تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه برای آرایشگاه مردانه تبلیغ کنیم؟

فکر می‌کنم شما هم با این حرف من موافقید که «یافتن ایده‌ها و نکاتی برای بازاریابی آرایشگاه لزوماً سخت نیست، اما این‌که بفهمیم چطور به این ایده‌ها جامه عمل بپوشانیم، با چالش های زیادی رو به رو است».

همه می‌دانند که باید کسب‌وکار خود را در معرض دید بیشترین تعداد افراد ممکن قرار دهند؛ اما واقعاً چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

این مقاله قرار است تا علاوه بر کاری که می‌توانید انجام دهید، نحوه انجام آن را به شما نشان دهد. در پایان این مقاله، متوجه خواهید شد که چطور می‌توانید ایده‌های بازاریابی آرایشگاه را به استراتژی‌های بازاریابی موفق تبدیل کنید که مثمر ثمر خواهند بود.

شما خواهید فهمید که چطور آرایشگاه خود را به‌طور آنلاین تبلیغ کنید؛ همچنین قصد داریم تا بهترین ایده‌های بازاریابی آفلاین برای آرایشگاهتان را مطرح کنیم که می‌توانید از همین امروز استفاده از آنها را شروع کنید.

1. جای آرایشگاه خود را روی گوگل مپس تعیین کنید

 به گزارش وب‌سایت ThinkWithGoogle.com «76 درصد از مردمی که با گوشی هوشمند خود جستجوی محلی را انجام می‌دهند ظرف 24 ساعت حضوراً به آن محل مراجعه می‌کنند و 28 درصد از این جستجوها منجر به خرید می‌شود». مردم اول کجا به دنبال خدمات محلی می‌گردند؟ گوگل مپس. تبلیغ آرایشگاهتان روی گوگل مپس مؤثرترین روش برای جذب آنلاین مشتریان اطرافتان است.

شکی نیست که این پرطرفدارترین ایده بازاریابی آرایشگاه است؛ اما فقط تعداد کمی از آرایشگرها متوجه پتانسیل واقعی آن شده‌اند.

نتایج جستجوی گوگل برای شخصی که در گوگل مپ به دنبال آرایشگاه است به این شکل نشان داده می‌شود:

شاید تصور کنید که تعیین جای آرایشگاهتان روی گوگل مپس کاری پیچیده و چالش‌برانگیز است؛ اما درواقع کار بسیار آسانی است. علاوه ‌بر این، ثبت آرایشگاهتان در گوگل مپس رایگان است.

اول باید به وب‌سایت گوگل مای بیزنس بروید و حساب کاربری بسازید. گوگل مای بیزنس صرفاً جایی است که افراد کسب‌وکار خود را به آن اضافه می‌کنند تا در گوگل مپس نمایش داده شود.

بعد از ساخت حساب کاربری برای اضافه کردن آرایشگاهتان به گوگل مپس تنها باید فرم مربوط به جزئیات کسب‌وکارتان را تکمیل کنید و درخواست تأیید بدهید. ظرف چند روز، شما یک کارت‌پستال همراه با کد تأیید دریافت خواهید کرد.

بعد از این‌که آرایشگاهتان روی گوگل مپس نشان داده شد، محترمانه به مشتریانتان یادآوری کنید تا برای آرایشگاه شما در گوگل مپس نظر بنویسند. این نظرات هم آرایشگاه شما را متمایز می‌سازد و هم به سایر مردم کمک می‌کند تصمیم بگیرند که آیا به آرایشگاه شما مراجعه کنند یا خیر.

بازاریابی خوب برای آرایشگاه به معنای جلب اعتماد و برقراری روابط پایدار با مشتریانتان است؛ بنابراین، همیشه به نظرات آنها پاسخ دهید. این کار به مشتریان نشان می‌دهد که شما برای نظر آنها ارزش قائل هستید حتی اگر نظر آنها همیشه مثبت نباشد. نظرات جعلی ننویسید یا درازای نظر دهی مشتریان به آنها پاداش ندهید زیرا شاید باعث حذف شما از روی گوگل مپس شود.

همچنین در گوگل مپس کسب‌وکارها بر اساس نزدیکی، امتیاز نظرات و عوامل دیگر فهرست بندی خواهند شد. برای این‌که تبلیغ آرایشگاهتان در صدر نتایج محلی نشان داده شود می‌توانید در تبلیغات گوگل برای گوگل مپس سرمایه‌گذاری کنید.

2. یک سامانه رزرو آنلاین داشته باشید

یک ایده خوب دیگر برای بازاریابی آرایشگاه این است که برای مشتریانتان امکان رزرو آنلاین خدمات آرایشگاهتان را فراهم کنید. ارائه خدمات رزرو آنلاین و رزرو از قبل محبوبیت زیادی دارد.

همچنین رضایت مشتریانتان را جلب می‌کنید؛ زیرا آنها می‌توانند برای خودشان یک صندلی رزرو کنند. همچنین مشتریان بیشتری از شما نوبت می‌گیرند؛ چون می‌توانند به‌صورت آنی وقت‌های موجود را ببینند.

این سامانه کار را برای مشتریان آسان می‌سازد تا بدون نیاز به تماس یا پیام وقت مناسب خود را پیداکرده و آن را رزرو کنند. به همین دلیل این ایده بهترین ایده بازاریابی آرایشگاه به شمار می‌رود. این روش به رشد کسب‌وکار آرایشگری شما کمک کرده و درعین‌حال باعث فراغت خاطر شما از استرس ناشی از مدیریت نوبت‌ها و مشتریان می‌شود.

صفحه رزرو آنلاین شما می‌تواند به این شکل باشد. راه‌اندازی آن توسط ما کم‌تر از یک هفته وقت می‌برد. برنامه ما بهترین برنامه کاربردی رزرو وقت آرایشگاه‌ها بوده و استفاده از آن آسان است. می‌توانید نام، لوگو، خدمات و قیمت‌ها، زمان شروع کار و تصاویری به‌دلخواه را به آن اضافه کنید.

بعد از راه‌اندازی صفحه رزرو آنلاین، کافی است دکمه‌ «همین حالا رزرو کنید» را به نمایه رسانه‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام اضافه کنید، آن را به وب سایتتان نیز اضافه کنید و با مشتریانتان به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌توانید برای ارسال پیامک انبوه به مشتریانتان از سرویس های ما استفاده کنید و بگذارید آنها بدانند که می‌توانند همین حالا خدمات آرایشی شما را به‌صورت آنلاین رزرو کنند.

برای اضافه کردن دکمه رزرو به صفحه فیس‌بوکتان، باید فقط وارد فیس‌بوک شوید، به صفحه کسب‌وکار خود بروید و همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شد بر روی «اضافه کردن دکمه» کلیک کنید:

پس از طی مراحل دکمه رزرو آنلاین شما بدین شکل خواهد بود:

3. برای آرایشگاهتان یک لوگو بسازید

بدون لوگو نمی‌توان هیچ کاری برای بازاریابی آرایشگاه انجام داد. وجود لوگوها برای جلب اعتماد و شناخت ضروری است. لوگوها قدرت زیادی در تداعی نماد در ذهن افراد دارند.

به برندهای محبوبتان فکر کنید و سعی کنید لوگوی آنها را در ذهن تجسم کنید. نتیجه می‌دهد، مگر نه؟

اگر در ‌حال حاضر لوگو ندارید، احتمالاً در فکر این هستید که چطور یک لوگو پیدا کنید. ساده‌ترین راه تهیه یک لوگوی طراحی‌شده به نحو حرفه‌ای است؛ اما می‌تواند بسیار گران تمام شود و لزومی ندارد که لوگو برایتان گران تمام شود.

لوگوی شرکت نایک فقط 35 دلار هزینه داشت، اولین لوگوی توییتر 15 دلار هزینه داشت و اولین لوگوی کوکاکولا بدون خرج کردن حتی یک سنت ساخته شد.

یک راه ارزان‌تر برای دریافت لوگو برای آرایشگاهتان فیورر است، پلت فرمی که در آن فریلنسرها خدمات ارائه می‌دهند. ایرادش این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که فریلنسری که شما برای این کار استخدام می‌کنید واقعاً یک طراح حرفه‌ای باشد.

درواقع می‌توانید خودتان لوگوی آرایشگاه را کاملاً رایگان بسازید. این کار واقعاً آسان است و کم‌تر از پنج دقیقه زمان می‌برد. برای این کار ابزارهای زیادی وجود دارند اما همه آنها امکان دانلود باکیفیت لوگویتان به‌رایگان را در اختیار شما نمی‌گذارند. شما برای پرینت به یک فایل باکیفیت بالا نیاز دارید.

بعد سبک بصری لوگوی خود را انتخاب کنید. برای لوگوی آرایشگاه سبک‌های برجسته، پررنگ یا قدیمی مناسب هستند.

می‌توانید فونت، نماد، رنگ‌ها و طرح‌بندی را تغییر دهید. حواستان باشد که لوگوی خوب در چاپ کوچک و بزرگ به‌راحتی تشخیص داده می‌شود.

این فایل‌ها دارای کیفیت بسیار زیادی هستند و می‌توانید دائماً در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و به شکل چاپی از آنها استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مطلب اهمیت لوگو در آرایشگاه مردانه را مطالعه کنید.

4. نمونه کار آرایشگاهتان را به نمایش بگذارید

رسانه‌های اجتماعی جای خوبی برای نمایش روزمره کار آرایشگری‌تان هستند؛ اما شاید پس از مدتی بعضی از کارهای قدیمی موردعلاقه شما گم شوند و مشتریان احتمالی جدید نتوانند آنها را ببینند.

چاره کار این است که برای آرایشگاهتان یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. به‌جای مراجعه به یک سازمان طراحی وب‌سایت، خودتان آن را بسازید و مقدار زیادی پول پس‌انداز کنید. ابزارهای سایت سازی فراوان و ارزان با کاربری آسان وجود دارند که برای کاربران غیر فنی ساخته شده‌اند.

می‌توانید لوگوی آرایشگاهتان و آدرستان را به آن اضافه کنید، اطلاعاتی در خصوص خود و کسب‌وکارتان بنویسید و گالری‌های شگفت‌انگیزی ایجاد کنید که کار شما را متمایز می‌سازند.

5. به مجلات و عکاس‌ها خدمات آرایشگاهی رایگان ارائه دهید

اگر در حال ‌حاضر یکی از آرایشگاه‌های معروف شهرتان نیستید، باید برای سر زبان انداختن نامتان یک رویکرد فعالانه پیش بگیرید. اگر از عهده مخارج تبلیغ خود به‌عنوان یک آرایشگر برنمی‌آیید، عاشق استفاده از این ایده در استراتژی بازاریابی آرایشگاهتان خواهید شد.

ارائه خدمات رایگان به مجلات و برای عکس‌برداری راهی عالی برای جلب‌توجه است. همیشه از عکاس بخواهید تا بگویند عکس‌ها از آرایشگاه شما است و در زمان انتشار عکس‌ها، به آرایشگاهتان اشاره کنند.

6. برای آرایشگاه‌ها بازاریابی پیامکی انجام دهید

ارسال پیامک‌های موقعیتی به مشتریانتان می‌تواند رزروها را به‌شدت افزایش دهد اما روش‌های دیگری نیز برای بازاریابی پیامکی آرایشگاهتان وجود دارد که تأثیر بیشتری بر روی درآمدتان دارد. این ایده‌ها بازاریابی آرایشگاهتان را به سطح جدیدی ارتقا خواهند داد.

درحالی‌که برای تبلیغ آرایشگاه با پیامک روش‌های زیادی وجود دارد اما روش‌های موردعلاقه من عبارتند از:

شش ایده برتر بازاریابی پیامکی برای آرایشگاه‌ها

  • برای کاهش تعداد افرادی که وقت رزرو کرده‌اند اما نیامده‌اند از یادآور خودکار نوبت استفاده کنید.
  • قبل و بعد نوبت دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای مشتریان ارسال کنید
  • به بخشی از مشتریان خود تخفیف و کوپن پیامک کنید.
  • مشتریان را از وجود محصولات جدید آگاه سازید
  • گاه‌وبیگاه نکاتی در رابطه با آرایش برای مشتریان ارسال کنید.
  • وقتی در تعطیلات هستید پیام‌های متنی با پاسخ‌گویی خودکار ارسال کنید.

یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی آرایشگاه در این لیست، ایده مربوط به یادآوری نوبت است. برای آرایشگاه‌ها نرخ عدم حضور در نوبت مقرر حدود 20 درصد غیرمعمول نیست. ارسال پیام‌های یادآور نوبت می‌تواند این نرخ را به تقریباً صفر درصد کاهش دهد.

فقط با نگاهی به درآمد ازدست‌رفته به دلیل عدم حضور مشتری در نوبت مقرر می‌توانید برآورد کنید که با عدم یادآوری نوبت افراد به آنها چقدر پول از دست داده‌اید؛ بنابراین اگر یک آرایشگر هرماه به‌طور میانگین 100 میلیون تومان درآمد داشته باشد و نرخ عدم حضور مشتری در نوبت مقرر 20 درصد باشد، بابت این عدم حضور آرایشگر هرماه 20 میلیون تومان از دست می‌دهد.

خبر خوب این است که می‌توانید از همین امروز عدم حضور مشتری در وقت مقرر را کاهش دهید. می‌توانید پیام‌های یادآور نوبت را یا با تایپ دستی از تلفن همراه خود ارسال کنید و یا به‌صورت خودکار آنها را با پیام‌رسان های خودکار ارسال کنید،

با نگاهی به نظرات مطرح‌شده می‌بینیم که کاربران ادعا می‌کنند که گزینه یادآور نوبت میزان عدم حضور مشتری در وقت مقرر را کاهش داده است.

اکیداً توصیه می‌کنم که در طرح بازاریابی آرایشگاهتان پیام‌های متنی علی‌الخصوص پیام‌های خودکار را بگنجانید زیرا در وقت و پول شما صرفه‌جویی زیادی خواهند کرد.

7. برای تبلیغ آرایشگاهتان از تبلیغات شفاهی استفاده کنید

«تبلیغات شفاهی می‌تواند از یک مشتری هیجان‌زده به ۴۰۳۷۰ نفر در ظرف تنها یک ‌سال منتقل شود».

تد رایت، مدیرعامل فیز

احتمالاً تبلیغات شفاهی اثربخش‌ترین ایده بازاریابی آرایشگاه هست چون مشتریان می‌توانند به‌رایگان به بازاریاب‌های شما تبدیل شوند. محترمانه از مشتریان همیشگی‌تان بخواهید تا خدمات شما را به دوستانشان توصیه کنند. نترسید از این‌که از مردم بخواهید تا با حرف زدن درباره شما تبلیغ آرایشگاهتان را انجام دهند. اگر مشتریانتان از شما راضی باشند، با کمال میل این کار را انجام خواهند داد.

همچنین می‌توانید بابت هر فرد جدیدی که مشتریان به آرایشگاه شما می‌آورند، به آنها تخفیف دهید یا می‌توانید یک بسته خدمات «یکی از رفقایت را بیاور» ایجاد کنید؛ بنابراین اگر مشتری دوستی را با خود آورد که هرگز به آرایشگاه شما مراجعه نکرده بود، هردوی آنها از شما تخفیف می‌گیرند.

8. یک برنامه وفاداری برای آرایشگاهتان ایجاد کنید

به گزارش وب‌سایت business2community.com «جذب مشتری جدید نسبت به حفظ مشتریان کنونی شش تا هفت برابر گران‌تر است».

درحالی‌که برنامه وفاداری ایده بازاریابی متفاوتی از تبلیغات شفاهی است اما هنوز هم قصد آن این است که مردم درباره شما صحبت کنند. مردم نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند تا با دوستانشان از دریافت خدمات خوب و ارزان صحبت نکنند.

مهم‌ترین نتیجه برنامه وفاداری این است که این برنامه‌ها برای حفظ مشتریان همیشگی بسیار مثمر ثمر هستند. برنامه وفاداری آرایشگاهتان باعث جلب رضایت مشتریانتان و احساس ارزشمندی در آنها می‌شود.

مشتریانتان می‌خواهند احساس کنند قدرشان بابت خرید مکرر خدمات از شما دانسته می‌شود. هر چه باشد آنها می‌توانستند آرایشگاه دیگری را انتخاب کنند.

بیشتر راهنماهای مربوط به برنامه‌های وفاداری توصیه می‌کنند که با ایجاد یک برنامه منحصربه‌فرد خود را از رقبایتان متمایز سازید. بااین‌حال باور دارم که برنامه وفاداری هم می‌تواند شما و هم می‌تواند مشتریانتان را گیج کند.

مهمترین نکته بازاریابی آرایشگاه: حفظ سادگی همه‌چیز!

کار را با یک برنامه وفاداری بسیار ساده شروع کنید مانند آن برنامه‌های وفاداری که پس از چند نوبت، یک نوبت رایگان ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید کارت‌های وفاداری قابل سفارشی‌سازی برای آرایشگاهتان پیدا کنید و آنها را چاپ کرده و به مشتریانتان تحویل دهید.

9. در بستر رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کنید

رسانه‌های اجتماعی داستان کاملاً متفاوت خود را دارند. درحالی‌که احتمالاً بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی یکی از ارزشمندترین و ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی آرایشگاه محسوب می‌شوند؛ اما رسانه‌های اجتماعی بسیار بزرگ هستند و شما باید برای پیدا کردن دنبال کنندگان وقت زیادی صرف کنید؛ اما به شما قول می‌دهم که صرف این وقت ارزشش را دارد.

10. تجربه فراموش‌نشدنی خلق کنید

درحالی‌که نمی‌توانیم بگوییم تجربه مشتری دقیقاً یک ایده بازاریابی آرایشگاه است؛ اما اگر مشتریان جدید شما برای نوبت دوم نزد شما بازنگردند، تمام تلاش‌هایی که برای تبلیغ آرایشگاهتان می‌کنید بیهوده خواهند بود. ایجاد تجربه خوشایند برای مشتری‌تان که آنها را به بازگشت ترغیب کند اهمیت بسزایی دارد.

11. بازاریابی ویدیویی را فراموش نکنید

در حال حاضر ویدیوی آنلاین موفقیت بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای متمایزسازی خود از رقبا است. ساخت ویدیو در آرایشگاهتان که آرایشگران و مشتریانتان را نشان می‌دهد به انتشار سریع‌تر پیام به مخاطبانتان کمک می‌کند و در سطح عمیق‌تری با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

مخاطبان می‌توانند فرهنگ و تجربه‌ای را ببینند که شما را از آرایشگاه‌های دیگر در شهر یا محله‌تان متمایز می‌سازد. تصویر 1000 کلمه را منتقل می‌کند اما ویدیو 10 برابر آن را!

لازم نیست ویدیوها کیفیت خیلی بالایی داشته باشند، اگر بودجه لازم برای تولید یک ویدیوی باکیفیت را دارید، حتماً به سراغش بروید اما اگر تازه کار را شروع کرده باشید، فیلم‌برداری با تلفن هوشمندتان خوب خواهد بود. به‌هرحال ظاهر قابل‌قبولی دارد.

قطعاً فرمت‌های ویدیویی مختلف را امتحان کنید چون شاید متوجه شوید که مخاطبانتان نسبت به ویدیوهای باکیفیت به ویدیوهای ضبط شده با تلفن هوشمندتان واکنش بهتری نشان می‌دهند. گاهی اوقات وقتی ویدیوهای باکیفیت تولید می‌کنید شاید بسیار شبیه پیام بازرگانی به نظر برسید و شما این را نمی‌خواهید، دست‌کم در رسانه‌های اجتماعی چنین چیزی نمی‌خواهید؛ اما از همه این حرف‌ها که بگذریم، ویدیوهای بیشتری بسازید!

12. با سئو از گوگل ترافیک بگیرید

سئو مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است؛ به‌عبارت‌دیگر سئو بدان معناست که یافتن چیزی به‌صورت آنلاین چقدر آسان است، هرچه سئو را بهتر انجام دهید، برای مشتریان احتمالی‌تان پیدا کردن شما در گوگل، بینگ، یوتیوب یا هر موتور جستجوی آنلاین دیگر آسان‌تر خواهد بود. برای تقویت سئو، بهترین کار راه‌اندازی صفحه کسب‌وکار گوگل و وصل کردن وب‌سایتتان به آن است.

بنابراین دفعه بعد که شخصی «آرایشگاه نزدیک من» را در گوگل جستجو می‌کند، کسب‌وکار شما در فهرست نتایج نشان داده می‌شود و فرد می‌تواند یا تلفنی با شما تماس بگیرد یا از وب‌سایت شما بازدید کند تا اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کند. یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش سئو به اشتراک‌گذاری روزانه محتوا در رسانه اجتماعی، پست کردن مطلب در وبلاگ و اضافه کردن ویدیو به کانال یوتیوبتان است. هر چه محتوای بیشتری در وب داشته باشید یافتن شما راحت‌تر است.

13. هوشمندانه تخفیف بدهید

همه عاشق تخفیف دادن نیستند، من تخفیف می‌گیرم؛ اما بیشتر افرادی که از این ایده خوششان نمی‌آید تصویر جامع‌تر را نمی‌بینند. برای شروع، بیایید در روزهایی که معمولاً سرمان شلوغ است مانند پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها تخفیف ندهیم. ما برای پر کردن روزهایی مانند سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها تخفیف می‌دهیم که سرمان شلوغ نیست.

با نوبت دادن در روزهای کسادی‌تان، درآمد کسب‌شده در پایان ماه نسبت به عدم اجرای این تبلیغات به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

تخفیف برای جذب مشتری برای کسب‌وکارهای جدید نیز عالی است. ایده پشت تخفیف دادن به مشتریان جدید ساده است. از آنها می‌خواهیم تا سری به ما بزنند علی‌الخصوص اگر قبلاً هرگز اسم برندتان را نشنیده‌اند. با آنها رابطه برقرار کنید و پس از کسب تجربه، با نهایت احترام با آنها رفتار کنید تا به بازگشت تشویق شوند.

بسته به‌اندازه تخفیف شاید در اولین ملاقات سود و زیانتان سربه‌سر شود و مشکلی نیست. چون شما در نوبت دوم و سوم سود خواهید کرد. اگر واقعاً کارتان خوب باشد، می‌توانید برادر، فرزند، پسرعمو و هر کس دیگر در شبکه روابط آنها را جذب کنید!

14. برنامه ای برای ارجاع مشتریان داشته باشید

بازاریابی ارجاعی ایده بازاریابی بعدی من در این لیست است. به چند روش می‌توانید از مشتریانتان بخواهید تا شما را به دیگران معرفی کنند. شما می‌توانید کاری که اکثریت انجام می‌دهند را انجام دهید و فقط از مشتری بخواهید که شما را معرفی کند؛ اما همه ما می‌دانیم که همیشه درخواست کافی نیست.

می‌توانید برنامه‌های مختلفی برای ارجاع مشتری داشته باشید؛ برای مثال، مشتری با معرفی شما به پنج‌نفری که به شما مراجعه می‌کنند، یک ماه کوتاهی رایگان مو دریافت می‌کند یا درازای مراجعه هر فرد تخفیف می‌گیرد. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد، سراغ کاری بروید که برای آرایشگاه شما منطقی‌تر است.

15. نظرات مثبت بگیرید

اگر از مشتریانتان نمی‌خواهید تا برای کسب‌وکارتان نظر آنلاین بگذرند، خودتان را از کار بیکار کرده‌اید. نظرات مثبت برای آرایشگاهتان چه در گوگل، فیس‌بوک یا یلپ به طرق مختلف به شما کمک می‌کند.

اول‌ازهمه، این اعتباری است که از جانب شخص ثالث به شما داده می‌شود. صحبت کردن در مورد این‌که خدمات شما چقدر عالی است یک‌چیز است اما وقتی مشتریانتان شما را تحسین می‌کنند، قضیه متفاوت است. مردم به شنیدن حرف کسب‌وکارها درباره عالی بودن خدماتشان عادت دارند؛ اما این چیزی نیست که شما را از دیگران متمایز سازد یا به شاخص بودنتان کمک کند.

درهرصورت، این‌که خودتان بیش‌ازحد خوبی خودتان را تبلیغ کنید می‌تواند آزاردهنده باشد و ممکن است تبلیغات تلقی شود؛ اما وقتی مشتریانتان درباره تجربه عالی خودشان صحبت می‌کنند، قضیه برای مشتریان بالقوه طور دیگری است. این امر واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین نظرات مثبت به سئو نیز کمک می‌کنند. بار دیگر تکرار می‌شود که هر چه محتوای بیشتری در وب‌سایتتان به اشتراک بگذارید، هر چه بیشتر سایت‌های رسانه‌ای دیگر یا وبلاگ‌های بیشتر درباره کسب‌وکارتان صحبت کنند، پیدا کردن کسب‌وکارتان آسان‌تر است؛ بنابراین دریافت نظرات مثبت امری ضروری است و به قرار گرفتن شما پیش چشم افراد بیشتر کمک می‌کند و درباره این‌که باید چه فرآیندها و خدماتی را در آرایشگاهتان بهبود بخشید، ایده‌هایی به شما می‌دهد.

16. با شبکه‌سازی دسترسی به خود را توسعه دهید

برای هر کسب‌وکاری، عضویت در شبکه‌ افراد همفکر سودمند است. این کار مهارت‌های شما را تقویت می‌کند، باعث مطلع شدن شما از روندها و اخبار جدید صنعت می‌شود و برند شما را توسعه می‌دهد. علاوه‌ بر این، می‌توانید درباره ایده‌های تبلیغاتی جدید آرایشگاه بحث و تبادل‌نظر کنید.

برای شروع، می‌توانید به عضویت انجمن‌های آرایشگری آنلاین در فیس‌بوک یا لینکدین دربیاید. همچنین ردیت جای خوبی برای بحث است.

علاوه بر گروه‌های آرایشگری، می‌توانید عضو دیگر گروه‌های شبکه‌سازی کسب‌وکار محلی شوید. این کار امکان درک بهتر جامعه و مردم را برای شما فراهم می‌سازد. می‌توانید به این روش مشتریان جدید یافته و شاید با یک کسب‌وکار در همان نزدیکی شروع به همکاری کنید.

هر زمان که فرصتش را داشتید به رویدادها، رقابت‌ها و کارگاه‌های مختلف آرایشگری بروید و همیشه کارت ویزیت آرایشگاهتان را با خود به همراه داشته باشید. صرفاً با حضور در یک رویداد می‌توانید با متخصصان مختلف دارای سبک‌های منحصربه‌فرد و ایده‌های تازه آشنا شوید.

17. بازاریابی مشترک با کسب‌وکارهای محلی را شروع کنید

خب، بازاریابی مشترک دقیقاً به چه معناست؟

بازاریابی مشترک یک نوع استراتژی بازاریابی است و دو یا چند کسب‌وکار غیر رقیب برای همکاری با یکدیگر و نفع بردن از مخاطبان هدف جمعی‌شان از این استراتژی استفاده می‌کنند.

مثال بارز بازاریابی مشترک وقتی است که دو کسب‌وکار تبلیغ محصولات/خدمات یکدیگر در رسانه‌های اجتماعی خود را شروع می‌کنند. این ساده‌ترین شکل بازاریابی مشترک است و به هیچ سرمایه‌گذاری اضافی نیاز ندارد.

شما به‌عنوان آرایشگر می‌توانید با تعداد زیادی از دیگر کسب‌وکارها همکاری کنید مانند آرایشگاه زنانه، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، ارائه‌دهندگان خدمات عروسی، کافه‌ها و غیره. زمان انتخاب کسب‌وکاری که با نیازهای شما تناسب دارد، حواستان باشد که شما هم باید چیزی به آنها عرضه کنید.

اما مهم‌ترین بخش این است که تصمیم بگیرید با چه کسب‌وکارهایی همکاری کنید. شرکای کاری خود را عاقلانه انتخاب کنید؛ چون آنها تأثیر مستقیمی بر روی نتیجه کسب‌وکارتان دارند. سعی کنید در کسب‌وکارها به دنبال ویژگی‌های زیر باشد:

  1. بتوانید رابطه دوستانه را با آنها حفظ کنید
  2. کسب‌وکارهای رقیب نباشید اما مخاطبان هدف شما مشترک باشند
  3. آیا می‌توانید به یکدیگر کمک کنید؟ آیا کسب‌وکار دیگر مهارت‌ها و تخصصی دارد که شما از آن سود ببرید (و بلعکس)؟

پس از این‌که توافق کردید با یک کسب‌وکار همکاری کنید، وقت آن می‌رسد تا درباره ایده‌های بازاریابی برای جذب مشتریان و نحوه اجرای آنها فکر کنید.

استراتژی بازاریابی مشترک شما می‌تواند شامل ارائه چیزی به‌سادگی کارت‌های هدیه یا بسته‌های ترکیبی از محصولات خرده‌فروشی شما یا انتشار تبلیغات مشترک با پویش‌های تبلیغاتی مناسب باشد.

درنهایت، دو کسب‌وکار هستند که باید بر اساس نیازهای خود تصمیم بگیرند.

جمع بندی: برای رشد کسب‌وکارتان هیچ راه میان‌بری وجود ندارد

امیدوارم که با مطالعه این مقاله روش‌های جدیدی برای تبلیغ آرایشگاهتان پیداکرده باشید. گرچه شاید بعضی از این ایده‌های بازاریابی آرایشگاه کمی شما را از کنج آسایشتان خارج کنند؛ اما قول می‌دهم که ارزشش را دارند.

درنهایت، بازاریابی برای آرایشگاه‌ها مستلزم پشتکار برای دستیابی به نتایج است. بسیاری از آرایشگران خیلی زود تسلیم می‌شوند زیرا بلافاصله به نتایج بازاریابی دست پیدا نمی‌کنند. صبور باشید و به برنامه بازاریابی آرایشگاهتان پایبند بمانید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *