تلفن واتس اپ اینستاگرام

10 نکته گرومینگ برای مراقبت بهتر از موهای آقایان

گرومینگ مختص خانم ها نیست و آقایان نیز نیاز به گرومینگ مناسب با موها و چهره خود دارند.

گرومینگ چیست؟

منظور از گرومینگ کارهاییست که ما بر روی چهره و مخصوص موها خود انجام داده تا ظاهری مرتب و آراسته داشته باشیم.

همه مردها نیز مانند خانم ها به گرومینگ نیاز دارند. موهای شما آقایان یکی از اصلی ترین بخش بدنتان است که نیاز به مراقبت دارد. سهل انگاری در این کار، جایز نیست و آقایان نیز باید تنها با اندکی تفاوت نسبت به خانم ها، به این مسئله توجه زیادی کنند. آقایان در مسئله گرومینگ معمولا حالت ثابتی داشته و در کل 365 روز سال صرفا یک مدل گرومینگ را دنبال می کنند. وقت آنست که شما آقایان نیز تغییراتی را در این روند ایجاد کرده و کمی فراتر از روال معمول بروید.

از آنجا که احتمالا با روش های صحیح گرومینگ و آراستن مو آشنا نیستید، ما در این مطلب سعی کرده ایم که مهمترین ترفندها در گرومینگ مو را به شما معرفی کنیم. گرومینگ به صورت منظم موجب حفظ استایل موهای شما و خوش چهره به نظر رسیدن شما در مدت زمان طولانی تری خواهد شد.

1. از شستن بیش از حد موها خودداری فرمایید

با اینکه حمام کردن روزانه، عادت بسیار خوبیت اما شسشتن روزانه موها به هیچ وجه توصیه نمی شود. شاید کمی تعجب کرده باشید، اما این مسئله حقیقت دارد. تنها دو بار شسشتن مو در هفته کافیست. عالت این مسئله نیز اینست که شامپوها چربی طبیعی قرار گرفته روی مو را از بین برده و باعث خشکی بیش از حد و همینطور خارش سر می گردند.

خودداری از شستن بیش از حد موهامقدار چربی طبیعی تولید توسط موهایتان از فردی به فرد دیگر متفاوت است و همین مسئله تاثیرات متفاوتی را بر روی موهای افراد می گذارد. موعای خشک معمولا تحت تاثیر آسیب های بیشتری نسبت به بقیه موها هستند. حتی شستشن موهای چرب بیش از دو بار در هفته نیز امری ضروری نیست. به علاوه می توان هر بار پس از شستشو با شامپو از حالت دهنده ها بر روی موهای خود استفاده کنید.

توصیه می شود که همواره از شامپوهایی استفاده کنید که دارای مواد شیمیایی کمتری باشند. دقت داشته باشید که نیازی به استفاده چندباره از شامپو و شستن دوباره موها در یک بار حمام کردن نیست. اگر به صورت منظم و به تعداد دو بار در هفته به شستشوی موهای خود می پردازید، یک بار شستشن موها با شامپو در طول یک حمام کافیست.

2. با موهای خود به آرامی رفتار کنید

موهای خیس خود را به شدت زیاد به هم نمالید. به نرمی با موهای خود رفتار کنید تا موهای سالمتری داشته باشید. این نکته اولین درس گرومینگ برای آقایان است. موهای خیس در حساس ترین حالت خود قرار می گیرند، بنابراین در این حالت از آنها بیشتر مراقبت کنید.

3. هیچگاه بیش از حد به شانه کردن موها نپردازید

خیلی از آقایان برای خواباندن موهای خود اقدام به شانه کردن بیش از حد آن می کنند. این راهکار کاملا اشتباه بوده و بهترین کار برای دست یافتن به چنین هدفی اصلاح و هرکات موها است. این هرکات نیز می بایست متناسب با چهره و نوع موهای شما بایست باشد.

4. حالت دهنده های دارای تخم مرغ بسیار مفید هستند

تخم مرغ برای موهای شما بسیار مفید بوده و هم بر روی موهای آقایان و هم خانم ها نتیجه خوبی را حاصل می کنند. این گونه حالت دهنده ها موجب سلامت بهتر موها شده و آن ها را درخشان تر می کنند. همیشه بعد از هر بار استفاده از شامپو می توانید از یکی از حالت دهنده های حاوی تخم مرغ بر روی موهای خود به کار ببرید.

5. موهای خود را از کلر دور نگه دارید

ماده کلر برای موها اصلا خوب نیست و بهتر است قبل از شنا در استخرهایی که از کلر استفاده می کنند، موهای خود با آب نرمال شسته و از مواد محافظ مخصوص استفاده کنید. همچنین استفاده از یک کلاه شنا نیز می تواند در این موارد بسیار کاربردی بوده و موهای شما را از کلر دور نگه دارد.

6. هر چه کمتر از مواد شیمیایی استفاده کنید

استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی موها را به حداقل برسانید. به کار بردن مواد شیمیایی فراوان موجب کاهش کیفیت مو شده و از درخشندگی و طراوت آن می کاهد. همچنین استفاده زیاد از این مواد شیمیایی موجب زبر شدن، خشک شدن و همینطور شکننده تر شدن موها می گردد.

استفاده کمتر از مواد شیمیاییاستفاده از رنگ های مو، صاف کننده های شیمیایی را به حداقل برسانید. مواد شیمیایی مضر و بی کیفیت، ممکن است موجب وارد شدن آسیب هایی به مو شوند که هیچگاه جبران پذیر نباشند.

7. شامپو های پاک کننده می توانند مفید باشند

اگر موهای شما بر اثر استفاده زیاد از مواد شیمیایی زبر و خشن شده است، استفاده از شامپوهای پاک کننده گزینه خوبیست. این نوع شامپوها موجب شسته شدن مواد شیمیایی باقی مانده بر روی موها و کف سر می گردند.

8. از به کار بردن گرمای زیاد بر روی موها خودداری کنید

استفاده از سشوار را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانید. خشک کردن موها به صورت طبیعی، بهترین گزینه برای سلامت موهاست. حتی اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید، آن را در دمای پایین به کار ببرید. موهای شما در صورت قرار گرفتن در حرارت بسیار زیاد شکننده و خشک می شوند.

همین مسئله در مورد اتوی مو نیز وجود دارد. استفاده از اتوی مو به کرات می تواند به موها آسیب وارد کند. همچنین در هنگام دوش گرفتن دمای آب را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانید و از آب بسیار داغ برای شستن موها استفاده نکنید.

9. پیرایش مو بسیار مفید است

پیرایش مو برای گرومینگ آن امری ضروری بوده و موجب مرتب شدن آن می گردد. پیرایش مو هر سه الی چهار هفته برای گرومینگ موها ایده ال است.

پیرایش مو10. از ابزارهای نامناسب برای موها استفاده نکنید

استفاده از ابزارهای صحیح بر روی موها امری ضروریست، چرا که مو یکی از حساس ترین قسمت های یدن می باشد. از یک شانه با کیفیت برای مرتب کردن موها استفاده کنید. حتی مرتب کردن موها با دست از شانه کردن آنها با شانه های غیر استاندارد بهتر است.

عدم اسفاده از ابزارهای نامناسبچکیده

گرومینگ مو یکی از مهمترین بخش های زندگی شماست، اگر می خواهید موهایتان تا سال های زیادی با شما بماند، سالم بودن یک امر ضروری در حفظ کیفیت موهاست. برای داشتن موهایی سالم، غذای سالم مصرف کنید، خوب بخوابید و استرس خود را کاهش دهید. دقت داشته باشید که موهایی آراسته می توانند موجب ارتقا شخصیت شما گردند.