تلفن واتس اپ اینستاگرام

موهای چرب

موهای چرب پس از حمام رفتن و شست‌وشو تا چند ساعت وضعیت عادی دارند، ولی مدتی پس از آن به هم می‌چسبند و برق می‌زنند.

البته در صورتی که مدتی بگذرد و رسوبات چرب روی آن جمع شود، حالت مات و کدر پیدا می‌کنند.موها آغشته به چربی هستند و به صورت دسته‌دسته روی هم می‌خوابند و به همین جهت حالت شل دارند و اگر آنها را بلند کنیم، به سرعت سر جای خود می‌افتد.موها خوب شانه نمی‌شوند و پس از شانه زدن روی آنها شوره‌های چربی مشاهده می‌شود. خارش سر معمولاً وجود دارد که اگر حمام رفتن کمی به تاخیر بیفتد، فرد را کلافه می‌کند.

در موارد شدید با قرمزی پوست سر و جوش‌های خارش‌دار مشخص می‌شود. در صورتی که این حالت به وجود بیاید و همراه با پوسته‌های چرب و اغلب زردرنگ همراه باشد، نشان از بیماری موسوم به درماتیت سبورئیک دارد.دو علت مهم در چربی موی سر، افزایش فعالیت غدد چربی تحت اثر هورمون‌های جنسی و همچنین خصوصیات ژنتیکی فرد است. توجه به این نکته ضروری است که ترشح چربی از غدد چربی پوست ربطی به سطح چربی خون ندارد.

برخی داروها مثل سایمتیدین و متیل دوپا ممکن است حالتی شبیه به چربی پوست سر همراه با شوره و خارش ایجاد ‌کنند و در بعضی موارد چربی زیاد پوست سر می‌تواند همراه با اختلالات غدد داخلی مثل فعالیت زیاد غدد فوق کلیوی و یا مشکلات تخمدان باشد. چربی موی سر درمان اساسی ندارد.