تلفن واتس اپ اینستاگرام

موهای خشک

موی خشک از نظر ظاهر حالت مات و بدون درخشندگی دارد و در لمس، زبر و غیرقابل انعطاف است و هنگام برس‌زدن خوب حالت نمی‌گیرد و وزوز می‌شود.

به راحتی نمی‌توان آنها را برس زد و در نتیجه برس‌زدن، شکسته شده و باعث بروز موخوره می‌گردد. مهم‌ترین علت ایجاد موی خشک، دستکاری زیاد موهاست که باعث آسیب لایه کوتیکول مو می‌گردد. این مسأله در افرادی که پوست سرشان خشک است و چربی کافی جهت نرم کردن موها وجود ندارد، بیشتر دیده می‌شود.

التبه خشکی مو ممکن است در افرادی که دارای پوست سر چرب هستند نیز دیده شود. در این افراد موها نزدیک پوست سر چرب و در انتها خشک است که شست‌وشوی مکرر پوست سر و مو باعث خشکی انتهای موها می‌گردد. مهم‌ترین اصل در درمان موی خشک محافظت مو از آسیب‌های محیطی و عدم دستکاری موهاست.

شست‌وشو با شامپوهای ملایم و استفاده از نرم‌کننده پس از شامپو زدن از اصول اولیه مراقبت از این موهاست. موها نباید در حمام شانه شوند، بلکه باید پس از خشک شدن برس زده شود. بهتر است از شانه‌های پلاستیکی یا شانه‌های دارای دندانه نوک تیز استفاده نشود و موها با سشوار خشک نگردد.چرب کردن روزانه موها با استفاده از لوسیون‌های نرم‌کننده یا روغن‌های گیاهی مؤثر خواهد بود.