تلفن واتس اپ اینستاگرام

انواع ریش مردانه

مدل‌های ریش منحصر‌به‌فردی وجود دارد، از مدل‌های بلند و تیره‌رنگ گرفته تا ریش‌های کوتاه و پرپشت. صرف‌نظر از طول و یا نوع ریش، هر ریشی نیازمند مراقبت‌های خاص و ویژه است. محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای انواع ریش، در واقع، می‌توانند رشد منظم آنها را تقویت کرده و به پرپشت کردن نواحی کم‌پشت کمک کنند. با دقت، توجه و صرف زمان کافی می‌توانید به رویایی‌ترین مدل ریش خود دست یابید. با رشد بالای موهای ریش‌تان دیگر نیازی نیست به یک سبک خاص پایبند باشید. درست مانند موهای سرتان، با مدل‌دهی‌های خاص و ویژه به ریش‌تان می‌توانید آن را به یکی از بهترین ویژگی‌های ظاهری‌ خود تبدیل کنید.

مانند مدل موی مناسب، فرم‌دهی مناسب به ریش نیز ظاهر کلی شما را کاملاً تغییر خواهد داد. به همین دلیل است که بسیاری از مردان تمایل زیادی به داشتن ریش دارند. در صورتی که صورتتان گرد است، ریش زاویه‌دار می‌تواند طول صورت را بلندتر و باریک‌تر کند. در صورت‌های بلند و بیضی شکل، ریش پهن ظاهر بهتری را ایجاد می‌کند. زوایای تیز به خط فک‌تان زاویه می‌دهند و استخوان‌های گونه‌ها را برجسته‌تر می‌کنند.

انتخاب بهترین مدل ریش تا حد زیادی به شکل صورت و نوع موی فرد بستگی دارد. اگر تازه قدم به دنیای بهترین‌ مدل‌های ریش گذاشته‌اید، برای پیدا کردن سبک و فرم خاص باید زمانی را برای آزمون و خطا صرف نمایید. با این حال مطمئن باشید برای هر فردی یک مدل ریش خاص و منحصربه‌فرد وجود دارد. همچنین حتما نباید به تنهایی تمام مدل ریش‌ها را امتحان کنید. قبل از امتحان انواع مدل ریش حتما از یک آرایشگر خبره کمک بخواهید تا شما را بهتر راهنمایی‌تان کند. در بخش زیر دربارۀ انواع مختلف ریش‌، ابزارها و نکات ظاهری مورد نیاز حرف خواهیم زد.

ریش بلند

جیمز هاردن

این سبک کلاسیک تقریبا با طول مناسب و کنترل‌شده همراه می‌باشد و فرم صورت را بلندتر نشان می‌دهد. در این فرم کلاسیک بهتر است پیش از مرتب کردن ریش، صبر کنید تا سبیل‌تان کاملا رشد نماید تا حجم و طول کافی برای شکل‌دهی پیدا کند. پس از رسیدن به طول کافی، کناره‌های ریش را کوتاه کنید تا همراستا با کناره‌های صورتتان قرار بگیرد و بلندترین قسمت را در راستای چانه‌تان نگه دارید.

ریش کوتاه

فرانک اوشن

درست است که در این حالت خبری از ریش بلند نیست اما چیزی کمتر از آن هم ندارد. این مدل برای مردانی با صورت‌های گرد و بیضی مناسب است که دوست دارند استخوان گونه‌هاشان برجسته دیده شود. حتی با داشتن ریش کوتاه هم باید چند ماه از کوتاه کردن آن خودداری کنید تا قبل از کوتاه کردن به اندازه کافی بلند باشند. برای داشتن ریش کوتاه بلندترین طول ریش را انتخاب کنید و آن را در کل خط فک ثابت نگه دارید و سپس به‌تدریج کوتاهتر کنید تا به طول دلخواه برسید.

