پنج ترفند صرفه‌جویی در هزینه‌های آرایشگاه مردانه

آرایشگرهای مردونه این شانس رو دارن که علاقه‌شون رو دنبال کنن و کاری رو که دوست دارن انجام بدن و در عین حال پول هم دربیارن. از خیلی جهات، این همون رویاییه که بیشتر مردم آرزوش رو دارن – اینکه کاری رو که دوست دارن به عنوان شغل انجام بدن. البته این به این معنی نیست که کار راحتیه. شما هنوزم باید معاش خودتون رو در اولویت قرار بدین و تا جایی که می‌تونین از علاقه‌تون به آرایشگری پول دربیارین.

ایجاد تعادل بین کسب و کار و علاقه می‌تونه چالش‌برانگیز باشه. از مدیریت تورم روزافزون گرفته تا رفتار منصفانه با مشتری‌ها در حالی که سعی دارین حرفه‌تون رو بسازین، موانع مشخصی وجود داره که باید بر اونا غلبه کنین. پیدا کردن راه‌هایی برای مدیریت فشارهای مالی در حالی که هنوز کاری رو که دوست دارین انجام می‌دین، کلید موفقیت و دوام شما به عنوان یه آرایشگره.

پس وقتی می‌تونین تو آرایشگاهتون پول پس‌انداز کنین بدون اینکه از کیفیت کم کنین یا روابطی رو که به سختی با مشتری‌هاتون ساختین خراب کنین، این دقیقاً تعریف یه موقعیت برد-برده. به همین دلیله که ما اینجاییم – تا بهتون چند تا ترفند صرفه‌جویی در هزینه بدیم که ممکنه پتانسیل کامل کسب و کار آرایشگری شما رو آزاد کنه.

صرفه‌جویی در هزینه بدون کم کردن از کیفیت

وقتی سعی می‌کنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنین یا اونا رو کم کنین، همیشه این خطر وجود داره که زیاده‌روی کنین یا چیزی رو که برای کسب و کارتون ضروریه (مثل کیفیت یا خدماتی که ارائه می‌دین) به خطر بندازین. خوشبختانه، چند تا ترفند صرفه‌جویی در هزینه وجود داره که می‌تونه کلی پول براتون پس‌انداز کنه بدون اینکه شما رو با این معماهای پیچیده “یا این یا اون” روبرو کنه.

بدون کاغذ کار کنین

درسته که یه چیزایی درباره کالاهای فیزیکی تو این دنیای دیجیتال هست، ولی دور شدن از کاغذ می‌تونه در درازمدت به نفع کسب و کار آرایشگری شما باشه. استفاده از کاغذ برای زمان‌بندی، پرداخت و غیره سریع جمع می‌شه، مخصوصاً وقتی هزینه‌ش رو در طول چند سال در نظر بگیرین. با انتخاب عملیات بدون کاغذ، می‌تونین این هزینه‌ها رو کم کنین، یا حتی کاملاً از بین ببرین.

خدمات زیادی هستن که می‌تونن عملیات روزانه شما رو بدون استفاده از کاغذ ساده کنن. درسته که این خدمات یه قیمتی دارن، ولی سردردهایی که جلوگیری می‌کنن و کاغذی که صرفه‌جویی می‌کنن، برای بیشتر آرایشگرها ارزشش رو داره، مخصوصاً در طولانی مدت.

محصولات رو عمده بخرین

چه محصولاتی باشه که تو آرایشگاهتون می‌فروشین، چه محصولاتی که هر روز موقع خدمت‌رسانی به مشتری‌ها استفاده می‌کنین، می‌تونین با خرید عمده اونا مقدار قابل توجهی پول پس‌انداز کنین. این کار نه تنها به شما اجازه می‌ده هزینه‌های سربار رو روی اقلامی که برای کارتون کاملاً ضروری هستن کم کنین، بلکه می‌تونه راحت باشه و فرآیند سفارش دادن شما رو هم آسون‌تر کنه.

یه کم کار می‌بره تا بفهمین چقدر از هر محصول تو یه دوره مشخص استفاده می‌کنین و می‌فروشین. ممکنه یه کم آزمون و خطا لازم باشه، ولی وقتی برنامه سفارش‌دهی‌تون رو مشخص کردین، می‌تونین هزینه‌هاتون رو کم کنین و در عین حال تعادل بین موجودی و مصرف محصول رو ساده کنین. این اصل رو می‌شه برای همه چیز از روغن ریش گرفته تا کیسه زباله به کار برد. وقتی بهش عادت کنین، از خودتون می‌پرسین چرا زودتر این کار رو نکردین.

دکوراسیون رو ساده کنین

داشتن یه محیط زیبا و دلنشین تو آرایشگاهتون می‌تونه مشتری‌های جدید رو جذب کنه و باعث بشه مشتریان احساس راحتی کنن. همچنین می‌تونه به ایجاد تصویر برند شما کمک کنه، خلاقیت‌تون رو به نمایش بذاره و ترندها رو، چه فصلی و چه غیر فصلی، در آغوش بگیره. متأسفانه، این کار می‌تونه خیلی گرون تموم بشه، مخصوصاً اگه آدمی هستین که دوست داره همه چیز رو تازه نگه داره.

با ساده نگه داشتن چیزها، استفاده مجدد از دکورهای موقت و انتخاب وسایل تزئینی دست دوم یا بازیافتی، می‌تونین هم از این نون بخورین و هم از اون نون. ممکنه یه کم کار ببره، ولی ما شک نداریم که از پسش برمیاین!

مشتری‌های ثابت رو تشویق کنین

یه برنامه پاداش ممکنه به نظر راهی برای صرفه‌جویی در هزینه نیاد – آخه شما دارین تخفیف و چیزهای رایگان ارائه می‌دین – ولی در درازمدت، به شما کمک می‌کنه هزینه‌ها رو کم کنین. منطق پشت این رویکرد سادست – نگه داشتن مشتری‌ها کم هزینه‌تر از جذب مشتری‌های جدیده. با تشویق وفاداری در قالب یه برنامه پاداش، می‌تونین بازدیدهای مجدد رو هم برای خدمات آرایشگری و هم برای فروش محصول افزایش بدین.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنین

برای خیلی از کسب و کارهای کوچیک، از جمله آرایشگری، شبکه‌های اجتماعی یه تغییر بازی در بازاریابی بوده. با هزینه کم یا حتی بدون هزینه، می‌تونین به یه استخر تقریباً نامحدود از مشتری‌های بالقوه دسترسی پیدا کنین. این یکی از کارآمدترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن کسب و کارتون و جذب مردم به آرایشگاه شماست. چه از قبل فالوور زیادی داشته باشین چه از صفر شروع کنین، یه کم تلاش و خلاقیت می‌تونه به فرصت‌هایی فراتر از تصورتون منجر بشه!

اگه سعی دارین یه کم پول پس‌انداز کنین و در عین حال استانداردهای بالای آرایشگاه‌تون رو حفظ کنین، چند تا راه هست که دقیقاً همین کار رو می‌کنه. پنج مثال بالا یه نقطه شروع عالیه و شما به راحتی می‌تونین روی موفقیتی که ایجاد می‌کنن بسازین.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *