چطور به عنوان یک آرایشگر با تورم روزافزون مقابله کنیم؟

آرایشگرهای عزیز، نمیشه از این واقعیت فرار کرد – تورم همه‌جا هست و روی همه افراد تاثیرات متفاوتی میذاره.

ما این مقاله رو ننوشتیم که شما رو به وحشت بندازیم. تورم چیزیه که اقتصاد به صورت دوره‌ای باهاش درگیره – نه آخر دنیاست و نه پایان حرفه شما. درسته، ممکنه تو ماه‌های آینده اوضاع یکم سخت به نظر برسه.

شاید حس کنید دارید یه نبرد بی‌فایده رو پیش می‌برید.

ولی کارهای زیادی هست که می‌تونید انجام بدید – و کارهایی که سالن شما می‌تونه انجام بده – تا با تورم مقابله کنه. آیا این مشکل رو به طور کامل حل می‌کنه؟ احتمالاً نه. اما اگه یه سیستم خوب داشته باشید که بتونه از تاثیرات تورم دور بمونه، سالن شما (و حرفه‌تون) در وضعیت خوبی خواهد بود. اینجا چند تا نکته کوچیک هست که می‌تونید تو ماه‌های آینده اجرا کنید تا با تورم مبارزه کنید و به سالنتون یکم فضای تنفس بدید – مهم نیست چه اتفاقی پیش بیاد.

نکات مهم برای مبارزه با تورم

به عنوان یک نکته مهم، ما نمی‌گیم که این نکات تنها راه مبارزه با تورم هستن. همچنین نمی‌گیم وقتی این نکات رو اجرا می‌کنید، راز نجات از تورم رو پیدا کردید.

اما می‌گیم که این نکات مفید هستن و می‌تونن تغییرات کوچیک ولی تاثیرگذاری در نحوه برخورد سالن شما با تورم در روزمره ایجاد کنن. همچنین می‌تونن روی درآمد نهایی شما هم تاثیر بذارن.

قیمت‌ها رو افزایش بدید، اما با دقت

متاسفانه، تورم یعنی وقتشه که قیمت‌هاتون رو بالا ببرید. می‌دونیم، می‌دونیم – تصمیم سختیه، مخصوصاً وقتی مشتری‌هاتون هم ممکنه در تنگنا باشن. ما این تردید رو درک می‌کنیم. احتمالاً مدام بین احساس نیاز به افزایش قیمت‌ها و ترس از دست دادن مشتری‌ها به خاطر این افزایش قیمت در نوسان هستید.

ببینید چیه. وقتی تورم میاد، افزایش قیمت‌ها گاهی اجتناب‌ناپذیره – فقط باید تو تصمیم‌گیری‌هاتون دقت کنید. سعی کنید هوشمندانه قیمت‌هاتون رو بالا ببرید. شاید فقط بعضی خدمات رو تغییر بدید به جای اینکه یه تغییر کلی روی همه خدمات منوتون اعمال کنید. استراتژیک عمل کنید. اما مهم‌تر از همه، شفاف باشید.

به مشتری‌هاتون توضیح بدید که این افزایش قیمت‌ها از کجا میاد و چرا دارید این تغییرات رو اینطوری اعمال می‌کنید. در نهایت، شما یه کسب و کار هستید و در حالی که باید به خوشحالی مشتری‌هاتون حساس باشید، هنوز هم یه کسب و کار دارید که باید اداره‌ش کنید. قول می‌دیم که یه حد وسط خوب وجود داره – و خیلی از مشتری‌هاتون (امیدواریم همه‌شون در واقع) درک می‌کنن.

گردش کار رو ساده کنید و هر جا می‌تونید خودکارسازی کنید

یه نگاهی به گردش کارتون بندازید و ببینید کجاها دارید وقت و پول رو هدر می‌دید. چه چیزهایی رو می‌تونید خودکار کنید؟ چه چیزهایی رو می‌تونید ساده‌تر کنید؟ اگه این مسائل رو حل کنید، می‌تونید وقت کمتری رو صرف کارهایی کنید که درآمدزا نیستن و وقت بیشتری رو به کارهایی اختصاص بدید که درآمد دارن.

به فرآیند بازاریابی ایمیلی‌تون فکر کنید – راهی برای خودکارسازیش هست؟ نوبت‌دهی چطور؟ برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی چی؟ راه‌هایی برای ساده‌سازی این فرآیندها هست که وقت با ارزشتون رو کمتر صرف کارهایی کنید که ممکنه بلافاصله پول زیادی براتون نیارن؟

یه نگاه دقیق به حاشیه سودتون بندازید

شاید کار مورد علاقه‌تون نباشه، اما دوران تورم زمان خوبیه که حاشیه سودتون رو ارزیابی کنید.