ریش تخم‌مرغی شکل

اسکار آیزاک

یک ریش کم‌پشت و گرد به داشتن صورت‌های مربعی‌شکل کمک می‌کند تا با درازکردن ظاهر چانه، آن را بلندتر و لاغرتر جلوه می‌دهد. ابتدا کل ریش‌تان را به اندازه کافی بلند کنید تا بتوانید به تدریج کناره‌ها را کمرنگ نمایید. به این نکته توجه کنید که بلندترین طول ریش روی چانه قرار بگیرد. سپس به جای کوتاه کردن با زوایای تیز، گوشه ها را به آرامی گرد کنید تا بیضی‌شکل به نظر بیاید. این مدل ریش می‌تواند فک‌های پهن را باریک‌تر نشان ‌دهد.

ریش بزی و پروفسوری

کامان

مدل بزی را نوعی ریش کوچک در نظر بگیرید. برای داشتن ریش بزی نیازی به بلند کردن ریش‌تان ندارید. موهای کل صورتتان را به جز سبیل، چانه و خطوطی که این دو را به هم وصل می‌کند بتراشید. برای مرتب نگه داشتن خطوط مشخص شده ریش پرفسوری روزانه اطراف خطوط را بتراشید. بلندتر کردن موهای چانه به درازتر دیده شدن صورت کمک می‌کند.

Black Tie Scruff

دیوید بکهام

این مدل بیشتر شبیه به ریش کوتاه است تا ته‌ریش سنتی. زیرا اگرچه به اندازه کافی کوتاه است که پوست را نشان دهد، همچنان باید مرتب و کوتاه نیز نگه داشته شود. بیشتر از دو روز صبر کنید تا موهای صورتتان رشد کنند. تقریبا چهار و یا پنج روز کافی است، البته به سرعت رشد موهاتان بستگی دارد. طول آن را به اندازه‌ای کوتاه نگه دارید که پوست را از میان سبیل‌ها مشاهده نمایید اما دور تا دور را یک‌دست و خطوط گونه و گردن را کمرنگ‌تر کنید.

ریش با سر طاس

کامان

چه بخواهید چه نخواهید، ریش با سر طاس به ایجاد کنتراست و ظاهری زیبا کمک می‌کند. تقریبا اکثر ریش‌ها با سر طاس خوب به نظر می‌رسند، اما توصیه می‌کنیم آن‌ها را مرتب و ترد نگه دارید تا کنتراست خوبی داشته باشید. طول ریش‌تان را کوتاه و یا متوسط نگه دارید و با اصلاح روزانه خط ریش‌تان را مرتب کنید

ریش مربع

جیمی دورنان

ریش مربعی درست عکس ریش تخم‌مرغی است (در حالت تخم‌مرغی جایی که در چانه طول بیشتری دارد). در این مدل طول ریش در اطراف صورت بیشتر است تا آن را پهن‌تر نشان دهد و خط فک زاویه دارتر به نظر برسد. این مدل در مردانی با صورت‌های بلندتر و بیضی‌شکل زیباتر به نظر می‌رسد؛ زیرا به زاویه‌دار دیده شدن صورتشان که به طور طبیعی وجود ندارد کمک می‌کند. سبیل‌ها را به اندازه‌ای بلند کنید که از طرفین طول‌شان زیاد شود. سپس تا نزدیک چانه مرتب نمایید. طول ریش باید در گوشه‌های فک بلندتر باشد.

ریش تیز

جرد لتو

باقی گذاشتن طول بیشتر روی چانه همیشه تمام فرم‌های صورت را بلندتر نشان می‌دهد. برای ایجاد یک ریش نوک تیز، زوایای آن را تیزتر نگه دارید (مثل تخم مرغ گرد نباشد) و به جای مربع کردن آن در چانه، آن را به صورت یک نقطه کوتاه کنید. یک خط مورب را در نظر بگیرید که از گوشه فک حرکت می‌کند و درست زیر چانه قرار می گیرد. ظاهری تهاجمی‌تری از شکل تخم‌مرغ دارد، اما تمام فرم‌های صورت را بلندتر و لاغرتر نشان می‌دهد.

Baby’s First Beard

زک افرون

این مدل علاوه بر یک سبک در حقیقت تداعی‌کنندۀ یک حس خاص است: پذیرفتن اختلالات رشد. در بسیاری از مردان، به‌ویژه اگر قبلاً هرگز ریش نداشته‌اند، پشت سر گذاشتن ماه‌های اولیه رشد سبیل دشوار است (همراه با خارش و احساس ناراحت‌کننده و ناخوشایند). با این حال باید این واقعیت را پذیرفت. وقتی‌ ریش‌تان شروع به رشد کرد به آن دست نزنید و بگذارید به‌تدریج بلند شود.

ریش تکه تکه

کیانو ریوز

کم پشت بودن موهای صورت در برخی از جاها نسبت به جاهای دیگر بزرگترین شکایت اکثر مردان است. رشد برخی از جاها کمتر از جاهای دیگر است. به همین دلیل اکثر مردان قید ریش گذاشتن را می‌زنند. اما باید بگوییم که ریش شما به‌خودی‌خود یک سبک است. مردانی مانند کیانو ریوز با داشتن ریش تکه تکه سعی می‌کنند با بلندتر کردن بخش‌‌هایی از ریش‌هایشان آن تکه‌های کم‌پشت را استتار کنند. با این حال کاملا پنهان نمی‌شوند.

ریش وایکینگ

جیسون موموآ

ریش وایکینگ در بین انواع مدل‌ ریش زخمت و ناهموار با ظاهری شیطانی پادشاهانه به نظر می‌رسد. بلند و بدون شکل خاص است. این ریش به اصلاح روزانه و یا حتی هفتگی نیازی ندارد و حتی به فکر مرتب کردن آن نیز نباشید. این سبک کمی وحشی به نظر می‌رسد. در صورتی که ریش‌تان به اندازه کافی بلند شد، می‌توانید برخی از موهای خیلی ناموزون را کوتاه کنید اما نه با ظاهری یکنواخت ومرتب.

ریش جبهه‌ای

جیمز له برون

ریش جبهه‌ای چه کوتاه‌تر و معمولی‌تر و چه بلندتر مانند لبرون باشد موجب می‌شود تا خط فک برجسته‌تر به نظر برسد. این ریش در مقایسه با سایر مدل‌های ریش به نگهداری بیشتری نیاز دارد، به‌ویژه در صورتی که بدون سبیل باشد، تقریباً باید به‌صورت روزانه اصلاحش کرد. فراموش نکنید که خط گردن را نیز کنترل کنید. موهای فک و زیر چانه را کامل نگه دارید تا جلوه بصری این نوع ریش حفظ شود.

ریش آراسته

جان کرازینسکی

وقتی ریش کوتاه‌تری دارید، دو انتخاب پیش‌رو خواهید داشت: آن را صاف و مرتب نگه دارید یا بگذارید کمی پشمالو بماند. انتخاب به عهده شماست، اما برای اینکه واقعاً به چهره‌تان جلایی خاص ببخشید و ساختار استخوانی خود را برجسته کنید، به‌ویژه اگر صورت ظریف‌تری دارید، کوتاه نگه داشتن سبیل ایده خوبی خواهد بود. صاف نگه داشتن خطوط با طول یکنواخت موها به برجسته شدن فک و استخوان گونه کمک می‌کند.

ریش مرتب

دریک
دریک

مانند ریش آراسته، این ریش به دو مشخصه بستگی دارد: کوتاه نگه داشتن طول ریش و تیز بودن خطوط. ریش بلند با ظاهر پرپشت و یا ریش کوتاه و مرتب را می‌توان در این دسته قرار داد. طول موها همگی یکنواخت هستند و تمام خطوط، مانند گونه‌ها، گردن و سبیل، نیز کاملا مرتب و مشخص به نظر می‌آیند.

بزی بلند

جف بریجز

در بخش بالا مدل بزی آشنا شدید. اصول مدل ریش بزی بلند نیز مانند ریش بزی ساده است، یعنی تراشیدن موهای گونه‌ها، فک‌ها و مشخص کردن خطوط. تنها تفاوت بزی بلند با بزی کوتاه در طول‌شان است. با بلند‌تر شدن مو، نگهداری از آن نیز دشوارتر است و باید خطوط را همیشه مرتب نگه دارید. طول موی بلندتر در سبیل و چانه ظاهری متفاوت‌تر را می‌آفریند ( این یک مدل ریش برای مردان مسن بسیار خاص و عالی است).

ریش DGAF

در این نوع ریش که بسیار شبیه به مدل Quarantine Beard است از هیچ ابزاری برای مرتب کردن آن استفاده نمی‌کنید. شعار این نوع ریش را می‌توان در این جمله خلاصه کرد «ریشم هر مدلی که رشد کند دست به آن نمی‌زنم و نظر هیچ کسی هم برایم مهم نیست.» در سبک اصل کاری به مرتب کردن و مدل دادن ندارید و موهای صورتتان هر مدلی بخواهند رشد می‌کنند. شاید در نهایت بخواهید آن را به شکلی مشخص‌تر اصلاح کنید، اما قانون طلایی این است که ریش‌هاتان بدون مداخله‌ای خاص به صورت طبیعی بدرخشند.

ریش کامل در چانه Full Chin Beard

هیو جکمن

آیا به یاد دارید که در ابتدا گفتیم طول بلند ریش بر روی چانه همیشه صورت را بلندتر نشان می‌دهد؟ این سبک نیز از این قاعده مستثنی نیست. به جای اینکه ریش خود را به‌صورت نوک تیز در نوک چانه دربیاورید و یا گوشه‌های آن را به شکل تخم‌مرغ گرد کنید، اجازه دهید تمام موهایی که چانه را پوشانده بلند شوند. بقیه سبیل‌های خود را یک طول نسبتا یکنواخت نگه دارید. این مدل شکل یک لامپ را دارد که تمام عرض چانه را می‌پوشاند

Three-Day Scruff

جو مانگانیلو

این مدل را به‌عنوان برادر کوتاه‌قد ریش DGAF در نظر بگیرید که گویی سه و یا چهار روز صورتتان را اصلاح نکرده‌اید. نکتۀ متمایزکنندۀ این مدل ریش با black-tie scruff این است که خیلی نیاز به مرتب کردن ندارد. ظاهر این سبک معمولی و کمی وحشیانه است، مثل اینکه به تازگی از یک سفر برگشته‌اید و هنوز اصلاح نکرده‌اید.

ریش Van Dyke

پیرس برازنان

این مدل را ریش یک سبک پیشرفته می‌توان تلقی کرد که نیاز به توجه زیادی دارد. برای درخشیدن سبیل و ریش بزی باید موهای گونه‌ها و فک را بدون عیب و نقصی بتراشید. سبیل‌ها را به اندازه‌ای بلند کنید که بتوانید کناره‌هایش را کمی فر دهید و بخش بزی را با قیچی مرتب کنید (و از بالم و یا روغن ریش برای شکل دادن به آن استفاده کنید).

ریش Van Dyke

کریستین بیل

اگر ظاهر Van Dyke را دوست دارید، اما با خود فکر می‌کنید که چیزی کمی شکسپیرانه‌تر می‌خواهم» حتما این مدل را امتحان کنید. تمام ویژگی‌های ون دایک کلاسیک – سبیل و سبیل‌های چانه نوک تیز – را دارد، اما در این مدل موهای صورت به سمت گونه‌ها کشیده شده‌اند (البته نه در کل). در این سبک سعی کنید که از کوتاه کردن موهای اطراف چانه خودداری کنید.

ریش Playoff

جولیان ادلمن

این سبک از ریش نشانگر زمان است؛ موهای صورت‌تان را به شکل تقویم در می‌آورد. مرتب کردن این ریش خیلی راحت است؛ زیرا به هیچ وجه نیاز به مرتب و کوتاه کردن ندارد. در واقع در این نوع ریش مرتب و کوتاه کردن ممنوع است. برای داشتن این مدل از ریش نیازی به تیغ، کرم موبر، قیچی و هر وسیله اصلاح دیگری ندارید. در عوض، اجازه دهید تا موهای ریش‌تان وحشی شوند بگذارید ریش خود را وحشی کند! البته شستن و شانه کردنش را فراموش نکنید.

ریش Mustache-Forward

هنری کاویل

شاید همیشه در مورد داشتن سبیل کنجکاوی نشان داده‌اید و یا شاید یک ریش پرپشت و کامل را دوست داشته‌اید؟ خب اگر این طور است، این مدل چوب دو سر طلا است. این ریش مانند هر ریش دیگری شروع می‌شود، یعنی ابتدا اجازه دهید تا ریش‌تان به اندازۀ کافی رشد کند و بلند شود. سپس شروع به کوتاه کردن ریش به اندازه دلخواه خود کنید، اما به هیچ عنوان به سبیل دست نزنید. هدف اصلی این است که سبیل بلندتر و از نظر بصری متمایزتر از ریش باشد.

ریش The Wolverine

هیو جکمن

این سبک پیشرفته شباهت زیادی با سبک Mutton Chop دارد. شاید درآوردن ریش به این مدل اندکی دشوار باشد اما آن را معکوس سبک بزی در نظر بگیرید. پس از رشد کامل موهای صورت‌تان (یا بعد از اینکه موهای صورتتان به اندازه کافی بلند شد)، فقط اطراف دهان و چانه خود را اصلاح کنید و بگذارید مابقی موها دست‌نخورده باقی بمانند. گونه‌ها و خط فک باید پر از مو شوند اما فقط تا گوشه‌های دهان. البته تراشیدن سبیل را فراموش نکنید.

ریش The Chin Cup

دیدی

تکه‌ای مو در چانه که اساساً یک بزی بدون قسمت سبیل است. ظاهری جسورانه‌ای به چهره‌تان می‌بخشد اما مانند هر مویی روی چانه به بلندتر دیده شدن صورت و برجسته کرد چانه کمک می‌کند، یه‌ویژه اگر زاویه تندتری داشته باشد. نیازی به بلندتر شدن کامل موی چانه نیست (در واقع، به اندازۀ چانه کافی است).

ریش The Fade

 چادویک بوزمن

مانند محو شدن موی سر، محو شدن ریش نیز با کاهش تدریجی طول منتهی به گوش انجام می‌شود. بسته به اینکه محو شدن را از کجا شروع می‌کنید، نزدیک به گوش‌ها و یا پایین‌تر به سمت فکتان، می‌تواند خط تندتری ایجاد کنید تا صورت را باریک کرده و خط فک و چانه را برجسته کند. محو کردن ریش به تلاش بیشتری از تراشیدن کامل آن نیاز دارد اما برای زوایا و خطوطی که ایجاد می‌کند ارزشش را دارد.

ریش آرتیستی

جانی دپ

در این سبک شاهد یک سبیل و ریش در قسمت چانه هستیم که به هم وصل شده‌اند. این سبک یکی از مینیمال‌ترین ریش‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. موهای چانه خود را به حداقل برسانید و سبیل را نازک کنید.

ریش وحشی و آزاد

کریس استپلتون

اگر سبک ریش کریس استپلتون را می‌خواهید، باید تلاش بیشتری کنید. قیچی را به طور کامل کنار بگذارید. دست به موهای زائد خود نزنید، بگذارید بدون اصلاح بمانند و حالت سرکش داشته باشند. در عرض چند ماه، ممکن است مانند خود استپلتون، ریش بلندی داشته باشید.

ریش The Polished Look

جان لجند

داشتن ریش پر لزوماً به این معنی نیست که باید ژولیده و نامرتب به نظر برسد. ریش لجند در حد مطلوبی کوتاه شده است و ظاهری صیقلی دارد. روغن ریش خوب می‌تواند به حالت دادن موهای زبر و حفظ موهای پراکنده کمک کند. علاوه‌براین، به آبرسانی پوست زیرین نیز کمک می‌کند، پوسته‌های خشک را از بین می‌برد و دوز سالمی از رطوبت را می‌افزاید همچنین پوست را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند.

ریش Salt and Pepper

ادریس البا

این سبک مایۀ فخر است. این سبک ابراز احساس مردانه و قدرتمندی است که می‌گوید شما هیچ مزخرفی را تحمل نمی‌کنید. فارغ از سن شما، این سبک به شما قیافه نجیب‌زاده‌ای را می‌دهد که احترام می‌طلبد. برای داشتن ظاهری کلاسیک و جاودانه، آن را مانند ادریس البا کوتاه و مرتب کنید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *