تلفن واتس اپ اینستاگرام

به موهای خود آسیب نزنید

در این مطلب به بیان کارهایی می پردازیم که به موهای شما آسیب وارد می کند.

استفاده از سشوار را محدود کنید. گرما پروتئین مو را ضعیف می کند. گرما و خشک کردن به صورت مداوم ، موها را نازک و شکننده می نماید و این موضوع نهایتا منجر به ریزش مو می شود.

سایر وسایل حالت دهنده مو مانند فر کننده و صاف کننده ها که با گرمای زیاد کار می کنند نیز اثرات مخرب مشابه دارند .

استفاده از مواد فر یا صاف کننده را فراموش کنید. مواد شیمیایی که برای فر یا صاف کردن دائمی موها بکار میرود می تواند صدمات جبران ناپذیری به موها وارد کند. این مواد باعث، بی روح و خشک و شکننده شدن موها می شود. به مرور زمان این خشکی و شکنندگی ریزش مو را بوجود می آورد.

مصرف رنگ مو را کاهش دهید. استفاده مداوم از رنگ موهای شیمیایی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به موها وارد کند. هیچ وقت موهای خود را در فواصل زمانی کمتر از ۴ تا ۶ هفته رنگ نکنید.

از سفید کردن موها به وسیله مواد شیمیایی اجتناب کنید. دکلره موها موجب از بین رفتن رنگدانه های طبیعی و نفوذ مواد شیمیایی به مو، در اثر تخریب لایه شاخی، می شود. با این کار شما فرم طبیعی موها را از بین برده و آنها را آسیب پذیر می کنید. سفید کردن موها همراه با خشک کردن با وسایل گرمایشی صدمات بسیار جدی به مو وارد می آورد.

موهای خود را محکم نبندید. برخی از مدل های مو که در آن موها کشیده می شود و یا کلیپس های مو می توانند عاملی تاثیر گذار در ریزش مو باشند.

موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. شستن مو علاوه بر تمیز کردن مو و کف سر از ریزش مو جلوگیری می نماید. اما بهتر است از شستشوی روزانه موها اجتناب کنید زیرا شامپو می تواند چربی طبیعی مو را ازبین ببرد. به جای هر روز ، موهای خود را یک روز درمیان یا بیشتر بشویید و از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. در ضمن موهای تمیز، حجیم تر از موهای چرب جلوه می کنند.

شامپویی انتخاب کنید که مناسب موی شما باشد. انتخاب شامپوی مناسب در داشتن موهای سالم بسیار موثر است. برای تشخیص اینکه موهای شما چرب، خشک یا معمولی است شامپوهای متفاوتی را امتحان کنید تا نوع مناسب آن را پیدا نمایید.

از شانه مناسب استفاده کنید. از شانه ای نرم و ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید. در شانه زدن ملایم باشید و وقتی موها خیس هستند از شانه زدن اجتناب کنید.