یه نگاه دقیق بندازید و بپرسید، چطور می‌تونم این حاشیه‌ها رو افزایش بدم؟ چه چیزهایی رو باید کم کنید و چه چیزهایی رو باید اضافه کنید تا این حاشیه‌ها افزایش پیدا کنن؟ می‌دونیم – این فرآیند معمولاً سرگرم‌کننده نیست. اما وقت گذاشتن برای ارزیابی و بررسی می‌تونه تفاوت بزرگی ایجاد کنه.

و صادقانه بگیم، همین که در مورد چیزی که باهاش سر و کار دارید مطلع باشید و این دانش رو موقع تصمیم‌گیری در دست داشته باشید، یه تقویت بزرگ برای قدرت شما در نبرد با تورم هست.

هر جا می‌تونید هزینه‌ها رو کم کنید، حتی اگه دردناک باشه

آره، اون توصیه ناخوشایند دوباره سر و کله‌ش پیدا شده – بعضی هزینه‌ها رو کم کنید. می‌دونیم این کار مورد علاقه هیچکس نیست، اما گاهی شرایط سخت نیاز به تصمیم‌های سخت داره. چه هزینه‌هایی رو می‌تونید حذف کنید تا به افزایش اون حاشیه‌های سود کمک کنه؟ فکر می‌کنید چه چیزی وقتی پول کم میاد بیشترین تفاوت رو ایجاد می‌کنه؟

باید به جای برون‌سپاری به یه سرویس، خودتون لباس‌شویی انجام بدید (می‌دونیم، به نظر بد میاد)؟ باید به یه محصول ارزون‌تر (ولی به همون اندازه موثر) برای پشت میزتون تغییر کنید؟

کلی تغییرات کوچیک ولی تاثیرگذار هست که می‌تونید برای کاهش هزینه‌ها انجام بدید. و صادقانه بگیم، ممکنه بعضی هزینه‌های باقی‌مونده تو برنامه کسب و کارتون باشه که دیگه بهشون نیازی ندارید. الان وقت خوبیه که به هزینه‌هاتون رسیدگی کنید و بعضی تغییرات رو اعمال کنید.

پذیرای مشتری‌های جدید باشید

چه خوشتون بیاد چه نه، تورم یعنی احتمالاً باید به روی یه مشتری هدف جدید باز باشید. اگه قیمت‌هاتون داره بالا میره، ممکنه دنبال مشتری‌هایی باشید که بیشتر با اون رده قیمتی جور در میان. نمی‌گیم مشتری‌های قبلی‌تون رو ول کنید، می‌گیم آماده و پذیرای یه بخش جدید از مشتری‌ها باشید.

این از خیلی جهات خوبه. نه تنها کمتر مشکلی برای جذب پایگاه مشتری‌هاتون خواهید داشت، بلکه احتمالاً می‌تونید خدمات جدیدی رو هم معرفی کنید که برای این بازار جدید جذاب باشه.

به تجدید موجودی لوازم در اسرع وقت فکر کنید

ما اهل ترس‌پراکنی نیستیم – و صادقانه بگیم، نمی‌خوایم وانمود کنیم می‌دونیم تو چند ماه آینده چه اتفاقی می‌افته. اما فکر می‌کنیم عاقلانه‌ست که وضعیت فعلی‌تون رو بررسی کنید و واقع‌بین باشید.

فکر می‌کنید هزینه‌های تامین در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کنه؟ حس می‌کنید زنجیره تامین در نتیجه این قضیه داره کندتر و کندتر میشه؟ اگه اینها چیزهایی هستن که دارید می‌بینید و تجربه می‌کنید، به ذخیره کردن لوازم‌تون قبل از اینکه همه چیز احتمالاً کندتر یا گرون‌تر بشه فکر کنید.

اگه چیزهایی هست که می‌دونید ازشون استفاده می‌کنید، همین الان سفارش اضافه بدید. هزینه اولیه ممکنه الان اذیت کنه، اما اگه قیمت‌ها بعداً بالا بره، احتمالاً از خود تجاری‌تون در گذشته به خاطر این دوراندیشی تشکر می‌کنید. مشخصاً، دیوونه نشید و بودجه‌تون رو خیلی نکشید – فقط به ذخیره کردن لوازم پایه یا محصولاتی که می‌دونید به دست آوردنشون سخت‌تره فکر کنید.

در نهایت، اینکه چطور با تورم مبارزه می‌کنید کاملاً به خودتون بستگی داره – اما این نکات باید کمکتون کنه که برای یه روز دیگه مبارزه آماده بشید. نکته خودتون برای مقابله با تورم برای آرایشگرهای دیگه دارید؟ تو بخش نظرات زیر کامنت بذارید و دانشتون رو به اشتراک بذارید!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *