تلفن واتس اپ اینستاگرام

راهنمای رنگ ریش

یکی از اتفاق‌هایی که در رنگ کردن رخ می‌دهد پدید آمدن ناهماهنگی است. بیشتر افرادی که موی تیره دارند رنگ ریش شان هم تیره است، اما موقع رنگ کردن گزینه‌های زیاد رنگ‌های روشن پیش رویشان است. برخی افراد هم رنگ ریش و موی شان از همان اول متفاوت است. بعضی حتی از همان 20 سالگی موی خاکستری در جلو یا کناره‌های موی سرشان می‌بینند. این‌ها دلایلی هستند که افراد به دنبال رنگ کردن ریش هستند. رنگ کردن به دلیل مورد آخری که ذکر شد کاربرد بیشتری هم دارد چون رنگ کردن موی خاکستری یا سفید به‌مراتب بهتر از کندن دردناک آن‌هاست.

اگر قصد استفاده از خدمات رنگ ریش سالن ما را دارید می توانید همین الان با ما تماس بگیرید.

در تیره کردن ریشی که رنگ روشن پیداکرده برخی رنگ‌ها نتیجه‌ای بسیار طبیعی دارند. این کار در مقایسه با فرمول رنگ کردن‌های دیگر آسان‌تر به نظر می‌رسد.

صرف‌نظر از اینکه چرا می‌خواهید ریش خود را رنگ کنید، باید محصولی را که برای این کار می‌خرید بشناسید. انجام این کار به شما اطمینان می‌دهد که بهترین فرمول و محصول را برای نیازهای خاص خود دریافت می‌کنید و با استفاده صحیح از رنگ ریش نیز نتایج طبیعی و طولانی‌مدتی را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، ازجمله انتخاب‌های ما برای بهترین رنگ‌های ریش و دستورالعمل‌های نحوه استفاده اصولی و صحیح از رنگ ریش، ادامه این مطلب را بخوانید.

رنگ ریش چیست؟

در مقایسه با اکثر رنگ‌های موی استاندارد (رنگ موی سر)، رنگ‌های ریش چند تفاوت مهم دارند. مثلاً، این فرمول رنگ ریش ملایم‌تر بوده، زیرا پوست صورت نسبت به پوست سر حساس‌تر است. ثانیاً، بسیاری از رنگ‌های ریش پوشش 100 درصدی ایجاد نمی‌کنند تا شبیه کفش واکس زدن نشود.

 فرمول‌های رنگ ریش از رنگ‌های نیمه دائمی استفاده می‌کنند تا موهای بلوند و خاکستری را بیشتر به رنگ مرکزی نزدیک می‌کند تا بعداً به‌تدریج باگذشت زمان محو شود و رنگ طبیعی پیدا کند.

بسته‌های رنگ ریش به‌گونه‌ای اند که می‌توانید چندین بار از آن‌ها استفاده کنید و اگر اهل استفاده مداوم باشید معمولاً تا سه ماه می‌توانید از یک بسته رنگ استفاده کنید. البته این زمان برای ریش‌های بزرگ‌تر کمتر است. بسیاری از برندهای رنگ موی مردانه یک محصول همه‌کاره برای مو، ریش، موهای بدن و غیره تولید می‌کنند، این محصولات قبل از هر چیز برای پوست حساس صورت مناسب‌اند تا از واکنش‌های پوست به رنگ جلوگیری کند.

خوشبختانه ظاهراً، اکثر فرمول‌های جدید رنگ فقط مو را رنگ می‌کنند و پوست رنگ نمی‌گیرد. هرچند بهتر است موقع رنگ کردن از دستکش استفاده نموده و از قرار دادن محصول روی لباس، فرش و موکت خودداری کنید. بسیاری از شرکت‌های تولید رنگ‌ ریش، برس کاربردی کوچکی نیز همراه رنگ ارائه می‌کنند تا به توزیع یکنواخت محصول در سبیل‌ کمک کند.

