دوره رایگان آموزش آرایشگری مدرسه سان!
**به مدت محدود**
**به مدت محدود**
اگه داری عنوان این مطلب رو میخونی و با خودت فکر میکنی “واقعاً – ایمیل؟ این راز موفقیت در بازاریابیه؟”، بدون که تنها آرایشگر شکاکی نیستی که این فکر به سرش زده.
بازاریابی ایمیلی – به هر دلیلی – این شهرت رو داره که قدیمی و از مد افتاده است. اما بیا یه لحظه صادق باشیم – روزانه چقدر از ایمیل استفاده میکنی؟
با اینکه بازاریابی ایمیلی جدیدترین و پر زرق و برقترین روش بازاریابی نیست، اما روشی آزموده شده است که واقعاً جواب میده.
بازاریابی ایمیلی، وقتی درست انجام بشه، میتونه برای ایجاد روابط، افزایش چشمگیر آگاهی از برند، جذب مشتری، بازاریابی محصولات و خدمات، و البته، تبلیغ محتوات استفاده بشه.
به عنوان یک آرایشگر، ارتباط با مخاطبان کلیدیه، ارتباط و گفتگو با مشتریهات یه ضرورته، و البته رسوندن پیام برندت به گوش دیگران هم مهمه. میتونی همه این اهداف رو با استراتژیهای بازاریابی ایمیلی به دست بیاری.
اما واقعاً چرا باید روی بازاریابی ایمیلی سرمایهگذاری کنی و اصلاً چطور میتونی بازاریابی ایمیلیت رو راه بندازی؟
ادامه مطلب رو بخون تا بفهمی.
صادقانه بگیم، این لیست کامل همه دلایل نیست. اگه میخواستیم همه رو بگیم، کل روز اینجا بودیم.
پس فقط چهار دلیل مهمی رو که فکر میکنیم باید بدونی میگیم که نشون میده چرا بازاریابی ایمیلی مهمه (و اشاره میکنه به اینکه چرا باید به فکر اضافه کردن این استراتژی به روشهای بازاریابی آرایشگریت باشی).
همه از ایمیل استفاده میکنن – این یه واقعیته. چرا ازش استفاده نکنی؟ مخاطبت از قبل اونجاست، پس کار رو برای خودت سخت نکن و دنبال جاهای جدید برای پیدا کردن مخاطبی که از قبل وجود داره نباش.
گفته میشه ایمیل حدود ۴۰ برابر بازاریابی شبکههای اجتماعی موفقتره. این به این معنی نیست که نباید روی بازاریابی شبکههای اجتماعی تمرکز کنی – اما یعنی اگه بازاریابی ایمیلی بخشی از استراتژیت نیست، داری یه پتانسیل موفقیت جدی رو از دست میدی.
طبق گفته HubSpot، هر یک دلاری که خرج ایمیل میکنی حدود ۳۸ دلار برات درآمد داره – یه حساب سرانگشتی نشون میده که میتونی بازگشت سرمایه ۳۸۰۰ درصدی از ایمیل داشته باشی. به نظر ما، این اعداد باید برای متقاعد کردنت به امتحان کردن بازاریابی ایمیلی کافی باشه!
وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی میشه، اینکه چطور راه خودت رو پیدا کنی کاملاً به خودت بستگی داره – اینا فقط چند تا نکتهان که کمکت میکنن شروع کنی.
بازاریابی ایمیلی ابزار عالیه – اما اگه یه لیست ایمیل از افرادی که میخوای براشون ایمیل بفرستی نداشته باشی، فقط داری خودت رو الکی خسته میکنی.
مطمئن شو که اطلاعات رو جمع میکنی و یه لیست ایمیل درست میکنی تا، خب، واقعاً یه گروه یا مخاطبی داشته باشی که بتونی براشون چیزی بفرستی.
مشتریهات رو توی این لیست بذار، از بازدیدکنندههای وبسایتت بخواه عضو لیست ایمیلت بشن (با قول دادن یه ارزش بهشون)، و از طریق پلتفرمهای شبکههای اجتماعی دیگه هم آدرسهای ایمیل جمع کن.
شاید بازاریابی دیجیتال خیلی تخصص تو نباشه. میدونی چیه؟ این به این معنی نیست که نمیتونی توی بازاریابی دیجیتال حرفهای بشی.
تنها چیزی که نیاز داری یه کمک کوچیک به شکل نرمافزار آرایشگریه. یه نگاهی به نرمافزارهای چندمنظوره آرایشگری بنداز که شکاف بازاریابی و موارد دیگه (مثل نقطه فروش، طراحی خبرنامه، پیگیری فاکتورها و غیره) رو پر میکنن. قول میدیم که وجود دارن.
این یه فاکتور مهم موفقیت یا شکست در کمپینهای بازاریابی ایمیلیه. فقط فرستادن ایمیل هر از گاهی کافی نیست؛ باید برای جلب توجه مشتریهات، ایجاد علاقه به خرید، و انجام معامله، ارزش واقعی به اونها ارائه کنی.
یادت باشه، هر ایمیل باید یه کاری برای مشتریت انجام بده، نه اینکه فقط توی صندوق ورودیشون جا اشغال کنه.
فکر کن چند بار ایمیلهایی رو که عنوان خستهکننده دارن پاک میکنی. خیلی زیاد، درسته؟ نمیخوایم استرس بهت وارد کنیم، ولی عنوانهای ایمیلهات باید واقعاً در جلب توجه قوی باشن.
نترس که خلاق باشی و یکم چاشنی هیجان اضافه کنی تا واقعاً دریافتکنندههای ایمیلت رو شگفتزده کنی.
چیزهای جدید رو امتحان کن، از ایموجی استفاده کن، یه ادعای جسورانه بکن – اما کوتاه، شیرین و جالب نگهش دار.
حتی اگه این یکم وسواسی به نظر برسه، باید بهت بگیم که ایمیلهایی که خوب طراحی شدن و برندینگت رو خوب نشون میدن و یکم زیبایی دارن، بهتر از طراحیهای شلوغ و خستهکننده عمل میکنن.
میخوای خوانندهت یه تصویر کامل از برندت ببینه، که باید شامل لحن صدات، لوگوهات، رنگهای مخصوصت و فراتر از اینها باشه.
مطمئن شو که این فرصت برندینگ رو توی کمپینهای بازاریابی ایمیلیت از دست نمیدی.
بازاریابی ایمیلی رو سختتر از اونچه هست نکن!
از نرمافزارها و اپلیکیشنهای بازاریابی ایمیلی استفاده کن که کمکت میکنن تلاشهات رو خودکار کنی. اینجوری میتونی کمپینهای بازاریابی ایمیلی رو از قبل تنظیم کنی، زمانبندی کنی، و مطمئن بشی همه چیز خوب پیش میره بدون اینکه مجبور باشی بخشهای بزرگی از برنامه روزانهت رو به این کار اختصاص بدی.
اگه از قبل داری از نرمافزار برای کمک به بازاریابی ایمیلیت استفاده میکنی، احتمالاً دادهها و بازخوردها رو برات آماده داره.
این هدیه رو هدر نده! داده کلید ضروری هر استراتژی بازاریابی موفقه – بهت واقعیتها رو درباره اینکه چی کار میکنه و چی کار نمیکنه میگه.
توصیه ما؟ این دادهها رو نادیده نگیر و ازشون به نفع خودت استفاده کن.
ببین، ما فقط شایعات داغ آرایشگری رو پخش نمیکنیم (هرچند، اون کار رو هم میکنیم) – وبلاگ ما همش درباره این هست که یه منبع مفید، روشنگر و تأثیرگذار برای حرفهت باشه. تشویقت میکنیم که این توصیهها رو بگیری و امتحانشون کنی.
آیا از قبل روی استراتژی بازاریابی ایمیلیت کار میکنی؟ نکتههای داغ خودت رو توی بخش نظرات بنویس – ما مشتاقیم بشنویم، و جامعه آرایشگری ما قطعاً ازش قدردانی میکنه.