نشوندن مشتری روی صندلی نصف ماجراست، اما اینکه بتونید اونا رو متقاعد کنید برای چند تا سرویس اضافهی مفید – که درآمدتون رو هم بالا میبره – یه داستان دیگهست.
اشتباه نکنید، یه سری خدمات اصلی و پایه هست که همیشه باید توی منوی خدماتتون باشه، ولی این به این معنی نیست که نتونید چند تا سرویس تکمیلی دقیقه آخری که فروختنشون آسونه و واقعاً هم به نفع مشتریهاتونه رو اضافه کنید.
شاید بپرسید، اصلاً چرا باید روی خدمات اضافه تمرکز کنیم؟ فقط یه دلیل براتون میاریم – افزایش درآمد.
وقتی مشتری از قبل توی مغازهتونه، متقاعد کردنش برای خرج کردن پول بیشتر خیلی راحتتره. چرا؟ چون از قبل روی صندلی نشسته. برگردوندن دوبارهش برای یه سرویس دیگه خیلی سختتره و منابع بیشتری هم میخواد.
وقتی کسی روی صندلیتون نشسته، قطعاً باید از این فرصت استفاده کنید.
میخواید بدونید چطوری؟ ادامه بدید و بخونید!
خدمات تکمیلی آرایشگری برای افزایش درآمدتون
اصلاح ابرو
از بند انداختن گرفته تا برداشتن با موچین و اپیلاسیون، باور نمیکنید چقدر از مشتریهاتون (از جمله آقایون) از اینکه خدمات اصلاح ابرو دریافت کنن خوشحال میشن. فرقی نمیکنه مشتریهاتون کیا هستن، بخش بزرگی از مردم میخوان (و شاید نیاز دارن!) ابروهاشون اصلاح بشه ولی نمیدونن کجا برن. اضافه کردن این خدمت به عنوان یه گزینه دقیقه آخری (و شاید ارائهش با تخفیف برای کسایی که با یه خدمت معمولی ترکیبش میکنن) راه خوبیه برای افزایش درآمد از همون قرار اول.
واقعاً میخواید درآمد مغازهتون رو بیشتر کنید؟ به استخدام یه متخصص میکروبلیدینگ یا گرفتن مدرک خودتون فکر کنید.
مسلماً این یکی از اون خدمات دقیقه آخری نیست که وقتی کسی روی صندلی نشسته بهش اضافه کنید، ولی چون داریم درباره ابرو صحبت میکنیم، حتماً خواستیم این فرصت پولساز رو هم بهتون بگیم.
ماسک صورت
حتی اگه بیشتر مشتریهای مغازهتون آقا هستن، اضافه کردن یه ماسک صورت اختیاری در حین کوتاهی مو میتونه درآمدتون رو خیلی بالا ببره. سادهست، راحته و یه تجربه لوکسه که خیلیها موقع کوتاهی، اصلاح یا خدمات دیگه ندارن.
میخواید مطمئن شید ماسک به اندازه کافی مردونه هست که مشتریهای آقاتون که با ایده ماسک صورت مشکل دارن قبولش کنن؟
بعد از کوتاهی و بخار دادن صورت، از ماسکهای کربنی استفاده کنید تا به از بین بردن چربی، کثیفی و جوشهای سرسیاه کمک کنه. این میتونه یه اضافه خوب بعد از کوتاهی یا خدمات دیگه باشه – فقط باید درست معرفیش کنید تا به عنوان یه گزینه عملی دیده بشه.
قیمتگذاری این ماسکها با نرخ مناسبتر وقتی با یه خدمت دیگه ترکیب میشه، میتونه همون چیزی باشه که مشتریهاتون برای قبول کردنش نیاز دارن.
مراقبت و درمان ریش
برای افزایش هزینهکرد مشتریهای ریشدار و بهتر کردن ظاهرشون، نرمکننده عمیق، روغنزنی، اصلاح، طراحی سفارشی و خدمات بیشتر رو به عنوان مکمل خدمات دیگه ارائه بدید. چه بخواید طراحی سفارشی به لیست خدماتتون اضافه کنید، چه طراحی ریش، یا حتی فقط یه درمان برای نرم کردن موهای زبر، این یه گزینه راحت برای مشتریهای ریشدار آرایشگاهه.
رنگ مو
رنگ مو از اون چیزی که فکر میکنید محبوبتره، مخصوصاً وقتی پای یه ظاهر طبیعی در میونه. بیشتر آقایون از اونی که فکر میکنید به رنگ کردن علاقه دارن، مخصوصاً وقتی صحبت از یه استایل یکدست و طبیعی مثل تکنیک بالیاژه. چرا این یه سرویس تکمیلی آسونه؟ چون نگهداریش راحته، طبیعی به نظر میاد و وقتی با یه خدمت دیگه ترکیب بشه، مقرون به صرفهست.
این رو به منوی خدماتتون اضافه کنید و مشتریهاتون رو با این تکنیک آشنا کنید – از تعداد کسایی که قبولش میکنن شگفتزده میشید.
درمانهای نرمکننده عمیق و امثال اون
مشتریهاتون برای بهترینها پیش شما میان، درسته؟ پس چرا با چند تا خدمت اضافه که میتونه مشکلات خاص موهاشون رو حل کنه، بهترین رو بهشون ارائه ندید؟ چه یه ترکیب سفارشی برای آبرسانی به موهاشون داشته باشید، چه فکر کنید یه دور سریع تونر میتونه هایلایتهاشون رو بهتر نشون بده، ارائه این جور خدمات اضافه میتونه یه راه سریع و سودآور برای افزایش تعداد خدماتی باشه که مشتریها موقع نشستن روی صندلیتون دریافت میکنن.