6 دلیل برای اینکه مردان باید فیشیال انجام دهند

از نظر خیلی‌ها، مراقبت‌های پوست صورت برای خانم‌ها در حالت‌های خاص ولخرجی است، اما این نوع تفکر اشتباه است. شاید قبلاً فیشیال فقط به مراقبت از پوست صورت محدود می‌شد، اما این روزها، فیشیال صورت به معنای کلی جوان ماندن در نظر گرفته می‌شود. این کار را مانند کوتاه کردن مو در نظر بگیرید: شما برای کوتاه کردن موهای خود به فردی حرفه‌ای اعتماد می‌کنید، چرا همین کار را برای صورت خود انجام نمی‌دهید؟

دلیل آن این است که کیفیت پوست شما همیشه ثابت نمی‌ماند. آیا تابه‌حال به آینه نگاه کرده‌اید و فکر کرده‌اید که صورتتان چه قدر نابهنجار شده است؟

مهم نیست چقدر صورت خود را می‌شویید یا هرچند وقت یک‌بار از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، پوست صورت شما ممکن است بدون دلیل شادابی‌اش افت کند. در این شرایط ممکن است ندانید چه‌کاری انجام دهید. اینجاست که یک متخصص زیبایی باید وارد عمل ‌شود. آن‌ها متخصصان آموزش‌دیده‌ای هستند که دقیقاً می‌دانند چه‌کاری انجام دهند تا ظاهر شما بهتر شود.

در ادامه راهنمای کامل مبتدیان ما در مورد فیشیال و هم‌چنین دلایلی که باید فیشیال انجام دهید و جایی که می‌توانید آن را تهیه کنید آورده شده است.

فیشیال چیست؟

در ابتدایی‌ترین تعریف، فیشیال درمانی است که توسط یک متخصص دارای مجوز طراحی‌شده برای رسیدگی به پوست انجام می‌شود که معمولاً شامل پاک‌سازی، لایه‌برداری، ماساژ، استخراج و ماسک گذاشتن است. ممکن است شبیه روتینی باشد که در خانه دنبال می‌کنید، اما اگر بخواهیم تشبیه کنیم این کار مانند کارواش بردن ماشین تان است.

این روزها کلمه «فیشیال» به اصطلاحی عام و کلی تبدیل‌شده است. این کار عمدتاً برای رفع آکنه انجام می‌شد، اما اکنون مراقبت‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود. ممکن است تبلیغات مواردی مانند سرما درمانی یا طب سوزنی صورت را دیده باشید یا متوجه شده باشید که متخصص‌های مراقبت‌هایی از طریق لیزر را ارائه می‌کنند. این‌ها همگی جز فیشیال هستند و از فناوری برای به دست آوردن نتایج خاص استفاده کنید. تفاوت اصلی بین آرایشی که در یک سالن زیبایی دریافت می‌کنید و کاری که در مطب متخصص پوست دریافت می‌کنید، زمان استراحت است. نوع درمانی که یک متخصص زیبایی انجام می‌دهد نتایج کوتاه‌مدت بیشتری دارد. چراکه جز روش‌های پزشکی نیستند. درحالی‌که نوع درمان‌های صورت که یک متخصص پوست انجام می‌دهد ممکن است تأثیرات طولانی‌مدت بیشتری داشته باشند. این بدان معنا نیست که یکی بهتر از دیگری است، فقط به این معنی است که آن‌ها برای امور مختلف مناسب هستند.

بخواهیم تشبیه کنیم، متخصص زیبایی برای مسواک زدن دندان‌های شما مناسب است و متخصص پوست برای چند بار در سال، مانند تمیز کردن دندان‌هایتان توسط دندان‌پزشک است.

هرچند وقت یک‌بار باید فیشیال انجام دهم؟

خبر خوب: برای دیدن نتایج چشمگیر حتی نیازی نیست که مرتباً فیشیال را انجام دهید. در حالت ایده آل، باید هر چهار تا شش هفته یک‌بار این کار را انجام دهید؛ اما درواقع، با تغییر فصل یک مورد را دریافت کنید یا اینکه چهار بار در سال به سراغ فیشیال بروید؛ زیرا راه خوبی برای شروع فصل و آماده کردن پوست برای تغییرات محیطی پیش رو است.

6 دلیل برای انجام مراقبت‌های پوستی (فیشیال)

مهم نیست که چه نوع مراقبتی دریافت می‌کنید، درهرحال مزایایی فراتر از هر کاری که می‌توانید در خانه انجام دهید، خواهید داشت.

1. فیشیال، شستشویی قوی برای صورت شماست

درمان‌های صورت همیشه به‌عنوان روشی برای سم‌زدایی شناخته‌شده و مورداستفاده قرارگرفته‌اند و هنوز هم این ‌یکی از بزرگ‌ترین فواید آن‌هاست. هر بار با یک پاک‌سازی عمیق و کامل پوست شما (گاهی اوقات با پاک‌کننده‌های متعدد) شروع می‌شود و در بسیاری از مراقبت‌ها از بخور نیز بهره می‌برید که منافذ را باز می‌کند و کثیفی‌های عمیق را نرم می‌کند تا راحت‌تر پاک شود. این روزها هر متخصص پوست صورت از بخور استفاده نمی‌کند و به‌جای آن از ماساژ و راهکار‌های پاک‌سازی صورت استفاده می‌کند که به تمیز کردن پوست شما عمیق‌تر ازآنچه در آینه حمام خود می‌توانید انجام دهید، کمک می‌کند.

2. فیشیال جوش های سرسیاه را به بهترین وجه از بین می‌برد

بخشی از تمیز کردن عمیق در بسیاری از آرایش‌های صورت، بیرون کشیدن جوش است، یعنی زمانی که متخصص صورت به‌صورت دستی جوش‌های سرسیاه را از منافذ پوست شما بیرون می‌آورد و از شر هر جوش دیگری که ممکن است باعث گرفتگی شود خلاص‌تان می‌کند. انجام این کار مانند فشار دادن یک جوش نیست. برای اولین بار، این کار با خیال راحت انجام می‌شود تا خطر اسکار یا آسیب طولانی‌مدت را کاهش دهد. پاکیتی می‌گوید هنگامی‌که منافذ پوست پاک می‌شوند، متخصص صورت می‌تواند اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینول‌ها را وارد آن کند تا خودشان پاک‌سازی منافذ را انجام دهند. این کار به کاهش اندازه ظاهری منافذ کمک می‌کند و رنگ و ظاهر بهتری به پوست می‌بخشد. کشیدن پوست ممکن است ناراحت‌کننده باشد، بنابراین بسیاری از متخصصان صورت انتخاب را به خودتان واگذار می‌کنند که این کار را انجام دهید یا نه اما قطعاً یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن و بهبود پوست همین کار به‌حساب می‌آید.

3. لایه‌برداری صورت بهتر (و ایمن‌تر) از درمان‌های خانگی است

در پاک‌سازی، لایه‌برداری عمیق‌تر ازآنچه در خانه انجام می‌شود، به شما هدیه می‌شود. لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رنگ پوست را بهبود می‌بخشد، اندازه ظاهری منافذ را کاهش می‌دهد و به محصولاتی که استفاده می‌کنید کمک می‌کند تا عمیق‌تر نفوذ کرده و بهتر عمل کنند. برخلاف اسکرابی که در خانه استفاده می‌کنید، محصولات لایه‌بردار سطح حرفه‌ای می‌توانند لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار داده و سلول‌های مرده بیشتری را از بین ببرند. آن‌ها معمولاً لایه‌بردارهای شیمیایی هستند که از اسیدها یا آنزیم‌ها برای شکستن پیونده‌ای بین سلول‌های پوست و از بین بردن آن‌ها استفاده می‌کنند (اسکراب ها فقط سطح پوست را هدف قرار می‌دهند). زیبایی‌شناسان می‌توانند با خیال راحت از این محصولات قوی‌تر استفاده کنند تا نتایج بهتری به شما بدهند.

4. مراقبت‌های پوست صورت یک‌راه خوب برای کسب آگاهی از پوست‌تان است

یک متخصص پوست صورت حرفه‌ای می‌تواند به پوست شما نگاه کند و چیزهایی را ببیند که از نگاه کردن در آینه نمی‌بینید، مانند اینکه آیا شما از محصولات مناسب استفاده می‌کنید یا اینکه آیا واقعاً آنچه را که می‌خواهید آن محصولات برایتان انجام می‌دهند یا نه. مثل این است که یک مکانیک زیر کاپوت ماشین تان را نگاه کند. فیشیال راهی عالی برای آشنایی با پوستتان است و از کسی که در مراقبت از پوست باتجربه است، در مورد نوع پوست و شرایط پوستتان صحبت کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما توصیه‌هایی کنند که می‌توانید بعد از رفتن به خانه از آن‌ها استفاده کنید. از طریق توصیه‌ها و استفاده از محصولات می‌توانید به نگرانی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتتان پایان دهید.

5. حرفه‌ای‌ها ابزارهای بهتری دارند

درست مانند زیبایی‌شناسان و متخصصان پوست که از محصولات بهتری در حین انجام مراقبات استفاده می‌کنند، ابزارهای بهتری نیز برای بهبود پوست شما در اختیاردارند. آن‌ها از چراغ‌های LED زیادی استفاده می‌کنند، برخی نیز از فرکانس رادیویی، جریان الکتریکی و اولتراسوند استفاده می‌کنند. مثلاً من از لیزر و درمان‌های قوی‌تر استفاده می‌کنم. این‌ها فقط بخشی از ابزارهای حرفه‌ای هستند که به بهبود پوست از درون کمک می‌کنند و بزرگ‌ترین تفاوت بین آنچه در سالن زیبایی ارائه می‌شود و مطب متخصص پوست، شدت آن کار است. همه فیشیال‌ها شامل درمان‌های سطح بالا نیستند، اما استانداردتر بوده و نتایج بهتری ارائه می‌دهند.

6. فیشیال می‌تواند آرامش‌بخش باشد

مطمئناً، می‌توانید به‌راحتی با انجام فیشیال ها پوستی عالی پیدا کنید، اما بخشی از جذابیت مراقبت‌های پوستی برای بسیاری از افراد این است که برایشان آرامش‌بخش هستند. بیشتر این مراقبت‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشند و می‌توانند زمان کمتری هم داشته باشند. با این کار شما را مجبور می‌کنند که کنترل امور را کنار بگذارید و برای یک‌بار هم که شده اجازه دهید شخص دیگری فرمان را در دست بگیرد. این چیزی است که اغلب ما از مراقبت‌های پوست صورت می‌خواهیم.

قبل از فیشیال به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در این قسمت مواردی ذکرشده که قبل از انجام فیشیال باید بدانید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از این تجربه خواهید برد.

1. انجام دادن یا ندادن اصلاح؟

اصلاح یک لایه‌بردار طبیعی است، بنابراین اگر پوست حساسی دارید یا مستعد تحریک هستید، روزی که فیشیال را انجام می‌دهید از اصلاح صورت خود صرف‌نظر کنید. پوست تازه اصلاح‌شده زمانی که لایه‌بردارهایی مانند اسیدها یا آنزیم‌ها روی آن قرار می‌گیرد ممکن است آسیب ببیند شود؛ اما اگر سابقه چنین مشکلی ندارید، شب قبل اصلاح کنید.

2. حداقل عوارض جانبی برای انجام فیشیال وجود دارد

شاید بلافاصله بعدازآن شگفت‌انگیز به نظر نرسید. بسته به اینکه پوست شما از قبل چگونه به نظر می‌رسید و مشکلات پوستی خاص شما چیست، احتمالاً پوست شما مرطوب‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسد. ممکن است در اثر لایه‌برداری یا کشیدن پوست کمی قرمز شده باشید، اما این عارضه معمولاً موقتی است. بااین‌حال، نتایج پس از یک هفته غیرقابل‌باور خواهد بود.

3. برای کمی آزرده شدن آماده شوید

حتی اگر هزاران عمل صورت انجام داده باشید، کشیدن و لایه‌برداری گاهی اوقات ممکن است ناراحت‌کننده باشد. اگر هرگز یکی از آن‌ها را دریافت نکرده‌اید، اجازه ندهید شنیده‌ها شما را بترسانند. هر احساس آزردگی فقط چند دقیقه طول می‌کشد. فیشیال‌ها مانند ماساژ نیستند، در تمام طول مدت انجام آن احساس شگفت‌انگیزی ندارید، اما تحملش ارزش نتیجه‌اش را دارد.

برای مشاوره و رزرو نوبت فیشیال آقایان در تهران کافیست با ما تماس بگیرید.