فکری کرده باشید. برای شروع خوب است تا با بعضی از آرایشگرهایتان جلسه طوفان فکری برگزار کنید.

از قبل در خصوص آرایشگاهتان از مشتریان بازخورد بگیرید. چند صفت مهم موردعلاقه‌تان و چند هدف را بنویسید و سپس آنها را به چند «تابلوی ایده» اضافه کنید تا نمایشی بصری از برند سازی، نام و چشم‌انداز خود داشته باشید. می‌توانید هر چیزی از تصاویر آنلاین گرفته تا صفات و حتی یک یا چند رنگ خاص را به این تابلوها اضافه کنید. این تابلوها نقطه شروع بسیار خوبی هستند و به‌صورت تمام‌رنگی مبانی زیبایی‌شناختی مصورسازی یا طرح گرافیکی متعاقب را به شما نشان می‌دهند. این تابلو به شما کمک می‌کنند تا به لوگوی جدید آرایشگاهتان جان ببخشید.

طرح درست لوگوی آرایشگاه کمک می‌کند کسب‌وکارتان حرفه‌ای و متمایز از رقبا به نظر برسد. لوگوی آرایشگاه شما چیز ویژه‌ای دارد که توجه مردم را می‌رباید و نتیجه آن ورود رشک‌برانگیز مشتریان بدون وقت قبلی است که بعداً به مشتریان ثابت تبدیل می‌شوند.

به شما توصیه می‌کنیم پست ما در خصوص طرح تجاری آرایشگاه را بررسی کنید.

چیزهایی که باید در زمان طراحی لوگوی آرایشگاه مدنظر قرار دهید

لوگوی آرایشگاه باید بازتاب برندتان باشد

شهرت آرایشگاه شما در گرو هر چیزی از تک‌تک آرایشگران، دکور، محصولات، خدمات آرایشی ارائه‌شده و موارد دیگر است. طرح لوگوی آرایشگاه شما باید همه‌ این چیزها را نشان دهد. به این ایده‌ها فکر کنید و از خودتان بپرسید: آرایشگاه من چه احساسی در مشتریان ایجاد می‌کند؟ بهترین لوگوی آرایشگاه این حس را القا خواهد کرد.

به مشتریان هدفتان فکر کنید

قبل از هر چیز دیگر باید بدانید که خدمات حرفه‌ای‌تان را برای چه کسانی بازاریابی می‌کنید. نیازهای آنها چیست؟ چه چیزی به بازار اضافه می‌کنید؟ لوگوی آرایشگاه شما باید با این افراد ارتباط برقرار کند پس طرح‌هایی را در نظر بگیرید که برای این گروه جذاب هستند.

تابلوی ایده‌ بسازید

این بخش جالب قضیه است. قیچی را بردارید و جسته‌وگریخته مجلات را ورق بزنید و به سراغ درست کردن چیزی بروید که بی‌کم‌وزیاد «تابلوی نقاشی» نامیده می‌شود. عکس‌هایی را به آن بچسبانید که با برندتان هماهنگ است به رنگ فکر کنید و صفاتی را اضافه کنید که بازتابی از تصویر آرایشگاه شما هستند. دوست دارید به‌عنوان یک آرایشگاه چطور در خاطر بمانید؟ لوگوی آرایشگاهتان چه پیامی را منتقل خواهد کرد؟ کل قضیه درباره‌ پیام است.

لوگوی مناسب برای آرایشگاه را پیدا کنید

بله طرح‌های لوگوی متفاوتی برای آرایشگاه وجود دارد که باید از میان آنها انتخاب کنید. زیبایی این فرایند در همین است. در ادامه نکات مقدماتی به‌صورت خلاصه ارائه می‌شوند. تابلوهای نوشتاری اصلاً دارای نماد گرافیکی نیستند و تنها شامل نام آرایشگاه همراه با متنی در طرح هستند. تابلوی برند برعکس تابلوی نوشتاری است و تصویر یا طرح گرافیکی در کانون توجه قرار دارد. باید متنی به طرح اولیه اضافه کنید تا زمانی که مشتری با آن آشنا شود. در تابلوی ترکیبی هم متن و هم تصویر جای دارد و چیدمان‌های مختلفی برای نمایش آنها دارید. می‌توانید متن و تصویر را با میل خود سفارشی‌سازی کنید. لوگوهای سفارشی انتزاعی دارای ماهیت هندسی هستند و اگر درصدد تبلیغ چیز خاصی در خصوص آرایشگاهتان هستید، آنها عالی هستند. برای تأیید باید متنی به آن بیفزایید. نمادهای خوش‌شانسی گزینه‌های جدیدتر و جالب‌تر هستند درحالی‌که تمثیل‌ها به لوگوی آرایشگاه حال‌وهوای سنتی‌تری می‌دهند.

به سراغ سبک طراحی مناسب بروید

هدف، طرح ساده و تروتمیز است. در اینترنت رنگ‌ها، شکل‌ها و فونت‌های متفاوتی را جستجو کنید که نظرتان را جلب می‌کنند. یادتان باشد که اندازه‌ فونت نقش زیادی در لوگوی آرایشگاه دارد. بیشتر آرایشگاه‌ها برای طرح لوگوی آرایشگاه به دنبال فونت‌های مدرن هستند. هر چیز جزئی که اضافه می‌کنید، مانند باربر پول، باید با برند/ سبک کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشد.

به جا و نحوه استفاده از لوگوی آرایشگاهتان فکر کنید

این امر اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند تصمیم نهایی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. آیا آن را به تابلوی مغازه‌تان اضافه می‌کنید؟ به وب‌سایت یا رسانه‌ اجتماعی‌تان چطور؟ طرح باید در هر یک از این شرایط ظاهر خوبی داشته باشد.

به‌خوبی آن را سبک‌سنگین کنید

قبل از این‌که در خصوص طرح نهایی لوگو به قطعیت برسید، آن را به‌خوبی بسنجید و ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر. آن را به وب‌سایت خود اضافه کنید و رنگی آن را به‌صورت آزمایشی روی ملزومات بازاریابی‌تان بکار ببرید. لطفاً از دوستان و آرایشگرها نظرخواهی کنید، این بازخوردی رایگان است. بدون ارائه هیچ پیش‌زمینه‌ای درباره طرح لوگو از مردم بپرسید که این طرح باعث می‌شود به چه چیزی فکر کنند. ترکیب طرح لوگوی آرایشگاه شما باید بازتاب حال‌وهوای آرایشگاه و مشتریان مطلوب آن باشد. در این مرحله آزاد هستید تا جزئیاتی را اضافه کرده یا تغییر دهید.

 چیزهایی که در هنگام ساخت لوگوی آرایشگاه باید از آنها دوری کنید

گاهی اوقات حتی بهترین لوگوهای آرایشگاه هم در این تله می‌افتند. از هر چیز خیلی کلیشه‌ای یا غیر بدیع اجتناب کنید، شما می‌خواهید چیز جدید و تازه‌ای به برندتان اضافه کنید. از هر چیزی که به‌آسانی درک نمی‌شود بگذرید؛ مشتریان آن را به خاطر نخواهند سپرد. لوگوی آرایشگاه نباید چیزی باشد که در حال‌ حاضر مد روز است، مد به‌سرعت تغییر می‌کند. درنهایت لوگوی آرایشگاه ارزان و بی‌کیفیت وسوسه‌تان نکند. چیزی را انتخاب کنید که بعد از سال‌ها بتوانید به آن افتخار کنید.

چطور برای آرایشگاه لوگو بسازم؟

برای ساخت لوگوی عالی برای آرایشگاه روش‌های زیادی وجود دارد. حتی با بودجه کم‌تر می‌توانید دوز خلاقیت را بالا ببرید و به نتایج شگفت‌انگیزی برسید. ایده‌های زیر در شروع کار به شما کمک خواهند کرد:

1. بین دوستان، مشتریان و آرایشگرهایتان یک رقابت طراحی ترتیب بدهید

این رقابت می‌تواند یک رویداد ویژه همراه با جایزه (خدمات رایگان، اصلاح ریش یا وجه نقد) برای برنده باشد. آنها شما را شگفت‌زده خواهند کرد و الهام‌بخش چیزهای عالی برای لوگوی خلاقانه آرایشگاه شما خواهند بود.

2. از لوگو ساز آرایشگاه استفاده کنید

برای ایجاد یا سفارشی‌سازی طرح می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مناسب این کار استفاده کنید.

3. یک طراح خبره استخدام کنید

می‌توانید برای استخدام طراح به سایت‌های مختلف مراجعه کنید. جزئیات و فایل‌های مربوطه را اضافه کنید و سپس همه‌چیز حی‌وحاضر است. لازم نیست بابت وکتورها، فونت، نمادها، تایپوگرافی نگران باشید، شما فقط نیازهای خود در خصوص طرح را ابراز می‌کنید و درباره لوگویتان بازخورد می‌دهید.

4. از دوستانتان بپرسید

از دوستان و خانواده‌تان بپرسید که آیا آنها طراح محلی برای معرفی به شما می‌شناسند یا خیر. همچنین با این کار قیمت مناسب‌تری پیدا خواهید کرد.

5. از نرم‌افزار یا وب‌سایت طراحی استفاده کنید

برای جستجو و ایجاد طرح خود از canva.com یا ابزار مقرون‌به‌صرفه‌ مشابه استفاده کنید. این کار به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

6. کار را با یک الگو شروع کنید

آنچه می‌خواهید را جستجو کنید و خیلی ساده الگوی لوگو را از وب‌سایت های فروش لوگو خریداری کنید. می‌توانید چیزی به آن اضافه کنید و رنگ‌ها و جزئیات را تغییر دهید تا زمانی که لوگوی موردپسندتان را طراحی کنید. همچنین می‌توانید برای شروع کار به دنبال الگوهای رایگان باشید.

در زمان شروع کسب‌وکار جدیدتان حواستان باشد حتماً از نرم‌افزار آرایشگاه استفاده کنید تا به راحت‌ترین روش آن را مدیریت کنید.

ایده‌های لوگوی آرایشگاه برای شما

ما به دنبال لوگوهای آرایشگاه الهام‌بخش برای شما گشتیم تا در شروع این فرایند به شما کمک کنیم. می‌توانید از میان انواع لوگوهای زیر انتخاب کنید:

لوگوی کلاسیک آرایشگاه

طرح لوگوی خلاقانه‌ آرایشگاه

لوگوی سیاه آرایشگاه

لوگوی سبک قدیمی آرایشگاه

لوگوی طلایی آرایشگاه

لوگوی سیاه‌وسفید آرایشگاه

لوگوی مدرن آرایشگاه

جمع بندی

یادتان باشد که طراحی بهترین لوگوی آرایشگاه برای کسب‌وکارتان یک فرایند است. وقت بگذارید و از آن لذت ببرید. این فرصت شما برای اضافه کردن چیزی ویژه و «اسم درکردن» آرایشگاهتان است. طرح لوگوی کسب‌وکار چه یک نماد مدرن باشد یا قیچی و شانه شیک، اطلاعات بسیار زیادی اضافه خواهد کرد. لوگوی آرایشگاه نهایتاً چیزی است که هم بسیار شخصی و هم بسیار عمومی است. با خیال راحت رنگ‌های مختلف و تصویری جدید را امتحان کنید یا فونت‌های متفاوتی به آن اضافه کنید. نتیجه نهایی باید چیزی باب دلتان و همچنین مظهر آرایشگاهتان باشد.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *