تلفن واتس اپ اینستاگرام

برس ایده آل برای موهایتان

شاعران هميشه موهاي زن را همچون زينتي افسانه اي، معطر، رنگ شده و اسرارآميز وصف کرده اندکه مردان را به هيجان مي آورد. مو يکي از زيباترين دارايي هاي انسان و نشانه اي از سلامتي وي است. موي سالم نه تنها يک موهبت الهي بوده بلکه باعث اعتماد به نفس در زندگي اجتماعي و فردي هر شخص مي باشد.

علم مراقبت از مو به جنبه هاي زير توجه دارد:

  • جنبه هاي زيبايي مو را لحاظ مي کند.
  • سلامت مو (که مي تواند نمادي از سلامت کل بدن باشد) را در نظرمي گيرد.
  • ارتباط هرچه بهتر بين مو و بهترين دوست آن يعني طبيعت را برقرارمي سازد.

مو نقش بسيار عمده اي در زيبايي ظاهري انسان دارد. براي داشتن موهاي زيبا و سالم مراقبت آگاهانه و اتخاذ روش هاي صحيح ضرورت دارند.

رفتارهاي آرايشي و بهداشتي بشر در رابطه با موها نقش بسيار مهمي در حفظ سلامت مو داشته و نادرست بودن اين رفتارها يکي از شايع ترين دلايل ريزش مو در خانم ها و آقايان مي باشد. بطور کلي توصيه متخصصين پوست اين است که” تا آنجايي که امکان دارد کمتر موهايتان را دستکاري کرده و با آنها وَر نرويد.”
رشد مو با افزايش سن آهسته تر شده و قطر آن نيز بصورت نرمال کاهش مي يابد. اين تغييرات موجب مي شود که توانايي ترميم مو کمترشده و موها در مقابل آسيب هاي شيميايي (مثل رنگ کردن مو) و فيزيکي (مانند برس و شانه زدن) حساس ترگردند و نيز در صورت بروز آسيب مدت زمان بيشتري طول مي کشد تا موها ترميم پيدا کنند.

به همين دليل کليه رفتارهاي آرايشي و بهداشتي در رابطه با مو، در سن بالا بايستي با ملايمت بيشتري انجام شوند. مي توان گفت که مو مانند پارچه است تا وقتي که نو و دست نخورده مي باشد بنظر زيبا مي آيد ولي با استفاده و گذر زمان به تدريج دچار کهنگي و اضمحلال شده و لذا مراقبت بيشتري را مي طلبد.

برس و شانه زدن مو

روزانه 2 – 1 بار برس يا شانه زدن مو کافي بوده و از اين بيشتر کشش وارده بر مو در دراز مدت مي تواند سبب آسيب به مو مثل مو خوره، شکسته شدن و گاهي کم پشتي موها گردد. قبلاً معتقد بودند که برس زدن زياد مو و ماساژ مرتب پوست سر ميزان جريان خون رسيده به مو را زياد کرده و موجب تقويت آن مي گردد ولي در حال حاضر اين مطلب رد شده است. تبليغاتي که وجود دارد مثل شانه و برس ليزري، افزايش رشد موها با برس مخصوص و يا شانه با طب سوزني کذب محض مي باشد.

برس ايده آل بايد داراي موهاي نرم، قابل ارتجاع و با نوک گرد و درشت بوده بطوريکه موها به نرمي در بين آنها حرکت نموده و کشيده نشوند. بهتر است از شانه يا برسي استفاده شود که توليد الکتريسيته ساکن نکند (شانه يا برس فلزي نوک تيز خوب نيست). شانه بايستي از پلاستيک قابل ارتجاع ساخته شده باشد. نوک دندانه هاي شانه بايستي گرد و عريض و اتصال بين دندانه ها درست در مرکز هر دندانه بوده و همچنين فواصل دندانه ها متناسب و جنس آنها انعطاف پذير و نرم باشد تا دندانه ها به راحتي بين موها حرکت نمايند (شانه هاي چوبي خوب نيستند). از برس و شانه زدن موهاي خيس خودداري کنيد زيرا موي خيس خاصيت ارتجاعي بيشتري داشته و لذا تحت کشش و فشار دندانه هاي شانه يا برس احتمال آسيب رسيدن به موها افزايش مي يابد.