مدت‌زمان استفاده از هر رنگ از برندی به برند دیگر متفاوت است و همچنین بستگی به طول موی شما در هنگام رنگ کردن دارد. اگر ریش بلندی را رنگ می‌کنید، رشد چندهفته‌ای ریشه‌های خاکستری مو مشخص نمی‌شود، اما اگر ته‌ریش را رنگ می‌کنید احتمالاً مجبور شوید بافاصله زمانی کمتری دوباره رنگ کنید چون ریشه‌های خاکستری تازه سرزده مو تضاد زیاد و قابل‌توجهی با رنگ قبلی ایجاد می‌کنند.

ملاحظات مواد تشکیل‌دهنده رنگ

در مورد مواد تشکیل‌دهنده، دو هشدار مهم وجود دارد. اول آن‌که از هر چیزی که آمونیاک دارد اجتناب کنید. هنگامی‌که آمونیاک در رنگی وجود داشته باشد می‌توانید بوی بسیار ناخوشایند آن را حس کنید. آمونیاک به رنگ‌ها کمک می‌کند تا به کوتیکول مو نفوذ کنند و در اصل به کوتیکول آسیب می‌رسانند. خوشبختانه، این کاربرد تا حد زیادی در رنگ‌های جدید جایی ندارد.

ثانیاً، بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از موادی به نام PPD (که مخفف پارافنیلن دیامین است) اجتناب کنند. این‌ها در رنگ موهای دائمی رایج هستند (برخلاف رنگ‌های نیمه دائمی) و احتمال ایجاد واکنش آلرژیک در آن‌ها بسیار زیاد است. یک بررسی روی مواد حساسیت زا این ماده نشان می‌دهد که بیش از 6٪ شرکت کنندگان در آمریکای شمالی به PPD.2 واکنش منفی نشان داده اند.

همان بررسی PPD را با یک جایگزین رایج، HPPS (که مخفف Hydroxyethyl-p-phenylenediamine sulfate است) مقایسه می‌کند و اشاره می‌کند که احتمال واکنش آلرژن افراد به این ماده 6 برابر کمتر است در نتیجه آن را محبوب تر کرده است. جایگزین مشابهی به نام PTDS (پارا تولوئن دی آمین سولفات) ماده تشکیل‌دهنده تمام فرمول‌های رنگ مو (نه فقط رنگ ریش). است. هر سه ماده ای که در میان انتخاب های رنگ ریش ذکر شد را در زیر مشاهده خواهید کرد، در نظر داشته باشید که PPD بیشترین احتمال بروز واکنش آلرژن را دارد در حالی که HPPS و PTDS باید بسیار ایمن تر باشند.

صرف‌نظر از این موارد، باید 48 ساعت قبل از استفاده یکنواخت یک فرمول جدید، آن را روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید تا واکنش بدن خود را نسبت به هر ماده شیمیایی بدانید.

نحوه انتخاب فرمول

 دو راه ساده برای دسته بندی فرمول‌های رنگ ریش وجود دارد. رنگ‌های دائمی (که به طور یکنواخت رنگ می‌شوند و معمولاً باگذشت زمان محو نمی‌شوند) و رنگ‌های نیمه‌دائمی (که با ترکیب کردن رنگ‌های خاکستری یا بلوند به رنگ طبیعی، به ایجاد یک ظاهری طبیعی‌تر کمک می‌کنند؛ این‌ها به آرامی در طول یک طیف رنگی در عرض چند هفته محو می‌شوند).

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص این دو این است که آیا PPD شیمیایی که بالا ذکر شد را در محتویات خود دارند یا خیر. این فرمول رنگ بسیار سخت‌تر است و در رنگ‌های دائمی و انبوه رایج‌تر است. فرمول‌های نیمه‌دائمی معمولاً از جایگزین‌هایی مانند HPPS یا PTDS استفاده کرده و ملایم‌تر هستند.

اگر کیفیت تضمین شده می‌خواهید، باید از PPD اجتناب کنید. برخی از مارک هایی که از این ماده استفاده میکنند معمولاً مواد تشکیل‌دهنده محصول شان را ذکر نمی‌کنند و در قسمت سوالات متدوال سایت خود هم اشاره ای به آن نمی‌کنند در حالی که این پرسش متداول ترین سوال خریداران است.

با این حال من، نویسنده متن، گاهی از مارک Just for Men در موقعیت‌های خاص استفاده می کنم با وجودی که PPD در آن وجود دارد و مواد تشکیل‌دهنده اش در سایت ذکر نشده است. گرچه نمی گویم همه افراد از آن استفاده کنند. فقط مهم است با PPD آشنایی داشته باشید و با اطلاع قبلی به سراغ محصول حاوی آن بروید البته نه در زمانی که قصد استفاده با حجم زیاد از آن محصول را دارید.

بنابراین، در اینجا تناقض وجود دارد: در تجربه من (به عنوان کسی که سبیل و ریش خود را همیشه بلوند می‌کند) گزینه‌های دائمی کاملاً خوب هستند تا زمانی که به مدت چند هفته هر بار کمی رنگ کنم. بیشتر افراد فکر می‌کنند سبیل‌های من در آخر هفته بسیار پرتر شده‌اند، در حالی که تنها کاری که انجام دادم این بود که آن را یک رنگ یکدست کردم. من هرگز از این رنگ دائمی برای ریش پر و پرپشت استفاده نمی کنم، زیرا غیرطبیعی به نظر می‌رسد. باز هم می گویم، گزینه‌های دائمی اغلب حاوی PPD هستند و بنابراین ممکن است بیشتر باعث تحریک شوند. بسیاری از مردان با این موضوع مشکلی ندارند اما بهتر است شما احتیاط کنید و 48 ساعت قبل یک ناحیه کوچک از پوست را با رنگ مورد نظر امتحان کنید (همانطور که با هر فرمول رنگ ریشی باید این کار را انجام دهید).

مدت‌زمان ماندگاری هر محصول

ماندگاری رنگ به این بستگی دارد که «شما چند بار نیاز به رنگ مجدد دارید؟» مردانی که ریش‌های کوتاه‌تری دارند، بیشتر رنگ را تکرار می‌کنند، زیرا تضاد دو رنگ موجود و تازه رشد کرده زودتر نشان داده می‌شود. برای آن‌ها می تواند هفته‌ای، دو هفته ای یا ماهی یکبار باشد. مردانی که ریش‌های بلندتری دارند، ممکن است نسبت به مردانی که مرتباً مجبور به رنگ‌آمیزی می‌شوند، متوجه اثرات محو تدریجی نیمه دائمی شوند. برای آن‌ها توصیه می شود یک بار در ماه رنگ کنند. شما در نهایت خودتان باید ارزیابی کنید و در صورت نیاز دوباره رنگ کنید.

نحوه انتخاب سایه مناسب

قانون کلی برای انتخاب سایه ریش این است که یک درجه روشن تر از چیزی که انتظار دارید باشد. به دو دلیل: اول، همیشه می‌توانید سایه را تیره تر کنید اما روشن تر نه. دوم، این کار به رنگ اجازه می‌دهد تا رنگ‌های خاکستری و بلوند را به رنگ مرکزی‌تری بیاورد (به طور مؤثری آن‌ها را با هم ترکیب کنید)، در حالی که تأثیر زیادی روی سبیل‌های تیره شما نخواهد داشت. (موهای تیره به خوبی رنگ نمی گیرند مگر اینکه ابتدا سفید شوند.)

نحوه استفاده از رنگ ریش

 دستورالعمل های خاص رنگ ریشی را که خریداری می‌کنید دنبال کنید. در اینجا هم مراحل کلی کار را ذکر می کنیم.

1. لازم نیست ابتدا ریش خود را بشویید. در حالت ایده آل، ریش خود را شب قبل یا صبح شسته اید. صرف‌نظر از این، خوب است که رنگ و پاکسازی خود را از هم جدا کنید، زیرا برخی از روغن‌های طبیعی موجود در ریش ممکن است به جذب رنگ کمک کنند. برخی از مارک‌ها به شما توصیه می‌کنند که پاکسازی تازه‌ای داشته باشید، در این صورت باید این کار را انجام دهید. شاید ترکیبات محصول آن‌ها بدون وجود روغن های طبیعی بهتر جذب شوند.

2. اگر ریش و سبیل های کوتاه را رنگ می‌کنید، پس از رنگ کردن، آن را اصلاح کنید. داشتن هر چه بیشتر مو هنگام رنگ کردن ریش‌های کوتاه می تواند مفید باشد. (در غیر این صورت، فقط رنگ را روی پوست صورت زده اید) بنابراین قبل از رنگ کردن موی ریش را کوتاه نکنید یا نهایتاً آن‌ها را تا شماره 3 یا 4 کوتاه کنید (در کوتاه ترین حالت) و سپس رنگ کنید. حجم اضافی مو در حفظ رنگ بسیار کمک می‌کند.

3. ناحیه مورد نظر را پاک کنید، دستکش بپوشید. رنگ‌ها لباس، سطوح و تقریباً هر چیز دیگری را لکه دار می‌کنند. بالاخره رنگ هستند؛ بنابراین، با احتیاط ادامه دهید. هر دستکشی را که برند رنگ به شما ارائه کرده است بپوشید. رنگ را با دقت هم بزنید. آن را با دقت اعمال کنید. به احتمال زیاد، لکه‌ای روی پوست صورت شما باقی نمی‌گذارد، اما می‌تواند به راحتی دست‌ها و هر چیز دیگری را لکه‌دار کند.

4. رنگ و فعال کننده رنگ را مخلوط کنید. بیشتر رنگ‌ها در یک کیت عرضه می شوند و یک عامل فعال کننده رنگ هم وجود دارد. این مورد می تواند از یک برند به برند دیگر (و همچنین میزان مورد نیاز استفاده از فعال کننده) متفاوت باشد. دستورالعمل های خاص محصول را مرحله به مرحله اجرا کنید. فعال کننده به این منظور است که به طور موثر کوتیکول مو را باز کرده و به رنگ اجازه دهد تا به تمام تارهای مو نفوذ کند.

5. طبق دستور ذکر شده روی محصول رنگ را بردارید. معمولاً 5-10 دقیقه کافی است.

6. آن را بشویید. ساده ترین راه برای از بین بردن رنگ این است که زیر دوش بروید، اما می‌توانید از یک پاک کننده استاندارد نیز برای پاک کردن مواد شیمیایی استفاده کنید و رنگ جدید خود ببینید. فقط مراقب باشید که رنگ در اطراف سینک، کاشی ها، پرده دوش، کف یا دیوارهای شما پاشیده نشود. اغلب به همین دلیل است که دوش گرفتن بهترین است: راحت‌ترین کار این است که سریع همه چیز را بشویید بدون اینکه اجازه دهید ته نشین شود و سطحی را لکه دار کند.

سخن پایانی

برای ریش‌های کوتاه‌تر یا سبیل‌های بلوند و خاکستری، رنگ‌های «دائمی» ارزان‌تر (مانند مارک Just For Men) گزینه‌ی کاملاً مناسبی هستند – به شرطی که ابتدا حساسیت پوست خود را به آن امتحان کنید. مردانی که به دنبال پوشاندن مقدار زیادی موهای خاکستری رنگ یا رنگ کردن ریش‌های پرتر هستند، باید همیشه یک انتخاب «نیمه دائمی» را برای پوشش طبیعی‌تر و براق‌تر انتخاب کنند، حتی اگر تمام موهای روشن را نخواهند کاملاً رنگ کنند. مجدداً می گویم، هر فرمول جدیدی را 48 ساعت قبل از استفاده روی پوست خود امتحان کنید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *