گالری عکسهای شما مثل یه پنجره به کسب و کارتونه. گذاشتن عکسهای درست میتونه باعث بشه مشتریهای جدید جذب کنید و مشتریهای قبلیتون رو هم حفظ کنید. اما اگه عکسهای نامناسب بذارید (یا از اون رایجتر، همش یه مدل عکس بذارید) در واقع فرصت نشون دادن تصویر کامل تجربهای که تو سالن شما وجود داره رو از دست میدید. در ادامه پنج نوع عکسی رو که باید تو پورتفولیوتون داشته باشید معرفی میکنیم تا بتونید کارتون رو به نمایش بذارید، به عنوان آرایشگر متمایز باشید و مشتریهای مناسب رو جذب کنید.
عکسهای خدمات
خیلی از آرایشگرها تو دام عکسهای تکراری میافتن – یعنی مدام عکسهای یه مشتری رو از یه زاویه و با یه پسزمینه یکسان میذارن. گالری عکسهاتون یه فرصته که خودتون و برندتون رو نشون بدید. حالا چه تخصصتون مو باشه، چه مژه، چه ریش یا آرایش، مهمه که زاویههای مختلف رو امتحان کنید تا گالریتون پویا و پورتفولیوتون شخصیتدار بشه.
به جای اینکه همش یه مدل عکس مو بذارید، سعی کنید از زاویههای مختلف دوربین استفاده کنید، با مشتریها سلفی تو آینه بگیرید و عکسهای نزدیک از مو بندازید. استفاده از خلاقیت خودتون باعث میشه بین آرایشگرها متمایز بشید و مطمئن میشید که همیشه یه نمونه کار تکراری نمیذارید.
عکسهای محیط کارتون
قبل از اینکه مشتری نوبت بگیره، میخواد بدونه قراره چه تجربهای داشته باشه. با گذاشتن عکسهایی از سالن، امکانات و حال و هوای کلی محیطتون، به تصمیمگیریشون کمک کنید. عکس انداختن از میز کار، صندلی آرایشگری یا نمای بیرون ساختمون کمک میکنه مشتریها خودشون رو تو فضای شما تصور کنن. فرقی نمیکنه خونگی کار میکنید یا تو یه سالن، نشون دادن چیدمان کارتون باعث میشه مشتریها قبل از اینکه حتی پاشون رو تو سالن بذارن، احساس راحتی کنن.
پشت صحنه
همونطور که عکسهای محیط کار به مشتریها کمک میکنه تجربه زیباییشون رو تصور کنن، گذاشتن عکسهای خودتون هم باعث میشه مشتریها بیشتر باهاتون آشنا بشن. به جای یه عکس پرتره خیلی رسمی، یه عکس از خودتون موقع کار تو سالن بذارید. میتونید از یکی از همکارها بخواید ازتون عکس بگیره یا از تایمر دوربین استفاده کنید تا از لحظههای ترکیب کردن رنگ، استایل دادن مو یا آماده کردن وسایل عکس بگیرید. نگران کیفیت عکس نباشید، لازم نیست عکس خیلی حرفهای باشه، فقط باید ظاهر کاری داشته باشه. تازه، مشتریها عاشق دیدن پشت صحنه هستن و این عکسهای در حین کار کمک میکنه با روند کارتون آشنا بشن و خودشون رو روی صندلی شما تصور کنن.
عکس محصولات
عکس محصولات راه خوبیه که برندهای مورد علاقهتون رو نشون بدید و تنوعی هم به گالریتون بدید. اگه آرایشگر مو هستید، میتونید برند رنگ مو، شامپو خشک و تونرهایی که تو سالن دارید رو نشون بدید. اگه متخصص پوست و زیبایی هستید، میتونید سرمهایی که پیشنهاد میدید، حین کار استفاده میکنید یا به مشتریها توصیه میکنید رو نمایش بدید.
علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن محصولاتی که دوست دارید – و اتفاقاً تو سالنتون هم موجوده – میتونه فروش محصولاتتون رو هم به صورت آنلاین و هم حضوری افزایش بده.
عکسهای قبل و بعد
کی از دیدن یه تغییر خوب بدش میاد؟ بهترین کارهاتون رو با عکسهای قبل و بعد نشون بدید. این عکسها کمک میکنه تخصصتون رو به نمایش بذارید و به مشتریها نشون بدید که وقتی از سالن میرن بیرون، وضعشون از موقع اومدن خیلی بهتره. از یه اپلیکیشن کولاژ (اینستاگرام یه نمونه رایگان داره) استفاده کنید تا عکسهای قبل و بعد از اصلاح رنگ مو، کوتاهی مو مشتریهاتون رو کنار هم بذارید.