مراحل آموزش آرایشگری مردانه

آرایشگرها موهای کوتاه را اصلاح کرده و حالت می‌دهند و موهای صورت را مرتب می‌کنند. اگر به خودآرایی علاقه دارید و از تعامل با دیگران لذت می‌برید، آرایشگری می‌تواند مسیر شغلی خوبی باشد. آرایشگرها هنگام کار با مشتریان خود از دانش مراقبت از مو، مدهای روز و خدمات آرایشی استفاده می‌کنند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که آرایشگرها چه کاری انجام می‌دهند، کجا کار می‌کنند، مهارت‌های لازم برای این شغل چیست و مراحلی را که برای آرایشگر شدن باید طی کرد ارائه می‌دهیم.

آرایشگر کیست؟

آرایشگر یک متخصص زیبایی است که موها را کوتاه می‌کند و حالت می‌دهد. آن‌ها معمولا در کوتاه کردن و حالت دادن موهای کوتاه تخصص دارند. آرایشگرها همچنین برای مراقبت از موهای صورت آموزش می‌بینند و می‌توانند به درمان پوست سر نیز کمک کنند. آن‌ها علاوه بر پیرایش، خدمات درمانی اسپا مانند ماساژ را نیز انجام می‌دهند. اجتماعی و خوش‌برخورد بودن نیز بخش بزرگی از شغل آن‌هاست زیرا این کار باعث می‌شود که مشتریان تجربه‌ای عالی داشته باشند.

آرایشگر چه کار می‌کند؟

کار اصلی یک آرایشگر کوتاه کردن موی افراد است. سایر وظایف شغلی عبارتند از:

  • مشاوره با مشتریان برای درک نیازهای استایل آن‌ها
  • کوتاهی و فرم دادن به موهای صورت مشتریان
  • شستن مو با شامپو و نرم‌کننده
  • انجام مراقبت‌های درمانی مو
  • مدل دادن به مو و ارائه راه‌کارهای استایلی
  • نظافت محیط بعد از هر مشتری
  • مرتب کردن شانه‌ها، قیچی‌ها، تیغ و ابزارهای آرایشگری
  • ماساژ صورت، گردن و پوست سر
  • آموزش کارآموزان

مهارت‌هایی برای آرایشگران

آرایشگران موفق ترکیبی از مهارت‌های پیرایش میان‌فردی و فنی را به کار می‌گیرند، مانند:

  • مهارت: کنترل دست‌ها، تعادل و هماهنگی آن‌ها برای کمک به کوتاهی و اصلاح دقیق موها و موهای صورت مشتری مهم است.
  • استقامت: آرایشگرها بیشتر مواقع باید سر پا باشند.
  • خدمات مشتری: ارائه خدمات عالی به مشتریان، آن‌ها را به آرایشگاه می‌کشاند و متضمن تجربه‌ای عالی می‌شود.
  • گوش دادن فعال: مشتریان به آرایشگرها توضیح می‌دهند که چه خدماتی می‌خواهند و ممکن است درخواست‌های خاصی برای استایل شخصی خود داشته باشند.
  • ارتباط: مهارت‌های کلامی برای مشورت با مشتری مفید است و آرایشگران اغلب هنگام کار با مشتری بسیار پر حرف هستند.
  • ارزیابی: آرایشگرها همان‌طور که مشتری را اصلاح می‌کنند کار خود را ارزیابی می‌کنند و باید مراحل بعدی را برای ارائه یک استایل دقیق مشخص کنند.
  • مدیریت زمان: برای آرایشگران مهم است که به برنامه خود پایبند باشند و کار مشتری را به موقع انجام دهند تا بتوانند برای مشتری بعدی خود آماده شوند.

حقوق یک آرایشگر چقدر است؟

آرایشگرها در جهان به طور متوسط 74596 دلار در سال درآمد دارند. این حقوق می‌تواند بسته به سال‌های تجربه، تحصیلات، موقعیت جغرافیایی و کارفرما متفاوت باشد.

محیط کار آرایشگر چگونه است؟

آرایشگرها اغلب در سالن‌ها یا آرایشگاه‌ها کار می‌کنند اما می‌توانند در هتل‌ها، اسپاها، بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی نیز استخدام شوند. آرایشگرها، بسته به تعداد مشتریانی که می‌خواهند در روز کار کنند و خواسته‌های کارفرمایشان، می‌توانند در برنامه‌های کاری خود تا حدودی انعطاف داشته باشند. یک آرایشگر ممکن است بعد از کار در آرایشگاه و افزایش مشتری، بخواهد برای خودش مغازه باز کند.

مراحل آرایشگر شدن

اگر به دنبال حرفه آرایشگری هستید می‌توانید این پنج مرحله را برای تبدیل شدن به یک آرایشگر دنبال کنید:

1. یک برنامه آموزشی انتخاب کنید

برای آرایشگران مشتاق، سه گزینه معمول برای برنامه‌های آموزشی وجود دارد:

دوره های آرایشگری

در یک دوره آموزش آرایشگری مردانه، شاگردها حدود یک سال آموزش می‌بینند و بعد می‌توانند مجوز بگیرند. یک مدرسه آرایشگری دوره‌هایی در زمینه کوتاه کردن، مدل دادن و مراقبت از مو ارائه می‌دهد. شاگردها از این خدمات و سایر خدمات پیرایشی تجربه عملی کسب می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند برای آزمون مجوز خود آماده شوند. بیشتر وقت‌ها، شاگردها چگونگی اداره یک آرایشگاه و بهترین شیوه‌های تعامل با مشتریان را نیز می‌آموزند.

دیپلم آرایشگری

دیپلم آرایشگری که معمولا می‌تواند یک تا دو سال طول بکشد تا به پایان برسد. دیپلم آرایشگری شامل دوره‌هایی در مورد مراقبت و سلامت پوست، تکنیک‌های کوتاه کردن و مدل‌دهی مو، شیوه‌های تجارت و قوانین حاکم بر این صنعت است. هنرجوها تجربه پیرایش مشتریان را کسب می‌کنند که به آمادگی برای صدور مجوز کمک می‌کند. برای تبدیل شدن به یک آرایشگر با دیپلم آرایشگری، ممکن است لازم باشد دوره خاصی را در مورد تکنیک‌های آرایشگری بگذرانید زیرا آن‌ها عمدتا روی موهای کوتاه و موهای صورت کار می‌کنند.

کلاس‌های آنلاین

دوره‌های آنلاین هم برای هنرجوهای جدید و هم آرایشگرانی که باید مجوزشان را تمدید کنند یک گزینه است. این دوره‌ها در کسب آموزش مهارت‌های آرایشگری از خود انعطاف نشان می‌دهند. دوره‌ها ممکن است دانشی در زمینه فیزیولوژی، اخلاق تجارت، بهداشت، تکنیک‌های آرایش مو و مراقبت‌های پوستی ارائه دهند.

مجوز آرایشگری مستلزم تجربه کاری با مشتریان است بنابراین هنرجوها نمی‌توانند آموزش خود را کاملا به صورت آنلاین به پایان برسانند اما می‌تواند گزینه مفیدی برای کسب اعتبار باشد که ممکن است به برنامه جامع‌تری منتقل شود.

2. یک دوره کارآموزی بگذرانید

کارآموزی، آموزش ضمن کار یک حرفه است. برنامه آموزش آرایشگری معمولا شامل یک دوره کارآموزی است تا به هنرجوها کمک کند که ساعات کاری لازم برای صلاحیت اخذ مجوز را داشته باشند.

3. در آزمون مجوز شرکت کنید

هنرجو، قبل از آن‌که بتواند به صورت حرفه‌ای تمرین کند، در آزمون مجوز آرایشگری شرکت می‌کند. این آزمون معمولا شامل یک امتحان کتبی است با سؤالاتی در مورد فیزیولوژی مشتری، بهداشت، مراقبت از پوست و اخلاق تجارت و یک بخش فیزیکی که دانش‌آموزان باید مهارت‌های آرایشگری خود مانند اصلاح، شستن، سشوار کشیدن و تراشیدن موهای صورت را نشان دهند.

4. به آرایشگاه‌ها درخواست دهید

پس از دریافت مجوز آرایشگری، می‌توانید برای کار در یک آرایشگاه، سالن، اسپا یا مرکز درمانی اقدام کنید. کارفرمایان معمولا موقعیت‌های خالی را به صورت آنلاین اعلام می‌کنند اما ممکن است بخواهید در مورد فرصت‌های شغلی از سالن‌ها یا آرایشگاه‌های محلی که علاقه‌مند به کار در آن‌ها هستید پرس و جو کنید.

5. مجوزتان را تمدید کنید

آرایشگران هرساله مجوز خود را با گذراندن دوره‌ها و تکمیل ساعات کاری حفظ می‌کنند. گرایش‌های اجتماعی و مد می‌تواند بر حرفه آرایشگری و تکنیک‌هایی که آرایشگران به کار می‌برند تأثیر بگذارد و کار مداوم با مشتریان می‌تواند به تسلط بر این گرایش‌ها کمک کند. دوره‌های آموزش مداوم همچنین به آرایشگران کمک می‌کند تا در مورد اقدامات بهداشتی و قوانین تجارت به روز بمانند.