در این مطلب به بررسی ایجاد یک تجربه خوب برای مشتریامون در آرایشگاه پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
روی برندسازی یکدست تمرکز کنیم
یکی از بهترین راهها برای اینکه مطمئن بشیم هر مشتری که میاد آرایشگاه ما یه تجربه خوب داره، اینه که روی یکدست بودن همه چیز تأکید کنیم. از چیزهای بزرگ مثل خدماتی که ارائه میدیم گرفته تا جزئیات به ظاهر کوچیک مثل موزیکی که تو آرایشگاه پخش میشه، هر بخشی از برند ما نقش مهمی تو تجربهای که مشتریهامون دارن بازی میکنه.
یادمون باشه، برند ما فقط لوگو یا متنهای توی وبسایت نیست؛ هر جنبهای از کسب و کار ماست. همه چیز باید شخصیت، اهداف و ارزشهای برند ما رو دقیق نشون بده. درسته که یه تغییر کامل برند میتونه گرون تموم بشه، ولی میتونیم تغییرات کوچیکی ایجاد کنیم که هم به بودجهمون فشار نیاره و هم تأثیرگذار باشه.
در واقع، فقط اینکه تو ظاهر و پیامهامون یکدست باشیم میتونه خیلی کمک کنه. یه برند بسازیم، اون رو ثابت نگه داریم، و اینجوری مشتریهامون دقیقاً میدونن باید انتظار چی رو داشته باشن.
کارهای اجرایی رو ساده کنیم
تجربه مشتری از ما قبل از اینکه پاشو بذاره تو آرایشگاه شروع میشه. هر برخوردی که با برند آرایشگری ما داره، چه حضوری چه آنلاین، باید ساده و روون باشه. ارتباط با ما رو تا جایی که میشه آسون کنیم. اطلاعات تو وبسایتمون رو در دسترس قرار بدیم، آدرس، ساعت کاری و خدماتمون رو شفاف و واضح بنویسیم، و حضور دیجیتالمون رو تو همه پلتفرمهای ممکن یکدست و بهروز نگه داریم.
بعدش، مطمئن بشیم که تجربه نوبت گرفتن ساده باشه. سرمایهگذاری روی یه نرمافزار نوبتدهی میتونه برای این بخش از کار آرایشگاهمون معجزه کنه و فرآیند رو هم برای مشتریها و هم برای خودمون ساده کنه. باید کمترین مانع ممکن بین مشتریهای فعلی و بالقوهمون و رزرو خدماتمون وجود داشته باشه.
همین قضیه برای تجربه مشتری تو آرایشگاه هم صدق میکنه. پذیرش باید بیدردسر باشه و تسویه حساب هم باید بدون مشکل انجام بشه. لجستیک بدیهی و بیاسترس نشونه یه تجربه آرایشگری لاکچریه، و میتونیم با رسیدگی به هر نقطه تماسی که مشتریهامون با برندمون دارن، اون رو بهبود بدیم.
ظاهر کارمون رو ارتقا بدیم
محیطی که تو آرایشگاهمون میسازیم نقش مهمی تو برداشتی که مردم از اون دارن بازی میکنه. یه محیط لاکچری یه برداشت لاکچری ایجاد میکنه، یعنی اینکه ایجاد حال و هوای مناسب مهمه اگه میخوایم تجربه مشتری و رضایتش رو بهتر کنیم.
به جای اینکه کل بودجهمون رو خرج یه بازسازی کامل کنیم، دنبال تغییراتی باشیم که بیشترین تأثیر رو داره. رنگ کردن دیوارها تأثیر زیادی تو تغییر یه فضا داره، پس راه خوبیه برای جون تازه دادن به آرایشگاهمون. مبلمان و میز کار هم مهمن. دنبال تخفیف روی وسایل دست دوم باشیم که با برندمون هماهنگ باشن، روی راحتی مشتری تمرکز کنیم و سعی کنیم از فضامون بیشترین استفاده رو ببریم.
برای دکور، حتماً از هنر و جزئیات دیگهای استفاده کنیم که با برند و محیطی که داریم میسازیم هماهنگ باشه. اینجا میتونیم خلاقیت به خرج بدیم و ارتباط با جامعه محلی راه خوبیه برای بهبود زیبایی آرایشگاهمون در عین ایجاد ارتباطات محلی. مثلاً، دعوت از هنرمندهای محلی برای نمایش آثارشون میتونه یه موقعیت برد-برد باشه.
کاری که بلدیم رو انجام بدیم
وقتی یه مشتری رو صندلی آرایشگاهمون میشینه، نوبت ماست که بهش یه تجربه فوقالعاده بدیم. با هر مشتری مثل یه شاهزاده رفتار کنیم، به حرفاش گوش بدیم و نتیجهای بهش بدیم که عاشقش بشه. میتونیم با ادامه آموزش آرایشگریمون، تخصصی شدن تو تکنیکهای خاص و اضافه کردن خدمات جدیدی که برای مشتریهامون جذابه، همیشه بهترین باشیم.
رفتن یه قدم فراتر برای اطمینان از اینکه مشتریهامون یه تجربه کاربری لاکچری دارن، کلیدیه. میتونیم موقع انتظار بهشون نوشیدنی تعارف کنیم، یه “ایستگاه سلفی” جذاب بسازیم که بتونن مدل موی جدیدشون رو ببینن (و اگه خواستن عکس بگیرن)، و فقط از بهترین محصولات استفاده کنیم که مخصوصاً برای نوع مو، بافت و استایل اون مشتری خاص انتخاب شدن.
یادمون باشه، ما متخصصیم، ولی مشتریها هدف اصلی آرایشگری هستن. اولویت رو به ترجیحات و نیازهای اونا بدیم – بقیه تجربه خود به خود درست میشه.